Skocz do zawartości

[Exx] Jak prawidlowo dotrzec nowe klocki i tarcze.


szwedu

Rekomendowane odpowiedzi

Gdyż przymierzałem się od dłuższego czasu do zakupu tarcz i klocków poszukiwałem tez informacji o sposobie ich dotarcia/przygotowania do użytku. Tarcze i klocki maja na dniach sie zjawic u mnie w domu wiec zacząłem kopać, poniżej taka krotka rozpiska i link z pełnym artykułem (niestety po eng wiec tu zamieszczę skruconą wersje PL).

 

http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm

 

Docieranie pozwala hamulcom osiągnąć ich 100% skuteczność. Nowe hamulce odpowiednio nie dotarte objawiają sie później ; piszczeniem , wibracjami na pedale , wysoka twardość pedała hamulca i oczywiście gorszą skutecznością hamowanie.

 

Przystąpić do takiego ''zabiegu'' należy wczesnym porankiem gdy ruch uliczny jest jak najmniejszy.

 

1. Z około 100 kilometrów na godzinę delikatniej przyhamowuj , powtórz to kilkakrotnie, ale pamiętaj masz je tylko delikatnie wcisnąć nie hamować tylko użyć ich aby złapały temperaturę operacyjna aby nie doprowadzić ich w następnym podpunkcie do szoku termicznego.

 

2. Przeprowadź serię 8 hamowań ze 100km/h do około 20km/h , zrób to mocno ale delikatnie aby nie doprowadzić do zblokowania hamulców lub aktywowania systemu ABS. Po każdym prawie zatrzymaniu się natychmiast przyśpiesz do 100km/h. Jesli doprowadzicie w tym punkcie do pełnego zatrzymania się powłoka klocka przypali się na stale do tarczy co spowoduje wibracje , szybsze zużycie tarcz i klocków lub nawet ich zniszczenie.

 

3. Przy 7 , 8 z kolei prawie zatrzymaniu hamulce mogą zrobić sie gumowe , to minie ale nie całkowicie dopóki nie ostudzimy tarcz. Mocny zapach spalenizny jak i dym jest rzeczą normalna w tym przypadku.

 

4. Teraz po skończonej fazie docierania wstępnego (podpunkt 2) należy ostudzić hamulce robiąc sobie przejażdżkę unikając korków i hamując jak najbardziej delikatnie przez około 10 minut.

 

5. Po tych cyklach hamowań powinien być lekki nalot niebieski na tarczy jak i ''film'' koloru szarego od startych klocków. To jest to czego szukamy. W tym wypadku jest to starty klocek na tarczy co zmniejsza prawdopodobieństwo piszczących klocków , zwiększa silę hamowania jak i wydłuża żywotność klocków i tarcz.

 

6.Jest możliwość że pierwsza seria nie wystarczyła na pełne ich dotarcie i w razie potrzeby ponawiamy drugi raz cala procedurę oczywiście po wystudzeniu hamulców. Przy zestawach (całych kompletach) sportowych należy zwiększyć ilość powtórzeń

Edytowane przez szwedu

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opakowaniach zawsze producent podaje jak postwpowac z danymi tarczami, moje ate powerDisc mialy specialna karteczke aby nie czyscic tarcz, srodkiem moze byc dobry aceton w spreju.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha swietna technika a kto ci o niej powiedział ???:) chlopie zakladasz nowe tarcze i klocki i przez pierwsze 100 do 200 km jezdzisz ostroznie bo nie maja 100% skurtecznosci i same sie ulożą ktio ci takich głupot nagadał...???????????????????????????????????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha swietna technika a kto ci o niej powiedział ???:) chlopie zakladasz nowe tarcze i klocki i przez pierwsze 100 do 200 km jezdzisz ostroznie bo nie maja 100% skurtecznosci i same sie ulożą ktio ci takich głupot nagadał...???????????????????????????????????????

 

Jak bys umial czytac, przetlumaczylem z angielskiej strony to, po drugie docieranie tarcz i klockow bierze sie ze sportu, tak samo myslisz ze jak w spoorcie uzyskuje sie takie moce z tak malych pojemnosci, taki silnik jest specialistycznie docierany przed wystartowaniem w wyscigach. A dla czego jest to daciebie takie niezrozumialem , wlasnie dlatego ze pewnie nigdy o tym nie slyszales i robiles jak piszesz....

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umiem czytać tu sie akurat pomyliłes i oczywiście nie robie tak jak napisałeś wyżej bo NIE MA TAKIEJ POTRZBY no ... chyba ze isem jezdzisz po torze....

 

zmienialem juz kilka kompletow klockow i tarcz w rożnych swoich samochodach i nigdy tak nie robilem - docieraly (układały) sie same po załozeniu przez pierwsze 100-200km

 

Decyzje o docieraniu - ukladaniu klockow kazdy i tak sam podejmie

ja nie docieram i nie bede dociaral a hamowanie mam extra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwedu dzieki za fajny link :cool2: Dobrze wiedziec takie ciekawostki :D Pozrawiam :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zmieniając tarcze i lkocki klijentom osobisce wsiadam w samochod i jade kilka kilomterów sie przejechac i delikatnie dotrzec chamulce tak aby klijent nie był później zdziwony ze po odjechaniu kilkunastu metrów od warsztatu nie ma chamulcy ;)

 

Ale duzo zalezy od jakosci tarcz i klocków ;) Osobiscie nie polecam jakis tanich produktów bo jednak na tym nie warto oszczedzac ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

 

Tu takich rzeczy nie piszemy, poszukaj sobie na forum ósemek ;) Ale już Ci odpowiem i tak: textar, jurid, ferodo ds 2500... wybór spory. Oryginalne BMW też są niczego sobie.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.