• Reklama

V12 M70 - synchronizacja banków

M30 (730i, 735i) R6, M60 (730i, 740i) V8, M70 (750i) V12

Moderator: Panfil - BMW Klub Polska

V12 M70 - synchronizacja banków

Postprzez marekp750 » 12 Lip 2007 07:42

Nie wiem czy już było, ale puszczę info o tym (często ostatnio właściciele
piszą o niedziałaniu jednej strony silnika na zimno...)
Jednym z wielu problemów może być brak synchronizacji banków cylindrów.

Jest to szybkie tłumaczenie z info technicznego BMW.

Poniższe informacje są istotne w momencie usunięcia jednostki sterującej Motronic lub jednostki sterującej EML.
.
.
.
Dla przykładu, jeżeli EML był "wyciągnięty" z auta na dłużej niż 1 godzinę to system adaptacyjny traci zapamiętane wartości.
(dotyczy to też wyciągania akumulatora na dłużej)
.
.
.
Procedura synchronizacji (tutaj przy wymianie na nowy EML):

1. Silnik rozgrzewamy do temperatury roboczej.
2. Wymieniamy EML'a
3. Jedziemy autkiem (blokujemy bieg na "1") i trzy razy rozpędzamy (na tym "1" biegu) do obrotów powyżej 5000 obr/min i hamujemy silnikiem
do obrotów biegu jałowego.
4. Silnik pozostawiamy na 5 minut na biegu jałowym (P lub N).

Jeżeli chcemy synchronizować EML'a bez wymiany na nowy (a to będzie
częstrzą procedurką) to należy zmienić punkt nr 2.

Trzeba doprowadzić do tego by EML zgubił dane adaptacyjne.
Jest na to kilka sposobów (najłatwiej odłączyć na 1 godzinkę).

Ci, którzy z Was już wszystko posprawdzali z części mechaniczno elektronicznych i dalej mają problemy niech wykonają poprawnie
procedurkę synchronizacji banków, może pomoże...
pozdrawiam
Marek
E32 750 V12 r. 91
Opel Senator B 3.0 24V
Omega 3000
Jeep Cherokee 4.0
Jeep ZJ 5.2
Image
marekp750
 
 
 
Posty: 448
Dołączenie: 06 Kwi 2005 11:04
Miejscowość: Warcz k/Gdańska

Postprzez Mirek374 » 12 Lip 2007 20:58

Witam Mareczka powiedz a co jezeli tylko sie je wyjmowalo do czyszczenia ja moj rozpinalem poniewaz przepustnica sie przycierala i ten silniczek elektryczny wewnatrz teraz otwieraja sie ladnie ale czy to moze pomoc w rownosci pracy silnika bo byl strasznie zasyfiony wiec rozumiem ze mam odlaczyc wtyczki elektryczne od obu przepustnic na godzine na rozgrzanym silniku njpierw go odpalic rozgrzac odpiac wtyczki elektryczne na godzine potem podpiac je spowrotem i zapiac jedynke na automacie rozpedzic do 5000obrotow wychamowywujac silnikiem i tak trzy razy potem ma poczodzic na N lub P i po robocie tak to zrozumialem
Image





DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA
Mirek374
 
 
 
Posty: 495
Dołączenie: 23 Paź 2005 23:08
Miejscowość: Warszawa

Postprzez TC » 13 Lip 2007 09:00

Mirek374 mylisz elektroniczne przepustnice i sterownik EML , który znajduje się przy podszybiu tam gdzie DME 1 i 2 !!!!! Marek pisał na moim przykładzie ponieważ odłączałem EML i DME i nagle silnik na zimno zaczął chodzić na jednej stronie a jak się rozgrzał było OK! Trochę się przestraszyłem , ale MArek udzielił pomocy i pomogło!! :mrgreen: Jak widać nasze M70 mają jeszcze wiele tajemnic!!
Awatar użytkownika
TC
 
 
 
Posty: 6226
Dołączenie: 05 Paź 2006 15:51
Miejscowość: Leicester UK
Moje BMW: było e32 750 , jest e46 320d + GTB1752
Kawasaki ZX10R 2004r.

