Skocz do zawartości

Chiptuning m43. Czy warto sobie głowe zawracać?


Gerald

Rekomendowane odpowiedzi

Uzyskasz najwyżej 10-15KM przez wstawienie chipa. Dużo tematów o tym jest teraz :search:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukalem ale nic konkretnego do poczytania nie znalazłem

Podesle mi ktos linka do forum albo zewnetrznego

czipować 1.8? bez sensu wogóle. Kup sobie mocniejsze auto. Czipy fajnie grają z uturbionym motorkiem

Wejdz na allegro zobaczysz ze za 110-170 mozna kupic chipy dajace 10-15KM. Choc do 1,8 slaby wybor. Moim zdaniem nieoplacalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smiac mi sie chce... 170zl za 15 kucy i minimalnie mniejsze spalanie to nie oplacalne... :mad2:

Tutaj adres do goscia ktory robi chipy do bmw za podobna kwote, przysyla gotowy chip do instalacji .

http://www.bmw-sport.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=45

a tu jeden z wielu tematow po zainstalowaniu chipa od tego kolegi.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=9767

 

milej lektury

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smiac mi sie chce... 170zl za 15 kucy i minimalnie mniejsze spalanie to nie oplacalne... :mad2:

Jesli to do mnie to odpowiem. Tak nadal uwazam ze wsadzanie chipa do 1,8 jest bez sensu. Jaki przyrost mocy jest? osiagniesz 125-127KM? Tak? No niezla rakieta :jawdrop:

A tu jest wypowiedz jednego z forumowiczów z linku który wkleiles

Więc w takim 10-cio letnim np silniku po przebiegu z 300tyś wkręcenie wyżej o jeden tysiąc ponad czerwone pole może spowodowac że korba wyjdzie bokiem

Pamiętajcie, że obciążenia w układzie korbowo tłokowym rosną z kwadratem prędkości obrotowej silnika Przykładowo podniesienie obrotów z 5000 obr/min do 7000 obr/min prawie dwukrotnie zwiększa naprężenia w korbowodach związane z bezwładnością tłoków.

Nie róbmy z 1,6 czy 1,8 rakiet panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smiac mi sie chce... 170zl za 15 kucy i minimalnie mniejsze spalanie to nie oplacalne... :mad2:

Jesli to do mnie to odpowiem. Tak nadal uwazam ze wsadzanie chipa do 1,8 jest bez sensu. Jaki przyrost mocy jest? osiagniesz 125-127KM? Tak? No niezla rakieta :jawdrop:

A tu jest wypowiedz jednego z forumowiczów z linku który wkleiles

Więc w takim 10-cio letnim np silniku po przebiegu z 300tyś wkręcenie wyżej o jeden tysiąc ponad czerwone pole może spowodowac że korba wyjdzie bokiem

Pamiętajcie, że obciążenia w układzie korbowo tłokowym rosną z kwadratem prędkości obrotowej silnika Przykładowo podniesienie obrotów z 5000 obr/min do 7000 obr/min prawie dwukrotnie zwiększa naprężenia w korbowodach związane z bezwładnością tłoków.

Nie róbmy z 1,6 czy 1,8 rakiet panowie

Skoro dla Ciebie sensu to nie ma to jestes inny niz wszyscy, zawsze musza byc tacy, a co do tego walo co ma wyjsc bokiem to wiesz... jak ktos pakuje do zajechanego auta chip to na swoja odpowiedzialnosc wiec i moze mi slon bokiem wychodzic... a poza tym to to nie jest chip ktory osiaga moc poprzez usuniecie jedynie odcinki , to tylko jedna z modyfikacji. Ja np. zadko kiedy dochodze swoim isem do 6tys.. co do mocy... kazdemu sie przyda 15kucy i 20 momentu .. i to jest odczuwalne a co do rakiety to np. is po chipie 155 km 200nm to nie jest juz cos czym mozna sie pobujac? Wiec jesli masz takie zdanie na ten temat to zachowaj dla siebie , bo czy warto to juz decyzja wlasciciela a ty zamiast powiedziec cos konkretnego za sie wyzaliles, co to za rada kup se mocniejsze auto :duh: .

