Skocz do zawartości

dziwny klekot przy rozruchu


martin2305

Rekomendowane odpowiedzi

witam,jeżeli chodzi o to forum bmw to jest pierwszy post ,zwracam sie do Was z moim problemem,posiadam 318 is z 95 r,przebiego 195 tys,jeżdze ma oleju 10W40 mobila-tak już kupiłem,gdy zaczeły sie zimne dni tzn, na plusie 2-3 stopnie :roll: miewam dzwiny klekot przy porannym uruchamianiu auta,po dosłownie 1-3 sekundach od odpalenia to mija !!!mam wrażenie ze jest tak gdy olej łapie bardzo niska temp otoczenia i jest gesty,słychac tak jakby silnik parcowal przez tą sekunde na sucho,jest to dosyc glośne,gdy auto sie rozgrzeje i odpalam ponownie po jezdzie jest ok bo olej robi sie rzadszy i ma dobra konsystencje,jezeli macie podobnie w tych silniczkach(m42) odpiszczie,dzieki wielkie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak nie wymieniałeś oleju po kupnie to zrób to lepiej...

to podobno podstawa!!poza tym jak masz mało oleju to ci zacznie grać.

 

i daj spokój z ceramizerami....jak zmienisz olej to może sie poprawić..

a jedyne co to wyleczy to..naprawa mechcaniczna popychaczy.

myślę że po wymianie oleju na coś dobrego nie powinieneś mieć problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem wymieniałem olej na mobil 10W40 ,zrobiłem 200 kilosów na nowym a stukac zaczeło w te zimne dni,teraz nie wiem co dalej,ktoś wie jaki koszt remontu?a i dodam ze prawdopodobne jest ze auto śmigało jakiś czas na niskim tzn na stanie oleju czyli dolna kreska!!!moze to miec zły wpływ na motor?dzieki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem wymieniałem olej na mobil 10W40 ,zrobiłem 200 kilosów na nowym a stukac zaczeło w te zimne dni,teraz nie wiem co dalej,ktoś wie jaki koszt remontu?a i dodam ze prawdopodobne jest ze auto śmigało jakiś czas na niskim tzn na stanie oleju czyli dolna kreska!!!moze to miec zły wpływ na motor?dzieki za pomoc

 

ja niestety tez tak jezdzilem i oddalem go do warsztatu ale tam mechanior powiedzial ze jak jest na minimum to nic sie zlego nie stanie, nawet jak jest troszke ponizej to tez nic sie nie dzieje. Powiedzial, ze problemy moga sie zaczac jak bagnet jest prawie suchy. No i fakt ja zrobilem ze 10 kkm na stanie minimum i z silnikiem nic sie odpukac nie stalo. Po to jest ta skala zeby sie w niej miescic czyli nie przekraczac i nie spadac ponizej min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to tez moze dotyczyc silnika 2,8 z 95r? Mam podobny objaw i tak sie troche boje ze to moze lancuch rozrzadu jest juz uciagniety i stuka o obudowe? Prosze, powiedzcie mi ze sie myle :?

 

na łańcuch bym nie stawiał...w r6 raczej łańcuch ci nie poleci tak szybko..łańcuchy szybciej się kończą w r4 i ty raczej nie masz co się martwić...chyba że masz ze 400 tys... nastukane :norty:

 

co do stanu oleju min,max..

 

otóż jak ktoś ma troszke podjechaną hydraulikę, a w m42 to jest na dzień dzisiejszy standart jeżeli ktoś nie robił remontu...(no wiecie..ile lat one już mają) to hydraulika będzie sieodzyważ przy niskim stanie oleju...to tak jakby silnik wołał o uzupełnienie oleju....przy stanie ok połowy bagnetu nie powinno grać...z rana owszem ale 2-3 sekundy..u mnie kiedyś grało, wymieniłem olej(na 15w40 :twisted2: ) ( bo i ilość mnie martwiła) i cisza...

nawet nie mruknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0 /w40 to jest woda najleprzy jest 5/w40 lub 5/w30 stukanie klawiatury to mechaniczne wyrobienie popychaczy chydraulicznych .po nocy wycieka z nich olej i robia sie puste w czasie mrozow jak jest zimno materialy sie kurcza i olej szybciej wycieka . nalewanie 15/w40 moze tylko zepsuc do konca bo czas napelniania bedzie bardzo dlugi .po prostu albo ganc nowe albo niech stuka .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0 /w40 to jest woda najleprzy jest 5/w40 lub 5/w30 stukanie klawiatury to mechaniczne wyrobienie popychaczy chydraulicznych .po nocy wycieka z nich olej i robia sie puste w czasie mrozow jak jest zimno materialy sie kurcza i olej szybciej wycieka . nalewanie 15/w40 moze tylko zepsuc do konca bo czas napelniania bedzie bardzo dlugi .po prostu albo ganc nowe albo niech stuka .

 

Pod jakim wzgledem 0w/40 to woda?? Moim zdaniem taki olej ma bardzo dobre wlasciwosci smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW nie przewidzialo 0w 40 mercedes czy toyota one troche testowaly wymiany zrobily ok30000tys km wole wymienic co 12000 to tylko moje wypociny umyslowe.Sam chcialem taki nalac ale po rozmowie z profesjonalistami troche sie przerazilem kiedys taki nalalem ale to niebyl dobry pomysl bo silnk byl w kiepskim stanie i troche sie zrazilem jerzeli nie znika za szybko to czemu nie ale z reguly auta sa mocno pottytrane i to chyba moze byc mala tragedia .bo nim dojedzie taka fura do babci na kolacje to gosc bedze musial dolac oleju bo na zamkach luz durzy .Lecz caly czas mnie korci Moze kiedys ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.