Skocz do zawartości

CHF 7,1 a CHF 11S i LHM


MArcin 850i

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się od czego zalezalo to, ze niektóre e31 były w fabryce zalewane czerwonym ATFem, a inne zielonym CHF. W e38 zdaje się, ze zależało to od nivo, a wiec siódemki z nivo były zalewane zielonym CHF, a bez nivo ATFem. A w e31, gdzie nie było nigdy nivo od czego to zalezy? Jak to rozpoznac jaki plyn był fabrycznie zalany, nie patrzac na zbiorniczek, który w ciagu tych blisko 20 lat mogl być wymieniany…

 

Druga sprawa, czy zamiast CHF można zalac LHM? Sprzedawca w sklepie z olejami zapewnia mnie ze tak, jednak ja mam wątpliwości. Owszem w instrukcji obsługi do e38 jest wyraznie napisane ze w razie braku CHF można zalac LHM, jednak tam jest CHF 11S, a u mnie CHF 7,1.

Czy CHF 7,1 jest zamienny z CHF 11S i LHM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy w życiu nie zamieniaj tego z nr 7.1 na ten z nr 11. Pierwszy jest mineralnym a drugi syntetycznym olejem. Czerwony ATF,(czyli mineralny) A zielony Pentosin 7.1( tez mineralny) to jedno i to samo. Oba maja homologację ZF-a który jest producentem pomp wspomagania w naszych samochodach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, nie spodziewalem sie nawet zbyt wielu odpowiedzi w tym temacie.

Mam taki ciekawy skan (instrukcja od e38):

 

http://img73.imageshack.us/img73/2374/instrukcjalg4.jpg

 

Wnioski sa takie:

- LHM i CHF 7,1 nie rozni nic (tan sam zapach, wyglad i smak :mrgreen: ), obydwa sa mineralne.

- CHF 11S jest olejem syntetycznym i tez mozna go mieszac z 7,1, jednak raczej w strone syntetyk :arrow: mineral, lepiej nie ryzykowac na odwrot.

 

Nadal nie mam przekonania ze ATF i CHF sa zamienne.

Nadal nie wiem od czego zalezalo to, ze niektore e31 byly zalewane w fabryce ATFem, a inne CHFem, chociaz jestem coraz blizszy stwierdzenia ze BMW nigdy nie zalewala niczego innego niz CHF, a czerwony ATF to pozniejsze kombinacje wlascicieli :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co masz na korku i co miałeś wcześniej zalane?

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co masz na korku i co miałeś wcześniej zalane?

 

Nie mam zadnego opisu na zbiorniczku, zalany mialem czerwony ATF.

Cofam moje slowa o mozliwosci zalewania przez fabryke tylko CHFu, gdyz ROMANEK ma inny zbiorniczek i wydaje mi sie ze to od jego typu zalezalo jaki byl olej. Chociaz w mojej instrukcji do e31 nie ma zadnej wzmianki o niczym innym jak CHF 7,1 :worried:

 

Kincek a Ty co masz zalane i jaki masz opis na zbiorniczku :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, nie spodziewalem sie nawet zbyt wielu odpowiedzi w tym temacie.

Mam taki ciekawy skan (instrukcja od e38):

 

http://img73.imageshack.us/img73/2374/instrukcjalg4.jpg

 

:idea:

 

Marcin nie lepiej było by zajrzeć co napisane jest w instrukcji do e31?Tylko znowu kto ja posiada...Obawiam sie,ze e38 to już zupełnie inna technologia wspomagania i rzeczywiście dla niej stosuje sie syntetyk. Z mieszaniem sie tych obu specyfików to mnie trochę zaskoczyło to co napisane,by na dolewki stosować ewentualnie minerał...hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instrukcja do ściągnięcia z wuffera.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko co mam w instrukcji na ten temat, tylko niech ktos to przetlumaczy :norty:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img511.imageshack.us/img511/2563/img7618qf3.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img511.imageshack.us/img511/2563/img7618qf3.dbd2ffec16.jpg

 

Ps pomylilem sie, na nakretce zbiorniczka mam wytloczony napis "only CHF 7,1". Temat odswiezam po poltora roku, wiec nie pamietalem o tym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e31 do 1992 były zalewnae tylko Pentosinem o gradacji 7.1, olejem hydraulicznym na bazie minerałów, po tej dacie wszedł pół-syntetyk o gradacji 11. Posaiadacze EDC nie powinni mieszać tych dwóch płynów szczególnie w przypadku tych do 92, bo wlasnie te płyny ich stan i jakość mają znaczenie przy poprawnym działaniu kontroli zawieszenia(nie wspominam o innych układach dla których pracuje ten płyn).

Uzupełnianie ATF'em ósemek z EDC pogrążyło nie jednego własciciela w duże dylematy i przede wszystkim koszty.

Ósemki bez EDC nie są tak wrażliwe na płyny typu ATF.

 

Pentosin w ASO to dość spory koszt, ale jest tańszy zamiennik o tych samych gradacjach firmy Febi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne :D Dokladnie to samo slyszalem co napisales o stosowaniu ATF, tylko ze oprocz EDC slyszalem jeszcze o padajacych pompach wspomagania...

A co powiesz na LHM? Jest nie do odroznienia od CHF. Rowniez jest mineralny i sprzedawca w sklepie zapewnia mnie ze jest zamienny z CHF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LHM byl stosowanych m.in. w starych Citroenach, gdzie zamiast amortyzatoriw byly gruszki itp. (cos jak nivo w BMW). Nie jest duzo tanszy od CHF, bo kosztuje okolo 30 - 35zl, ale za to nie ma problemow z jego dostepnoscia i mozna go wszedzie kupic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LHM byl stosowanych m.in. w starych Citroenach, gdzie zamiast amortyzatoriw byly gruszki itp. (cos jak nivo w BMW). Nie jest duzo tanszy od CHF, bo kosztuje okolo 30 - 35zl, ale za to nie ma problemow z jego dostepnoscia i mozna go wszedzie kupic.

 

Z tego co czytałem to ten olej jest trochę inny i może źle wpłynąć na uszczelki. Poza tym po co kombinować jak można kupic mineralny olej Febi M6162 http://www.allegro.pl/item251090857_plyn_do_wspomagania_febi_m6162.html

za 12 zł za litr ? Ten olej jest także dostępny od reki w większych sklepach motoryzacyjnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.