Skocz do zawartości

Kontrolka Check Engine


ecru

Rekomendowane odpowiedzi

Większość amerykańskich wersji modelu E30 od 89 roku ma montowane, takie kontrolki, które wyświetlają kody błędu ECU. Jest to zwykła żaróweczka która miga określoną ilosć razy - zależenie od kodu błędu.

 

Mam pytanie - czy orientuje się ktoś do których pinów bezpośrednio w komputerze np. Motronic 1.3, należy podłączyć żarówkę by uzyskać te kody błedu.

 

Wiem że gdzieś o tym czytałem - moze ktoś jeszcze czytał i pamięta gdzie albo może to robił.

 

Będe wdzięczny za pomoc

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Pytanie nieakutalne

Dzięki ale już sam poszukałem i znalazłem - można bezpośrednio z komputera przy pomocy zwykłej żaróweczki i kabelka odczytać kody błedów zapisane w pamięci !! :lol:

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakaś zagraniczna strona, nie mam teraz dostępu do historii bo jestem w pracy. Link był gdzieś na stronce bmwworld.com.
Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Oto link :

 

http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/database.cgi?file=articles&report=view&ID=00159&Section=

 

z tą różnicą - że ten miły Pan opisał jak odczytać kody błędów, podłączając kabelek z żarówką do gniazda diagnostycznego. Ja dolutowałem kabelek do tego ..chyba 15..pinu w Motronicu i załączyłem jako kontrolkę pod zegarami... działa jak marzenie !!

 

Niezła zabawa... no bo kto by sie domyślił, że sonda lambda ma uszkodzony podgrzewacz.. - a kontrolka mi to pokazała

 

Powodzenia

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jest grane z tą stronką, wywala cały czas coś takiego

Error Encountered

Could not connect to SQL database. Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)

 

 

 

Ercu mała prośba jak masz tą stronke zapisaną offline to wrzuć mi na maila beemka@poczta.onet.pl

 

pozdrowienia

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto link :

 

http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/database.cgi?file=articles&report=view&ID=00159&Section=

 

z tą różnicą - że ten miły Pan opisał jak odczytać kody błędów, podłączając kabelek z żarówką do gniazda diagnostycznego. Ja dolutowałem kabelek do tego ..chyba 15..pinu w Motronicu i załączyłem jako kontrolkę pod zegarami... działa jak marzenie !!

 

Niezła zabawa... no bo kto by sie domyślił, że sonda lambda ma uszkodzony podgrzewacz.. - a kontrolka mi to pokazała

 

Powodzenia

 

Podałeś niepełny link.

Pozdrawiam

Gomes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś mi napisać po polsku jak to zrobić bo bardziej ze mnie niemiec niż anglik :) Skąd mam wiedzieć co oznacza dana sekwencja mignięć, ma ktoś "słowink" do tego? Będzie to działało w e32?

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

link dziala, a oto opis:

 

My euro 325i '90 has no check engine light. Because I knew that the Motronic would produce fault codes anyway , and did some research. It appears that the codes are output to pin 15 of the computer, but the wire stops at pin 12 of the big connector in the engine compartment next to the fuse-box.

 

By using a little 12V light connected to pin 12 of this connector and +12 V, the codes appear after pushing the gaspedal 5 times (contact on).

 

Works great! Let me have your experiences.

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to nie dziala, mam Motronic 1.7, moze ktos ma jakies doswiadczenia z tym Check Engine?, moze cos zle robie?.Podlaczylem kabelek do 15 pina w Motronicu i polaczylem poprzez woltomierz z plusem w zapalniczce, przekrecilem kluczyk i 5 razu wcisnalem gaz, ale niestety nic na woltomierzu sie nie pojawia.

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ..

 

Masz motronic 1.7 ??

 

Nie mam pojęcia czy to tez będzie działało, ale jak dobrze pamiętam to tam nic nie było o jakimś voltomierzu i żeby on cos pokazywał.. a jeśli już to powinien pokazywac stałe napięcie 12V po przekręceniu stacyjki. A moze to robisz na odłączonym motronicu od tej wielkij wtyczki i sprawdzasz na samym motronicu - tak to nic z tego bo bez tego kabla on nie dostaje prądu i nic tam sie nie dzieje - po drugie każdorazowe odpięcie tego kabla od komputera albo odłączenie akumulatora powoduje skasowanie tej pamięci. Musisz zaplić silnik i trochę przejechać się a komputer znowu zapamięta błedy i pokaże

 

Ja zrobiłem to tak:

 

Bierzemy żarówkę na 12 volt - taką jak podświetla nam np różne kontrolki w desce rodzielczej. przymocowujemy do niej dwa kableki ( najlepiej lutujemy ) jeden kabelek do 15 pina w motronicu ( musimy pamiętać o tym ze główna wiązka musi byc podpięta do komputera - ja np. rozebrałem wtyczke i dołożyłęm jeden kabelek do całej kity i podpiąlem się do pina od tyłu - całaśc zamknąłem i podpiąłem do kompa ) drugi kable do plusa - przekręcam stacyjke i dość energicznie 5 razy gazem do końca i puścić.

 

O i jeszcze jedno !

Po przekręceniu stacyjki żarówka powinna świecić ciągłym światłem - dopiero po naciskaniu pedału zacznie migać .. Jeśłi nie świeci to albo zły pin albo nie ma napięcia, albo spalona żarówka ;-)

 

jak ktos ma chęć moge podesłać wytłumaczenie wymiganych kodów błędu - niestety też po angielsku

 

Jak coś jest zbyt trudne lub nie zrozumiałe .. to piszcie.. mozę coś przeoczyłem

 

Powodzenia

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko robilem tak jak tu napisales, i nic. A co do woltomierza to nie ma to znaczenia, z ta roznica ze jakbym cos pomylil to woltomierzem nie zrobie zwarcia (nieskonczona opornosc), a zorowka mozna. Wydaje mi sie ze w przypadku E36 nie montuje sie "uniwersalnych" motronikow, czyli jezeli Check Engine nie ma na desce to i z kompa tez nie wychodzi, zcwanili sie, szkoda.

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że nie ma różnicy..

 

Ale jest !

 

Poszperałem w starych postach i nie dowiedziłem sie za wiele o tym jak to dokładnie działa... ale podstawowa różnica to podobno to, że w E36 CheckEngine jest podłączony do .. 8 pinu !!!!! a jak to dalej działa to niestety nigdzie nie wyczytałem

 

Generacja komputerów OBD II - nie miała już możliwości samo testowania za pomoca pedału gazu od 1994 roku. Ale M1.7 to chyba jeszcze OBD I

 

Na tej stronce jest troszkę więcej o tym. Jest też link o ukrytych możliwośćiach OBC wyświetlanych komputerze pokładowym ( przebiegi, ilości paliwa itd. ). Po angielsku co prawda ale sądzę że to nie problem.

 

http://member.rivernet.com.au/btaylor/BMWText/technical/MotronicFaultCodes.html

 

Pełniejszy opis błedów moge podesłać na maila bo mam w pdf'ie

 

Koniecznie spróbuj z 8 pinem

 

Pozdrawiam

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że nie ma różnicy..

 

Ale jest !

 

Poszperałem w starych postach i nie dowiedziłem sie za wiele o tym jak to dokładnie działa... ale podstawowa różnica to podobno to, że w E36 CheckEngine jest podłączony do .. 8 pinu !!!!! a jak to dalej działa to niestety nigdzie nie wyczytałem

 

Generacja komputerów OBD II - nie miała już możliwości samo testowania za pomoca pedału gazu od 1994 roku. Ale M1.7 to chyba jeszcze OBD I

 

(...........)

Koniecznie spróbuj z 8 pinem

 

Pozdrawiam

 

 

Witam.

 

Dorzuce swoje trzy grosze:

 

W E36 była stosowana cała gama Motronic-ów i Bosh-a i Siemens-a, Motronic 1.7 to napewno OBD I i wg. schematu kontrolka Check Engine jest dołączona do pinu 8 sterownika (Motronic).

Taka wersja sterownika była stosowana z silnikiem M42 do 95 roku.

Odczyt kodów błedów powinien sie odbywać w taki sam sposób jak

w M1.3 ( ale tego nie jestem pewien bo nie sprawdzałem :wink: )

 

Nowsze silniki (np. M44, M52 S52US ) maja już sterowniki OBD II i tam kontrolka z Check Engine powinna być standardowo podłączona

 

Kontrolkę CE mozna napewno podłączyć w E32, E34, E36 trzeba tylko sprawdzic którą mamy wersję sterownika i podłączyć do odpowiedniego pinu :)

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie do Johnny: masz schemat Motronika 1.7?, albo inne schematy do E36?, prosze, podeslij :D

 

bartolo@multicon.pl

 

 

Cześć

Wysłałem Ci schematy instalacji elektrycznej E36 z rocznika 1993 z różnymi silnikami.

Schematu sterownika Motronic nigdzie nie widziałem, zresztą nie sądze aby był sens naprawy takiego modułu bez możliwości przetestowania go na stanowisku diagnostycznym bo w samochodzie raczej nie odważył bym sie go testować :wink:

 

Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa z Motronic-iem, mianowicie :

obydwoje mamy takie same silniki w autkach i wg. ETK stoi ze jest zastosowany Motronic 1.7 natomiast w E30 z tym samym silnikiem M40 jest zastosowany Motronic 1.3 czy Ty sprawdzałeś jaki jest sterownik "na żywo " czy tylko w ETK ??

