Skocz do zawartości

Cieknie olej z silnika...


mlody_act

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Cieknie mi olej z silnika i nie wiem co jest uszkodzone, jak ktoś wie i miał podobny lub taki sam problem niech mi proszę pomoże co jest uszkodzone i ile mnie to będzie kosztować :?:

Poniżej zdjęcia:

 

http://img206.imageshack.us/my.php?image=zdjcie38agz5.jpg

 

http://img206.imageshack.us/my.php?image=zdjcie39alo2.jpg

 

http://img217.imageshack.us/my.php?image=zdjcie3ayx2.jpg

 

Aha silnik 1,9 :)

 

Dzieki za pomoc,

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było tak: przy wymianie oleju patrze a na sprężarce klimy olej, kurcze myśle dodatkowe koszty, ale nic nie widać wszystko zabudowane , może z turbo leci :?: dałem spokój bo niedługo miałem wymienić filtr powietrza i tak będę rozbierał osłony to może lepiej będzie widać. i co się okazało :idea: że cieknie przez korek wlewu oleju a ASO całe 20PLN i po problemie .zobacz może to korek :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Po obejrzeniu fotek sugeruje, żebyś nabył brake-cleaner, taki rozpuszczalnik w sprayu pod dużym cisnieniem, np. wurth'a, i przy pomocy tegoż oraz twardego pędzelka wpierw oczyscił całe miejsce wycieku i zmył cały syf. Zrób to w miarę dokładnie a potem odpal silnik i obseruj ,daj mu się rozgrzac, jaśli nic nie zobaczysz przejedź się na lekkm reblu i sprawdź znowu. w takim stanie rzeczy jak teraz trudno to stwierdzic ponad wszselką wątpliwośc, możesz spróbowac podociągac wszelkie śrubki od kapy na rozrządzie i inne trzymające olej, ale dopiero na czystym silniku i z dobrym swiatłem jesteś w stanie coś zobaczyc - przy silnym zabrudzeniu możesz użyc nawet karchera, silnikowi to nie zaszkodzi, ważne by robic to na odpalonym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu fotek sugeruje, żebyś nabył brake-cleaner, taki rozpuszczalnik w sprayu pod dużym cisnieniem, np. wurth'a, i przy pomocy tegoż oraz twardego pędzelka wpierw oczyscił całe miejsce wycieku i zmył cały syf. Zrób to w miarę dokładnie a potem odpal silnik i obseruj ,daj mu się rozgrzac, jaśli nic nie zobaczysz przejedź się na lekkm reblu i sprawdź znowu. w takim stanie rzeczy jak teraz trudno to stwierdzic ponad wszselką wątpliwośc, możesz spróbowac podociągac wszelkie śrubki od kapy na rozrządzie i inne trzymające olej, ale dopiero na czystym silniku i z dobrym swiatłem jesteś w stanie coś zobaczyc - przy silnym zabrudzeniu możesz użyc nawet karchera, silnikowi to nie zaszkodzi, ważne by robic to na odpalonym

 

:shock: nawet nie próbuj!!!! a kolega niech tak nie doradza...bo ktoś może kuku zrobić swojemu silniczkowi..

czy ty nie wiesz że wszystkie "śrubki" są dokręcane kluczem dynamometrycznym,....a blok nie jest ze stali że można sobie tak dociągać...

ZAPOMNIJ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Trzeba umyć motor, wówczas na pewno znajdzie się źrudło wycieku. A dokręcać śrubek nie radzę, bo się źle może skończyć. Być może ktoś wczesniej dokręcał :?

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam z tym doświadczenie, jak poprzedni właściciel dokręcał sobie śrubki od dekla głowicy :mad2: szkoda było kilku złotych na uszczelkę..i co?? po kolei mi śrubki zaczęły wypadać...jak sie okazało na 12 śrub tylko 8 trzymało... :duh: reszta powciskana albo poprzykręcana na uszczelniacze do rur hydraulicznych....normalnie załamka, myślałem że wyjdę z siebi i stanę obok..o tyle dobrze że ojciec byłprzy tym i szybko wykombinował patent...śruby z większym gwintem(ale nie cały rozmiar w górę tylko jakieś setne części rozmiaru...)dorabiane na zamówienie i już cały komplet(wymieniliśmy wszystkie,a później gwintowanie dziur w głowicy..następnie nowa uszczelka,starszy coś tam policzył, klucz dynamo...... i teraz śmiga jak zła, i nawet kropelka nie ucieknie.:D

od razu powiem że jak chcesz sobie dokręcać....to nie warto..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

to chyba bolaczka silników 1.9 ...

mam wyciek i tez groamdzi sie w tym miejscu...ale narazie nie zlokalizował skąd napewno...

poczekam troche bo jestem swiezo po wymianie oleju... a na wiosne chyab bede robił popychacze... wiec narazie czekam... chyba ze sie nasili to przypiesze wizyte....

z przodu silnika w m43 jest chba obudowa rozrzadu? czy odrazu widac uszelke pod głowicą?

