Skocz do zawartości

KUPNO e36 porady, opinie.


zony

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tu nowy, niedawno odebrałem prawko i chciałbym kupić e36 najlepiej z silnikiem 1.8... mam na ten cel 9 tys zł. Co o tym myslicie? Ile kosztuje eksploatacja tego samochodu wymiana wszystkich pasków, filtrów świec, olejów itp. Bardzo prosze o pomoc, bo nie wiem czy kupic lipnie wyglądającego golfa III czy kultową e36. Tylko nie namawiajcie mnie na r6 bo jestem jeszcze niedoświadczonym kierowca i 200kM to za duzo na poczatek, a poza tym moje fundusze sa ograniczone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede cie namawial na R6. Nie musi to byc od razu 200 konny "mini potworek" , dwulitrowa szostka bedzie w sam raz. Po pierwsze nie dosc ze ladniej wyglada w komorze silnika to po drugie lepiej jezdzi. Koszty eksploatacji beda minimalnie wieksze ale nic nie zapewni takiej radosci z jazdy jak wlasnie nawet ta najmniejsza rzedowa szostka. Ceny paskow, olei, plynu chlodniczego, klockow hamulcowych, opon, beda mniej wiecej takie same. Jedynie swiece zamiast czterech bedzie musial kupic szesc ale to minimalna roznica. Delikatnie jezdzona dwulitrowa szostka potrafi bardzo malo palic , pali prawie tyle co bardziej wysilona czworka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj zdrowego 1.8IS. Silnik laczy ze soba ekonomicznosc i frajde z jazdy, oczywiscie nie ma takiego dzwieku i elastycznosci ja R6 jednak jechac ostro tez potrafi a do tego jest ekonomiczny w miare. Ceny czesci sa praktycznie takie same jak w przypadku innych aut. Do tego masz multum beemek przywiezionych na czesci np z anglii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja tez radziłbym tobie od razu kupować r6,z tego co wiem to bardzo żywotne silniki ,może i palą troszkę więcej ale ta kultura pracy :cool2: poprostu poezja dla ucha a taki is,jakoś nie bardzo mnie przekonuje, to wg mnie bardzo wysilony 1,8..powiem tak też szukam auta nie powiem też na początku brałem pod uwagę is,ale jak sie bliżej przyjżałem to is omijam,może to dlatego że wszystkie co widzialem jak nie równo pracowały to zawsze coś tam,wiedz że żadna r4 nie dorówna r6 jak masz możliwość to na początek 320i vanos będzie najbardziej odpowiedni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałeś jesteś jeszcze niedoświadczonym kierowcą i moja rada - zacznij od 1.6 albo 1.8 - ale nie m-power tylko zwykłej niewysilonej wersji-ponieważ z wielu źródeł słyszałem że m-power to bardzo awaryjna jednostka napędowa. Pomyśl o tym że mamy coś takiego jak zimę-a dla kogoś kto nie jeździł autem z napędem na tył -pierwsza zima to kosmos (pomimo dobrych opon zimowych)-naucz się jeździć czymś słabszym- potem możesz przesiadać się do potworków.

Ale do meritum za tą kasę możesz mieć problem kupić w pełni sprawną e36- są w takiej cenie ale pewnie mają liczne niespodzianki jak zaczniesz jeździć - licz sie z tym że będziesz musiał dołożyć.

masqo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem Ci tak. Kup sobie na początek 1.6 ewentualnie 1.8 (1.6 szybciej znajdziesz myślę w tej cenie). Nie stawiaj dużych wymagań, podejdź do tego auta jak do auta, które ma Cię czegoś nauczyć. Także im więcej zaoszczędzisz tym lepiej. Pojeździsz sobie R4, posiedzisz na forum, sporo się dowiesz i wtedy szukaj R6, z innym nastawieniem.

 

Również miałem jako pierwszą BMW 1.6 COMPACT, mimo tego, że stosunkowo sporo wyjeździłem wcześniej. Jednak wybrałem R4 z powodu RWD, podobnie jak Ty asekuracyjnie podszedłem do R6.

 

Pozdrawiam i powodzenia.

 

PS

Gratuluję wyboru. ;)

"... Jednością Silni, Rozumni Szałem... "
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałeś jesteś jeszcze niedoświadczonym kierowcą i moja rada - zacznij od 1.6 albo 1.8 - ale nie m-power tylko zwykłej niewysilonej wersji ponieważ z wielu źródeł słyszałem że m-power to bardzo awaryjna jednostka napędowa...

 

gdzie ty widziales 1.6 albo 1.8 m-power? moze kosmici z marsa przywiezli? ...respect :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

A co do modelu to proponuje 1.6 lub 1.8 na poczatek i nie zwracaj raczej uwagi na wielkosc silnika tylko na ogolny stan auta. Bo nawet 1.8 IS Ci moze spalic mniej niz zajezdzone 1.6 i byc tanszy w utrzymaniu. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedoświadczony kierowca?? :doh: :doh: ja myślę że niedoświadczony kierowca nie powinien wogóle uczestniczyć w ruchu na drogach publicznych, bo czy bedzie to bmw 316 czy 320 to skutki mogą byc bardzo podobne.Mysle że nikt znas nie chcialby znależc sie w jednoznacznej sytuacji z niedoświadczonym kierowcą

ps ,moja wypowiedz nie dotyczy konkretnie ciebie ,,zony,,mówilem ogólnie,,NAJBARDZIEJ BOJĘ SIE,LUDZKIEJ GŁUPOTY,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedoświadczony kierowca?? :doh: :doh: ja myślę że niedoświadczony kierowca nie powinien wogóle uczestniczyć w ruchu na drogach publicznych, bo czy bedzie to bmw 316 czy 320 to skutki mogą byc bardzo podobne.Mysle że nikt znas nie chcialby znależc sie w jednoznacznej sytuacji z niedoświadczonym kierowcą

ps ,moja wypowiedz nie dotyczy konkretnie ciebie ,,zony,,mówilem ogólnie,,NAJBARDZIEJ BOJĘ SIE,LUDZKIEJ GŁUPOTY,,

 

A ty jaki kiedyś byłeś? Jak prawko dostałeś to najpierw przez rok jeżdziłeś po parkingu? Jak tak to zwracam honor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedzialem że ktos poruszy ten temat,powiem tak ,ja jak nie byłem pewny swoich nożliwości to nie siadałem za kółko,masz rację każdy kiedyś zaczyna,,ale czy chciałbyś spotkać na drodze kierowce bez wyobrazni co np ,nie włącza kierunków i zmienia pas? albo pakuje sie mino,ze jest na drodze podporządkowanej?? kasuje ci auto i jeszcze ma dużo do powiedzenia?ja miłem i nie wspominam milo takich sytłacji :mad2: oczywiście nie każdy mlody kierowca taki jest ,ale są ludzie krórzy nie powinni nawet na ruski rower wsiadać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja rada - zacznij od 1.6 albo 1.8 - ale nie m-power tylko zwykłej niewysilonej wersji-ponieważ z wielu źródeł słyszałem że m-power to bardzo awaryjna jednostka napędowa.

 

Chciałbym miec 1.6 albo 1.8 M-Power :) Byłbym chyba jenynym posiadaczem takiej bmki na Ziemi :lol:

 

Pozdro da masqo

 

 

A jesli chodzi o temat to wydaje mi sie ze r6 2 litry nie jest az takim potworem zeby sie go bac kupic na poczatek. Bo szczerze mówiac każdym autem od 23 do 230 km mozna sobie zrobic lekko mówiac "ku ku" jesli nie ma sie odrobiny rozsadku.

 

Ja polecam r6 bo sa napewno bardziej elastyczne, kultura pracy bez porównania z r4 no i sa to silniki trwalsze. Ale tak jak ktos wczesniej pisał najlepiej patrzec na stan samochodu a nie na pojemnosc silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedoświadczony kierowca?? :doh: :doh: ja myślę że niedoświadczony kierowca nie powinien wogóle uczestniczyć w ruchu na drogach publicznych, bo czy bedzie to bmw 316 czy 320 to skutki mogą byc bardzo podobne.Mysle że nikt znas nie chcialby znależc sie w jednoznacznej sytuacji z niedoświadczonym kierowcą

ps ,moja wypowiedz nie dotyczy konkretnie ciebie ,,zony,,mówilem ogólnie,,NAJBARDZIEJ BOJĘ SIE,LUDZKIEJ GŁUPOTY,,

 

Posłuchaj czy ja napisałem ze nie znam przepisów? Po prostu do tej pory najwiekszym autem jakim jeździłem to jest Yaris, albo fabia starego z silnikiem 1.2 moze 1.4, i dlatego uwazam ze jest to zły pomysł zaczynac od np 2.0,2.5, bo wtedy skutki mogły by być opłakane, bo wiecie czasami człowieka ponosi, mając pod maską troche koni i nie wykorzystać ich muląc silnik to jest porażka moim zdaniem. Najbardziej zależy mi na zadbanym aucie, którego nie bede musiał co tydzień naprawiac. Bede szukał a tym czasem dzięki wszystkim za porady wezme je po uwage na przyszłość, jak coś kupie to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co wy - jest cała masa 1.6 i 1.8 M-Power - co prawda to tylko znaczek na klapie - ale zawsze :wink:

