Skocz do zawartości

Który silnik najekonomiczniejszy?


farow

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Na temat silników jak rowniez spalania bylo juz naprawde z 10 milionow razy! :search: I do tego wielkie debaty w ktorych i tak zawsze wychodzilo ze najlepszy jest 2.8 bo pali mniej niz 2.0 a ten raptem niznacznie wiecej niz 1.8 a skoro roznica niewielka to kupic 2.8 bo wrazenia z jazdy niesamowite. Gdybys poszukal to wlasnie to bys znalazl. POzdrawiam

p.s. A teraz na logike... chyba wiadomo ze najlepiej silnik ponizej 2 litrow (np 1.8) pali mniej niz 6 garow i ubezpiecznie OC mniejsze dla takiej pojemnosci. Bo ja jeszcze nie widzialem auta z wiekszym silnikiem ktore byloby ekonomiczniejsze w utrzymaniu od tego z mniejszym.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak wogóle to M3 pali niewiele więcej niż 328 a jakie osiągi :!: , buahahhaa, temat bezsensu jak debata przedwyborcza, każda sroka swój ogon chwali....., są na tym forum tacy co twierdząże ich 328 pali po mieście 8-10l i jeden chciał mi prawie oczy wydłubać jak podważałęm jego teze :mrgreen:

 

Moja rada w tym temacie jest taka, kieruj sie logiką a nie sugestiami ludzi.

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o najekonimczniejszy silnik - jeżeli jakiś pali minimalnie więcej, to znaczy, że jest mniej ekonomiczny - to nie dyskusja jaki silnik kupić... A z tym 2.8 palącym minimalnie więcej od 1.6i i tak mi treudno uwierzyć...

 

Najekomiczniejszy jest zdaje się 1.8 diesel - pali ewidentnie najmniej, a i koszty eksploatacji nie odbiegają od innych - problemem może być zakup samochodu z tym silnikiem w dobrym stanie.

 

1.6 i 1.8 benzynowe również są tanie w eksploatacji - spalanie może nie jest rewelacyjne - jednak z klimą można po mieście poniżej 10 zejść (ale to oczywiście dużo od korków zależy). Części zamienne są tańsze niż do R6, wchodzi mniej oleju i płynu chłodniczego. Przednie tarcze hamulcowe są tańsze, z tyłu są bębny.

 

Oczywiście z dyskusji na forum wynika, że najlepszym wyborem jest silnik 2.5 lub 2.8 - pod względem stosunku mocy do kosztów eksploatacji. Ja jednak zostanę przy moim 1.8 - zawsze to co zaoszczędzę na eksploatacji mogę zainwestować w samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania e36 328i to faktycznie mało kto wierzy dopóki sam się nie przekona. Przykładowo we wakacje trasa (taka na pół trasa bo co kilkanaście kilometrów skrzyżowania, zjazdy itp) 5 osób + klima spalanie 7,5L. W mieście max co mi się udało (świeżo po zakupie jak testowałem możliwosci auta) to 16l. Normalna jazda miejska 11-12l.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej ekonimiczna beemka jaka widzialem to 316 + podtlenek LPG :)

hehe podtlenek :D :D czego to ludzie nie wymysla :mrgreen: :mrgreen:

...mimo staran otoczenia nie udało mu sie zmadrzec...BMW

http://allegro.pl/show_item.php?item=641252496


http://img.userbars.pl/80/15963.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do spalania e36 328i to faktycznie mało kto wierzy dopóki sam się nie przekona. Przykładowo we wakacje trasa (taka na pół trasa bo co kilkanaście kilometrów skrzyżowania, zjazdy itp) 5 osób + klima spalanie 7,5L. W mieście max co mi się udało (świeżo po zakupie jak testowałem możliwosci auta) to 16l. Normalna jazda miejska 11-12l.

 

Swiezo co kupionym m50b25 wracajac juz do domu zrobilem na okolo 22 litrach 300km. Wiec jak najbardziej da rade. Trzeba po prostu trafic na nie zajechany silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znowu sie zaczyna.... ale!! po czasci sam zaczynam tak myslec, bo nawet jak sprawdzam dane nowych aut o pojemnoscia min. i max. to jak widze ze roznica w spalaniu to 1,5l w srednim a 0,6 w trasie to napewno 4 cylindrow bym juz nie wybral . napewno nastepne auto bedzie r6 i wiecej niz 2l.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] sprawdzam dane nowych aut o pojemnoscia min. i max. to jak widze ze roznica w spalaniu to 1,5l w srednim a 0,6 w trasie to napewno 4 cylindrow bym juz nie wybral . napewno nastepne auto bedzie r6 i wiecej niz 2l.

 

Zgadzam się, jak bym siebie słyszał :mrgreen: :cool2: :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówicie dane katalogowe wyraźnie mówią że różnica między 318is a 328i to 2,5 litra w mieście i 0,6 litra w trasie więc różnica nie jest jakaś piorunująca może tylko M3 trochę odstaje pod tym względem.

Ktoś pisał że 318TDS jest tańszy w eksploatacji, ale tylko na paliwie chyba można zaoszczędzić bo oleju trzeba wlać więcej niż do 318i (1litr) i więcej płyny chłodniczego. Poza tym naprawa tego silniczka do tanich nie należy.

BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie w budzie e36 jeśli chodzi o ekonomię to nic nie pobije 318 tds, który po mieście nie spalił mi nigdy więcej niz 8l ON, na trasie przy dynamicznej jeździe palił 6.5

 

koszty napraw silnika w moim przypadku wyniosły 0,00zł- wymieniałem jedynie banały i materiały eksploat.- pozdrawiam

 

ktoś tu pisał że trzeba wlać o 1 l oleju do silnika więcej...miejcie litość :D

gdybyś co tydzień zmieniał olej- no to faktycznie są to jakieś koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki drobiazg: koszty paliwa w samochodzie to tylko niewielki ulamek calkowitych kosztow poswieconych na jego utrzymanie.

A co do silnika: najlepszy stosunek osiagi/spalanie ma M42 i M44, czyli 318is/ti.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej ekonimiczna beemka jaka widzialem to 316 + podtlenek LPG :)

 

Czyzbys o mojej mowil? :twisted2: Fakt faktem, ze przy obecnej cenie lpg za niecałe 20 zł obskakuje 100 km, a roznicy w osiagach nie ma. Uderz w stół a norzyce sie odezwą - zaraz sie zacznie "gaz to sie nadaje do kuchenek" :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki drobiazg: koszty paliwa w samochodzie to tylko niewielki ulamek calkowitych kosztow poswieconych na jego utrzymanie.

 

No co ty - to raczej największy koszt - chyba, że ktoś mało jeździ i płaci parę tys za ubezpieczenie. No może jakby wliczyć cenę samochodu w koszty eksploatacji...

 

A to, że M52 to niesamowity silnik - a jak na tamte czasy wręcz nieprawdopodobny - tak niskie spalanie przy 200 koniach mocy nawet teraz nie często się spotyka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki drobiazg: koszty paliwa w samochodzie to tylko niewielki ulamek calkowitych kosztow poswieconych na jego utrzymanie.

 

No co ty - to raczej największy koszt - chyba, że ktoś mało jeździ i płaci parę tys za ubezpieczenie. No może jakby wliczyć cenę samochodu w koszty eksploatacji...

 

Koszty samochodu to:

- serwis

- ubezpieczenie

- utrata wartosci

- paliwo

- ew. stluczki, czyli naprawy blacharskie.

 

Przy moich kilkunastu samochodach, jakie do tej pory mialem (od 126p do 750i) koszty paliwa to zdecydowanie mniej niz polowa. Rocznie przejezdzam jakies 25 tys km.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
i znowu sie zaczyna.... ale!! po czasci sam zaczynam tak myslec, bo nawet jak sprawdzam dane nowych aut o pojemnoscia min. i max. to jak widze ze roznica w spalaniu to 1,5l w srednim a 0,6 w trasie to napewno 4 cylindrow bym juz nie wybral . napewno nastepne auto bedzie r6 i wiecej niz 2l.

 

W trasie to mniejsze słabsze auto spali więcej niż większe z większym silnikiem. C4 żony spaliło ok 9l/100, moje 7.9/100 na odcinku 200km A4, średnia prędkość ok 120km/h. Oczywiście standardowo C4 mniej spali ale... nie zawsze jak widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny temat o spalaniu i ekonomice . yhh czytac juz nie moge tego forum mam takie wrazenie jak by tu panowala totalna samowolka a mody nie panuja nad tym co jest grane.. Zamykac takie tematy odrazu..

 

btw.

 

318is .. najlepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest temat rzeka ale napiszę swoją opinię, do niedawna miałem 318i z 92r z podtlenkiem LPG. Auto paliło mało ponieważ przy normalnej jeździe mieściło się w 10-11l gazu i nie było z nim większych problemów, ale ten chorobliwy brak mocy...tym bardziej, że było dosyć czułe na jakość gazu i po zatankowaniu kiepskiego gazu falował i nierówno się wkręcał. Osobiście nie jeżdżę dużo osobówką (max 15000 km rocznie) ponieważ jestem zawodowym kierowcą i różnie z czasem bywa, dlatego pozbyłem się 318i i niedawno nabyłem 323i z 96r. i tu dopiero zaczyna się jazda, mocy starcza na spokojne przemieszczanie się, a spalanie nie jest tragiczne, pokuszę się o stwierdzenie, że w trasie spali tyle benzynki co 318i czyli ok 7,5l. Wiadomo nie każdy musi mieć bardzo mocne auto ale jak byście parę lat ciężarówką jeździli maksymalnie 70-90 km/h (w tym momencie moja firma wymaga nie przekraczania 70km/h ??) to chcieli byście sobie co jakiś czas wcisnąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.