• Reklama

separator oleju - co ile się wymienia?

czyli sprawy ogólne dotyczące wspólnie wielu modeli BMW.

Moderator: mattiss

separator oleju - co ile się wymienia?

Postprzez Bono » 07 Gru 2007 23:40

czesc,

jakis czas temu czytalem o separatorze oleju, czytalem, ale nie doczytalem co ile sie go wymienia? sa na to jakies normy, tak jak w przypadku np. filtra paliwa?

zbliza mi sie serwis olejowy i zastanawiam sie czy od razu i tego nie wymienic...

pozdr
Run flats? NEIN, DANKE!

bylo viewtopic.php?t=59861
Awatar użytkownika
Bono
 
 
 
Posty: 2405
Dołączenie: 11 Gru 2005 23:04
Miejscowość: Warszawa / Kalifornia
Moje BMW: bylo e39 530dA touring, jest X5d

Postprzez Nurek » 08 Gru 2007 19:51

W E46 diesel wg książki serwisowej przy co trzeciej wymianie oleju. Ja wymieniałem go przy okazji II inspekcji, czyli jeśli dobrze liczę to była to 4.ta wymiana oleju ;)

Wg tej samej książki serwisowej, seria 5 z silnikiem diesla - wymiana na Przeglądzie II. Tylko nie wiem czy pod hasłem seria 5 kryje się jeszcze E39 czy już E60.

Adnotacja z książki serwisowej- "bliższy opis zakresu prac wyłożony jest w punktach doradztwa serwisowego". Myślę że zadzwoń do ASO i ich podpytaj.... :)

Jeszcze jedno- w książce serwisowej separator oleju nazywany jest tłumikiem szmerów ssania i jak pytałem się w ASO i w sklepie na Narbutta to na to hasło robili wielkie oczy i dopiero po chwili kojarzyli o co biega :duh: :duh: :duh:
Awatar użytkownika
Nurek
 
 
 
Posty: 4006
Dołączenie: 26 Paź 2004 20:13
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: Było E46 330cdA M57N
Jest Volvo XC60 D4 aut.

Postprzez Bono » 08 Gru 2007 21:39

duzo z wymiana roboty? w aso mi powiedzieli 170 zl za separator + ok. 170 zl wymiana
Run flats? NEIN, DANKE!

bylo viewtopic.php?t=59861
Awatar użytkownika
Bono
 
 
 
Posty: 2405
Dołączenie: 11 Gru 2005 23:04
Miejscowość: Warszawa / Kalifornia
Moje BMW: bylo e39 530dA touring, jest X5d

Postprzez Nurek » 10 Gru 2007 12:38

ASO robiło, ja nie wiem. Zadzwoń na Narbutta, myślę że z 10 proc. urwiesz ;)
Awatar użytkownika
Nurek
 
 
 
Posty: 4006
Dołączenie: 26 Paź 2004 20:13
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: Było E46 330cdA M57N
Jest Volvo XC60 D4 aut.

Postprzez zbigniewst » 10 Gru 2007 12:45

Bono napisał(a):duzo z wymiana roboty? w aso mi powiedzieli 170 zl za separator + ok. 170 zl wymiana


jak on wyglada ten seperator oleju..czy to nie filter odmy :?:
zbigniewst
 
 
 
Posty: 3372
Dołączenie: 02 Lip 2007 20:54
Miejscowość: Nowe/Swiecie

Postprzez endriu1606 » 02 Lut 2008 17:42

Napisz Bono czy wymnieniałes ten separator.
Jeśli tak to ile kosztuje i czy można go samemu zmnienic.
W pewnym znajomym warsztacie gdzie robią tylko BMW powiedzieli mi
że dla bezpieczeństwa lepiej wymienic go co drugą wymiane oleju.
Zbagatelizowanie tego moze ponoc doprowadzic do poważnych awari.
Pozdrawiam.
BMW=Boss-Money-Women
endriu1606
 
 
 
Posty: 175
Dołączenie: 22 Lis 2006 14:55
Miejscowość: wrocław

Postprzez Bono » 02 Lut 2008 23:20

ano wymienilem, wymienialem w aso przy inspekcji, powiedzieli, ze wymieniac sie powinno co trzecia wymiane oleju

przed wymiana czasami widzialem we wstecznym lusterku przy mocnym wcisnieciu gazu troche dymu (szczegolnie, gdy jechalem rowno i nagle przyspieszalem), wydaje mi sie, ze teraz tego nie ma

wlasciwie to nie wiem, za co ta czesc jest odpowiedzialna, jesli ktos sie orientuje, to pls niech napisze, mi w aso powiedzieli, ze to cos zwiazane z recylkulacja spalin, ale nie do konca do mnie to przemawia

czy z technicznego punktu widzenia separator moze miec wplyw na dymienie?
Run flats? NEIN, DANKE!

bylo viewtopic.php?t=59861
Awatar użytkownika
Bono
 
 
 
Posty: 2405
Dołączenie: 11 Gru 2005 23:04
Miejscowość: Warszawa / Kalifornia
Moje BMW: bylo e39 530dA touring, jest X5d

Postprzez sam » 03 Lut 2008 22:33

Separator to poprostu odma silnika, troszke brdziej to tylko skomplikowane, na potrzeby normy EURO, i stąd recyrkulacja. Co do kopcenia to nie jestem pewien, ale myśle że skoro to odpowietrzenie silnika i bedzie zapchane to może przykapcać.
sam
 
