Skocz do zawartości

kupno BMW E30... PROSZę O POMOC


karol-lolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowym użydkownikiem waszego forum i chciałbym kupić E30, jest przywieziona z niemiec e30 w kolorze złotym 2 drzwi, przebieg 213tyś, szyberdach, ogólnie wygląda na nie uderzone silnik 2.0 129km, jedyne mankamenty jakie zauważyłem z pierwszych oględzin to nieorginalne felgi aluminiowe z wrzerami od soli, opony zimowe i zardzewiałe tarcze, i przetarty fotel kierowcy lecz auto nie jest skorodowane z zewnątrz... jeszcze ją nie jechałem ale moje pytanie brzmi na co szczególnie zwrócić uwagę, czy ten silnik można bez obaw zagazować, czy silnik jest na łańcuchu i na pasku dodam że jest to auto z roku 1989 model 320, cena auta 2200zł plus opłaty, wizualnie auto naprawde ładne.

dziękuję za każdą pomoc pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum, jest duzo tematow o kupowaniu uzywanego BMW, E30 w szczegolnosci.

Przede wszystkim zwroc uwage na bezwypadkowosc - sprawdz dokladnie grubosc powierzchni lakierniczej (sam albo w warsztacie).

Przebieg 213 tys km raczej nie jest prawdziwy, jezeli fotel kierowcy jest poprzecierany.

Silnik jest na lancuchu, gaz II generacji znosi umiarkowanie, wazne, zeby zakladal go ktos, kto ma o tym pojecie i kto montowal instalacje gazowe do tego typu silnikow.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 letnie auto ma sie mniej wiecej trzymac kupy

poza tym uwazam ze wypadki zdzrzaly sie,zdarzaja i beda zdarzac,wazne jest to czy jest dobrze naprawione.

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj

czy autko bite czy nie bite tego my nie wiemy fotele przetarte no normalka po takim przebiegu silnik z tego co sie orientuje to na łancuchu moze zapodaj jakies foty tego auta bedzie mozna conieco wiecej powiedziec za mało informacji jak dotychczas.

 

Ps. Nie gazujcie tych pieknych samochodów to nie polonezy i golfy z całym szacunkiem dla tych marek:) nie stac was na benzyne nie kupujcie BMW:D to moje skromne zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, tutaj nie chodzi o to czy było autko uderzone, tylko chodzi (moim zdaniem oczywiście) o sprawdzenie wiarygodności sprzedawcy. Należy się zapytać gdzie co było robione i dlaczego, po czym zweryfikować to na podstawie grubości lakieru. Bo szkoda by było, gdyby kupił 3 w 1nym :norty:

 

Poza tym przetarty fotel kierowcy przy 213 tysiącach nie wskazuje wcale na machloje przy przebiegu :) Ja mam 205 tys i również się zaczął nieco przecierać (zależy jak i czym wypychamy kieszenie :mrgreen: ).

 

Warto zawsze zwrócic uwagę czy szyby są oryginalne (ze znaczkami) czy były wymieniane, bo to zawsze sugeruje większą stłuczkę (radyjko oczywiście również ;) )

 

Ponieważ napisałeś że jest szyberdach, to należy sprawdzić jak chodzi, czy do końca, stan uszczelek itp...

 

Jeżeli chodzi o resztę słuchaj się kolegów :cool2:

 

PS. Czy złoty kolor jest "original" w E30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w e30 złoty kolorek i wygląda dosyć niecodziennie. Ma swoich zdecydowanych zwolenników,a innym się nie podoba. Mi tam złoty się podoba...jest inny niż wszystkie i ma 'klimat' :cool2:

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym aucie jest m20 a w tym silniku na 100 000% byl pasek nie jak plota koledzy lancuch. poza tym patrz na wszystko rdza w nadkolach podszybiu i czesto sie widuje przy zaczepie pod tylnym zderzakiem.przebiegiem sie nie przejmuj nawet jak ma 300 to i tak pojezdzi jesli jest zdrowy. powodzenia
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za podpowiedzi... no auto wygląda na całe oglądałem je i nie wygląda na to że była malowana, czyli jest pasek... a myślałem że jest na łańcuszku ale chyba e36 dopiero miały z łańcuchem jak się dobrze orientuję... aha a czy w tych silnikach nie ma problemów z głowicami?? no i ile spali takie auto przy normalnej mieszanej jeździe?? no nie spodziewam się du jakiś niespodziewanych wyników bo to BMW:) ... co do fotki to nie posiadam bo dopiero dziś przyjechała z hanoveru...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak auto dobrze będzie jeździło odpowiednio reagując na gaz, to nic się nie bój. M20 to jedna z najsolidniejszych konstrukcji w historii bmw! Sprawdź,czy nie ma wody w oleju itp, a skoro blacharsko wygląda dobrze,to znak,że ktoś dbał. Żeby silnik zagrał jak trzeba wystarczą pewnie nowe filtry i świece, gdy brak jest niepokojących objawów.

