Skocz do zawartości

316 jak odpowietrzyc uklad chlodzenia?


tygrys

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Nie napisałeś jaki to silnik ale wnioskuję że M40

Miałem przez pewien okres czasu taki silnnik i wiem że to odpowietrzanie to zmora, poprzedni właściciel źle lub wogóle nie odpowietrzał i rozerwało mu chłodnice i zgniotło uszczelkę pod głowicš bo przegrzał silnik (a jak sie później okazało głowica tez popękała)

 

Nie do końca sie zgodzę z kolegą helus'em że to wystarcza. Bo jest jeszcze specjalnie do tego śruba przy samym termostacie. Według instrukcji wykręcasz śrube na obudowie termostatu, odkręcasz tę plastikową śrubke, o której pisał kolega wyżej - na chłodnicy. otwierasz zawór ogrzewania na max. i wlewasz płyn. lejesz do momentu aż z otworu na obudowie termostatu zaczyna lecieć płyn. Wkręcasz tam srubkę spowrotem i lejesz płyn dalej do momentu aż sie pojawi w otworze w chłodnicy ( tam gdzie ta plastikowa śrubka była ) wkręcasz śrubkę zamykasz chłodnice i już.

 

Jeżeli nie odpowietrzysz miejsca przy termostacie to potrafi zgromadzić sie tam powietrze i mimo tego żę będzie miało np temp 150 stopni to termostat sie nie otworzy. Termostat otworzy się w niżeszj temp ale jak będzie pływał w płynie ( tak to działa ).

 

Ja tak robiłem i nie narzekałem. W zimę silnik może sobie radzić i źle odpowietrzony ale latem w korku .. odrazu to wyjdzie.

 

Jeżeli coś zamieszałem to mnie poprawcie.. ;-)

 

Acha i najważniejsze :

JAKIEKOLWIEK DOLEWKI PŁYNU TYLKO NA ZIMNYM SILNIKU BO INACZEJ ROZWALISZ GŁOWICĘ ( popęka )

 

Powodzenia

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego tygrys ja powiem o najprostszym chyba i najbardziej skutecznym sposobie. wez normalnie zdejmij waz ktory wchodzi do chlodniczki ogrzewania wyciagnij go nad wlew płynu i lej pomalutku. jak z chlodniczki zacznie leciec zatkaj palecem i lej dalej. gdy w wyciagnietym wezu pokaze ci sie plyn na 100%jest odpowietrzony.

pozdro.

e39 3.0D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko rób na zimnym silniku. Rozumiem że nie spuszczałeś wcześniej całego płynu i nie zalewasz go od początku ? Poprostu stwierdziłeś że jest zapowietrzony i chcesz odpowietrzyć ?

 

Wszystko rób na zimnym silniku - unikniesz zagrożenia z pęknięciem głowicy .. poza tym kolega wyżej opisuje jakąś metodę, której nie znam i każe ci coś zatykać palcem .. na ciepłym silniku możesz się poparzyć płynem ..

 

Reasumując : ODPOWIETRZAJ NA ZIMNYM

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.