Skocz do zawartości

BMW E-36 silnik trekocze (tyk,tyk,tyk)


Arczi333

Rekomendowane odpowiedzi

Czyżby to było ukochane M40?? Który masz rok produkcji??

Jeśli masz silnik M40, to:

Kosztuje to w zależności od tego, co jest do wymiany. Jak same popychacze,to koło 40zł/szt plus robota. Jak dźwigienki do tego dojdą,to się suma podwaja,jak wałek jeszcze,to już się robi niezła sumka. Ale skoro dopiero zauważyłeś cykanie,to po wymianie samych popychaczy powinno się uciszyć.

 

Pozdrawiam!

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Twoje auto nie jest z listopada lub grudnia 1993,to na pewno masz M40, a co za tym idzie wszystko, co napisałem wcześniej odnosi się właśnie do Twojego silnika. Sam możesz się jeszcze upewnić wpisując VIN na tj stronie:

http://www.realoem.com/bmw/select.do

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym pojeździsz wiele tysięcy klometrów. Po prostu objawy po pewnym czasie zaczną się nasilać i ostatecznie dojdzie do wytarcia wałka.

Ja kupiłem z klekoczącym bocianem pod maską i zrobiłem od tego czasu 15k km(8 miesięcy) i nadal jeżdżę bez problemu. Kasę na remont niedługo zacznę zbierać :D Nie jest to rzecz jakaś mega pilna,ale miej to na uwadze i lepiej zacznij się psychicznie nastawiać (i finansowo).

 

Pozdrawiam!

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest. M40 w 75% mają głośne rozrządy. Ja wymieniłem wszystko: wałek, mostki, dźwigienki, popychacze i dalej terkocze. Ten typ juz tak ma.

Musisz uważać szczególnie zimą, kiedy olej jest gęsty - wtedy popychacze lubią sobie nawet postukać.

Oryginalny kompensator luzu zaworowego - około 65-80zł/szt

Dźwigienka zaworowa - około 100zł sztuka

(zauważyłem, że te od E30 są lepszej jakości i wykonania gdyż mają większą powierzchnię docisku do wałka niż te z E36 - silniki te same M40)

 

Oczywiście wymienić trzeba pasek, rolki i napinacz (pasek zawsze po rozkręceniu - a rolki i napinacz aby później nie trzeba było tego znowu rozbierać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę off topic ale zamierzam kupiec e30 1.8 i chce sie dowiedzieć jak wygląda sprawa z panewkami oraz pierścieniami tłokowymi. Czy silniki te są wytrzymałe? Wszyscy chwalą bmw za jakość i jak jest z silnikami?

Kolejne pytanie. Chce koniecznie 318 ale juz po 88 roku bo one wtedy miały motronica a nie jetronica. Wiem ze motory zasilane motronicami mniej pala. Czy to prawda? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę off topic ale zamierzam kupiec e30 1.8 i chce sie dowiedzieć jak wygląda sprawa z panewkami oraz pierścieniami tłokowymi. Czy silniki te są wytrzymałe? Wszyscy chwalą bmw za jakość i jak jest z silnikami?

Kolejne pytanie. Chce koniecznie 318 ale juz po 88 roku bo one wtedy miały motronica a nie jetronica. Wiem ze motory zasilane motronicami mniej pala. Czy to prawda? Pozdrawiam

Witam

Nie pakuj sie w m 40!Maja za delikatny rozrzad i wymaga to permanentnej obslugi i dbalosci.

Jezeli chodzi o wytrzymalosc ,to gdzies u Niemcow czytalem ,ze bez problemu chodza 300tkm i wiecej , gosc napisal,ze przejechal ponad 700 tkm.Poza rozrzadem,to te silniki nie sa zle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę prosić o odpowiedz na postawione wcześniej pytanie?Jaki silnik wybrac nie chce 2,5 bo za duzo pali itp. Chce 1.6 bądź 1.8.

Co do 205 GTI to naprawde fajne auto ale nieco zbyt awaryjne. Ja sie tam nie śmieje z właścicieli BMW pomimo iż większości ludziom kojarzą sie oni z łysymi pałami, skóra fura i komóra. Nie ja wymyśliłem ten stereotyp i powiem szczerze również miałem taki pogląd ale jednak chęć jazdy tym autkiem jest zbyt duża, więc jednak zaryzykuje:D

No więc jaki silnik wybrać? Jak ma pracować ?Jakie jego odgłosy sa normalne a jakie nie? Piszecie że m40 mają głośne rozrządy, tak? Więc jak bede kupował nie bać sie bardzo tego że zawory klepią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory nie powinny klepać jakoś niemiłosiernie. Może zaklekotać przy rozruchu na zimnym. Może klepać cały czas,ale cichutko,ten stuk nie powinien być przesadny. Niektórzy zrobili całe rozrządy,wszystko wymienili i dalej im klepie delikatnie. Taki urok tego silnika. Dziś poznałem kolesia, który ma na liczniku pod 400k km i pod maską M40 :clap:

Pasek rozrządu i jego częsta wymiana - to jest duży mankament m40, zaleca się jego wymiany co 40k km. Trzeba również dbać o olej.

Podsumowując - jeśli dbasz o silnik i dotrzymujesz wszystkich terminów wymian, to nie ma się co bać m40.

Belgus chce Cię uchronić przed zajeżdżonym egzemplarzem,bo z takimi to już same kłopoty są.

Moja rada: szukaj długo i nie napalaj się na pierwszy napotkany egzemplarz.

No a różnica w 1.6 i 1.8 jest niewielka w spalaniu,a zawsze te 15 KM...

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki z odpowiedz. Mam na oku jedno autko ale muszę je dokładnie obejrzeć. Ciekaw jestem czy lepiej szukać auto swierzo z raichu sprowadzone czy juz krajowe. Boje sie ze nasi rodzimi właściciele e30 to w dużej części kolesie lubiący gumę przypalić i nie chciałbym po takim auta kupować. Wydaje mi sie ze jednak w Niemczech itp. kultura jazdy jest jednak nieco inna i łatwiej trafić mniej wyrypany egzemplarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

WITAM ZNAM TEN PROBLEM ALE JEST ROZWIĄZANIE NAWET DOSYĆ TANIE.KIEDYŚ MIAŁEM E30 1.8 M40 NAJPIERW CYKAŁO PYAŁEM CO ZROBIĆ ODPOWIADALI JEŻDZIĆ WIĘC JEŻDZIŁEM ZACZEŁO KLEKOTAĆ NO I KLOPS PO PEWNYM CZASIE ZACZEŁO MULIĆ PRZY 4500 OBDR. NO TO DO MECHANIKA KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WAŁEK, DŹWIGIENKI, SAMOREGULATORY DO WYMIANY. :mad2:

TERAZ MI SIĘ TRAFIŁO E36 Z SILNIKIEM M40 KUPIŁEM BO STAN IDEALNY SILNIK TEŻ JAK NOWY NIC NIE STUKA NIC NIE PUKA :cool2: PRZEJECHAŁEM NIM 25000TYŚ ZACZEŁO CYKAĆ WIĘC MYŚLĘ TRZEBA COŚ ROBIĆ WIĘC SZUKAM. I ZNALAZŁEM ADAPTACJA DŹWIGIENEK Z 1.8 M43 POPROSTU REWELACJA. JAKIE PLUSY

-CICHA PRACA JAK W M43

-ODCIĄŻENIE PASKA ROZRZĄDU

-ŁATWIEJSZY ROZRUCH

-BRAK TRĄCYCH ELEMENTÓW

 

MINUSY BRAK

 

KOSZTA JA ZA KOMPLET DŹWIGIENEK W SUPER STANIE PŁACIŁEM 100ZŁ

CENA WACHA SIĘ OD 80 DO 150

ADAPTERY TO 90ZŁ OCZYWIŚCIE OD SŁYNNEGO PANA ANDŻEJA KTÓRY JE OPRACOWAŁ.

WIĘC 190ZŁ

SAMOREGULATORY OK ACHA NIEKUPUJCIE PODRYBEK WYTRZYMUJĄ GÓRA 10TYŚ

 

NO I REWELA OLEJ POLECAM SHEL 10W40 NIGDY CASTROL TRAGEDIA

DLA ZAINTERESOWANYCH TWOŻĘ STRONKĘ JAK ZAADAPTOWEĆ DŹWIGIENKI Z M43 BĘDĄ ZDIĘCIA PORADY OPISY. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.