Skocz do zawartości

Czy to umiera wisco? (po zagazowaniu)


Wojciech35

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie fachmani!

Ostanio zaczęła mi sie podnosić temperatura, zwłaszcza kiedy zatrzymam sie na kilka chwil np.w ruchu miejskim. Kiedy "przygazuję" troche, to wraca do normy (do pionu), a także kiedy jadę z wiekszą niż 50km/h szybkością to też wszystko jest OK.

W zasadzie wszystkie objawy wskazują na wisco, ale miałem nie dawno "przygodę" przy zakładaniu gazu. Otóż jak wiadomo reduktor musi być włączony w gorący obieg chłodzenia, a po zamontowaniu tegoż elementu, nawet na mój rozum, wypadałoby układ odpowietrzyć. A gazownik tego nie uczynił (!!!) i w efekcie płyn zagrzał mi sie do czerwonego pola!!! Odpowietrzyłem go potem osobiście,dolewając ok.1l płyny przy okazji, ale własnie od tamtej pory zaczęły sie skoki temperatury.

Czy możliwe jest, że jeszcze jest zapowietrzony układ? zrobiłem już 2tys.km i w zasadzie to sam by sie odpowietrzył.

 

A jesli to wisco...podpowiedzcie...nowe czy używka? jakie koszty? i czy dużo z tym roboty? można to wykonać samodzielnie?

Z góryu dzięki za odpowiedzi... :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowietrzyć BeeMa to sztuka a jeśli układ został rozbudowany to jeszcze trudniej nawet dochodzi do tego że montuje się dodatkowy odpowietrznik , najlepiej jak tego nie robiłeś to poćwicz na wodzie .

tyle razy to było że nie chce się pisać ale : na zimnym silniku odkręć odpowietrzniki oba całkowicie i lej woda aż będzie wypływać z obydwu gwintów po odpowietrznikach (najlepiej auto postawić tak by przodek był jak najwyżej to wyjdzie więcej powietrza)

no i bardzo ważne by w kabinie ogrzewanie było na maxa

jak poleci czysta woda to pozakręcaj odpowietrzniki i wyssij woda ze zbiorniczka by poziom ustawić na kresce

nie licz że w czasie jazdy samo się odpowietrzy

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpowietrzaniu ustaw samochód tak by przód był wyżej niż tył,

jak będzie inaczej to może zrobić się bąbel próżniowy w bloku i strzeli ci

potem uszczelka pod głowicą (taka była rada pewnego mechanika od BMW

w Berlinie)

Biedni Mało Wiedzą o tej marce ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drugi na obudowie termostatu , jak masz wlew do zbiorniczka wyrównawczego to w tym miejscu idzie gruby wąż w kierunku silnika , wąż kończy się obudową termostatu i na niej jest odpowietrznik taki sam jak na chłodnicy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten drugi na termostacie bedzie niżej położony (patrząc w poziomie) niż ten na chłodnicy. Z tego pierwszego na chłodnicy ciągle płynie płyn, bez żadnych bąbelków, kiedy go odkręcam...to w tym drugim bedzie to samo...czyż nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz tak długo lać aż z obu poleci czysta woda , żeby to uzyskać musisz cały czas "przelewać" chłodnica .

a na koniec zawsze w trakcie wlewania wkręcam odpowietrzniki i wody nie wysysam tylko dmucham do chłodnicy i lekko odkręcam po kolei odpowietrzniki i tak aż uzyskam poziom w zbiorniczku

a co do zapłonu to po włączeniu ogrzewania na "MAX" stcyjkę wyłanczam albo w pozycję "1" jak słucham radia . zauważyłem że jak zapłon włączony to pompka wspomagająca robi niepotrzebne zamieszanie przy odpowietrzaniu ale to moja uwaga nie koniecznie mam rację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.