Skocz do zawartości

Obrotomierz umarl i zapalilo sie inspection, rozwiazanie.


Adzio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dzisiaj podczas jazdy nagle obrotomierz odmowil posluszenstwa (poprostu polozyl sie na 0) i zaczela migac kontrolka inspection. Silnik M20B20 '90 rok. Po ok minucie jazdy wszystko wrocilo do normy. Czy jest to objaw padajacej baterii w liczniku czy szykuje sie jakas wieksza wymiana?

Edytowane przez Adzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

...Czy jest to objaw padajacej baterii w liczniku ...?

 

Dokładnie to, co napisałeś, są dwie i wyglądem (wielkością) przypominają baterie "paluszki"

 

http://marekczaja.dlawas.com/marek_bmw520i/img/zegary.jpg

 

Wprawdzie, 100% pewności będę miał po ich wymianie, która poskutkuje przywróceniem zegarów do ładu.

Oprócz tego słyszałem, że warto przeczyścić styki na różnych wtyczkach i przelutować elementy na CodePlug (mała płytka w czarnej plastikowej „szufladce”)

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W moich okolicach jest jeden warsztat specjalizujący się głównie w BMW – tam podobno potrafią to zdobyć. W ASO nawet nie wiem, czy łatwo byłoby się w tej sprawie dogadać, bo nie potrafiłbym im nawet podać kodu produktu (nie ma tego w realoem).

 

Koszt podejrzewam, że w sumie ok. 80zł (ale nie jestem pewien)

 

E D I T:

Odświeżę nie tak dawno temu poruszony temat, bo pewnie przyda się kolejna, w miarę konkretna informacja o przywracaniu zegarów M20B20 do życia.

 

Przyszedł wreszcie planowany od dawna czas wymiany akumulatorków moich zegarów. Zaznaczę, że mam zegary z bębenkowym pokazywaniem przebiegu – czyli opisywana operacja niestety nie dotyczy problemu znikających pikseli, czy innych problemów w zegarach z elektronicznym wyświetlaniem.

We wczesnych M50B20 przez chwilę także były zegary z bębenkowym wyświetlaniem – tam również były akumulatorki, ale inne niż w moich zegarach – tak czy inaczej, w obydwu przypadkach zużyte akumulatorki powodują podobne objawy.

 

Od razu napiszę, ze na razie wszystko wskazuje na to, że wymiana spowodowała wszystkie pożądane skutki (tym samym przywrócenie zegarom 100% sprawności):

- wreszcie możliwość skasowania inspekcji – w zachwyt wprawiło mnie pokazanie się pierwszy raz zielonych diód i zgaszone napisy (oilservice, inspection oraz symbol zegarka). Inspekcję skasowałem sobie własnoręcznie

- działa obrotomierz

- działa ekonomizer

 

Jeżeli chodzi o obrotomierz i ekonomizer – to całkowity zachwyt posiądę dopiero po kilku dłuższych trasach - żeby sprawdzić, czy przejechanie kilkudziesięciu km nie uśpi w którymś momencie wskazówki obrotów :)

Ale do rzeczy:

Moje nowe akumulatorki to GP 1000mAh NiCd – wersja tzw przemysłowa akumulatorów 1,2V. Ta wersja różni się tym od normalnych, że biegun dodatni ma płaski, a poza tym jest to, jak wspomniałem NiCd – co, jak się dowiedziałem jest w tym przypadku lepszym rozwiązaniem od nowocześniejszych typów, ponieważ zakres wytrzymałości na temperaturę jest największy (jeżeli pamiętam od –50C do 70C – stąd ich stosowanie w przemyśle). Koszt akumulatorów to 7zł/szt, Ważne okazało się to, żeby blaszki (wąsy) ze starych akumulatorów przemieścić na nowe za pomocą zgrzewania punktowego, a nie poprzez przylutowanie. Temperatura, jaka wytwarza się podczas lutowania bardzo zagraża przeżyciu akumulatorów – może je zniszczyć. Na szczęście znalazłem bardzo dobrego elektronika, który dysponował odpowiednim sprzętem i za 10zł zaopatrzył moje nowe akumulatorki w „wąsy”. Reszta była już w mojej gestii – czyli ostrożne zaopatrzenie moich zegarów w nowe baterie. Na koniec, w szczelinę między akumulatorem a płytą wprowadziłem małą ilość kleju na gorąco – na wzór oryginału – dla odciążenia wąsów w utrzymywaniu akumulatorka. Tą samą substancją wygodnie było mi przymocować płytę do obudowy – w tych samych punktach, w których przytrzymywały ją wcześniej plastikowe nity (kiedyś przeczytany gdzieś pomysł o wykorzystaniu śrubek z kaset magnetofonowych uznałem za chybiony, ponieważ otwory mojej płyty są minimalnie większe od łebków tamtych śrub).

 

Dodam, ze przy okazji tej operacji wymiany akumulatorków – wzorem kolegi, który robił taki zabieg w początkowej wersji zegarów przy M50B20 (bębenkowe km), odświeżyłem wszystkie luty na CODE PLUG’u. Nie wiem, czy w moim przypadku było to konieczne, ale kto wie - lepiej było wykorzystać okazję.

Wyprzedzając trochę ewentualne fakty – jeżeli obrotomierz i ekonomizer miały by zamiar jednak zasypiać – to mam na oku trzy elementy (chyba kondensatory), które wzbudziły we mnie małe podejrzenia: przy bardzo bliskim przyglądaniu się zauważyłem na ich powierzchni mikro-pęknięcia (ale nie wybrzuszenia) – dlatego w razie czego, to te elementy zostaną poddane wymianie.

Tak czy inaczej – w tym momencie zegary wyglądają na 100% sprawne – co mnie baaardzo cieszy.

Aha – przy poprzedniej okazji zaglądania do zegarów (w sierpniu 2007) – wymieniłem wszystkie trzy żarówki głównego podświetlenia, a tym razem zrobiłem to samo z wszystkimi żarówkami kontrolnymi.

 

Pozdrawiam.

 

http://marekczaja.dlawas.com/marek_bmw520i/img/akumulatorki%20zegary%2001.jpg

 

http://marekczaja.dlawas.com/marek_bmw520i/img/akumulatorki%20zegary%2002.jpg

 

http://marekczaja.dlawas.com/marek_bmw520i/img/akumulatorki%20zegary%2003.jpg

 

http://marekczaja.dlawas.com/marek_bmw520i/img/akumulatorki%20zegary%2004.jpg

 

http://marekczaja.dlawas.com/marek_bmw520i/img/akumulatorki%20zegary%2005.jpg

 

http://marekczaja.dlawas.com/marek_bmw520i/img/akumulatorki%20zegary%2006.jpg

 

http://marekczaja.dlawas.com/marek_bmw520i/img/akumulatorki%20zegary%2007.jpg

 

http://marekczaja.dlawas.com/marek_bmw520i/img/akumulatorki%20zegary%2008.jpg

 

http://marekczaja.dlawas.com/marek_bmw520i/img/nowa%20kierownica%2005.jpg

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj namiaru na jakąś hurtownię akumulatorów przemysłowych w Twoich okolicach, może też znajdziesz to w jakimś sklepie „elektrycznym”, albo drogą internetową

Nie powinno być problemu :cool2:

 

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solaris może orientujesz sie w 525 88rok, są takie baterie czy nie, mam cynk o firmie która trudni sie naprawa liczników, myślę ,że może u mnie tez padły baterie, po załączeniu gaśnie licznik km,dzienny i ten drugi, cheeck contr. tez--pzdr- :arrow:

 

[musze przyznac ,że zrobiłes w/w opis profesjonalnie..]

"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmmm….. i jeszcze raz hmmm…

 

W 525i od początku chyba nie występowały już bębenkowe liczniki km – zegary, mimo, że równolegle produkowane były pewnie w jakiś sposób „nowocześniejsze” od moich – przyznam, że nie mam pojęcia, czy tam były akumulatory – ale jakieś przeczucia podpowiadają mi, że może ich tam nie być…

 

Dla największej pewności pozostaje Ci chyba zaglądnięcie do zegarów – bo na informację ze strony kogoś, kto zrobił to w M20B25 można się nie doczekać. Sam jestem ciekaw jak jest u Ciebie.

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 524 td jak obrotomierz nie działał i świeciła się inspekcja to był walnięty komp silnika. Do tego ekonomizer nie działał. Ale to tylko tak na marginesie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , wyślę licznik to opowiedza co padło, po wstępnej rozmowie twierdza że jakaś tasma prądowa i może być kłopot, moga ale nie są pewni naprawy ,przyznaje sie ,że z elektryką jestem na bakier, choc coś tam kumam, podejzewam ,ze sa tak wąskie przejścia i ściezki ,że trudno będzie cos lutowac mostkowacitp,-pzdr- :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w M20 z początku produkcji ale mam pod ręką zegary z M50B20...Nie mam co robić więc wrzuce-może się przyda ;)

http://images32.fotosik.pl/136/c22323d5f9c48e4fm.jpg http://images33.fotosik.pl/136/ec361037bfc007ecm.jpg

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odgrzeje kotleta w zwiazku z tym, ze udalo mi sie rozwiazac moj problem z niedzialajacym obrotomierzem, ekonomizerem i migajaca inspekcja!

 

Wystarczylo przelutowac styki na ukladach scalonych w plytce licznika. Nie trzeba bylo wymieniac baterii.

 

W trakcie rozbierania, wyszla jeszcze jedna ciekawa rzecz, mianowicie u mnie baterie sa 3V, mniejsze (wygladaja jak do aparatow) maja symbol CR(costam) i nie sa to akumulatorki, wiec inaczej niz u Solarisa, a autka i silniki niby te same.

 

Ehh te Bawarki, potrafia zaskoczyc bardziej niz kobieta!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie zaskoczenie z tym 3V w zegarach w M20B20, ale nawet nie tak duże – wynika z tego, że to ta sama sytuacja, co w zegarach bardzo wczesnych M50B20 (stosowanych przez chwilę). Tylko, z tego co pamiętam, kolega, który te 3V zmieniał, włożył akumulatory (domyślam się, że wcześniej miał również aku ).

 

Poza tym, mogłeś zrobić jakąś dokumentację fotograficzną :) Ciekaw jestem też, jakie miejsca u siebie przelutowałeś na nowo (też CODE PLUG’a, jak ja ?)

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Przy okazji mogę już napisać, że po kilku trasach, które udało mi się przeprowadzić podczas snu zimowego od dnia naprawy moich zegarów (jak dotąd trochę ponad 600km), wszystko działa bez zarzutu :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokumentacja fotograficzna zrobiona.

Przelutowalem dokladnie styki na CODE PLUG'u, troche nie udolnie, co widac na zalaczonym obrazku ale za to skutecznie : :twisted2:

 

http://images30.fotosik.pl/170/463b43ebfe23a833.jpg

 

http://images34.fotosik.pl/165/8c130c46cca2acd4.jpg

 

http://images28.fotosik.pl/170/4786942b06d0adec.jpg

 

http://images26.fotosik.pl/170/5f863b01338bc7a1.jpg

 

To "89-12" to chyba data produkcji, ale jak narazie dzielnie sie trzymaja :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo brawo :) :cool2:

Tak, to pewnie data 12/89. Domyślam się, że przy okazji zbliżona do daty urodzenia Twojego autka.

Ciekawostka z tymi bateriami - bardzo mnie dziwi, że to rzeczywiście są baterie – i że kasowanie inspekcji Ci jeszcze działa. Mimo wszystko podkreśliłbym tu słowo „jeszcze” – bo nie wiem jaką rolę mogą pełnić baterie po prawie dwudziestu latach (tak samo zresztą jak akumulatory... u mnie te stare wskazywały dokładnie 0,00V )

 

BTW Ciekawe jest to, że dzisiaj można kupić coś chyba identycznego (nawet wizualnie) do Twoich baterii, pewnie to widziałeś: http://www.batimex.pl/towar.asp?idtowaru=771&gclid=CNbVg9e_nZACFQ2IMAodXEWlnw

albo: https://www.tselectronic.com/dantona/comp7.html?tse_Session=0860161482b5b9eeec40fed5f021945d

 

Ja musiałem kupić coś trochę nowocześniejszego w stosunku do tego, co miałem – ale to dobrze

 

 

Poza tym – to już jest trzeci przypadek, gdzie przelutowanie CODE PLUG’a przynosi rozwiązanie problemu obr. i eko.

No cóż, może nawet nie trzeba zastanawiać się dlaczego coś z tymi lutami się psuje z czasem – najważniejsze, że po ich odświeżeniu zegary żyją, cieszą się – i cieszą nas :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozne baterie i akumulatorki mozna dostac w tej firmie...http://www.tme.pl/katalog/index.phtml

 

bardzo duzy wybor :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście dużo tego...

A tak na marginesie – następnym razem (czyli gdzieś tak może za 20lat) chyba zastosuję inną metodę wymiany akumulatorów. Po prostu wyprowadzę przewody do jakiejś kasety, w której aku będą łatwo wymienialne - włożone, a nie przylutowane (już przy tej wymianie tak chciałem zrobić, ale uznałem, że niech będzie sobie tak jak „oryginalnie” :).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, data urodzenia mojego autka to 03/90. W tym misiacu obchodzi swoje 18ste urodziny :mrgreen:, dlatego zal mi jej bylo jak co dzien witala mnie migajaca inspekcja i padnietym obrotkiem, ale jeszcze dostanie prezent w postaci nowego zawieszenia i przeplywomierza w najblizszym czasie.