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał wyje przy 80 i 120 o ile się nie mylę,a jak zajechany to cały czas. Poza tym przy mocniejszym przyspieszaniu taki zajechany wał będzie na pewno słychać.

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda, prawda. Muszę wkładać więcej uwagi w to, co czytam :duh:

 

Te rzeczy, o których piszesz coolx są niejako wpisane w czynności serwisowe 20 letniego auta,chyba że naprawdę będzie ono zadbane (rodzynek).

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, pozajączkowało mi się z tym łańcuchem rozrządu :oops: .

A co do sprawdzania grubosci lakieru: w KAZDYM samochodzie warto to sprawdzic, niewazne czy ma 2, czy 20 lat. Po pierwsze dlatego, ze trafiaja sie nawet kilkunastoletnie bezwypadkowe samochody, szczegolnie te sprowadzane z EU (chociaz oczywiscie rozbitkow jest przewazajaca wiekszosc). A po drugie dlatego, zeby sprawdzic, czy nie ma szpachli w slupkach, dachu czy podluznicach - takiego samochodu po prostu lepiej nie kupowac, bo czasem ciezko ocenic w warunkach polowych, czy zostal po wypadku prawidlowo naprawiony, czy nie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako posiadacz e30 320i, czyli takiego jak kolega autor ma zamiar kupić, pozwole dodać sobie do tematu coś od siebie.

 

Po pierwsze: e30 w złotym kolorze, na oryginalnych felgach najlepiej aluminiowych 14', w wersji klasycznej z wąskimi tylnymi lampami, w wersji coupe najlepiej 325e lub 316 m10b18 jest moim skrytym marzeniem gdzieś od 1992-95 - sąsiad miał wtedy takiego, a one wtedy były jeszcze baaardzo świerze; nie muszę chyba pisać, jak łatwo stracić głowę w takich okolicznościach.

 

E30 320i z silnikiem m20b20 ma na pewno pasek rozrządu - piszę to, bo sam wymieniałem: części około 150 zł, za wymianę mechanik zarząda zapewne 100-150 zł. ważne jest jednak, żeby znał się na rzeczy, bo tam do wymiany paska trzeba z pół przodu zdemontować.

 

oto aukcja i fotka jak to wygląda:

 

pasek i napinacz z allegro

 

Tych firm co tam jest pokazane nie znam, doczytaj Szanowny Kolego na forum jakie tam są najlepsze i polecane, były o tym tematy.

 

Przy zakupie paska rozrządu bardzo ważne jest, żeby wiedzieć ile ma mieć zębów - są dwie wersje: 127 i 125 zębów czy jakoś tak [doczytaj na forum choćby w moich postach - sam o tym pisałem, ale już nie pamiętam: jeśli ci zależy, sprawdź]. Pierwsza wymiana w nowym samochodzie następuje po 60 000 km, następne po 40 000 km. Warto to zrobić już zaraz po zakupie, i nie wkręcać silnika do odcięcia w okresie od kupna do tej wymiany (pasek może być już skruszały, mieć starte lub nadkruszone zęby i może przeskoczyć lub pęknąć, a silnik ma kolizyjny rozrząd).

 

Kolejna rzecz: kiedy już mamy taki rozebrany samochód, warto zrobić kilka innych podstawowych wymian:

 

-regulacja luzów zaworowych: należy to robić, kiedy silnik jest całkowicie zimny, co jakieś 10 000 km. regulacja jest na śrubki: potrzebny szczelinomierz. warto dać dla świętego pokoju nową uszczelkę pod dekiel zaworów, ona jest chyba gumowa za 60 zł czy jakoś tak

-pasek kilnowy: ceny od kilkunastu zł

-płyn chłodzący: wchodzi z tego co pamiętam 10,5 litra. warto kupić koncentart w ASO i sobie rozrobić, kosztuje jakieś śmieszne pieniądze. wymiana maksymalnie co dwa lata

-filtr powietrza: od 20 zł

-świece: ja mam Denso: chyba 12 zł za sztuke (jest sześć, dostęp do ostatniej, tej najbardziej przy podszybiu, jest troche utrudniony - możliwy ruch klucza to 45 stopni); jakość ok

-olej: tu zdania są baaardzo podzielone. ważne, zeby nie był zbyt rzadki na lato. ja stosuje mineralny, lepkość w zależności od pory roku. jeśli się dużo jeździ najlepiej wymieniać przed zimą i po zimie. pojemność układu to 4,5 L, wchodzi jakieś 4 L

cen za litr oleju i za filtr nie pamiętam, choć dopiero co wymieniałem

-filtr paliwa. u mnie jest taki duży metalowy, dostępny po zdemontowaniu tylnej kanapy (jego cena: chyba 20-50 zł). trzeba go zmienic zaraz po zakupie. zimą może zamarznąć i zepsuje pompę paliwa elektryczną, której ceny zaczynają się od 500 zł

-gumowa rura [harmonijka] pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą, jeśli jest popękana. nie pamiętam ile kosztuje.

 

 

To chyba tyle z pierwszych wymian. W dalszej kolejności najczęściej idą:

-tłumik końcowy: od 180 zł (z podwójną rurą)

-tarcze hamulcowe: od ok. 100 zł za szt, plus klocki mniej więcej też za 100 (komplet). mówię o przodzie, z tylu powinieneś mieć bębny, wymienia się w nich okladziny za jakieś 70 zł kpl Delphi, plus sprężynki (chyba 20-50 zł klp, ale moge się mylić co do ceny). plus oczywiście płyn hamulcowy.

-jeśli jest wspomaganie, płyn także należy wymienić

-końcówki drążków kierowniczych (chyba od 75zł)

 

 

Reszta to już naprawde w zależności od tego, w jakoim stanie jest egzemplarz.

Jak sprawdzić, to już na forum napisano poradnik. Właściwie to należy ci się opierniczenie, żeś sobie nie poszukał, bo są dwa obszerne wątki, jeden o najczęstszych usterkach e30 (trochę obiektywny), a drugi o tym jak kupować e30.

Najlepiej jednak iść z jakimś kolegą, lub kolegą kolegi, co ma bmw, najlepiej jakieś starsze, no i żeby on tam troche "pofachurzył". jak się będziesz decydował na kupno i będziesz chciał oglądać, moge ci napisać "eseja" na podstawie własnych doświadczeń

 

E30 to bardzo dobra opcja na początek. Jeśli masz kokło dwudziestu lat, i finansowo e30 jest w twoim zasięgu bardziej niż e36, to zdecydowanie kup e30. Jest to w miarę prosty model, którego obsługa i serwis, a także spalanie nie uśmiercą finansowo jego właściciela. Sprawia przy tym sporo frajdy i nauczy cię sporo o specyfice obsługi i urzytkowania samochodów bmw.

ja, będąc właśnie w tym wieku i stanie posiadania, zacząłem od tego modelu. patrząc z perspektywy, już z refleksjami, gdybym cofnął się w czasie, uczyniłbym tak samo, z tego względu, że z e30 jest mniej problemu z kosztami i obsługą niż w nowszych i/lub większych bmw.

 

aha, pytałeś jeszcze o spalanie: 10-13 L Pb na 100km. może być mniej, i moze też być więcej...

 

PS: jeśli zdecydujesz się na kupno, to MAM TAKI FOTEL JAK TAM JEST PRZETARTY!!! obejrzyj link poniżej, w moim podpisie

 

pozdrawiam, sweet

 

 

jeszcze mi ie przypomniało: tarcze zardzewiale bo długo stoi, ważne zeby były grube i nie miały rowków od klocków - wtedy je to dyskwalifikuje. co do felg aluminiowych to wodnym papierem ściernym i pastą polerską można z nimi zdziałać cuda (czytaj: odnowić całkowicie). sprawdź w jakim stanie jest wydech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he, dobre :wink:

 

proponuję najnowsze M3 lub jakąś alpinę, a jak ktoś dobrze ogarnął to dragstera top-fuel :roll2:

 

daj spokój, Trapp, nie jestem znawcą, tak mu tylko radze z doświadczenia. jeśli celuje w coś niedrogiego na początek, to e30 jest nawet mądrym wyborem. widziałem w niemczech e32 750 za niecałe €700, ze wszystkim do wymiany, i to dopiero byłoby niemądre

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.