Postprzez marekp750 » 13 Lip 2007 09:27

Mirek374 napisał(a):Witam Mareczka powiedz a co jezeli tylko sie je wyjmowalo do czyszczenia ja moj rozpinalem poniewaz przepustnica sie przycierala i ten silniczek elektryczny wewnatrz teraz otwieraja sie ladnie ale czy to moze pomoc w rownosci pracy silnika bo byl strasznie zasyfiony wiec rozumiem ze mam odlaczyc wtyczki elektryczne od obu przepustnic na godzine na rozgrzanym silniku njpierw go odpalic rozgrzac odpiac wtyczki elektryczne na godzine potem podpiac je spowrotem i zapiac jedynke na automacie rozpedzic do 5000obrotow wychamowywujac silnikiem i tak trzy razy potem ma poczodzic na N lub P i po robocie tak to zrozumialem


Sądzę, że po "naprawie" przepustnic warto przeprowadzić synchronizację.
Przecież od nich zależy ilość powietrza zasysanego do silnika a zatym
z jakimi parametrami pracuje silnik (adaptacja).
To nic nie kosztuje i jest w miarę proste.

Nie odłączasz wtyczek od przepustnic. Odłączasz fizycznie moduł EML'a.
pozdrawiam
Marek
E32 750 V12 r. 91
Opel Senator B 3.0 24V
Omega 3000
Jeep Cherokee 4.0
Jeep ZJ 5.2
Image
marekp750
 
 
 
Posty: 448
Dołączenie: 06 Kwi 2005 11:04
Miejscowość: Warcz k/Gdańska

Postprzez marekp750 » 13 Lip 2007 10:07

tutaj wygląd skrzynki z modułami:

Image
pozdrawiam
Marek
E32 750 V12 r. 91
Opel Senator B 3.0 24V
Omega 3000
Jeep Cherokee 4.0
Jeep ZJ 5.2
Image
marekp750
 
 
 
Posty: 448
Dołączenie: 06 Kwi 2005 11:04
Miejscowość: Warcz k/Gdańska

Postprzez Mirek374 » 13 Lip 2007 11:32

Wielkie dzieki Mareczku No wlasnie pomylilo mnie sie pomylilem przepustnice z e sterownikami sterujacymi EML no ale poprostu na przepustnice tez sie potocznie mowi EML (Przepustnice z EML ) nao tak mowia wiec sie tym zasugerowalem pozatym jak jedna mi sie przycinala to wlasnie na zegarach zapalala sie kontrolka EML Ale juz wszystko jasne czyli rozlaczam 1 i 2 na godz i dalsza procedura jasna Dzieki jeszcze raz
A tak na marginesie na egzaminerze wyrzuca mi jeden jedyny blad i jest to blad kodu 63 czujnik fazy zaplonu i to na obu stronach czy nie jest to przypadkiem te dwa czujniki co sa z przodu przy kole zamachowym patrzac na silnik z przodu to po prawje stronie pod aparatem zaplonowym TAk podobno wszystko chodzi cacy i bez bledow ani sondy ani przeplywki wszystko SUPEREK procz wlasnie tego bledu I mam taki objaw ze autko zapala ladnie jak zimne a jak sie jeszcze nie zagrzeje to zaczyna rzucac silnikiem do momentu az sie nie zagrzeje jak sie zagzreje objaw znika i chodzi rowniutko jak zegareczek czy moga miec na to wplyw wlasnie te czujniki
Image





DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA
Mirek374
 
 
 
Posty: 495
Dołączenie: 23 Paź 2005 23:08
Miejscowość: Warszawa

Postprzez TC » 14 Lip 2007 08:12

to chyba nie są te czujniki bo to są czujniki położenia wału , mi się wydaje że są to któreś z tych 4 nad pompą wody, ale mogę się mylić...
Awatar użytkownika
TC
 
 
 
Posty: 6226
Dołączenie: 05 Paź 2006 15:51
Miejscowość: Leicester UK
Moje BMW: było e32 750 , jest e46 320d + GTB1752
Kawasaki ZX10R 2004r.

Postprzez marekp750 » 14 Lip 2007 20:05

fachowo te czujniki z przodu nazywają się:

ENGINE SPEED SENSOR

Jakby nie działały to silnik by nie chodził...

Jakiego masz motronica? 1.7 czy 1.3 (powinieneś mieć 1.7 skoro wystęuje błąd 63)?

