Skocz do zawartości

Wymiana oleju w 323i.Jaki olej wybrać do M52b25 ???


RafiRud

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jeżdzę swoim BMW 323i z 95r. już 3 lata na oleju półsyntetyk 10W-40 TEXACO i wszystko jest oki.Silnik ma prawie 200.000km i nie bierze grama oleju.Wcześniej auto jeździło w Niemczech nie wiem na jakim oleju.Chciałem teraz wlać lepszego oleju bo podobno takie silniki lubią syntetyk,ale bałem się o rozszczelnienie bo nie wiem co kiedyś było lane.Na stronie www.castrol.pl jest opcja dobierz olej do swojego auta.I Castrol ewidentnie też zaleca EDGE SPORT 0W-40 lub EDGE SPORT 10W-60 do mojego auta.Zadałem więc pytanie na tej stronie do konsultanta i wymieniliśmy się kilkoma emailami i stwierdził ,że przy moim przebiegu najlepszą opcją jest pozostać przy półsyntetyku CASTROL MAGNATEC 10W-40.

Co wy na to????Powtarzam ,że nie wiem na jakim oleju kiedyś w Niemczech auto jeździło,teraz 3 lata leje półsyntetyk i grama oleju nie bierze a ma prawie 200.000km.Bo zadziwiło mnie ,że oficjalnie Castrol do tego modelu zaleca syntetyk EDGE SPORT 0W-40,a konsultant półsyntetyk Magnatec 10W-40.

Jeździ ktoś na CASTROL MAGNATEC 10W-40????Jak silniczek chodzi???

Edytowane przez RafiRud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem olej i mi też doradzali taki jak tobie, ale wlałem 10w60

No i jak chodzi i jaki masz przebieg???Bo podobno jakbym wlał 10W-60 to po 1000km trzeba zlac bo już brudny po wyczyszczeniu silnika od wewnątrz i dopiero zalać ponownie i śmigać.Inaczej nie ma sensu bo cały syf w obiegu lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ładnie, a co do wymiany oleju to z własnego doświadczenia ci nie mogę nic powiedzieć ale poprzedni właściciel też lał ten sam olej i wymianę zrobiłem zaraz po kupnie autka, rok po tym jak wymienił go gość od którego zakupiłem auto on stukną na nim 10 000 km

Wymiana takiego oleju kosztowała mnie 215 zł wiec nie dużo więcej od 0w-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ładnie, a co do wymiany oleju to z własnego doświadczenia ci nie mogę nic powiedzieć ale poprzedni właściciel też lał ten sam olej i wymianę zrobiłem zaraz po kupnie autka, rok po tym jak wymienił go gość od którego zakupiłem auto on stukną na nim 10 000 km

Wymiana takiego oleju kosztowała mnie 215 zł wiec nie dużo więcej od 0w-40

Widzisz ty już miałeś syntetyk.To co innego.Ja mam półsyntetyk i nie wiem co było wsześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja do M40 wlałem full syntetyk. Ma prawie 240 tys. Po kupnie nie wiedziałem co było lane. Na jeden sezon wlałem półsyntetyk a teraz tylko full syntetyk. Dwa razy wymieniałem już full syntetyka i ani razu nie dolewałem oleju. Więc skoro mój złom (jak niektórzy mówią na M40) nie bierze oleju, to reszta super silników BMW na pewno nie powinna...

 

A tak na poważnie jak z silnikiem jest wszystko ok to moim zdaniem tylko full syntetyk. A jak coś mu dolega a kolega nie chce naprawiać to się wtedy leje różne minerały i też jest ok przez jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem olej i mi też doradzali taki jak tobie, ale wlałem 10w60

No i jak chodzi i jaki masz przebieg???Bo podobno jakbym wlał 10W-60 to po 1000km trzeba zlac bo już brudny po wyczyszczeniu silnika od wewnątrz i dopiero zalać ponownie i śmigać.Inaczej nie ma sensu bo cały syf w obiegu lata.

 

1. Olej 10w40 do tego silnika wystarczy i jest bardzo dobry w normalnych warunkach.

2. Widzialeś kiedyś silnik pracujący na dobrym oleju 10w40 po przebiegu 200Tkm? Zaręczam że jest w środku czysto i nie wiem o jakim "syfie" mówisz

3. Konsultant zalecił Ci pólsyntetyk asekuracyjnie. Nie wiedzial w jakim stanie może być silnik i nie chcial być opisany źle na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również pomykam na Castrolu Magnatecu i jest :cool2: Żałuję że nie zalałem go od razu po kupnie auta bo na Mobilu Super S troszkę oleju łykał 1 literek na 10000km i silnik zaczął głośniej pracować. A na Castrolu jest rewelka.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem olej i mi też doradzali taki jak tobie, ale wlałem 10w60

No i jak chodzi i jaki masz przebieg???Bo podobno jakbym wlał 10W-60 to po 1000km trzeba zlac bo już brudny po wyczyszczeniu silnika od wewnątrz i dopiero zalać ponownie i śmigać.Inaczej nie ma sensu bo cały syf w obiegu lata.

 

1. Olej 10w40 do tego silnika wystarczy i jest bardzo dobry w normalnych warunkach.

2. Widzialeś kiedyś silnik pracujący na dobrym oleju 10w40 po przebiegu 200Tkm? Zaręczam że jest w środku czysto i nie wiem o jakim "syfie" mówisz

3. Konsultant zalecił Ci pólsyntetyk asekuracyjnie. Nie wiedzial w jakim stanie może być silnik i nie chcial być opisany źle na forum :)

 

Dlatego z konsultante,m wymieniłem kilka emailów.Może asekuracyjnie,ale jak mam silnik oki to po co ryzykować,może rzeczywiście wlać ten Magnatec.Tylko ciekawy jestem jak on sie sprawuje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje (320i, 1995 rok,niecale 200 tys km, poprzedni olej nieznany) Valvoline Maxlife i nie bierze mi nawet grzdyla oleju.

Mozesz uzyc syntetyka - jezeli silnik jest w dobrym stanie, to nic sie nie powinno zmienic. Ale ja bym sobie dal spokoj - mysle, ze po prostu nie warto. Dobry polsyntetyk jest w tym przypadku w zupelnosci wystarczajacy.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Teraz mam Valvoline Maxlife 10W40 do tego Xeramixa dodałem - wcześniej miałem Castrol 10W40 - wydaje mi się, że obecnie silnik pracuje trochę ciszej.

 

Myślę, że nie mam potrzeby zmiany na syntetyka - pewnie, że to zawsze lepiej - jednak teraz też jest ok - ważne, żeby olej wymieniać na czas, albo przynajmniej raz do roku.

 

Raz w Unie jakoś zapomniałem o wymianie i jeździłem 2 lata na jednym oleju - niby przebieg przez te 2 lata może z 5k km wyszedł, ale olej się zrobił czarniutki - lałem tam Mobil S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

podłącze się do tematu, moje auto to niedawno sprowadzone E36 m50b20 przebieg 220tyś., na wywieszce po wymianie oleju widać że poprzedni właściciel jeździł na oleju serwisowym BMW HighPower Special Oil SAE 10w-40

 

odwiedziłem stronę castrola i sprawdziłem że zalecany olej to Magnatec 10w-40 ale również można użyć Edge Sport 0w-40, teraz moje pytanie czy warto ?? i czy zneutralizuje to dwu sekundowy klekot po nocy popychaczy ??

 

mam jeszcze jedno pytanie - jakiej firmy oleju używa BMW bo oczywiste że go nie produkuje ?? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako wlasciciel m52 i znam jeszcze 2 osoby z m52 i przyznaje ze te silniczki najciszej bez cykającej góry chodzą na mobil 5w50. słyszałem je juz na mobil 10w40, castrol rs10w60, elf 5w30.

 

ach ta cykająca chydraulika :D

Jedyną dobrą rzeczą w przednim napędzie jest to ze gdy cofasz masz napęd na tył !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako wlasciciel m52 i znam jeszcze 2 osoby z m52 i przyznaje ze te silniczki najciszej bez cykającej góry chodzą na mobil 5w50. słyszałem je juz na mobil 10w40, castrol rs10w60, elf 5w30.

 

ach ta cykająca chydraulika :D

Czyli zamiast magnateca 10W40 lepiej mobila 5W50???

A na tym magnatecu 10W40 jak się sprawował???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.