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chyba sie skusze na tego chipa tak czy inaczej!!!! wkońcu 15KM i 20Nm drogą nie chodzi! :D a po dawce tej mocy to juz w moim is-ie można by było zobaczyc jak to leci... hmm 155KM i 200Nm to by było cos! do jakiegos diesla mozna by było startowac! niemówiac juz o paru hondach w okolicy :lol: Pokazałbym im co znaczy biało-niebieski wiatrak na masce!!hehehhehe

napisałem koledze reserved na priva co i jak z tymi chipami bo chce kupic ale narazie odzewu niema :| !!!!!!!!!

ale jak kupie to napisze jakie wrażenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Wiec jesli masz takie zdanie na ten temat to zachowaj dla siebie , .

Myślę że ideą forum między innymi jest właśnie dyskusja. Gdyby każdy chciał zachować dla siebie to co wie lub co myśli nie byłoby odpowiedzi na tematy. Nie boję się pisać tego co innym może się nie spodobać (niektórzy tak i nie tyczy to akurat Ciebie), nie płaczę po krytyce.

Przepraszam modów za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Wiec jesli masz takie zdanie na ten temat to zachowaj dla siebie , .

Myślę że ideą forum między innymi jest właśnie dyskusja. Gdyby każdy chciał zachować dla siebie to co wie lub co myśli nie byłoby odpowiedzi na tematy. Nie boję się pisać tego co innym może się nie spodobać (niektórzy tak i nie tyczy to akurat Ciebie), nie płaczę po krytyce.

Przepraszam modów za OT

 

Masz doswiadczenia z tym zwiazane? masz czipa w swoim aucie i uwazasz ze to nie ma sensu? Mysle ze glownie o to chodzi w tym temacie i tego chcial dowiedziec się autor tematu i mnie rowniez to ciekawi. Kupowac mocniejszego auta nie bede bo mam swoje autko juz 2 lata jestem bardzo zadowolony ze stanu silnika, wiem co mam. Moc az tak bardzo nie jest mi potrzebna zeby pchac sie w inne nieznane auto - chociaz mocniejsze. Jezdze glownie po miescie i jesli przybyloby mi troche momentu mysle ze jezdziloby sie nieco lepiej a i wyprzedzanie wygladałoby nieco inaczej. Tym bardziej jesli włącze klime czuje nieco spadek mocy i byc moze taki czip zrekompensowalby te straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie kupują filtr K&N dla paru koni (jeśli w ogóle) i mimo wszystko są zadowoleni - według mnie 15 koni za 170zł to bardzo dobra inwestycja - a jak jeszcze spalanie spadnie - super. Jak wrócę z urlopu to sobie może zafunduję - tylko dla mnie odcinka mogła by zostać - już przy 6 tys szkoda mi silnika.

 

Tekst "Chcesz więcej z m43 to zmień na mocniejszy samochód" zaczyna być powoli nudny - samochód ciężko sprzedać, a jeszcze trudniej kupić coś dobrego. Nie wspominając już o tym co się zainwestowało - np. nie wyobrażam sobie jakbym miał jeszcze raz audio robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wspominając już o tym co się zainwestowało - np. nie wyobrażam sobie jakbym miał jeszcze raz audio robić...

 

Heheh moje chyba bylo wymieniane, bo pieknie gra i nie "czeszczy" :)

 

Na chwile obecna chcialbym tylko dopracowac podwozie lub wykryc stukanie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesteście pewni że montowanie chip'a nie ma negatywnego wpływu na żywotność silnika?

No własnie....ostatnio był gdzies artykuł o testach DEKRY aut z chip'em i bez...Wniosek był na niekorzyść chipowania...

Więc IMHO nie opłaca sie dla 10-15 koni ładować chipa...i potem żałowac jak za 2 lata cos bedzie nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie tam takich tekstow nie boje bo taki sam mozna napisac jak bardzo niekorzystne jest spoznienie jeden dzien z wymiana oleju na nowy etc. A poza tym to i tak robie male przebiegi wiec ja sie tam chipa nie boje ;] i juz niedlogo bede ucieszonym posiadaczem.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede sie już więcej rozwodzil na ten temat na forum bo szkoda miejsca a to temat rzeka. Nie chodzi oto ze zupelnie jestem na nie odnosnie chipa. E36 juz ma pare latek nawet te najmlodsze, dodatkowo trzeba dodac ze tylko ok 20% aut moze sie pochwalic oryginalnym przebiegiem. Najstarsze e36 maja juz po lat 17. czyli pewnie ma spokojnie ok 350tys ori przebiegu. Wezmy teraz kogos kto ma takie auto, zamontowal chipa. Po co zamontował, zeby miec lepsze osiagi. Niestety 50% bedzie sie cieszyło lepszym momentem a drugie 50% bedzie sie bawilo w odcinke a to nie bedzie juz takie zdrowe. Np jestem za chipowaniem nowszych modeli.

Między innymi 3,0d oraz trzyipółlitrówki .... ale to już inna bajka następny temat rzeka

 

Pozdrawiam i prosze juz mnie nie cytowac ewentualnie zapraszam na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wypowiedzi. Faktycznie nie warto dyskutować nad tym czy + 10 % mocy to opłacalne czy nie. Każdy podejmie sobie decyzje sam (ze mna włącznie). Przydałoby się jdednak trochę prawdziwych danych i faktów żeby mieć dane do tej decyzji i jesli ktoś dysponuje to nadal poprosze:

 

- wiarygodne wykresy z hamowni

- dane o zmianie spalania

- opinie doswiadczonych ludzi o wpływie na żużycie i efektach ubocznych.

 

Czytając tematy na rówżnych forach sam nie jestem przekonany

czy chip w aucie bez turbiny to nie jest tylko mit i czy ty ponad 10 %

zmiany jest faktem. Pomijam ogłoszenia osub zyjacych z chipowania.

Never Say Never Again!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój kolega mówił ze sa takie niemieckie chipy które dodtkowo daja 40%mocy! kosztuje to cos koło 400zł!!!!!!! tylko trzeba wyjac satra płytke i zamontowac chip i go przylutowac! hmm chyba nad takim rozwiazaniem pomysle.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój kolega mówił ze sa takie niemieckie chipy które dodtkowo daja 40%mocy! kosztuje to cos koło 400zł!!!!!!! tylko trzeba wyjac satra płytke i zamontowac chip i go przylutowac! hmm chyba nad takim rozwiazaniem pomysle.....

eee tam ja bym chciał odrazu 100% więcej mocy i tyle samo mniej spalania

czasem trzeba się zastanowić nad tym co mówią koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mój kolega mówił ze sa takie niemieckie chipy które dodtkowo daja 40%mocy! kosztuje to cos koło 400zł!!!!!!! tylko trzeba wyjac satra płytke i zamontowac chip i go przylutowac! hmm chyba nad takim rozwiazaniem pomysle.....

 

Ten chip działa jedynie jak nakleisz specjalna niemiecką nalepkę na wlew paliwa: :roll2: Ludzie 40% przyrostu mocy z chipa w benzyniaku. :lol: Wolne żarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiesz... jak to mówią : nie mozna miec wszytskiego!!!!!!!!!ale jakbym go załozył do isa to ponad 180kucy to by było cos! a kolega wie co mówi bo naprawia BMW! i jeździ do niemiec po auta czesci itp.!!!także ma pojecie o sprawie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.