Skocz do zawartości

zmiana oleju mineralnego na półsyntetyk...


daniel 19

Rekomendowane odpowiedzi

czy mozna zmieniac rodzaj oleju z mineralnego na polsyntetyk?

kupilem samochod swiezo po sprowadzeniu i chandlarz od ktorego kupilem betke wymienial w swoim zakresie od razu olej, filtr i jeszcze pare innych rzeczy. betka ma motor 2.5 td i stwierdzil ze olej mineralny jest najbezpieczniejszy i dlatego takim wlasnie zalal(nie wiedzial co bylo wczesniej lane)

ale ostatnio slyszalem ze taki silnik z przebiegiem lekko ponad 200 000 powinno sie zalac przynajmniej polsyntetykim, Silnik sie nie poci i chyba praktycznie prawie nic nie bierze bo nie widac golym okiem znacznej zmiany poziomu oleju.

Czy przy kolejnej wymianie oleju powinienem nalac polsyntetyku? jakie sa korzysci dla silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Handlarz sam nie wiedział co było lane wcześniej dlatego wlał minerał jasno opisane jest w pierwszym poście . Na twoim miejscu zmieniłbym na półsyntetyk i to jak najszybciej . Ja jeżdżę na Lotosie i grama oleju mi nie bierze od roku . :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tez tak miałem ze poprzedni właściciel wlał mineralny zmieniłem na półsyntetyk i wszystko gra nie bierze ani grama oleju przebieg 265 000 minerał nadaje sie do traktora moim zdaniem a nie do takiego samochodu no chyba że silnik całkiem wychulany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez jak kupilem auto mialem zalany jakis mineralny chłam na ktorym auto przejechalo 18tyskm od momentu sprowadzenia do krjau postanowilem wiec wymienic na minerny mobila bo auto pracowalo dosyc glosno i bylo slychac cykanie w pewnym zakresie obrotow, po przejechaniu na nim 5 tyskm zalalem 10w40 pólsyntetyk mobila nic nie cieknie silnik pracuje ciszej wszystko jest OK,

lej smialo polsyntetyk masz ten sam silnik nic sie nie stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super porady dajecie koledzy - nie zmienia sie oleju mineralnego na poł syntetyk - mozna z połsytetyku na minerał bo faktycznie jest bezpieczniej !!! uwaga taka zmiana grozi rozczelnieniem silnika !!!

 

Tak sie moze zdarzyc przy silnikach z duzymi przebiegami,albo w fiatach i polonezach. :roll2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze zle sie wyraziłem nie mowie ze ma kolega zalac minerałem , tylko ze nie powinno sie takich zmian robic bo moze rozszczelnic silnik , nie wyjdzie to odrazu tylko po czasie - nie koniecznie w fiacie czy polonezie bo w bmw tez . jak chcecie sie przekonac na własnej skorze to wymieniajcie sobie olej jak wam sie podoba najlepiej zalewajac mobilem ktory jest wg mnie olejem lichym rozlewanym w "polskich mieszalniach" :) majacym tylko dobra reklame.

rozrzad siada jak silnik pracuje na mineralnym!!!!!!!!! półsyntetyk najbezpieczniejszy!!!!
rozwiniesz swoja mysl kolego ? czy w 316 m40 tez tak sie stanie ??

ps: nasuwa mi sie inna mysl - skoro handlarz wlał minerał to mam pytanie czy wlał minerał bo znał prawdziwy przebieg auta ? czy moze chciał cos innego zamaskowac ? handlarze znaja sie na autach i doskonale wiedza ze do tych silników nie leje sie minerału skoro nie ma takiej potrzeby. dla mnie zadne tłumaczenie " nie wiedziałem jaki jest olej wiec wlałem minerała".

jak ja kocham m-powery !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super porady dajecie koledzy - nie zmienia sie oleju mineralnego na poł syntetyk - mozna z połsytetyku na minerał bo faktycznie jest bezpieczniej !!! uwaga taka zmiana grozi rozczelnieniem silnika !!!

 

nie roszczeni sie, ma tez strachu o wypłukany nagar/osad. skoro silnik został świeżo zalany mineralnym a wcześniej chodził na syntetyku/połsyntetyku.

 

w mojej beemie jest 5w30 Elfa, jesdzi bardzo dobrze a przebieg to 176tys, nie ma zadnych wycieków.

