Skocz do zawartości

Wymieniłem górne wahacze prawie nastała cisza....


kiokio

Rekomendowane odpowiedzi

godzine temu wyczołgałem się z kanału, wymieniłem obydwa górne wahacze wprawdzie były wywalone tylko silentbloki, ale jak robic to porządnie :D .No i jest cisza... prawie otóż jadąc po dziurach stuka mi coś w kolumnie kierowniczej, jest to stukanie minimalne ale ja nie lubie jak mi cos puka. Odgłos dochodzi tak jakby z góry kolumny, podejżewam część nr 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB52&mospid=47370&prod=19911100&btnr=32_0390&hg=32&fg=30, ale nie wykluczone że stuka cos w przekładni (stuki w zawieszeniu lubią się przenosić), krzyżak widoczny od spodu samochodu jest napewno sztywny, czy szukac gdzieś jeszcze przyczyny, jak sie dobrać do tego przegóbu nr 2. Jak się kasuje ewentualny luz w przekładni??.

 

Luzów w zawieszeniu nie mam żadnych końcówki ok, pukanie jest takie same na postoju jak i przy włączonym silniku, ustawienie odległości kierownicy w żaden sposób nie wpływa na ten stukot.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie to samo - stuka tak jakby u góry w kierownicy

Jest prawdopodobnie gdzieś pod plastikiem który zakrywa kolumnę kierownicy jakieś łączenie (nie wiem dokładnie ale chodzi o jakąś nakrętkę z plastikiem czy cóś) wiem to bo napewno tam coś takiego jest i to niestety lubi polecieć (trzeba tą nakrętkę wymienić)Już byłem u kola co wie jak to zrobic i nieraz chciałem to wymienić ale nie zawsze mi wychodziło bo to czasu nie miałem albo cóś. Ja napewno w najbliższym czasie będe to robił, miałem w tym tygodniu ale poleciał mi wachacz no i wymiana oleju i znowu wydatki więc poczekam moze jeszcze z tym ze 2-3 tygodni (już rok z tym latam :)). Przypomnij się, ja napewno odpowiem czy pomogło i jak to dokładnie się nazywa ta operacja - ale ponoć jest to dość częsta usterka tylko 90 procent użytkowników tego nie widzi a nieliczni tak jak ty czy kto inny to dostrzega :) :)

P.S. Tak to już jest, ktoś powie ze nie dołożył złotówki do autka przez 2 albo więcej lat bo tak dobrze chodzi a tak naprawdę gdybyś ty wsiadł do niego wyłapał byś od szczału usterek na 2000 PLN :):):)

Napewno dam znać

Edytowane przez katar14
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra co do kasowanie luzu na przekładni znalazłem cos niecoś na forum czy to śróbka nr1 czy nr2 ?? Ja obstawiam nr1

reszta pytania nadal aktualna

http://img39.exs.cx/img39/5721/magiel6cb.jpg

Edytowane przez kiokio

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Katar14,ja to się biore za to jutro, ale pytam bo jak ktoś juz to robił to może podpowie jak się za to wziąść i czy to krzyżak jest przyczyną, zawsze będzie mi łatwiej, a jeśli nie to będe szukał jutro az znajde, mechanika nie jest mi obca więc chyba dam radę :wink:

 

P.S. jeśli znajde jutro usterke i uda mi się usunąć napewno poinformuje, czekam na dalsze sugestie od "wyjadaczy" tego forum :lol:

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie jest to śrubka numer 1, kasowałem kiedyś luz zanim nie wymieniłem na nową W środku jest na imbusa tylko wcześniej należy popuścić nakrętkę (jak na rysunku)

Przypominam że kasowanie luzów na przekładni nie jest takie chop siup.

Trzeba to zrobić z głową bo można nieżle namięszać - powążnie. NIekrtórzy mechanicy nawet się do tego nie chcą zabierać bo mają pietra.

Podobno trochę obrotu moze zaważyć na żwywotności przekładni (w środku jest ślimak) więc uważaj. Moja BMKa dostał w koło, poszła reakcja i zatrzymała się na przekładni niestety, drązek środkowy też się pokrzywił.

Podkręcałem ją ale nic to nie dało, kierownica chodziła jeszcze cięzej a przekładnia dalej stukała. Teraz mam inną ale też używkę (płaciłem 450 z montażem) no i ważne jaki płyn w środku, musi być taki jak zaleca fabryka bo innaczej powodzenia.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie znam granice zdrowego rozsądku i zasade działania przekładni ślimakowej jeśli okaże sie że to luz na ślimaku to będe to robił z bratem nie można dopuścić aby przekładnia zaczeła chodzić ciężko dlatego uniosę cały przód do góry i dopiero ewentualnie będe regulował, ale mam nadzieje że to raczej ten krzyżak w kolumnie obstawiam na 80% że to coś pod platikami w środku

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha! No właśnie mam to samo - jak przejeźdzam przez np tory to mam wrażenie że luz jest na samej kierownicy lub pod plastikami deski rozdzielczej!! Czyli mówicie, że jest to uszkodzona teila nr 2 na rysunku?? Orientował się już ktoś ile toto kosztuje w ASO??

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie Elwis nie o to chodzi.

To co na rysunku to przekładnia główna (znajduje sie w pobliżu filtra powietrza, dokładniej pod nim) - na niej też można za pomocą własnie tej śrubki regulować luz w kierownicy ale jest mozliwość ze przyczyną tych stuków jest ta ala nakrętka z plastikiem czy cóś pod osłoną kolumny wewnątrz kabiny auta, pod twoimi kolanami :):)

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam również Vectrę 2.0 z 1992 r. i też w niej występuje delikatne pukanie kolumny kierownicy na wyboistych nierównościach. Vectra z tym przejechał już ponad 140.000 km i pukanie to się nie zwiększyło. Na bezpieczeństwo jazdy nie ma to wpływu. Obecnie od 3 lat jeździ nią moja małżonka i nawet tego nie zauważyła nigdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam BINGO !!! zrobione juz nic nie stuka!!! a powodem tych stuków była nakrętka nr1 z ETK http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB52&mospid=47370&prod=19911100&btnr=32_0390&hg=32&fg=30, wielowpust był wyrobiony i lekko stukał wystarczyło dokręcic nakrętke i po sprawie, trochę miałem gimnastyki z założeniem plastiku maskującego ale juz po sprawie. Nareszcie nastała cisza :D

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam BINGO !!! zrobione juz nic nie stuka!!! a powodem tych stuków była nakrętka nr1 z ETK http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB52&mospid=47370&prod=19911100&btnr=32_0390&hg=32&fg=30, wielowpust był wyrobiony i lekko stukał wystarczyło dokręcic nakrętke i po sprawie, trochę miałem gimnastyki z założeniem plastiku maskującego ale juz po sprawie. Nareszcie nastała cisza :D

 

Powiadasz Waści, że wystarczyło odkręcić osłonę nad nogami i DOKRĘCIĆ tę nakrętkę?? Czy ona była widocznie luźna, znaczy się latała w paluchach??

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nakrętka nie latała w paluchach tylko wielowpust miał luz. Drążek kierowniczy to taka stalowa rura w której jest wielowpust nacięty w 4 miejscach nakrętka ma stożkowy wewnętżny kołnież i poprzez wkręcanie jej ściska się wielowpust, mniej więcej tak jak końcówki plastikowe do hydrantu ogrodowego. Tak jest w e34 a u Ciebie to nie mam pojęcia

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest w e34 a u Ciebie to nie mam pojęcia

 

U mnie jest tak samo - E34 właśnie się cli i za niedługo zmieniam sygnaturkę :D :D

Dzięki za łopatologiczne tłumaczenie :)

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę otwierać nowego wątku i mam małe pytanko. Nie mogę w żaden sposób zdjąć osłony pod kolumną kierownicy, żeby się dostać do stacyjki oraz do samej kolumny. Czy prócz dwóch śróbek pod dźwignią regulacji kierownicy jeszcze na czymś się trzyma, czy tylko są zatrzaski jak na schematach. Nie chcę czegoś urwać a mimo dość sporej siły nie udało mi się zdjąć. Nie zdejmowałem kierownicy a zachowuje się to jakby gdzieś tam jeszcze trzymało
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę otwierać nowego wątku i mam małe pytanko. Nie mogę w żaden sposób zdjąć osłony pod kolumną kierownicy, żeby się dostać do stacyjki oraz do samej kolumny. Czy prócz dwóch śróbek pod dźwignią regulacji kierownicy jeszcze na czymś się trzyma, czy tylko są zatrzaski jak na schematach. Nie chcę czegoś urwać a mimo dość sporej siły nie udało mi się zdjąć. Nie zdejmowałem kierownicy a zachowuje się to jakby gdzieś tam jeszcze trzymało

 

Miałem ten sam problem odkręciłem dwie długie śruby przy redulacji i zdjołem z bocznych zatrzasków niestety nie udało mi się ściągnąć tej osony trzyma gdzieś za kierownicą :(

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam BINGO !!! zrobione juz nic nie stuka!!! a powodem tych stuków była nakrętka nr1 z ETK http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB52&mospid=47370&prod=19911100&btnr=32_0390&hg=32&fg=30, wielowpust był wyrobiony i lekko stukał wystarczyło dokręcic nakrętke i po sprawie, trochę miałem gimnastyki z założeniem plastiku maskującego ale juz po sprawie. Nareszcie nastała cisza :D

U mnie to samo, nakrętka numer jeden, Dokręciłem i po bólu cisza już nic nie stuka, Zakładasz klucz na nakrętkę (numer klucza to 32) blokujesz i kręcisz kierownicą w prawo , popuszczasz klucz znowu zakładasz ,blokujesz i dalej kierownica w prawo az dokręci się do końca :):)

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę otwierać nowego wątku i mam małe pytanko. Nie mogę w żaden sposób zdjąć osłony pod kolumną kierownicy, żeby się dostać do stacyjki oraz do samej kolumny. Czy prócz dwóch śróbek pod dźwignią regulacji kierownicy jeszcze na czymś się trzyma, czy tylko są zatrzaski jak na schematach. Nie chcę czegoś urwać a mimo dość sporej siły nie udało mi się zdjąć. Nie zdejmowałem kierownicy a zachowuje się to jakby gdzieś tam jeszcze trzymało

 

Miałem ten sam problem odkręciłem dwie długie śruby przy redulacji i zdjołem z bocznych zatrzasków niestety nie udało mi się ściągnąć tej osony trzyma gdzieś za kierownicą :(

Posłuchajcie to nie jest ta osłona zaraz pod kierownica tylko pod pedałami dokładnie a raczej nad nimi :):) jest przykręsona tylko 3 wkrętami i to wszystko no i jeszcze takimi małymi koreczkami przy samej podłodze pomiędzy pedałami.

Pozdrawiam.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę otwierać nowego wątku i mam małe pytanko. Nie mogę w żaden sposób zdjąć osłony pod kolumną kierownicy, żeby się dostać do stacyjki oraz do samej kolumny. Czy prócz dwóch śróbek pod dźwignią regulacji kierownicy jeszcze na czymś się trzyma, czy tylko są zatrzaski jak na schematach. Nie chcę czegoś urwać a mimo dość sporej siły nie udało mi się zdjąć. Nie zdejmowałem kierownicy a zachowuje się to jakby gdzieś tam jeszcze trzymało

 

Miałem ten sam problem odkręciłem dwie długie śruby przy redulacji i zdjołem z bocznych zatrzasków niestety nie udało mi się ściągnąć tej osony trzyma gdzieś za kierownicą :(

Posłuchajcie to nie jest ta osłona zaraz pod kierownica tylko pod pedałami dokładnie a raczej nad nimi :):) jest przykręsona tylko 3 wkrętami i to wszystko no i jeszcze takimi małymi koreczkami przy samej podłodze pomiędzy pedałami.

Pozdrawiam.

 

Oczywiście że nie ta, ale mowa była jak zdjąć osłonę kolumny kierowniczej (o ile dobrze zrozumiałem) aby dokręcic tą nakrętke na wieloklinie nie trzeba zdejmowac górnej osłony kolumny, tylko osłone pedałów razem z nawiewem powietrza na nogi który jest pod tą osłoną

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokręcenie tej nakrętki powoduje ściśnięcie wieloklinu i blokadę regulacji

kierownicy, patent ten jest często używany przez mechaników :D

 

Znaczy się jak dokręcisz tę śrubę to zniknie nie tylko dokuczliwe stukanie ale też i możliwość regulacji kierownicy :idea: :shock:

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie prawda ściśnięcie-dokręcenie tej nakrętki nie ma wpływu na możliwość regulacji kierownicy, przynajmnej u mnie nie ma. Pod nakrętką jest taka teflonowa wkładka po której ślizga się wieloklin. Poza tym kto kręci regulacja kierownicy wte i nazad. Kierownice ustawia sie raz i koniec, po odblokowaniu regulacji kierownica powinna sie wysówać z wyczówalnym oporem

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.