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź uszczelkę po łapą, która trzyma filtr oleju i uszczelniacze pod kołami, które napinają/prowadzą paski. Wczoraj wymieniałem tą uszczelkę pod łapą, bo ciekł mi właśnie tam olej - była cała pokruszona, a teraz muszę wymienić jeszcze uszczelniacze dla pewności. Ciężko było zlokalizować jakikolwiek wyciek, bo wszystko było usmarowane olejem...także nie sugeruj się tym co widać nie pierwszy rzut oka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a numer 12 z pierwszego ? bo m isie ywdaje że to tamtedy.. ale to tylko przypuszczenia na szybko...

jak z wymianą tych 13 i 14 duzo pracy i kłopotu... co tzeba zrobić Mechanik ? Czy samemu?

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...
  • 3 lata później...

Witam.odgrzeję kotleta :D .Zamówiłem uszczelki do pokrywy rozrządu.Mam zamiar wymienić uszczelki przed wymianą oleju.Napiszcie ze swojego doświadczenia jak się do tego zabrać?Napewno spuścić płyn z ukladu chłodzenia i odkręcić pompe wody.Czy pokrywę zaworów trzeba całą demontować?Widzę,że wystarczyło by 2 śrubki od pokrywy zaworów i osłona rozrządu zejdzie.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_2063&hg=11&fg=10 .Super jakby ktoś wrzucił foto relację dla potomnych.Jak ściągnąć koła pasowe itp

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.odgrzeję kotleta :D .Zamówiłem uszczelki do pokrywy rozrządu.Mam zamiar wymienić uszczelki przed wymianą oleju.Napiszcie ze swojego doświadczenia jak się do tego zabrać?Napewno spuścić płyn z ukladu chłodzenia i odkręcić pompe wody.Czy pokrywę zaworów trzeba całą demontować?Widzę,że wystarczyło by 2 śrubki od pokrywy zaworów i osłona rozrządu zejdzie.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_2063&hg=11&fg=10 .Super jakby ktoś wrzucił foto relację dla potomnych.Jak ściągnąć koła pasowe itp

 

 

podłączam się do prośby

czeka mnie ten sam zabieg

 

jak ktoś wymieniał te uszczelniacze niech da jakieś instrukcję co i jak

 

ja mam zamiar kupic to

1)

http://moto.allegro.pl/oryginalny-uszczelniacz-rozrzadu-bmw-e46-318i-elri-i2231596277.html

2)

http://moto.allegro.pl/oryginalna-uszczelka-rozrzadu-bmw-e46-318i-elring-i2231596343.html

drogo czy cena w miarę ok ??

 

a może szukać gdzie indziej tych uszczelek ??

jak tak to dajcie jakiś namiar

 

i czy przy całej operacji uszczelnienia obudowy rozrządu wystarczą mi tylko te dwie uszczelki (na schemacie są to 12, 13, 14)

czy zabezpieczyć się i kupić coś jeszcze ??

gg5553463
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup jeszcze simering wału korbowego 44x60x10

 

dzięki za radę - tak też uczynię

 

dzisiaj dzwoniłem do serwisu autoryzowanego BMW w Łodzi na Rokicińskiej

 

dla zainteresowanych podam ceny:

uszczelka rozrządu:

ta duża metalowa (nr 13 i 14) - 80,- za komplet oryginał

nr 12 czyli środkowa - 26,- oryginał

 

simering wału korbowego

wymiar się zgadza taki jak kolego podałeś 44x60x10 - 67,- oryginał dość drogo jak za taką pierdołę :/

 

uszczelka na górny dekiel 100,- oryginał - to już przesada

na dekiel kupię zamiennik - jak będzie przeciekał to wymiana będzie szybka i prosta (pewnie w InterCarsie zamówię - ELRING lub FEBI za niecałe 40,- wyrwę po rabatach)

 

ale do całego dołu czyli obudowy rozrządu dam oryginały - bo nie widzi mi się to za rok znowu rozbierać :p

 

narazie w pierwszej kolejności muszę wymienić uszczelniacz na wybieraku ze skrzyni - wyleciało nim już za dużo oleju i to priorytet (pisałem o tym w innym poście)

 

no to rozeznanie i chęci sa - pozostaje zorganizować trochę czasu i tu będą problemy - skrzynia zostanie uleczona pewnie w weekend majowy o ile się za bardzo nie przy imprezuję :mrgreen:

a reszta to już nie mam koncepcji kiedy

gg5553463
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
mam pytanie po wymianie oleju na pełen syntetyk castrol 5w40 edge pod samochodem zaczeły pojawiac sie krople oleju silnikowego ale na bagniecie nie widac jego spadku w silniku moze macie pomysł skad moze uciekac dodam ze zagladałem z góry i z dołu i nie widac jakis wycieków bmw e 46 330d z 2002 r macie moze jakies pomysły pozdrawiam gg 3196318
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.