 
 
Posty: 62
Dołączenie: 30 Gru 2007 23:40
Miejscowość: z kanapy
Moje BMW: E39 530D 2001

Postprzez endriu1606 » 04 Lut 2008 11:18

W którym miejscu w 3.0d zajduje sie ten separator?
Jak by ktos był łaskawy to bardzo prosił bym o jakiś rysunek.
Z góry wielkie dzięki, Pozdrawiam!
BMW=Boss-Money-Women
endriu1606
 
 
 
Posty: 175
Dołączenie: 22 Lis 2006 14:55
Miejscowość: wrocław

Postprzez Nurek » 04 Lut 2008 23:11

W E46 to jest część nr 11, rysunek dla E39 jest ten sam
http://bmwfans.info/original/E46/Cou/33 ... l-11_3935/
Awatar użytkownika
Nurek
 
 
 
Posty: 4006
Dołączenie: 26 Paź 2004 20:13
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: Było E46 330cdA M57N
Jest Volvo XC60 D4 aut.

Postprzez endriu1606 » 05 Lut 2008 21:29

I wszysto jasne! Wielkie dzięki Nurek.
BMW=Boss-Money-Women
endriu1606
 
 
 
Posty: 175
Dołączenie: 22 Lis 2006 14:55
Miejscowość: wrocław

Postprzez Elvishh » 12 Lut 2008 08:55

wczoraj dal satysfakcji wymienilem Filtr skrzyni korbowej zwany potocznie Odma .
Pomimo poglosek ewolucji tego filtra ja mam taki sam jak byl w Aucie i jest to druga jego wymiana , przy pierwszej wymiana widoczna byla tylko na Rachunku* przy 100tkm. tym razem zabrałem sie sam za wymianę jest dziecinnie prosta.
[img][640:480]http://i5.photobucket.com/albums/y167/Elvishh/M5/11022008160.jpg[/img]

Co do Kopcenia spowodowanego zapchanym filtrem skrzyni Korbowej (odma) jest mało prawdopodobne , aczkolwiek możliwe ze jedynym miejscem gdzie olej może sie dostać do wydechu jest dolot powietrza i przepalony w komorze silnika daje efekt kopcenia , może i nawet przez łożysko turbiny ale ono jest smarowane bezpośrednio za pomocą pompy olejowej* mogę sie mylić ale innej wersji nie widzę , no chyba ze tak zwany zawor EGR temat dosc znany z TDS tylko nie wiem jak to sie ma do silnikow 3.0d. Wymianę filtra odmy zachęciła mnie chec poznania techniki 3.0d a jego cena 29,79 Euro . Jak widać profilaktyczne podejście do Auta po raz kolejny dało efekt iż filtr odmy należało już wymienić.
Edit
Zapchany filtr odmy zwieksza cisnienie skrzyni Korbowej efekt tego moze byc pocenie sie najslabszych elemetow uszczelnienia silnika , a najprawdopodobniej zapchany doszczetnie fitr moze pompowac olej przez bagnet*. W moim przypadku po wymianie zadnych zmien nie zaobserwowalem, silnik mialem suchy i nie kopcil . Lekkie pokopcywanie moze byc powodem zlej jakosci ON*
Elvishh
 
 
 
Posty: 1075
Dołączenie: 14 Gru 2006 13:31
Miejscowość: HH

Postprzez has01 » 12 Lut 2008 13:00

Wręcz przeciwnie, efekt kopcenia moze w bardzo duzym stopniu zalezec od filtra(odmy), sam tak mialem, dymilo mi masakrycznie, zmianilem i jak reka odial. Pozdrawiam
has01
 
 
 
Posty: 73
Dołączenie: 12 Lut 2007 17:45
Miejscowość: PO i DB
Moje BMW: E46 320d Touring M47N 150@184

Postprzez Bono » 12 Lut 2008 15:01

30 eur powiadasz... nasze aso to ma dziwny przelicznik euro, 170 zl kosztuje taka czesc, drugie tyle wymiana... kierowca w polsce dlugo jeszcze bedzie dojna krowa
Run flats? NEIN, DANKE!

bylo viewtopic.php?t=59861
Awatar użytkownika
Bono
 
 
 
Posty: 2405
Dołączenie: 11 Gru 2005 23:04
Miejscowość: Warszawa / Kalifornia
Moje BMW: bylo e39 530dA touring, jest X5d

Postprzez Elvishh » 13 Lut 2008 09:43

has01 napisał(a):Wręcz przeciwnie, efekt kopcenia moze w bardzo duzym stopniu zalezec od filtra(odmy), sam tak mialem, dymiło mi masakrycznie, zmianilem i jak ręka odjal. Pozdrawiam

Skoro tak twierdzisz to może wyjaśnisz na jakiej podstawie może kopcić*,
dym z z tłumika :
niebieski* - Olej/płyn chłodzący
czarny* - za bogata mieszanka
bialy* - para wodna

może powiesz na jaki kolor ci kopcił ??
olej może przedostawać sie do komory spalin albo przez pierścienie albo przez dolot
Elvishh
 
 
 
Posty: 1075
Dołączenie: 14 Gru 2006 13:31
Miejscowość: HH

Następna

Powróć do Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości