Skocz do zawartości

Kupno e36 318


Mr.G

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Wiem ze to nie pierwsze pytanie z tej seri, ale przegladałem forum i dalej mam niedosyt opini.

 

Otóz planuje kupic sobie samochodzik, jakoś od pewnego czasu chodzi mi po głowie bmw.

 

Na nieszczęscie nie mam za duzo kaski na to, totez wymyśliłem sobie Bmw e36 318i , z roczku powiedzmy 93

 

Mam wiec kilka pytanek odnosnie tego modelu:

 

Jak sprawuje się on w automacie? chodzi mi o konkretne opinie uzytkownikow bo mam okzaje kupic wlasnie automat.

Interesuja mnie koszty napraw tego autka. Spalanie mniej ważne.

 

Drugie pytanko to...czy 220tys przebiegu to duzo na taki silnik?

 

A trzecie pytanko: czy kiedykolwiek ktos korzystał przed kupnem z opini http://www.auto-bukow.pl/kontakt.htm , jezeli tak to ile sobie cenią za taka usługe i na ile sa wiarygodni.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam bardzo serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie każdy radził że do E36 to minimum silnik 2.0, tym bardziej do automatu.

Miałem kiedyś E30 316i spalał mi ok 10 l w sumie tyle co obecnie moje E36 320i a różnica w jeździe jest znaczna.

Również miałem E32 735i automat, jeździło się fajnie.

 

Lecz E36 bardziej nawiązuje do sylwetki auta sportowego dlatego w tym modelu nie chciałem mieć automatu.

 

Pozdrawiam

:8)

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA popieram przedmowce. Silnik do bmw powinien miec 6 cylindrow i min. 2.0 pojemnosci szczegolnie do automatu o jesli spalanie cie mniej obchodzi to tym bardziej 6 cylindrow. 1.6 i 1.8 maja swoje zalety ale jesli nie zalezy ci na spalaniu i masz miec automat to polecam 6 cylindrow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 318 i na początku było fajnie...ale teraz chciałbym co najmniej 320...Prawda jest taka,że koledzy mają racje...Jak kupować BMW to od razu z silnikiem 2.0...

Po pierwsze-radość z jazdy...

Po drugie-łańcuch rozrządu...

Po trzecie-kultura pracy silnika...

 

Wad jest niewiele...może oprócz spalania,które wbrew opiniom nie jest niewiele większe od 318...chyba, że ktoś ma ubogą mieszankę albo "dziadkuje"...Dane wskazują na ponad litr więcej w jeździe mieszanej,na niekorzyść silnika 2.0...a w mieście(które stanowi dla mnie najbardziej miarodajny test) wychodzi ponad 2 litry więcej od 1.8...Myślę,że warto nad tym pomyśleć...Ja na swojego 1.8 nie narzekam...Pali mi teraz ok 9.5 litrów na 100 km...w mieście...a muszę przyznać że nie "dziadkuję",a jeżdżę dość dynamicznie :mrgreen: Raz zdarzyło mi się że spalił 11 litrów,ale stałem więcej w korkach niż jechałem,do tego ostro kręciłem silnik na obroty rzędu 5000... :dance:

Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co odnośnie reszty zapytania?

Jakie przebiegi znoszą silnik e36. Czy dla takiego z 318 220-230 tys to bardzo duzo? i ew. dla tego 2litrowego.

 

Aha, odnosnie mojego stwierdzenia ze spalanie mnie nie interesuje za bardzo...to mialem na myśli zagazowanie pojazdu. Stad tez pytanie jak znosi gaz taki powyzej 200tys km silniczek

 

Dzieki wam za dotychczasowe odpowiedzi, i ..czekam na kolejne:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o przebieg to moje 2 litry ma przebieg 225 tys. km i nie wiedze nic niepokojacego. Zbiera sie dobrze, silnik nie bierze oleju, nie kopci i jak narazie odpukac wszystko jest OK!! Jesli chodzi o gazownie to chyba tylko i wylacznie do 2.0 i w gore moze byc 3 generacja a jesli chodzi o mniejsze to musza ci na to odpowiedziec koledzy ktorzy sie na tym znaja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, a tak wogóle to warto ładowac kase w 14 letnie autko?

