Skocz do zawartości

Ksenony-raz jeszcze-czy warto?


mikolajpoznan

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

 

Pomijając koszty, czy warto zakladać światla ksenonowe do E87?Na pewno wielu z Was ma takie-czy rzeczywiście jest wymierna,duza róznica między zwykłymi swiatełami a ksenonami?

p.s.W akcesoriach BMW jest napisane,że ksenony dostępne sa tylko ze spryskiwaczami-rozumiem,że zamontowanie spryskiwaczy to nie jest wielki problem i każde auto E87 może obsługiwać te spryskiwacze?

Dzięki z góry za odpowiedzi,pozdrawiam

MIK

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

xenony montowane nie przez producenta to więcej problemów niż tylko spryskiwacze. Aby posiadanie nieorginalnie montowanych lamp xenonowych było w pełni zgodne z obow. prawem musisz posiadać także system regulujacy automatycznie wysokość świecenia. Sam nie wiem ile to może kosztować ale sądzę że jeśli dokonywałbyś montażu w ASO zapłaciłbyś ponad 5 tys. zł. (dodatkowe czujniki przy każdym amortyzatorze)

 

Jeśli chodzi o przydatność xenonów to uważam to za jedno z bardziej potrzebnych i zwiększających bezpieczenstwo jazdy usprawnień. Nie widziałem jeszcze świateł halogenowych świecących lepiej niż xenony w e87. Natomiast włączenie długich w e87 daje genialny efekt. Jeśli jeździsz dużo po mieście światła nie mają takiego wielkiego znaczenia.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karbo,

w grę wchodzi kupienie oryginalnych akcesoriów,i zamontowanie ich w ASO.Rozumiem,ze to dla nich nie byłoby skomplikowane?;-)

p.s.Zmieściłbym się w około 5 tys ze wszystkim? lampy+montaż+czujniki+spryskiwacze itd??

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karbo-w ASO poznańskim-8,5 tys.komplecik (i podobno nie są adaptacyjne bo do 118 nie mozna takich dołozyc).Plus robocizna.Powyżej 10 tys. za wszystko.Podaruje sobie:-)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
prawdę pisząc to mi się nie chce podawać konkretnego przepisu bo nie chce mi się szukać, choć pamiętam że czytałem taki wątek na tuning.pl i ktoś podawał konkretny akt prawny. Istnienie takiego przepisu jest nawet logiczne bo jaki producent montowałby ten system skoro nie pomaga on właścicielowi samochodu wyp. w xenony a w zasadzie "służy" wyłącznie innym uzytkownikom dróg. pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz, przepis ktory wspominasz dotyczy nowych aut przystosowywanych do homologacji, to tak jak z przeciwnmgielnymi z tylu, pasami z tylu, swiatlem cofania itd. przez kolejne lata przepisy wymagaly tych elementow ale ... TYLKO W NOWYCH AUTACH !!!

albo niech ci sie zachce i znajdz przepis, potem sprawdz czy faktycznie taki istnieje albo nie pisz bzdur bo wprowadzasz swoja niewiedza ludzi w blad.

 

pozdrawiam :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Czyli mówiąc bardziej zrozumiale muszą mieć one odpowiednie spryskiwacze.

Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania.

Wynika z tego jasno, że montowanych ksenonowych źródeł światła (dostępnych zresztą na polskim rynku) w reflektorach przeznaczonych do zwykłych żarówek jest niezgodne z przepisami. Można zainstalować w aucie światła ksenonowe, pod warunkiem, że wymieni się cały zespół reflektora" ( cytat z: www.swiatmotoryzacji.com.pl nr 7/2006, "Specjaliści o światłach" - wypowiedź p.M Łukasika z ITS)

Czy taka podstawa prawna jest OK? ;)

Ponadto flash - jeżeli montujemy coś nowego do auta, które rejestrowane było juz pod rządami okreslonych przepisów/wymogów to ta część też musi spełniać wymogi homologacyjne - przecież nie można wymontować sobie tylnych pasów z BMW serii 1 - chyba że nie bedziesz przewoził tam osób.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to co podales to nie jest paragraf z kodeksu drogowego tylko jak sam piszesz "Regulamin 48 EKG ONZ", to dotyczy producentow nowych aut. koniec i kropka.

 

przyklad dales bledny dotyzcacy demontazu pasow. ja ci dam inny przyklad. mam e34 bez zaglowkow z tylu, gdy zapragne je miec oczywiscie ze moge je zalozyc. normalne ze musze miec homologacje na nie. to samo z przeciwmgielnym i pasami np do malucha czy duzego fiata. czy nie wolno ich zamontowac ? czy do malucha majacego klosze lamp R4 nie mozna zamontowac zarowki Halogenowej w oprawce R4 - przeciez sa takie i robia je nie chinczycy tylko np osram i bosh, ba nawet maja homologacje.

 

znajdz paragraf w dokumentach obowiazujacych nas kierowcow, policjantow i panow na stacjach diagnostycznych a nie ZALECENIA Organizacji Narodow Zjednoczonych.

 

p.s. i przestan czytac brukowce i sponsorowane artykuly nie majace nic wspolneg z rzeczywistoscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam piszesz, że nawet te zagłówki musisz mieć homologoane, prawda? Bo bez homolagacji będą złe. A z tego co wnioskuję RP udziela światła ksenonowe homologowane sa wraz ze spryskiwaczami i samopoziomującymi sie światłami (inaczej nowy samochód nie uzyskałby homologacji) więc z tego wnoszę, że komplet bez tych akcesoriów nie jest homologowany i nie może być zamontowany w samochodzie.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mylisz sie, kazdy element domontowywany do auta musi miec homologacje. obojetnie czy jest to gadzet czy detal z drozszej wersji. montujac hak, bagaznik na dachu, instalacje LPG kazdy detal tych instalacji musi miec homologacje. wiec jesli montuje przetwornice z homologacja i palniki d2s z homologacja to spelniam wymogi. to ze ty sobie dopisujesz inne wymogi to jest twoja interpretacja. ja nie staram sie o uzyskanie homologacji, tylko uzywam elementow ja juz posiadajacych. to jest mala roznica nieprawdaz?

 

p.s. pomijam fakt ze palniki xenonowe ktore sa zamiennikami np H1 (takie jak na allegro)takowej homologacji nie posiadaja, ale przeciez dyskusja toczy sie nie o tym a o koniecznosci samopoziomowania i spryskiwania co prawda nie jest. montujac d2s philipsa homologacje mamy - znaczek np e4 w koleczku na palniku.

 

dodam jeszcze jedno, na przegladzie jak nie bedziesz mial katalizatora, lampy przeciwmgielnej z tylu czy pasow to pan diagnosta uprzejmie sprawdzi rok produkcji pojazdu i sprawdzi czy juz byly obowiazkowe czy nie. natomiast nigdy nie kaze ci zdemontowac pasow bo np w 78 roku nie byly obowiazkowe. z biegiem lat wiele rzeczy wchodzi do produkcji masowej takich ktorych nawet nie potrafilibysmy sobie wyobrazic 10 lat temu. czy to znaczy ze jestesmy skazani na nie uzywanie ich? za pare lat xenon bedzie standardem a bedziemy sie sprzeczac o montaz lamp plazmowych ;-)

faktem jest ze polskie przepisy nie nadazaja za technologia i zanim ktos to sprecyzuje to minie pare dobrych latek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sad sadem a sprawiedliwosc musi byc po naszej stronie - mowi babka dajac granat pawlakowi do kieszeni.

 

a orginalny ksenon nie oslepia? a zarowka h4 zle wlozona do klosza czy wrecz lampa zle ustawiona nie oslepia? przypominam ze zalozyciel tematu interesuje sie montazem kompletu w autoryzowanym serwisie bmw.

Edytowane przez flash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podstawy prawnej znalazłem jeszcze regulację ECE R48 obowiązującą na terenie UE - tam też jest napisane, że światła ksenonowe mogą być montowane tylko w komplecie ze spryskiwaczami i samopoziomowaniem.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prosze Cie doczytaj i poinformuj nas czego dotyczy caly rozdzial. czyz nie warunkow jakie maja spelniac nowo produkowane pojazdy?? czyz pare linijek wczesniej nie ma wzmianki ze auto musi byc wyposazone w ABS?? ja jestem twardym przeciwnikiem zmuszania mnie do montowania spryskiwaczy i samopoziomowania do czasu jak nie zobacze konkretnych przepisow w kodeksie drogowym innych obowiazujacych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Jezeli cos nie jest wyraznie zapisane ze czegos mi nie wolno to jest to dozwolone. pozatym jak sa zalecenia i uzywa sie stwierdzenia "powinno sie stosowac" to nie jest nakaz, to jedynie wskazowka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie ciesze,ze trafilem na ten temat.

Wprawdzie mam E46 seria 3 (compact) ale temat xenonow walkuje od 3 dni.

 

Cytujac sprzedawcow (wezcie pod uwage,ze chca sprzedac ;):

"Przepisy

wymagajace spryskiwacze i system autopoziomowania weszly w zycie i

dotycza aut wyprodukowanych po drugiej polowie 2002 roku.

Nasze zestawy posiadaja homologacje europejska E-24, jednakze jakby Pan

mial auto wyprodukowane na przyklad w 2003 roku ta homologacja nic by

Panu nie dala, poniewaz nie moze ona zwalniac od wymogow zapisanych w

ustawie.

Przy roku produkcji 2001 nie musi Pan sie niczego obawiac, moze Pan miec

zainstalowany xenon bez jakichkolwiek dodatkow. Niektore modele BMW byly

wyposazene w xenon bez spryskiwaczy."

 

Podobnie sie ma sytuacja na innych forach, gdzie ludzie wciskaja innym,ze aby zalozyc xenony nalezy miec spryskiwacze, poziomowanie etc...

 

Moje swiatelka maja poziomowanie (o ile to jest to poziomowanie gdy swiatla sie podnodsza podczas odpalania autka), nie maja spryskiwaczy, w blotniku (podobno) jest na nie miejsce...

 

Chce sobie zalozyc taki zestaw:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=283253550 z homologacja.

 

Mam informacje od policjanta,ze jesli zestaw ma homologacje, autko jest sprzed 2003r to policja przy kontroli sie nie czepia. Jak chcemy miec calkowity spokoj, to po montazu mozna jechac (nawet trzeba) na stacje diagnostyczna i wyregulowac sobie swiatelka..

Dodatkowo mozna poprosic o wystawienie "certyfikatu" na swiatla.

 

Wszystko przede mna bo mam zamiar cala ta oiperacje wykonac w ciagu miesiaca ;)

 

Na pewno nie omieszkam Was o tym poinformowac..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie o tym pisze przy kazdym nowym pojawiajacym sie temacie na temat ksenonow. zawsze znajdzie sie ktos kto naczyta sie g ownianych brukowcow a`la auto swiat gdzie 100% artykulow jest sponsorowanych i wali potem cytatami na forach nie majac pojecia jak jest na prawde.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie o tym pisze przy kazdym nowym pojawiajacym sie temacie na temat ksenonow. zawsze znajdzie sie ktos kto naczyta sie g ownianych brukowcow a`la auto swiat gdzie 100% artykulow jest sponsorowanych i wali potem cytatami na forach nie majac pojecia jak jest na prawde.

 

pozdrawiam

 

Ja dorwalem jeszcze PDFa:

"Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG

ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń

oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej

Uzupełnienie 47: Regulamin nr 48

Wersja 4 (zawierająca poprawkę 1)"

 

Tu podstawa prawna z UE, nie wiem w ktorym miejscu jest zapis o spryskiwaczach, nie moglem doczytac :)

 

http://www.infor.pl/download/site/pl/oj/2007/l_137/l_13720070530pl00010067.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nikt montujac ksenony nie stara sie o homologacje.

 

Bede pierwszy :twisted:

 

powtorze kolejny raz, cokolwiek co by bylo tam napisane dotyczy homologowania nowych pojazdow.

 

Wlasnie, dlatego zamiescilem ten tekst ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie-śmiesznie wyszło-rozgorzała dyskusja (to dobrze,że wymieniacie poglądy-jakie by one nie były)-a ja z montażu i tak zrezsygnowałem (jka juz mówiłem w ASO żądają około 10 tys. złotych).

Natomiast chciałbym wiedzieć o co chodzi z tym samopoziomowaniem?Co to jest właściwie?Owszem,niby nazwa sama mówi za siebie,ale..?

Pozdrawiam-MIKE

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest montowany czujnik na wahaczach albo na moscie z tylu i w zaleznosci od obciazenia auta - jedziesz sam, albo z 4 pasazerami, czy przyczepa - to normalne ze tyl auta siada. wtedy swiatla swieca za wysoko. producenci wprowadzili regulacje od srodka auta potencjometrem, ale autami jezdza rozni ludzie, czesto nie wiedza jak sie co robi w aucie. wychodzac naprzeciw im stworzono uklad ktory sam reguluje wysokosc swiecenia swiatel na podstawie tych czujnikow. w neiktorych modelach dziala tylko 1 raz podczas zalaczenia swiatel, widac takie opadanie wiazki swiatla i potem jesj ponowne ustalanie w gore, a w neiktorych "podobno" reguluje caly czas podczas jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.