 

Te baterie naprawde dziwia, sprawdzilem przed chwila multimetrem, jedna 3,18, druga 3,08 :duh:

A baterie widzialem, juz nawet zamowilem w sklepie, ale wychodzi na to, ze nie narazie nie doczekaja sie wymiany :dance:

 

Z tym CODE PLUG, to tez jaja, ciekawe czy ktos wpadl na to przypadkiem, po gruntownym zbadaniu problemu?

Co do tych lutow, to po dokladnym przyjrzeniu sie plytce, wydawalo mi sie, ze jeden z nich jest delikatnie nadpekniety (taka mala rysa), ale pod lupa nie sprawdzalem, chcialem jak najszybciej sprawdzic czy efekt przelutowania zadziala. I zadzialal :D

W kazdym badz razie, jak pojechalem do serwisu Boscha, gdzie robia kupe bawarek (maja nawet GT1) i opisalem im problem to popatrzyli najpierw po sobie, potem na mnie i juz widzialem, ze nic nie wiedza. Kolejny raz zniechecilem sie do wszelkiego typu specow-mechanikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dla mnie też jest to zagadka (mała prosta płytka, w dodatku specjalnie chroniona) – ale jednocześnie, jeżeli już coś musi po prawie ćwierćwieczu psuć się w zegarach, to sprawa tych lutów na CODE PLUGu jest najbardziej „lajtowa” spośród tych, które można sobie wyobrazić.

 

P.S.

Cieszę się, że kolejny przykład odświeżenia Code Pluga daje potwierdzenie naprawy zegarów.

I co byłoby, gdyby nie Robert (Robcik :cool2: ), który dał mi kiedyś sygnał o tej operacji przeprowadzonej u siebie ? – chyba byłbym biedniejszy o ok. 1400 zł z tytułu zamówienia nowej płyty głównej :) )

Chyba zarzucimy Roberta skrzynkami piwa, albo przynajmniej czekoladowymi zajączkami – bo to bardziej w tonie obecnego nastroju (prawie świątecznego) :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i długo działajacym obrotomierzem sie nie nacieshyłem znowu nie działa pewnie jeshcze trzeba bedzie te bateryjki wymienic ( zeby je wylutowac z płyty to musieliscie te białe bolce rozwiercac zeby wyjac płyte z tego "białego plastiku??)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojciec m M20B50 i obro też nie daje znaku życia. chodź jak zapali auto i kawałek pojedzie to działa ale po raptem 5-10 sekundach działania pada. przełożył deskę od innego BMW i obrotomierz dalej nie działał, a w tamtym aucie deska była sprawna.

 

Teraz pytanie..?

 

Czy uszkodzony jest wtyczka, czy inny element? :?

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojciec m M20B50 i obro też nie daje znaku życia. chodź jak zapali auto i kawałek pojedzie to działa ale po raptem 5-10 sekundach działania pada. przełożył deskę od innego BMW i obrotomierz dalej nie działał, a w tamtym aucie deska była sprawna.

 

Teraz pytanie..?

 

Czy uszkodzony jest wtyczka, czy inny element? :?

 

U mnie przed tym jak calkiem padl tez mial takie objawy ze pod odpaleniu przez kilka metrow dzialal. Ale z tego co sie orientuje w M50 nie ma code plug'a ani akumulatorkow/baterii do wymiany.

 

i jeshcze pytanko do Adzio : czy twój obrotomierz nadal działa bo widze ze mash ten sam typ baterii i tez tylko przelutowałes płytke???

odpowiedz poleciala na priva :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojciec m M20B50 i obro też nie daje znaku życia. chodź jak zapali auto i kawałek pojedzie to działa ale po raptem 5-10 sekundach działania pada. przełożył deskę od innego BMW i obrotomierz dalej nie działał, a w tamtym aucie deska była sprawna.

 

Teraz pytanie..?

 

Czy uszkodzony jest wtyczka, czy inny element? :?

 

U mnie przed tym jak calkiem padl tez mial takie objawy ze pod odpaleniu przez kilka metrow dzialal. Ale z tego co sie orientuje w M50 nie ma code plug'a ani akumulatorkow/baterii do wymiany.

 

code nie ma, ale akumulatorki ma, znajomy elektryk mówił że są dobre. wiec jak są dobre to czemu nie działa :?

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.