Skocz do zawartości

Nietypowy problem z ABS


miczmcm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam nastepny problem...... musze zrobic badania techniczne (M.O.T.) a mam cyrki z ABS'em... szukalem troszke na forum i mam kila podejrzen ale moj przypadek jest... dziwny... przekrecam stacyjke... ABS swieci sie przez kilka sek. i gasnie czyli jest ok. Przy zaplonie (w trakcie pracy rozrusznika) kontrolka ABS lekko miga.... pozniej w czasie jazdy zapala sie....

 

Aha wczoraj jechalem po fajki wieczorem na stacje benzynowa i bylo ok.. ale jak juz wracalem to ABS sie swiecil.

 

Zauwazylem jeszcze ze jak spokojnie przyspieszam... tak bardzo spokojnie to ABS sie nie swieci nawet przy predkosciach rzedu 60km/h, jak ruszam normalnie od razu sie zapala... jesli ktos ma pojecie gdzie najpierw zaczac szukac bede wdzieczny za porade. POZDRAWIAM !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może pomogę. Miałem identyczne cyrki z ABS raz świecił raz nie i po 2 miesiącach takiej zabawy zapalił się na stałe. Na kompie wyskoczył czujnik ABS lewy przód. Zakupiłem nowy oryginalny (300zł) założyłem sam bo wymiana jest dziecinnie łatwa i zajęło mi to15 minut.
BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam przypadeki, dopiero gdy przekroczę 20km/h zapala się kontrolka ABS, po podpięciu pod komputer żadnych błędów nie wyświetla. Czujniki sprawdzone, wszystkie mają jednakową oporność. Ale chyba mam winowajcę :wink: podczas ruszania z poślizgiem kół tylnych ABS działa i kontrolka się nie zapala czyli prawdopodobnie któryś z tylnych czujników jednak szwankuje... Na szczęście mam dużo części na przekładkę więc podmienię i zobaczymy.
www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro zabiore sie za czujniki.. ale mysle ze moge miec gdzies przewod uszkodzony... dzisiaj abs zaswiecil mi sie po przejechaniu ok 10km... a jezdzilem z predkosciami do 130km/h ... po tym jak juz mi sie zaswiecil zatrzymalem samochod, wylaczylem zaplon i odpalilem ponownie.. ABS znowu byl ok ale po chwili jazdy znowu kontrolka sie swiecila.... hmmmm

 

__________________________________________

 

aha przed chwila zrobilem doswiadczenie.... zauwazylem ze abs swieci sie dopiero jak samochod sie rozgrzeje(temp na 50% wskaznika)..... dziwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro zabiore sie za czujniki.. ale mysle ze moge miec gdzies przewod uszkodzony... dzisiaj abs zaswiecil mi sie po przejechaniu ok 10km... a jezdzilem z predkosciami do 130km/h ... po tym jak juz mi sie zaswiecil zatrzymalem samochod, wylaczylem zaplon i odpalilem ponownie.. ABS znowu byl ok ale po chwili jazdy znowu kontrolka sie swiecila.... hmmmm

 

__________________________________________

 

aha przed chwila zrobilem doswiadczenie.... zauwazylem ze abs swieci sie dopiero jak samochod sie rozgrzeje(temp na 50% wskaznika)..... dziwne

 

Miałem dokładnie identyczne objawy po pewnym czasie zaczęły się nasilać i zapaliło się na stałe winny tak jak mówiłem był czujnik.

BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzilem czujniki przednie, sa ok. czy jest mozliwe ze odlaczcza mi ABS bo mam kola 17 calowe na profilu 45 i licznik przeklamuje o ok 5km/h... czy jest mozliwe ze ABS dostaje bledne informacje co do predkosci faktycznej czytajac predkosc na podstawie predkosci obrotu kola ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar opon nie ma znaczenia, mierzona jest róznica w obrotach pomiędzy poszczególnymi kołami. U mnie ABS już działa, mimo że komputer błedów nie pokazywał i wszystkie czujniki miały prawidłową oporność uszkodzony był czujnik przy tylnym kole - podmieniłem i wszystko działa.
www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzilem czujniki przednie, sa ok. czy jest mozliwe ze odlaczcza mi ABS bo mam kola 17 calowe na profilu 45 i licznik przeklamuje o ok 5km/h... czy jest mozliwe ze ABS dostaje bledne informacje co do predkosci faktycznej czytajac predkosc na podstawie predkosci obrotu kola ?

Objawy opisane w Twoim pierwszym poście wskazują na to że to czujnik położenia pedału. Sprawdź go, dostęp do niego jest prosty i zajmuje tylko kilka chwil a on właśnie takie jaja robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przypadek był z serii trudnych... Jedynym rozwiązaniem była podmiana po kolei każdego z czujników. Wystarczy jeden i po kolei zamieniać, mało prawdopodobne żeby dwa czujniki były tak nietypowo uszkodzone. Trafiłem za drugim razem :wink: tak jak przypuszczałem uszkodzony był tylny czujnik
www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... u mnie mala katastrofa, dobralem sie do czujnika tylniego.

 

Na poczatek sruba imbusowa byla sobie okragla w srodku ale klucz oczkowy i mlotek rozwiazal sprawe, czujnik nie chcial sie wcale ruszyc ale po pol godziny kombinacji udalo mi sie go przekrecic, niestety nie bylo mowy o wyjeciu... zmuszony bylem odlamac glowke i zostala mi cewka do wyjecia, wkrecilem w plastikowe wypelnienie wkret i jakos poszlo tylko ze zostala metalowa puszeczka w ktorerj znajdowala sie cewka.. tutaj czas mi sie skonczyl bo drzeba isc do pracy... jestem pod wrazeniem jak mocno mogl sie taki czujnik zaklinowac. Sprawdzalem opornosc na cewce i wychodzi na to ze jest uszkodzona.. tylko teraz nie wiem czy nie uszkodzilem jej przy demontazu czujnika. Wlasnie zamowilem nowy czujnik wiec zobaczymy co dalej....

 

 

Aha jesli ktos moglby mi napisac gdzie dokladnie znajduje sie czujnik polozenia pedalu hamulca i w jaki sposob go sprawdzic.... na dzisiaj tyle pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za schemat czujnika polozenia.... jeszcze jak go sprawdzac... jaka opornosc powinna byc, czy na wlaczanej stacyjce, czy powinien pokazywac roznice podczas wciskania pedalu itd... ?

 

z gory dzieki.... jutro kontynuacja "skrobania" resztek czujnika przy tylnym kole a w poniedzialek nowy bedzie wiec zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyłączonym zapłonie wyjmij wtyk i do bolców podłącz omomierz.

Oporność bez wciśniętgo pedłu powinna być w granicach 250 ohm. Oporność rośnie skokowo w trakcie wciskania hamulca ale to mniej istotne. Ważne jest aby po każdym zwolnieniu hamulca oporność była jednakowa, popompuj kilkanaście razy pedałem i sprawdzaj czy przy każdym zwolnieniu hamulca masz jednakową oporność. Często się zdarza że po nagrzaniu się komory silnika abs działa a problemy są na zimnym silniku jeśli tak to na 100% to ten czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat z czujnikiem to nie ma problemu bo moge miec za 11 funtow a to nie jest duzo.... tylko nie wiem czy go zamawiac... ciagle czekam na tylny czujnik (stary zostal wyskrobany w 3 czesciach jak pisalem wyzej)...

 

btw jak wyjac czujnik pedalu? widzialem jest tam jakas metalowa obraczka (tak jakby metalowy o-ring) i jakis zatrzask plastikowy... boje sie ruszac bo niechce polamac :P

Edytowane przez miczmcm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.