 

Znajomi doradzają japońce jakies 9-10 letnie...ale jakoś dziwnie ciągnie mnie do tego bmw...im więcej czytam tym wieksze zaufanie nabieram nawet do tak wiekowego autka.

 

W sumie podejrzewam ze będzie to zakup na max 2-3 latka, potem pewnie bede bardziej płynny finansowo i cos nowszego poszukam.

Mam nadzieje ze przez ten okres czasu , jakiś dobry egzemplarz wytrzyma bez większych wpadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiek samochodu nie ma dużego znaczenia - to stan się liczy - a 14 lat na BMW to nie jest dużo jeżeli jest zadbane. 1.8 w automacie będzie dość słabowity - ja trochę narzekam. Co do Auto-Buków to jest ok - ja tam serwisuję i jak narazie jestem zadowolony. Przegląd przed-zakupowy ok 200zł kosztuje (ale dokładnie to zadzwoń i się spytaj).

 

Chcesz kupić rocznik 93 - a więc pewnie silnik M40 - sugerowałbym szukanie M43, czyli >94 - zwłaszcza jeśli chcesz gazować - chyba, że ci się okazja trafia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za tą wypowiedź...no szczerze powiem ze to możliwe iż jest okazja...

 

Zadzwonie w poniedziałek do auto buków i sie dowiem o ten przegląd przed zakupowy. Wole wydac kaske i byc pewnym zakupu pojazdu .

 

A czemu nie polecasz tego silnika z rocznika 93 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za tą wypowiedź...no szczerze powiem ze to możliwe iż jest okazja...

 

Zadzwonie w poniedziałek do auto buków i sie dowiem o ten przegląd przed zakupowy. Wole wydac kaske i byc pewnym zakupu pojazdu .

 

A czemu nie polecasz tego silnika z rocznika 93 ?

 

auto buków bym sobie darowal za wymiane kola dwumasowego w e36 krzykneli sobie 500zl (sama robicizna) a to dla specjalistow od bmw 3godz roboty .zdzierstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak mam E36 1.8 z 92r przed jego zkupem oglądałem wiele innych nowszych ok96roku produkcji i do mojego się umywają pod względem stanu technicznego ja postawiłem na stan auta a nie na rocznik i jestem zadowolony a co do automatu w tym modelu wydaje mi się ze będzie lepiej przy2.0 pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za tą wypowiedź...no szczerze powiem ze to możliwe iż jest okazja...

 

Zadzwonie w poniedziałek do auto buków i sie dowiem o ten przegląd przed zakupowy. Wole wydac kaske i byc pewnym zakupu pojazdu .

 

A czemu nie polecasz tego silnika z rocznika 93 ?

 

auto buków bym sobie darowal za wymiane kola dwumasowego w e36 krzykneli sobie 500zl (sama robicizna) a to dla specjalistow od bmw 3godz roboty .zdzierstwo

 

To fakt, że za wymianę sprzęgła za dużo biorą - ale ciężko w Wawie poniżej 400zł znaleźć. Ale pozostałe usługi mają już w bardziej rozsądnych cenach - choć ten serwis ogólnie nie jest tani...

 

 

Mr.G - poczytaj sobie o różnicach pomiędzy M40 a M43 - jest tego masę na forum - M43 dodali w 93 roku - więc mógł ci się trafić M43, ale większość M43 to już od 94 raczej była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drugie-łańcuch rozrządu...

 

m43 1.8 jest na lancuchu.

 

jesli mimo wszystko decydowalbys sie na 4 gary to tylko na łancuchu. jesli ktos wczesniej tego nie zrobil to prawdopodobnie bedzie czekal Cie remont silnika bo 220 tys to juz czas na to. (chociaz to nie regula)

Jesli kolega dysponuje mniejszą gotowka lepiej kupic dobre 4 gary niz zajechane 2.0 i potem dokladac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do auto buków.

 

Za kompletne sprawdzenie furki chcą 200zł.

 

Myślicie ze jakis mechanik inny zrobiłby to taniej na podobnym poziomie dokładności?

 

A tak wogóle to dylemat z zakupem jeszcze mi sie poszerzył, o ewentualne dodatkowe fundusze. Niewiele bo niewiele ale poszerze wybór nieco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.