 

przy 200tys spodziewał bym sie ze było zalane 5w40, ale nigdy nie wiadomo, w końcu kupując od handlarza nie ma pewności jaki jest prawdziwy przebieg najbezpieczniej jest zalać jakiś dobry połsyntetyk, castrol, elf.

zdjęcia mojej beemy ---->nowe foty !!!http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61477
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, możesz zalać polsyntetyk ale silnik musi byc pod scisłą obserwacja. Przy pierwszych objawach że coś nie tak - powrót do starego typu oleju. Pamiętaj że handlarz to jedno a co było przed nim to drugie. Osobiście nie czekałbym również na kolejną zmiana oleju tylko wymienił juz teraz. Oleje mineralne zaczynają sie szybciej starzec już po 100h pracy silnika pozostawiając specyficzny osad na wszystkich omywających go cześciach. Decyzja jednak należy do ciebie.
arop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak radzi wiekoszość.... wymień na półsyntetyk... tylko zwracaj uwage czy nic sie nie dzije złego w pracy..i czy nie zaczyna brać oleju jak również czy nie poci się gdzieś ( od dołu itp ) ...

przebieg raczej mało realny na tds... możliwe że dlatego handlarz zalał minerałem... ale może smiało zaryzykować i wlać pół synt... a powinno być dobrze... Chyba że handlarz nie wiedział co było lane... wlał minerał ale wczesniej też jezdził na mineralnym...wtedy może Ci go rozszczelnić i zabardzo przepłukać... co nie jest zdrowe...

Ja bym sciagnał pokrywe zaworów... i zobaczył czy nie ma szlamu... i jest czysty... bo był taki przypadek na forum że został wlany 1/2 i po kilku miesiacach zatkały sie kanaliki ... i silnik padł...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pomyślał o wlaniu Shella Helixa 15W40 minerała. Jak na minerała ma on silne właściwości myjące silniejsze od Mobila, Castrola, Lotosa i Shella półsyntetyka (ma od nich wyższą liczbę zasadową TBN). Tak więc nie zawsze prawdą jest że po minerale będzie syf w silniku, ja na następną wymianę (za 6500 km) zalewam do M40 właśnie Shell Helix Super 15W40.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

koledzy wymieniam oleje czesci itd i itd

niezmieniajcie oleju o nizszej specyfikacji na wyzsza bo po około 20 30 tyś bedzie ciekł uszczelniacz ,pokrtwa zaworków i pierwsze co pujdzie to zaworek a potem vanosik i bedzie kichał zalewał paliwem a cała naprawa to około 1tyś i poco koszta , jak bedziesz dalej sie upierał przy wyzszej specyfikacji możesz wyminic silnik kosztuje w granicach 1-1.7tyś

ale moze po 30tyś go sprzedasz i unikniesz kosztów.

 

wasze autka i wasz problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanie do Was koledzy...wymienilem tydzien temu olej w silniku...zalalem go Valvolainem 5w40 pelnym syntetykiem....czy dobrze zrobilem...?

 

To zależy od bardzo wielu czynników. Jeśli zalałeś go takim olejem, bo na takim wcześniej jeździł, to zrobiłeś bardzo dobrze. Tak samo jeśli silnik nie ma żadnych wycieków i sprawia wrażenie bardzo świeżego. Generalnie nie powinno się nic złego stać. Jeśli jednak zauważysz,że oleju zaczyna szybko ubywać, to powinieneś zmienić na półsyntetyk. Może też bardzo szybko zacząć zmieniać barwę w kierunku czarnego - to oznacza,że olej wypłukuje nagary z silnika i dobrze byłoby go wymienić szybciej niż przewiduje inspekcja (np. po około 5kkm). Grunt, żeby nie ubywało oleju w zastraszającym tempie :)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

odgrzeje kotleta. Kupiłem bunie z przebiegiem 340.000. Silnik zdrowy, 5 bieg i 6500 obr/min to nie problem. jest to m50b20 vanos. Zalany jest mineralnym. Rok temu kupiłem, i z racji że już był mineralny to też zalazłem mineralnego.

Oleju bierze jakieś 1.5l na 15.000

bardzo możliwe że na mineralnym jeździ już bardzo długo, jakieś 80-100 tyś.

 

Ryzykować półsyntetyk czy nie?

Jeśli mineralny to jaki?

 

Autkiem planuje jeszcze pojeździć i nie chciał bym zaszkodzić silnikowi lejąc za rzadki olej i rozszczelniając wszystko co popadnie

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

olej w moim silniku 2,5 tds to 15w40 platinum mineral z orlenu. Nie ja zalewalem z tego co czytalem wymienic trzeba na 10w40 polsyntetyk.

Zima sie zbliza 8 tys km juz zrobilem a podobno te silniki tego nie lubia.

Jaki polecacie olej i czy plukanke przed wymiana trzeba robic?

Jesli tak to czym?

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smuzu-jest cały duży temat o olejach. Jedno jest pewne-M51 powinien śmigać na syntetyku. Przejściowo możesz zalać półsyntetykiem,aby potem przejść na pełny syntetyk. A płukanka-nie zawadzi,raczej pomoże.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.