Skocz do zawartości

Ocynk


b182

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, może było ale ... Czy po liftingu w 88 roku jak pojawiły sie szerokie światła tylne został wprowadzony tez ocynk budy? Czytałem ze BMW lubiły gnić czy kupując nie bity egzemplarz od 88-89 roku mam większą pewność ze nie będzie gniła itp.

Dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglšda na to, że jeli e30 jest ocynkowana to tylko jednostronnie i tylko na elementach stanowišcych powłokę zewnętrznš (błotniki, drzwi, maski) Podłoga i progi gnijš aż miło. To samo dotyczy e36.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inne wrażenia odnośnie blach w E30.

Wydaje mi się - patrząc na mój egzemplarz - że inne auta z tego okresu są już dawno ultra pordzewiałe (golfy,passaty,kadety,omegi), a moje jakoś się trzyma, sam mechanik mój powiedział, że szkoda będzie mu wyciąć pas tylny z mojego auta (miałem stłuczkę) bo jest igła (nie licząc wgięcia :lol: )

Jedyne ogniska korozji to:

- drzwi kierowcy i pasażera na dole - zapewne niedrożne odpływy załatwiły sprawę. Tylne drzwi nietknięte.

- Dwa małe bąble na podszybiu z lewej strony

- bąbel na nadkolu po tym, jak ktoś umiejętnie parkował czerwonym samochodem obok (jeszcze za czasów poprzedniego właściciela)

 

Może wpisujmy w tym temacie, gdzie i co gnije?? Będzie przegląd sytuacji.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w E30 z 1985 roku nie bylo sladow korozji, poza obtartym przez poprzedniego wlasciciela rantem nadkola i paroma miejscami obtluczonymi przez kamienie.

W obu E36 dokladnie to samo - rdzewialy tylko miejsca, w ktorych doszlo do uszkodzen powloki lakierniczej. Poza tym nic. Mam wrazenie, ze klopoty z korozja zaczynaja sie w BMW wtedy, gdy dochodzi do kolizji i naprawy lakierniczej.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrazenie, ze klopoty z korozja zaczynaja sie w BMW wtedy, gdy dochodzi do kolizji i naprawy lakierniczej.

 

Dokładnie, odniosłem to samo wrażenie. A potwierdził je ostatnio blacharz, u którego mam robić auto. Poza tym gdzieś kiedyś na forum było to powiedziane... chyba w topicu "jak kupować bmw", ale nie jestem pewien.

 

Pozdrawiam!

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli spoko szukac jak najmniej bitego. To samo jest w Peugeotach 205. Jak nie dostaną w blachy to skubane nie gniją. Mam obecnie takiego i naprawde nic poza dolna krawedzia drzwi pasarzera nie gnije. Ale to forum o BMW wiec...sorry. Zamierzam kupic bmw i pytam o to i tamto co mi do glowy przyjdzie. Czyli gnija jak bite jak nie ruszane mocno to powinien byc spokuj..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od IX 87 /czyli tzw. szeroka lampa/ wszystkie e30 były ocynkowane i są b.odporne na korozję - mowa oczywiście o egzemplarzach niebitych.

Jedynym miejscem gdzie praktycznie niezależnie od stanu auta korozja lubi wychodzić to okolice nad końcowym tłumikiem pod zderzakiem - to wszystko. E30 sprzed liftu jest nieocynkowane i potrafi szybciej gnić, ale zadbane auta i tak trzymają się o niebo lepiej od np. kadetów.

Zadbane e36 też nie ma prawa gnić, wszystkie mają ocynk.

 

pzd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee to tak to zgadzam się. Ja myślałem, że to co ja mam pod tylnymi drzwiami (na progu) wielkości kciuka i z tyłu na bagazniku (wielkości małego palca) to się nazywa korozja, ale widze że to normalne jakieś tam iedociągnięcia :) wiec owszem - nie gniją betki :)

 

 

Lecz faktem jest że u mnie troszkę za dużo jest tego hmm pod tym szyberdachem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

heh, to naprawde bmw maja ocynk?? ostatnio z kolegami z pracy o tym rozmawialismy i oni twierdzili ze bmw w to sie nie bawi - nawet w nowszych i obecnie produkowanych modelach!

jak to jest z tym naprawde?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, to naprawde bmw maja ocynk?? ostatnio z kolegami z pracy o tym rozmawialismy i oni twierdzili ze bmw w to sie nie bawi - nawet w nowszych i obecnie produkowanych modelach!

jak to jest z tym naprawde?? :)

 

Naprawde jest tak, ze Twoi koledzy sie nie znaja.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
heh, to naprawde bmw maja ocynk?? ostatnio z kolegami z pracy o tym rozmawialismy i oni twierdzili ze bmw w to sie nie bawi - nawet w nowszych i obecnie produkowanych modelach!

jak to jest z tym naprawde?? :)

 

Naprawde jest tak, ze Twoi koledzy sie nie znaja.

heh, jak oni to i ja, bo tez mi sie zdawalo ze bmw nie ma ocynku :D no ale teraz juz bede pamietac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.