Błąd 63... dla M1.7 oznacza: transmission road signal on N i P

w M1.2 M1.3 nie występuje błąd 63
pozdrawiam
Marek
E32 750 V12 r. 91
Opel Senator B 3.0 24V
Omega 3000
Jeep Cherokee 4.0
Jeep ZJ 5.2
Image
marekp750
 
 
 
Posty: 448
Dołączenie: 06 Kwi 2005 11:04
Miejscowość: Warcz k/Gdańska

Postprzez Mirek374 » 14 Lip 2007 23:34

Znalazłem ten wydruk z komputera i miałem tam dwa błedy:
63 gdzie jest napisane iz jest to sprzegło konwertera momentu obrotowego i 16 system zapłonu.Wystepuje ten sam bład po obu stronach silnika.
Jakies sugestie? :roll:
Image





DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA
Mirek374
 
 
 
Posty: 495
Dołączenie: 23 Paź 2005 23:08
Miejscowość: Warszawa

Postprzez marekp750 » 15 Lip 2007 06:04

Mirek374 napisał(a):Znalazłem ten wydruk z komputera i miałem tam dwa błedy:
63 gdzie jest napisane iz jest to sprzegło konwertera momentu obrotowego i 16 system zapłonu.Wystepuje ten sam bład po obu stronach silnika.
Jakies sugestie? :roll:


kod 16 oznacza:
cylinder identyfication
(czyli te diabelstwa na przewodach WN)

Tutaj tabelka kodów błędów M1.7

DME 1.7, 1.7.1 & 3.1M40, M42, M50, S70

FAULT MALFUNCTION

0 Undefined Fault
1 Fuel Pump Relay (EKP) / RPM Signal
2 Idle Speed Controller
3 Fuel Injector on Cylinder # 2+4+6 or # 8+10+12
8 Fault Lamp (US Model only)
12 Throttle Valve Potentiometer
15 Knock Sensor 1
16 Ignition, #6 or #12 Cylinder Spark Signal
18 Control Unit, Pin 18 Stage (when short)
29 Idle Actuator
32 Fuel Injector, Cylinder 1+3+5 or Cylinder 7+9+11
36 Tank Ventilation Valve
37 Oxygen Sensor Heater
41 Air Flow Sensor (See note 1 page 14.)
42 Knock Sensor 2
48 Air Conditioner Compressor Cutoff
54 Control Unit Power Supply B+
55 Ignition, #1 & #4 cylinder
63 Transmission Road Signal (in P or N)
64 Ignition Timing Intervention (signal from EGS)
70 Oxygen Sensor
73 Vehicle Speed Sensor Signal
76 Idle CO Potentiometer
77 Temperature Sensor - Air Intake
78 Temperature Sensor - Engine Coolant
82 Intervention, Engine Drag Torque Control (MSR)
83 Intervention, Automatic Stability Control (ASC)
85 Air Condition Compressor
100 This Code Pinpointed Elsewhere
153 Control Voltage of Knock Control
200 Control Unit (RAM, ROM/EPROM)
201 Oxygen Sensor Control
255 Control Unit Internal Fault
pozdrawiam
Marek
E32 750 V12 r. 91
Opel Senator B 3.0 24V
Omega 3000
Jeep Cherokee 4.0
Jeep ZJ 5.2
Image
marekp750
 
 
 
Posty: 448
Dołączenie: 06 Kwi 2005 11:04
Miejscowość: Warcz k/Gdańska

Postprzez Mirek374 » 15 Lip 2007 12:51

Mareczku wielkie dzieki za kody bledow ale powiem szczerze ze kazali mi czyscic te czujniki ktore sa z przodu silnika magnetyczne dwa po stronie kierowcy z przodu silnika zaraz pod aparatem zaplonowym po stronie kierowcy przy kole zamachowym kazali mi to oczyscic i kolo zamachowe tez ze jak zasyfione to tez moze silnikczek nierowno chodzic nie zaleznie od synchronizacji bankow o ktorej pisales a co oznacza ten blad 63 ale poprostu tak na chlopski rozum za co ten element jest odpowiedzialny
bo 16 juz sie wyjasnila. Dokladnie tak jak napisales, sprawdzilem mam motronic 1,7
pzdr
Image





DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA
Mirek374
 
 
 
Posty: 495
Dołączenie: 23 Paź 2005 23:08
Miejscowość: Warszawa


Powróć do E32

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości