Skocz do zawartości

318 i 320 wady, zalety...


sGARY

Rekomendowane odpowiedzi

rozgladam sie za e36 318 i 320 ;) czy to normalka w silnikach bmw ze jak odkrece korek wlewu oleju to obroty spadaja :?: :?: :?:

 

 

na co zwracac szczegolna uwage podczas ogladania/zakupu e36 :) i jaki silnik lepiej brac 1.8 czy 2.0??

 

:8)

 

Na włączonym silniku nie odkręca się korka od oleju w żadnym aucie :nienie:

Zwracaj uwagę na stan techniczny i bezwypadkowość.

Silnik 1.8 to jednostka 8 zaworowa. Wychodziła w dwóch wersjach M40 (pasek rozrządu-nie polecany) i od roku 93 M43 (łańcuch rozrządu). Jeden z najekonomiczniejszych silników.

Silnik 2.0 to już rzędowa "szóstka". Wspaniały dźwięk. Wielu napisze że jak brać R6 to od 2.5 w górę. Jednak nawet te 2.0 to nie to samo co 318is.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozgladam sie za e36 318 i 320 ;) czy to normalka w silnikach bmw ze jak odkrece korek wlewu oleju to obroty spadaja :?: :?: :?:

 

 

na co zwracac szczegolna uwage podczas ogladania/zakupu e36 :) i jaki silnik lepiej brac 1.8 czy 2.0??

 

:8)

 

Na włączonym silniku nie odkręca się korka od oleju w żadnym aucie :nienie:

Zwracaj uwagę na stan techniczny i bezwypadkowość.

Silnik 1.8 to jednostka 8 zaworowa. Wychodziła w dwóch wersjach M40 (pasek rozrządu-nie polecany) i od roku 93 M43 (łańcuch rozrządu). Jeden z najekonomiczniejszych silników.

Silnik 2.0 to już rzędowa "szóstka". Wspaniały dźwięk. Wielu napisze że jak brać R6 to od 2.5 w górę. Jednak nawet te 2.0 to nie to samo co 318is.

 

dlaczego w zadnych autach sie nie odkreca na wlaczonym silniku korka wlewu oleju?? uswiadom mnie?? bo jakos w vw mozna to robic i nic sie nie dzieje z praca silnika...

BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dlaczego w zadnych autach sie nie odkreca na wlaczonym silniku korka wlewu oleju?? uswiadom mnie?? bo jakos w vw mozna to robic i nic sie nie dzieje z praca silnika...

 

To może mi powiesz w jakim celu to robisz :?: Może sprawdzasz w jakim stanie jest silnik :?: :lol: Jedyne co z tego wyjdzie to zachlapany silnik olejem i to wszystko.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=53319&highlight=ga%B6ni%EAcie+odkr%EAceniu

Poczytaj.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok to w bmw jest to normalka...

w vw jak odkrece korek to nic sie nie dzieje z obrotami ani nie chlapie olejem.... przebieg ponad 300tys... a jak sprawdzilem takiego co byl zatyrany... to walilo dymem i chlapal mocno olejem, obroty falowaly... a silnik taki sam jak u mnie w vw ;)

 

ale widocznie w bmw to normalka... jakas inna konstrukcja silnika... :) niz vw :P

BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem podobny dylemat odnośnie silnika, moim osobistym zdaniem biorąc pod uwagę, koszty, spalanie, itp. to albo 1,8IS albo 2,5L. 2,0L to dobry silnik ale koszty są podobne do 2,5L (ubezpieczenie również), a jest różnica w mocy i to spora.

tylko ze najwiecej jest tych 316 :( pozniej troche 318, malo 320... a 325 to juz wogole malutko :cry: dlatego albo 1.8 albo 2.0 :)

moze mi ktos napisac jakeigo oznaczenia silnika szukac zeby byl na lancuchu??

i co ile sie wymienia taki lancuch?? :D

BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem podobny dylemat odnośnie silnika, moim osobistym zdaniem biorąc pod uwagę, koszty, spalanie, itp. to albo 1,8IS albo 2,5L. 2,0L to dobry silnik ale koszty są podobne do 2,5L (ubezpieczenie również), a jest różnica w mocy i to spora.

tylko ze najwiecej jest tych 316 :( pozniej troche 318, malo 320... a 325 to juz wogole malutko :cry: dlatego albo 1.8 albo 2.0 :)

moze mi ktos napisac jakeigo oznaczenia silnika szukac zeby byl na lancuchu??

i co ile sie wymienia taki lancuch?? :D

 

M43. Natomiast lancuch jest teoretycznie dozywotni, jednak sa przypadki ze zaczyna byc go slychac po 200tkm i wtedy trzeba wymienic. Ale postaraj sie znalezc R6 2.0, sa to o niebo lepsze motory niz R4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem podobny dylemat odnośnie silnika, moim osobistym zdaniem biorąc pod uwagę, koszty, spalanie, itp. to albo 1,8IS albo 2,5L. 2,0L to dobry silnik ale koszty są podobne do 2,5L (ubezpieczenie również), a jest różnica w mocy i to spora.

tylko ze najwiecej jest tych 316 :( pozniej troche 318, malo 320... a 325 to juz wogole malutko :cry: dlatego albo 1.8 albo 2.0 :)

moze mi ktos napisac jakeigo oznaczenia silnika szukac zeby byl na lancuchu??

i co ile sie wymienia taki lancuch?? :D

 

Kolego z tymi ilościami wersji to się zgadzam ale ja niedawno kupiłem cudo niebitego sedana w pełnym M pakiecie z silnikiem M52 (323i) przebieg 164000km, a sprzedający dziadek mówi, że auto już miesiąc u niego stoi bo silnik za duży. Kto szuka to znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem podobny dylemat odnośnie silnika, moim osobistym zdaniem biorąc pod uwagę, koszty, spalanie, itp. to albo 1,8IS albo 2,5L. 2,0L to dobry silnik ale koszty są podobne do 2,5L (ubezpieczenie również), a jest różnica w mocy i to spora.

tylko ze najwiecej jest tych 316 :( pozniej troche 318, malo 320... a 325 to juz wogole malutko :cry: dlatego albo 1.8 albo 2.0 :)

moze mi ktos napisac jakeigo oznaczenia silnika szukac zeby byl na lancuchu??

i co ile sie wymienia taki lancuch?? :D

 

Kolego z tymi ilościami wersji to się zgadzam ale ja niedawno kupiłem cudo niebitego sedana w pełnym M pakiecie z silnikiem M52 (323i) przebieg 164000km, a sprzedający dziadek mówi, że auto już miesiąc u niego stoi bo silnik za duży. Kto szuka to znajdzie.

 

szukam szukam ;) tylko kiedy znajde :/

BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja teraz kupilem 318 i i powiem ci ze jestem jak narazie zadowolony, moglem kupic e36 320 w m pakiecie ale wybralem ta 318i i jest oki, jezdze na benzynce i nie nazekam na spalanie. Nie wiem jak inni ale moj koles ma 320 i zaraz po kupnie tzn po 2 miesiacach zalozyl gazik za 4,5tys bo palila mu 14l/100.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bardziej polecam 318is ma prawie identyczne osiagi jak 320 a pali sporo mniej i koszty jego utszymania sa mniejsze (OC itp) wiadomo ze silnik R6 ma wiele plusow ale za dzwiek i ciut lepsze osiagi nie oplaca sie az tyle doplacac juz lepiej kupic 325i pali podobnie co 320 ubespieczenie to samo a osiagi.. Tszeba to poczuc :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apropos odkrecania korka,mozna to smialo robic i nawet nalezy,w dobrym bmw ani kropla nie powinna kapnac ani wylatywac zadne spaliny,a zeby sprawdzic czy ma dobre cisnienie nalezy trzymac korek delikatnie nad samym wlewem i powinnismy wyczuc jak nam go wciaga do srodka bo jak zaczyna nam go wypychac to mozna zapomniec o takim aucie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich.

