Skocz do zawartości

Jaki olej po 15W40, M40, 260 kkm, uciszenie bociana


pawel_e30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Samochód BMW E30 318i M40 88' 260 000 KM

 

Poprzedni właściciel 14 000 KM temu zalał 15W40.

 

Jako że cieknie mi z miski, to po spawaniu nie będę już wlewał starego oleju, tylko zaleję nowy. Jaki polecacie? 15W40 czy 10W40? Myślałem o 15W40 z uszlachetniaczem żeby umilkł klekot, no i żeby nie był tak rzadki jak 10W40, żeby mi się nie rozszczelnił. Co mi polecacie?

 

Przy okazji. Po spawaniu miski można założyć starą uszczelkę? Czy może trzeba kupić nową? A może obsmarować ją silikonem? Od góry czy od dołu?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez pawel_e30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tylko pogratulować mądrości poprzedniemu właścicielowi..albo tobie...14.000 to troche według mnie za duzo jak na minerał w bmw..ale dobra..przejdzy do rzeczy:

otóż..nie mogę ci tu napisać że polecam ci taki czy inny olej MINERALNY bo mnie tu zjedzą i zabiją..ale powiem tak...(z resztą mogłeś przeczytać temat o oleju do mojego IS-a..)

 

pamiętaj..ja to leje do IS-a m42....!!! ty masz m40..

miałem u siebie minerał i zalałem minerał. nie zaden syntetyk ani pół...wybrałem Liqui Moli(bardzo dobry, rozlewany i produkowany w niemczech, jeszcze podróbek w polsce brak nie to co mobil rozlewany w koszalinie) minerał z uszlachetniaczem 15w40(taką gęstość zaleca bmw) ..jak na twój przebieg uszlachetniacz będzie raczej wskazany ze względu na ten właśnie klekot....ALE PAMIĘTAJ...JA CI TEGO NIE MOGĘ POLECIĆ(BO MNIE ZABIJĄ :mrgreen: ) TYLKO MÓWIE JAKI JA MAM..i chodzi bez zarzutu, zero klekotania, zero gry łańcucha..

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że ludzie po Liqui Moly chodzą po szrotach i głowic szukają :norty:

 

Jakby micha się nie rozwaliła to bym zmienił olej po 20 000, nie mam zamiaru inwestować w zajeżdżony po Niemcu silnik :roll: Prawdopodobnie zaleję właśnie 15W40, tak jak był, olej gęsty, nie wymyje mi nagaru, poza tym ludzie piszą że po 15W40 z uszlachetniaczem milknie im cykanie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba że tak podchodzisz do sprawy...i pisałem już ze zalałem z uszlachetniaczem i cichutki się zrobił..

 

a z tym liqui moli...żle słyszałes :lol:

 

Twój dostawca plotek(pewnie jakiś mechanik - specjalista od Fiacików małych) ma błędne informacje bądź na nieodpowiednich szrotach po części bywa :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc chodzi Ci o OLEJ Liqui Moly? A co sądzisz o wlaniu 15W40 jakiegoś np. mobila i dolaniu DODATKU ligui moly?? Jesteś mi w stanie tu i teraz na oczach innych chłopaków od beemek zalecić z czystym sumieniem ten liqui moly i gwarantujesz że Z JEGO powodu nie pierdyknie mi głowica? :D Pytam poważnie, bo już raczej na 99% wlewam 15W40 tylko teraz pytanie czy sam olej, czy olej z dodatkiem LM, czy może olej LM. Chciałbym żeby ucichł, ale żeby nic mu się nie stało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaraz po sprowadzeniu z niemiec u siebie miałem zalany mineralny olej 15W40 jak go zabaczyłem na bagnecie to był czarny i gęsty jak smoła :shock:. Natychmiast zmieniłem olej na półsynyetyk 10W40 zrobiłem 5 tyś i go wymieniłem na nowy bo stary był czarny. Przed kolejną wymianą załatwiłem od kolesia 3 litra oleju też półsyntetyka z beczki. Spuściłem stary olej nie wymieniałem filtra zalełem te 3litry i zagrzałem samochód chodił 30 min. Potem wszystko spuściłem wymiana fiłtra 4 litry nowego oleju z butelki. Zrobiłem już 6 tyś i olej nieznacznie tylko zciemniał.Nalałem półsyntetyk 10W40 elf ale nie kupię go więcej bo jest do bani silnik mi głośniej na nim chodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem przed chwilą z pracownikiem zakładu specjalistycznego BMW i powiedział mi Pan że przy tym przebiegu, tak jak w innych samochodach, wskazane jest nawet lanie oleju mineralnego i on mi sam osobiście zaleca 15W40, zwłaszcza że na takim jeździł wcześniej. Powiedział żebym nie dał sobie wcisnąć ściemy żeby lać syntetyk, nikt nie może powiedzieć wg jego że minerał do M40 260 000 km to zły pomysł. :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ci facet wcisnoł ściemę :shock: tylko żebyś u niego w serwisie zmienil olej. Powiem tak jeżdżę do mechanika który zna się na buniach i nie zaleca lonia oleju gorszego jak pół syntetyk.Facet się naprawdę zna, i zajmuje się głównie buniami .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem.

 

Gadałem przed chwilą nawet z kolesiem który od 12 lat jeździ tylko E30, miał już ich kilka, również sprowadza E30 na części, i mówi wyraźnie TYLKO MINERAŁ 15W40 LEJ.

 

Zdania są podzielone.

 

Temat dobory oleju to horror.

 

Nie mam szans uzyskać jednogłośnej potwierdzonej praktycznie porady.

 

Masakra.

 

Czasami wydaje mi się że wszystko jedno, skoro taki wybór, i tyle opinii co litrów oleju na świecie...

 

Temat chyba do zamknięcia, bo jedni mówią że 10W40 mi wypłucze silnik i rozszczelni, że zacznie klepać, drudzy mówią że 15W40 to strach.

 

Więc wiem co zrobię.

 

Zaleję tym samym co było, bez żadnego Liqui Moly.

 

Zaleję Mobil 15W40.

 

Tyle ode mnie, masakra :D

 

Dzięki za opinie. Pozdro.

 

P.S: Nigdy w życiu nie zlecałem i nie będę zlecał wymiany oleju w serwisie. Zawsze robię sam podstawowe czynności eksploatacyjne.

 

Właśnie dzwoniłem do WFK Wejherowo, warsztat specjalistyczny BMW i tutaj z kolei polecił mi na 100% żebym lał 10W40, pomimo że jest 15W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Właśnie dzwoniłem do WFK Wejherowo, warsztat specjalistyczny BMW i tutaj z kolei polecił mi na 100% żebym lał 10W40, pomimo że jest 15W40.

 

jestem tego samego zdania, ale to Twoje auto i musisz sam podjąć decyzję.

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Ja kupiłem na mineralu, zmieniłem na półsyntetyk (ludzie, hydraulika zaworowa preferuje rzadszy olej!) i już dwie wymiany oleju, a silnik nie przecieka (nic nie dolewam między wymianami) i nie stuka strasznie, a nawet teraz przycichł (Shell Helix Plus). Więc masz opinię potwierdzoną praktycznie, jeśli jeszcze się zastanawiasz.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

pawel_e30....a czy ja mam w opisie gdzieś..Pracownik Liqui Moli??albo 20 lat w bmw ??? chcesz gwarancję??jedz do producenta....tam porozmawiaj na ten temat...jedyną gwarancje jaką mogę ci dać i to tu na oczach chłopaków z "beemek" :clap: to że jak będziesz tak podchodził do BMW czyli przykładowo wymiana Oleju co 20.000 to zapomnij że bedzie ci się Bimka dobrze sprawowała i nie wiem czy będziesz pożądnie szanowanym użytkownikiem BMW ponieważ nie szanujesz Bimki....tak to wygląda z mojego punktu widzenia..

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

pawel_e30....a czy ja mam w opisie gdzieś..Pracownik Liqui Moli??albo 20 lat w bmw ??? chcesz gwarancję??jedz do producenta....tam porozmawiaj na ten temat...jedyną gwarancje jaką mogę ci dać i to tu na oczach chłopaków z "beemek" :clap: to że jak będziesz tak podchodził do BMW czyli przykładowo wymiana Oleju co 20.000 to zapomnij że bedzie ci się Bimka dobrze sprawowała i nie wiem czy będziesz pożądnie szanowanym użytkownikiem BMW ponieważ nie szanujesz Bimki....tak to wygląda z mojego punktu widzenia..

 

pozdrawiam

 

Amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje Castrola GTX3 Protection - mineralny 15W40. Wymieniam co 10 tys km. Przejechałem swoim samochodem już prawie 100tys km i jakoś nic mu się nie stało.

I tutaj dla fanów syntetyków - silnik jest w dobrym stanie i wcale nie klekocze tak jak wasze silniki zalewane syntetykami. ( a takich jest co niemiara - mimo, że jak piszą hydraulika woli mniej gęste).

 

Co do wynalazków typu:

Liqui Moli

Texaco

 

Ja bym nie zalał ale twój samochód i ty lejesz co chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu zalalbym Castrol gtx high mileage albo Valvoline max life. Oba oleje przeznaczone sa do silnikow z duzym przebiegiem i powoduja zmniejszenie zuzycia oleju, poprawiaja takze elestycznosc starych uszczelnien redukujac w ten sposob wycieki, podobno tez dzieki dodatkom redukujacym nagary korzystnie wplywaja na poprawe smarowania. :wink: Mineralu lac raczej sie nie oplaca, ale to twoja decyzja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ja poleciłbym tylko pólsyntetyk 15W40 Mobila, M40 ma hydropopychacze i na mineralu je załatwisz na cacy do M40 tylko połsyntetyk nawet jak na mineralu chodził olej nie wymywa silnika i nie wierzcie w te bzdury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ja poleciłbym tylko pólsyntetyk 15W40 Mobila, M40 ma hydropopychacze i na mineralu je załatwisz na cacy do M40 tylko połsyntetyk nawet jak na mineralu chodził olej nie wymywa silnika i nie wierzcie w te bzdury

Wszystko fajnie kora tylko 15w40 to żaden półsyntetyk :duh:

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ja poleciłbym tylko pólsyntetyk 15W40 Mobila, M40 ma hydropopychacze i na mineralu je załatwisz na cacy do M40 tylko połsyntetyk nawet jak na mineralu chodził olej nie wymywa silnika i nie wierzcie w te bzdury

Wszystko fajnie kora tylko 15w40 to żaden półsyntetyk :duh:

 

 

:lol: :lol: :lol: :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem tu nowy a w szczególności jeżeli chodzi o eksploatacje BMW. Mogę podzielić się tylko swoją informacją ponieważ miałem podobny problem. A więc około dwóch tygodni temu sprowadzono mi E36 z Włoch (M40). Autko według wskazań licznika i książki serwisowej powinno mieć 140000km (według mnie około 200000km – oceniam po stanie fotela kierowcy). W książce serwisowej nie było wzmianki jaki olej lał poprzedni właściciel więc podjechałem do zaprzyjaźnionego serwisu i po krótkiej rozmowie oraz oględzinach (olej czarny jak smoła, pełno smolistego naloty w klawiaturze zaworów oraz wszechogarniający klekot). Babeczka zaproponowała na początek 10W40 (na około 2000-3000km) a potem 10W60. Autko ucichło ale dalej trochę klekocze (wspominała o tym że tak może być). Za 2 miesiące podjadę wymienić olej na sugerowany i podzielę się swoimi uwagami. Kobietka wymienia oleje od prawie 20 lat i twierdzi że BMW nie lubi innych olei i że zawsze zalewa takim olejem (chyba że autko młodsze i o mniejszym przebiegu). Co o tym sądzicie, ile w tym prawdy?.

Pozdrawiam - nowy miłośnik BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trapp i tu sie mylisz 15W40 to tez polsyntetyk mam oryginalny olej mobil1 zakupiony w serwisie BMW w monachium i na bance jak byk pisze 15W40 półsyntetyk ale nie mam zamiaru cie wyprowadzac z błedu bo nie mam w tym zadnego interesu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.