 

R6 w tej cenie to 2.0 z początku produkcji, R4 można już szukać po 93 na M43 - generalnie kierowałbym się stanem samochodu wybierając pomiędzy 1.6, 1.8 i 2.0 - jasne, że najlepiej R6, ale kupować na siłę nawet złom, to kiepski pomysł...

 

Koszty eksploatacji R4 są mniejsze - wchodzi mniej oleju (bańka 4l staczy), znacznie mniej płynu chłodzącego, elementy układu hamulcowego są tańsze - z przodu niewentylowane tarcze, a z tyłu bębny (R6 ma tw/t). A jak już ktoś sprowadza samochód, to dochodzi jeszcze spora różnica w akcyzie.

 

Ceny części są niskie i nie ma problemu z dostępnością (również używanych).

 

A Golf III wcale tak lipnie nie wygląda - mnie się nawet podoba - ale porównanie do E36 jest trochę nie na miejscu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za pomyłkę w tytułowaniu rodzajów silników w e36 -chodziło mi o wersję 1.8 - która pod maską ma 140 KM :modlitwa:

 

Taki silnik ma oznaczenie is (1.8is)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jestes nowym kierowca polecam 316... Do ruchu w miescie wystarcza, a na trasie mknie calkiem niezle, dzis sam sprawdzilem, polknela MX5 jak nigdy nic, po co wiecej? Jesli masz ambicje byc zawsze pierwszy spod swiatel i pierwszy pod kolejnymi swiatlami bo np. lubisz stac na czerwonym to nie polecam ale jesli szukasz samochodu z krwi i kosci do codziennej eksploatacji to godny uwagi. I pamietaj BMW to nie honda, nim sie wiezie a nie rajduje bo za duzo choloty psuje opinie tej marce :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam 318is sam od niego zaczynałem przygodę z BMW i jestem z wyboru zadowolony jest znacznie tańszy w eksploatacji mniej oleju, świec, płynu chłodniczego. Nie ciskany do podłogi spokojnie spala średnio 8-10 litrów na 100km. Ma tarczowe hamulce na obu osiach. jest tylko jeden problem po pewnym czasie zaczyna brakować mocy niestety :D i trzeba szukać 2,5 litrówki ale do nauki panowania nad mocą powinien wystarczyć. Tylko uważaj bo tylny napęd rzadko wybacza błędy w zakrętach. Moc trzeba szanować, staż za kółkiem nie jest istotny wielu takich z 20 letnim stażem już z nami nie ma jak również wielu młodych kierowców, ale przyczyna zawsze jest ta sama brak wyobraźni.
BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez sie zastanawialem...i kupilem r6 2.0 z vanosem...wymienilem plyny amorki klocki i tarcze dla swietego spokoju...jesli chodzi o koszty ekplo to popatrz na allegro filtry w dobrych cenach,klocki tez znajdziesz ..... jesli chodzi o spalanie to jest tu na forum wiele wersji... trzeba srednio liczyc okolo 11 l. silnik wazna sprawa ale najlepiej jedz po auto z ludzmi ktorzy znaja sie na bmw bo wiedza co sie i gdzie kryje... proponuje sprawdzenie aut uzytkownikow forum bo jest kilka ladnych bmw do sprzedania...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Kolego z awaryjnoscia to loteria, jak trafisz tak bedziesz mial, nie ma reguly, byle by nie m40( silniki 1.6 i 1.8 z poczatku produkcji, poczytaj na forum jest pełno na ten temat).

 

Jak stawiasz bardziej na ekonomie to 1.6 lub 1.8(koniecznie M43)

1,8is jest takim kompromisem miedzy osiagami a spalaniem, sam kupilem i moge serdecznie polecic, pojedzie to samo po 2.0 r6, tylko ze taniej

2.0 i wyzej to juz jak masz za co zalac, ale osiagi lepsze.

2,5 oraz 2,8 zdecydowanie nie dla swieżaka

Ja bym na twoim miejscu wybral 1.8 / 1.8is /2.0 r6, gdyz 1.6 to po prostu za malo jak na ten samochod.

Zrobisz jak chcesz, powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.