Mam podobny dylemat co szanowny sGARY tzn planuje zakup E36 roczniczkiem 94 w zwyż niestety mam wątpliwości odnośnie dwóch albo raczej trzech wariantów tzn 318i;318is lub ti oraz 320i. Trochę się orientowałem, szukałem i w obecnej sytuacji stawiam raczej na silnik R6. Zwłaszcza po ostaniej rozmowie ze znajomym mechanikiem zrezygnowałem z opcji wzmocnionej 318. Silniki te są podobno nawet znakomite jednakże przy większym stanie licznika zaczynają podobno sprawiać problemy. Powód ogólnie jest taki iż, przy tej pojemności taka liczba koni (140 kucy w końcu) daje o sobie znać. Są to po prostu wysilone silniki. Dlatego znajomy doradził mi szukanie dobrej 320 jeśli zależy mi na czymś mocniejszym lub normalnej 318 jeśli bardziej stawiam na ekonomię. Nie chcę oczywiście wywoływać gromów na moją osobę takim stwierdzeniem. Mogę się mylić oczywiście więc proszę o ewentualne sprostowainia :D

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam podobny dylemat co szanowny sGARY tzn planuje zakup E36 roczniczkiem 94 w zwyż niestety mam wątpliwości odnośnie dwóch albo raczej trzech wariantów tzn 318i;318is lub ti oraz 320i. Trochę się orientowałem, szukałem i w obecnej sytuacji stawiam raczej na silnik R6. Zwłaszcza po ostaniej rozmowie ze znajomym mechanikiem zrezygnowałem z opcji wzmocnionej 318. Silniki te są podobno nawet znakomite jednakże przy większym stanie licznika zaczynają podobno sprawiać problemy. Powód ogólnie jest taki iż, przy tej pojemności taka liczba koni (140 kucy w końcu) daje o sobie znać. Są to po prostu wysilone silniki. Dlatego znajomy doradził mi szukanie dobrej 320 jeśli zależy mi na czymś mocniejszym lub normalnej 318 jeśli bardziej stawiam na ekonomię. Nie chcę oczywiście wywoływać gromów na moją osobę takim stwierdzeniem. Mogę się mylić oczywiście więc proszę o ewentualne sprostowainia :D

pozdrawiam

 

 

Znajomy zle Ci nie doradzil:) Iska potrafi przejechac duzo jak sie ja odpowiednio eksloatuje, R6 wiecej :D Kultura pracy r6 znaczaco odbiega od R4, jednak za R4 przemawia spalanie, wiem cos o tym bo mam w garazu obydwa auta.

 

Na twoim miejscu zdecydowalbym sie na R6 :8) Jakbys mial wiecej pytan to wal do mnie na GG 3781151.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli znajomy widać trochę się zna :wink: Też osobiście stawiam na R6 :8) chociaż oczywiście kwestia ekonomii ma tu duże znaczenie zwłaszcza jeśli chodzi o egzemplarze w dobrym stanie technicznym(takim na 90% bo to nie salonówki przecież a auta jeżdżące) o które niestety trochę ciężko. W temacie 320 nakreśla mi się jeszcze jedno pytanie tzn 318 od 94 są na łańcuszku natomiast nie jestem pewien czy 320 też tym samym rocznikiem miały fabrycznie zmieniony ten element. Moje wątpliwości budzi fakt podziału na dwa okresy produkcji zgodnie z tabelą danych zamieszczoną na stronie Klubu tzn okres 92-95 oraz 95-98?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli znajomy widać trochę się zna :wink: Też osobiście stawiam na R6 :8) chociaż oczywiście kwestia ekonomii ma tu duże znaczenie zwłaszcza jeśli chodzi o egzemplarze w dobrym stanie technicznym(takim na 90% bo to nie salonówki przecież a auta jeżdżące) o które niestety trochę ciężko. W temacie 320 nakreśla mi się jeszcze jedno pytanie tzn 318 od 94 są na łańcuszku natomiast nie jestem pewien czy 320 też tym samym rocznikiem miały fabrycznie zmieniony ten element. Moje wątpliwości budzi fakt podziału na dwa okresy produkcji zgodnie z tabelą danych zamieszczoną na stronie Klubu tzn okres 92-95 oraz 95-98?

 

320 to motor M50 lub M52 czyli lancuch :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.