 

Pozdrawiam.

 

P.S.

 

Schematy elektryczne mogą sie różnić od tego co masz w autku :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za schematy, wlasnie sciagam,

 

wersje sterownika sprawdzalem tylko w ETK, ale jak go bede dzis znowu wyciagal to zobacze co to jest rzeczywiscie za model, a jezeli chodzi o E30 to tam mimo ze jest ten sam silnik (M40) to sterowanie silnka jest inne, a mianowicie np. jest wtryskiwacz rozruchowy, inny jest potencjometr przepustnicy (nie przetwarza sygnalu w spobob ciagly, tylko sa tam jakies mikrostyki, np. pelnego otwarcia itd.), inne roznice pewnie tez sa, ale tylko te zauwazylem, stad tam inny sterownik, pozdrawiam.

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pliczek z opisami kodów właśnie wysłałem.

 

Natomiast co do silnika M40 to się nie zgodzę, że ma wtryskiwacz rozruchowy. ! Mam E30 z 1993 roku w wersji touring z silnikiem M40 właśnie i nie mam czegoś takiego jak wtryskiwacz rozruchowy. Albo jeszcze go nie znalazłem a rozbierałem już prawie cały ;-)

 

Nie jestem pewien co do tego potencjometru od przepustnicy. czy w E36 bada stan ciągły ( czy jest to opornik ) bo u mnie są jak pamiętam tylko krańcowe stany.

 

I co ciekawe mam komputer M1.3 ale z 1997 roku - dziwne

 

A co do nowszysch komputerów OBD II to one już nie maiły akej opcji jak 'self test' przy pomocy padału gazu. z tych komputerów można wyciągnąć błedy tylko podłączając do urządzenia diagnostycznego - tak kojarzę.

 

Mam nadzieję że z tym 8 pinem się uda.

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ksiazke naprawcza do e30 (taka pomaranczowa) i tam w silniku m40 jest wtryskiwacz rozruchowy opisany.

 

Na moim Motroniku jest nr ale tylko wg. Boscha i nie wiem jak dojsc jaki rzeczywiscie mam sterownik (0 261 200 993), natomiast jest on fabryczny poniewaz jest tam wybity moj VIN.

 

Wyjscie 8 pinu znalazlem w okreglej duzej wtyczce kolo skrzynki bezpiecznikowej pod maska(tam sie konczy jego "bieg"), podlacze go jutro, bo dzis nie wzialem woltomierza, i w ogole nie mam sprzetu przy sobie.

 

Sprobujcie rozkodowac nr mojego sterownika, dzieki.

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

Wg. Bosha http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/

jest to sterownik silnika M1.7 :roll: :wink:

 

Pozdrówka.

 

Strasznie jestem ciekawy czy zadziała ci kontrolka :)

 

A i mam jeszcze pytanie do Bartka : masz może klime w swoim autku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukam czegoś o tym sterowniku w dokumentacji bosch'a.

 

A wracając do tematu wtryskiwacza. To owa ksiazka traktuje równolegle o silnikach M20. Dziwny pomysł piszą o dwóch silnikach naraz i nieźle mieszają. To M20 ma wtryskiwacz rozruchowy. M40 już nie ..

 

To tak na marginesie

 

I jeszcze moje pytanie Nie słyszysz takiego jakby stukotu z komory zaworów - czy nie stukają Ci dźwigienki ? I drugie pytanie na jakim oleju jeździsz i jakie masz włożone świece ?

 

Pzdr

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak, klimy nie mam.

 

Jezeli chodzi o wtryskiwacz to moze rzeczywiscie w tej ksiazce jest namieszane.

 

Olej mam pelny syntetyk 5W40, przebieg 203.000, zmienialem popychacze hydraulicze, po wymianie silnik zaczal troche lepiej chodzic, wkreca sie na wyzsze obroty, ale nadal terkocze. Zeby zlikwidowac halasliwy rozrzad musze wymienic walek i dzwigienki i w najblizszej przyszlosci mam zamiar to uczynic. Wiele zrodel mowi, ze te silniki maja taka wade, ze rurka smarujaca walek zatyka sie i to powoduje ze zespol walek-dzwigienki zaciera sie, ostatnio wyczytalem na amerykanskiej stronie ze w m40 powinno lac sie jak najzadszy olej i zmieniac go co 5-6 tys zeby uniknac zatkania sie tej fajki. Oleju mi nie bierze.

 

Dzieki za kody.

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.