Skocz do zawartości

E46 - prośba do ludzi z WDS


tudm

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam,

 

Kto wie gdzie jest przekaźnik od zapłonu w E46 z 2000r? Może ktoś z WDS czy tam jak to się nazywało.

 

Krótki opis, co się dzieje: włączam kluczyk w położenie "2" ale zegary zachowują się jak w położeniu "1" (świeci tylko kontrolka od smarowania), przy próbie kręcenia silnikiem, silnik kręci ale nie zapala. Po kilkukrotnym (czasem więcej) przekręceniu kluczyka z poz. "0" do poz. "2" z reguły zegary się "uzbrajają" i wszystko działa.

Najpierw myślałem, że to przez wątpliwej jakości alarm, ale odłączyłem go całkiem i dalej to samo.

 

Teraz szukam tego przekaźnika może jest podobna sytuacja jak z centralnym zamkiem upalne dni (przypadłość E46).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wątpię by to miało coś wspólnego z pompą paliwa.

 

Nie zasila mi liczników tak jakby właśnie jakiś przekaźnik się zawieszał. Poruszam kluczykiem czasem dłuższą chwilę i działa (nie muszę mówić, jakie to frustrujące jak chce ruszyć a muszę kręcić tym kluczykiem aż zaskoczy).

Wcześniej myślałem, że to może Immobilizer szczególnie w konfrontacji z alarmem (teraz alarm jest odłączony).

Pamiętam jak w drugim samochodzie z grupy VW padł immo to liczniki działały, silnik odpalał, ale po chwili gasł. Na tej podstawie wykluczam immo.

Wie ktokolwiek jak to jest przy uszkodzonym immo w BMW.

 

Dodatkowy przyczyna, która mnie skłania w stronę przekaźnika to wpływ pogody na tą dolegliwość (tak samo jak przy kłopotach centralnym zamkiem). Im jest cieplej tym gorzej. Teraz w dość chłodną i wilgotną pogodę działa od pierwszego przekręcenia kluczyka.

 

Nikt nie ma u siebie zainstalowanego WDS bądź wiedzy co to/gdzie to/ itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Piszę o E46 od 09/1999 do 08/2001.

 

A więc jest tak: nie ma żadnego przekaźnika, prąd 2x50A płynie bezpośrednio przez stacyjkę.

 

Stacyjka zasilana jest bezpiecznikami F105 i F106. Na nich cały czas jest zasilanie.

- w pozycji "1" (fioletowy ze stacyjki) zasilanie pojawia się na bezpiecznikach F4 do F15

- w pozycji "2" (zielony ze stacyjki) zasilanie pojawia się dodatkowo na F23 do F34

- w pozycji "3" (czarny/niebieski ze stacyjki) zasilanie dodatkowo pojawia się na immobilizerze i on dalej kręci (lub nie) rozrusznikiem

 

Uwaga! w WDSie jest błąd-niekonsekwencja oznaczeń i opisy do pozycji "1" i "2" mogą być zamienione miejscami.

 

Po przekręceniu na poz. 1 napięcie powinno się pojawić na bezpiecznikach F4 do F15. (lub na innych - patrz uwagę wyżej) Sprawdź miernikiem.

Sprawdź miernikiem czy po przekręceniu w poz. 2 pojawia sie napięcie na bezpiecznikach od F23 do F34 (lub na innych-czytaj uwagę powyżej). Jeśli nie - to wygląda na padniętą stacyjkę.

Jeśli po przekręceniu na poz. 2 na którymkolwiek z tych (F23-F34) bezpieczników będzie zasilanie to znaczy, że stacyjka jest ok, i daje napięcie a problem leży gdzieś dalej.

 

Pozdrawiam

typer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć

 

Jak mi się zegary nie zaświecą w poz. 2 a dalej przekręce kluczyk to silnik normalnie kręci - wnioskując z Twojego opisu Immo jest OK.

 

Teraz przez ten tydzień co padało ani razu nie miałem problemu ze stacyjką.

Przyglądne się dzisiaj bliżej bezpiecznikom o których piszesz.

 

Dzięki wielkie za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

typer - jest dokładnie tak jak piszesz, napięci pojawia się na F4 do F15 przy poz."1" i F23 do F34 przy poz. "2".

 

Niestety jest chłodno i "nie udało" mi się zrobić tak by się nie zaświeciła szafa.

 

Ale na 99% myślę, że to stacyjka.

Kto zna związek temperatury wewnątrz a działaniem, bądź nie ,stacyjki??

 

No i czy da się stacyjkę naprawić, wymienić jakie są opcje?

 

Bo wymiana wszystkich zamków, kluczy i stacyjki a potem programowanie tego to mnie jakoś nie nastraja pozytywnie.

 

 

EDIT:

Udało mi się włączyć tak, że szafa się nie świeci. Pomiary wykazały brak napięcia na wszystkich bezpiecznikach od F23 do F34.

 

Raz było tak, że pokazywało 0.06V :worried:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=32_0944&hg=32&fg=30

 

Wygląda na to, że bębenek jest oddzielnie od wyłącznika zapłonu. Wymiana części 2 ("przełącznik rozrusznika zapłonu") nie wymusza zmiany bębenka (poz. 7) ani kluczyków.

Poz. 3 to "wkręt bez łba"

 

Pozdrawiam

typer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.