Skocz do zawartości

Czujnik termometru


krystian26

Rekomendowane odpowiedzi

Prawe przednie (strona pasazera) nadkole, zaraz za halogenem..widoczny jest od spodum to taki wystajacy precik zaraz za kolem od spodu zderzaka.

http://img182.imageshack.us/img182/9220/1032668996vk.jpg

zanim kupisz nowy mozesz go wyjac przeczyscic styki i zalozyc jeszcze raz

Musisz chwile odczekac az zlapie wlasciwa temp.

Czesto taki zabieg pomaga

Edytowane przez marecki525

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif


Babcia z duszą nastolatki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a086450cf13f913.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/813a4c343120326b.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f6fe180b06d9a5d.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a142b0a4c9134d8f.html

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz chwile odczekac az zlapie wlasciwa temp.

 

Ta chwila po założeniu czujnika trwała ok. 3-4 godzin :mrgreen:... Po odłączeniu czujnika wskazanie w aucie jest -40 st. C, dopiero po jakichś 5-10 min od chwili założenia czujnika wskazanie skacze na -39,5 st. C i potem powolutku, co 0,5 st. C zmienia się w kierunku temp. otoczenia. Właściwą temperaturę bez względu na to, czy kluczyk jest w stacyjce, a stacyjka przekręcona, czy nie, to tyle co podałem powyżej...To na wypadek paniki, że masz czujnik uszkodzony :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z czujnikiem, kupiłem nowy wymieniłem i jest to samo. Co może być przyczyną? Wtyczka? Cały czas pokazuje mi dodatnia temperature mimo ze na dworzu jest ok - 6 :( co robić?
Aż nastał czas zmian, czas walki, Czas Pogardy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z czujnikiem, kupiłem nowy wymieniłem i jest to samo. Co może być przyczyną? Wtyczka? Cały czas pokazuje mi dodatnia temperature mimo ze na dworzu jest ok - 6 :( co robić?

 

Wtyczka raczej nie... Gdyby była osłabiona przewodność na stykach, to opór byłby duży, co odpowiada niższym, bliższym -40 st. C wskazaniom temperatury. Jakie miałeś wskazanie temperatury po wypięciu czujnika??? Powinno być -40 st. C. Taka temperatura odpowiada nieskończenie dużemu oporowi (brak czujnika/przerwany kabel/brak styku we wtyczce). Jak zewrzesz końcówki z wtyczki na krótko, to wskazanie na wyświetlaczu powinno być +50 st. C. Sprawdź to, może masz jakąś usterkę układu, który przelicza opór czujnika na st. C. Jak zewrzesz i rozewrzesz, to powinien być słyszalny jeden dźwięk gongu, przy przechodzeniu przez 3 st. C. Acha!!! Zmiany na -40 st. C i +50 st. C są natychmiastowe, a jak pisałem w jednym z wcześniejszych postów, po podłączeniu czujnika musi się hmm... "wysezonować" tak ze 3-4 godziny

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to sezonowanie to trwa cały czas czy jest przerywane gdy samochód stoi na parkingu i wznawiane po przekręceniu kluczyka? bo dziś w nocy pokazywał mi już -6,5?
Aż nastał czas zmian, czas walki, Czas Pogardy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to sezonowanie to trwa cały czas czy jest przerywane gdy samochód stoi na parkingu i wznawiane po przekręceniu kluczyka? bo dziś w nocy pokazywał mi już -6,5?

 

Nie ma znaczenia, czy kluczyk jest w stacyjce i czy przekręcony... Mnie to zdziwiło, ale tak wynika z mojego doświadczenia...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dziś w nocy ok5 rano pokazywał mi +4st. Więc co mam jeszcze zrobić aby pokonać ten problem?? Mam nowy czujnik co nie zmieniło nic, wymienić wtyczkę po uprzednim sprawdzeniu w taki sposób jak napisałeś wcześniej? Jak sprawdzić sprawność układu?

Sorry za dziwne pytania ale dopiero "uczę się" tego autka :)

Aż nastał czas zmian, czas walki, Czas Pogardy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dziś w nocy ok5 rano pokazywał mi +4st. Więc co mam jeszcze zrobić aby pokonać ten problem?? Mam nowy czujnik co nie zmieniło nic, wymienić wtyczkę po uprzednim sprawdzeniu w taki sposób jak napisałeś wcześniej? Jak sprawdzić sprawność układu?

Sorry za dziwne pytania ale dopiero "uczę się" tego autka :)

 

Poczekaj, potestuj 2-3 dni... Odnośnie wtyczki, to napisałem Ci, że w przypadku pogorszonej przewodności, termometr kłamałby zaniżając temperaturę (większy opór), a z tego co piszesz Twój zawyża. Uważam, że wymiana wtyczki nic Ci nie da, bo w niej nie ma nic co poza zaśniedzieniem wsuwek mogłoby się popsuć... Zrób test układu, który przelicza tak jak Ci napisałem. Możesz albo rozebrać wtyczkę, albo użyć cieniutkiego przewodziku. Może ten układ trafiło???

A gdzie kupiłeś termometr??? Oryginalny, czy nie??? W ASO???

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w Aso w Bawarii. Wiesz samochodzik w rodzinie od nowości więc dbam jak tylko mogę. Ale nie wiem jeszcze wszystkiego o nim :( Dobrze przetestuje i zobacze co z tym modułem. Jeśli okaże się ze moduł to wymiana? Jak to wygląda gdzie jest?
Aż nastał czas zmian, czas walki, Czas Pogardy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie, jak pewno i większość ludzi też... Przerabiałem temat termometru i sygnału dźwiękowego, regulacji reflektorów oraz poduszek (i to od podszewki) i teraz mam to wszystko za sobą, m.in. dzięki Kolegom z tego forum (tym, którzy byli mi pomocni dziękuję i pozdrawiam :cool2: ). Sytuację miałem o tyle gorszą, że miałem wiele luźnych wtyczek i kabli z przodu auta i nie wiedziałem co do czego :mad2:. Teraz już wszystko co powyżej jest OK i mogę cieszyć się autkiem.

Przetestuj sobie tak jak Ci napisałem, a jeśli będzie OK, to spróbuj może pożyczyć od kogoś na jakiś dzień czujnik termometru, może mimo, że w ASO kupiłeś tryfny... Ja po założeniu czujnika (kupiłem oryginalny na Allegro za 62 PLN i miałem przemyślenia po założeniu, czy to nie jakiś odrzut, bo jak uprzednio było -40 st. C). Postanowiłem wytestować go, ale aby go nie pobrudzić w razie reklamacji włożyłem go do woreczka i umieściłem nie na normalnym miejscu, a ponad osłoną (od góry). Po jakichś 5-10 min ku mojemu wielkiemu zdziwieniu temp. skoczyła na -39,5 st. C i potem co jakiś czas o 0,5 st. C w górę. Po ok. 3-4 godz. doszła do takiej mniej więcej jak na dworze (tak jak pisałem bez względu na to, czy kluczyk był w stacyjce, czy nie).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
trochę pogrzebałem i na obydwu czujnikach czyli starym i nowym pokazuje tą samą temperaturę. Więc co i jak? Sprawdzić wtyczkę tak jak mi poradził kolega czy rozkminiać ten moduł o którym wspominaliście? Ależ wkurzająca ustereczka no :)
Aż nastał czas zmian, czas walki, Czas Pogardy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory że sie podepne do tematu ale w e34 jest podobnie że jak pokazuje -30 to nie działa czujnik?. bo mi niedawno pokazywał rano -25 i szybko zaczął spada do minus 30. czy to oznacza że gdzieś mogą by styki zaśniedziałe??????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.