[EXX] Czyszczenie zaworu EGR

czyli jak samemu naprawić swoje BMW - rady tych którzy już to zrobili.

Moderatorzy: mattiss, Nurek

[EXX] Czyszczenie zaworu EGR

Postprzez tudm » 12 Sie 2007 16:52

Natchniony przez kolegę Filna (polecam jego wątek o czysczeniu EGR jak i reszty dolotu) postanowiłem na szybko zobaczyć jak to u mnie wygląda.
Image
Demontaż:
-4x10mm,
-dwie opaski zaciskowe,
-wężyk z podciśnieniem:

U mnie przy przelocie 194kkm nie wyglądało to tak strasznie jak u Filona:
Image Image
Czyszczenie:
-mechanicznie śrubokrętem i co mi w rękę wpadło
-acetonem + szczoteczka
-pilnik okrągły do usunięcia karbu wewnątrz (ciekawe czy ktoś będzie wiedział dlaczego ten karb tam jest????)
-papier gradacji 220 do usunięcia śladów po pilniku i generalnie nadaniu powierzchni gładkości,
Efekt:
Image
Nie fajnie to wygląda gdy w tle jest kolektor czarny jak smoła :/
Image

Więcej w linku z podpisu.
TUDM: DYNAVIN - 05 wrzesień: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=50504&start=720

Allegro: E46 kierunkowskazy,światła przednie i tylne wszystko oryginał Bosch.
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1849130

http://www.zmianakoloruauta.pl
Awatar użytkownika
tudm
 
 
 
Posty: 1150
Dołączenie: 28 Cze 2004 15:26
Miejscowość: Stalowa Wola / Biłgoraj

Postprzez cn_igi » 07 Wrz 2007 22:00

hmm...takie moze banalne pytanie ale ... kto pyta nie blądzi ... czyli jeżeli zawór EGR jest zapchany tak jak na powyzszych zdjęciach auto moze byc przymulone ???
Image
cn_igi
 
 
 
Posty: 2169
Dołączenie: 11 Maj 2006 22:42
Miejscowość: Radom
Moje BMW: E-30 316i,E-36 316i, E-36 325i,E-46 328i,E-39 523i,E-38 740i,E-32 730i,E-36 320i

Postprzez tudm » 08 Wrz 2007 06:40

Może tak być, bo... duża ilość nagaru skutecznie utrudnia przepływ sprężonego powietrza.
TUDM: DYNAVIN - 05 wrzesień: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=50504&start=720

Allegro: E46 kierunkowskazy,światła przednie i tylne wszystko oryginał Bosch.
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1849130

http://www.zmianakoloruauta.pl
Awatar użytkownika
tudm
 
 
 
Posty: 1150
Dołączenie: 28 Cze 2004 15:26
Miejscowość: Stalowa Wola / Biłgoraj

Postprzez fipa » 09 Paź 2007 23:11

Gdzie szukac tego zaworu w moim silniku?
fipa
 
 
 
Posty: 450
Dołączenie: 30 Kwi 2006 11:06
Miejscowość: Ryki / Warszawa

Postprzez tudm » 10 Paź 2007 16:12

TUDM: DYNAVIN - 05 wrzesień: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=50504&start=720

Allegro: E46 kierunkowskazy,światła przednie i tylne wszystko oryginał Bosch.
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1849130

http://www.zmianakoloruauta.pl
Awatar użytkownika
tudm
 
 
 
Posty: 1150
Dołączenie: 28 Cze 2004 15:26
Miejscowość: Stalowa Wola / Biłgoraj

Postprzez farmus » 18 Paź 2007 09:58

Witam,
ja wyjalem swój egr w 318tds i rzeczywiscie byl troche zasyfiony.
Problem w tym, że ten znajdujący się w środku trzpień u mnie jest nieruchomy, tzn nie udało mi się go ruszyć. Tak ma być czy musi się 'chować'?
pozdr
farmus
 
 
 
Posty: 273
Dołączenie: 15 Lut 2007 13:06
Miejscowość: gdańsk

Postprzez tudm » 19 Paź 2007 18:43

W E46 też ciężko go ruszyć (mocna sprężyna) ale po przyłożeniu odpowiednio dużej siły powinien się poddać.
TUDM: DYNAVIN - 05 wrzesień: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=50504&start=720

Allegro: E46 kierunkowskazy,światła przednie i tylne wszystko oryginał Bosch.
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1849130

http://www.zmianakoloruauta.pl
Awatar użytkownika
tudm
 
 
 
Posty: 1150
Dołączenie: 28 Cze 2004 15:26
Miejscowość: Stalowa Wola / Biłgoraj

Postprzez farmus » 19 Paź 2007 21:38

chodzi Ci o to żeby ten metalowy trzpień spróbować ruszyć?
troche się obawiam bo on tylko się obraca a znajdująca się na jego końcu 'podkładka' jest tak zasyfiona nagarem, że wygląda na zrobioną z tworzywa :?
a może podważyć ją śrubokrętem?
ale w sumie skoro się obraca to pewnie wysokie ciśnienie da sobie z nim rade.
sam juz nie wiem, wyczyscilem i jakby troche spalanie spadło, poza tym przestało mi ciec z egr-u.
to co mnie najbardziej zastanawia to to, że po zdjęciu wężyka z agr-u nie ma zadnej różnicy.
olać to skoro działa bez zarzutu czy znowu go wykręcać?
pozdro
farmus
 
 
 
Posty: 273
Dołączenie: 15 Lut 2007 13:06
Miejscowość: gdańsk

Postprzez tudm » 21 Paź 2007 18:27

Ciężko coś doradzić, Ty to widzisz na "żywo".

Generalnie zrób RAZ a dobrze.
TUDM: DYNAVIN - 05 wrzesień: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=50504&start=720

Allegro: E46 kierunkowskazy,światła przednie i tylne wszystko oryginał Bosch.
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1849130

http://www.zmianakoloruauta.pl
Awatar użytkownika
tudm
 
 
 
Posty: 1150
Dołączenie: 28 Cze 2004 15:26
Miejscowość: Stalowa Wola / Biłgoraj

Postprzez fipa » 25 Paź 2007 00:37

[img][480:480]http://img98.imageshack.us/img98/9666/zdjecia002la0zb6.jpg[/img]
Tak wyglądał EGR u mnie przed czyszczeniem. Wyglądał bardzo ładnie w porównaniu do Waszych, jak sie okazało niczego nie trzeba było drapać śrubokrętem, więc tylko wytarłem szmatką tyle ile dałem radę ręką i to wszystko. Aha, kolektora nie zdejmowałem, zaworu EGR też nie wyciągałem, tylko ściągnąlem opaske z gumowego węża dochodzacego do zaworu.
[img][480:480]http://img98.imageshack.us/img98/8112/zdjecia004sm4dg5.jpg[/img]
Szczerze mówiąc nie widziałem potrzeby demontażu całego kolektora, skoro jest w miare czysty. W zamian wymieniłem uszczelke szyby pasażera, szybka chodzi teraz jakby lżej, szybciej i nic sie nie zawija. W starej mialem wytarty ten meszek i szyba po gumie jechała, co ją hamowało.
fipa
 
 
 
Posty: 450
Dołączenie: 30 Kwi 2006 11:06
Miejscowość: Ryki / Warszawa

Postprzez lukas23 » 19 Gru 2007 12:40

Panowie a jak sprawa ma się w E-39 523i czy ktoś coś takiego robił??? od czego zacząć? czy jest pewna analogia między czynnościami poszczególnymi
lukas23
 
 
 
Posty: 1884
Dołączenie: 09 Gru 2005 23:02
Miejscowość: Łódź

Postprzez fipa » 19 Gru 2007 13:49

O ile wiem EGR jest tylko w silnikach td
fipa
 
 
 
Posty: 450
Dołączenie: 30 Kwi 2006 11:06
Miejscowość: Ryki / Warszawa

Postprzez lukas23 » 19 Gru 2007 13:54

racja nie doczytałem :duh: a jak chciałbym wyczyścić i wypolerować kolektor w środku da to radę jakos zrobić w zakresie narzędzi i mozliwości domowych, chodzi mi o wyczyszczenie wszelkich części mechanicznych, które mają wpływ na kulturę i pracę silnika
lukas23
 
 
 
Posty: 1884
Dołączenie: 09 Gru 2005 23:02
Miejscowość: Łódź

Postprzez siemione36 » 30 Kwi 2008 00:37

Witam

co do zgrubienia w zaw. ERG to w żadnym razie nie należy go usuwać
znajduje się ono dokładnie na wysokości wlotu spalin - dzięki niemu spaliny zasysane są do kolektora powietrze płynie bez zawirowań ( tzw. zwężka Venturiego).

Zaworek ( wg. moich przybliżonych obliczeń a raczej ojca) powinien wciskać sie przy nacisku ok 14 kg jeżeli trzeba użyć dużo większej siły to moze być niesprawny - musze to dokładniej sprawdzic bo u mnie chodzi dość ciezko.

U mnie czyszczenie dało pozytywne efekty - żywszy silnik co do spalania jeszcze nie wiem pewnie jest troche lepiej.

Można przy okazji czyszczenia wymienić uszczelki w kolektorze u mnie były zjechane strasznie a powinny sporo wystawać - koszt pare zł ( już nie pamiętam ile dokładnie na Narbutta kupowałem z pół roku przed czyszczeniem) .
Awatar użytkownika
siemione36
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 6
Dołączenie: 20 Lut 2006 22:02
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E36 318 TDS 1996

Postprzez Burner » 30 Kwi 2008 09:04

siemione36 napisał(a):co do zgrubienia w zaw. ERG to w żadnym razie nie należy go usuwać
znajduje się ono dokładnie na wysokości wlotu spalin - dzięki niemu spaliny zasysane są do kolektora powietrze płynie bez zawirowań ( tzw. zwężka Venturiego).

O jakim zgrubieniu mówisz? Możesz pokazać na jakimś zdjęciu?
E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Awatar użytkownika
Burner
 
 
 
Posty: 896
Dołączenie: 14 Lip 2007 21:51
Miejscowość: Zgierz
Moje BMW: E46 320d+

Następna

Powróć do Zrób to sam - gotowe recepty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości