Skocz do zawartości

m52 - nikasil i olej liquimoly


promi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Silniki m52 maja aluminiowy blok i gładzie pokryte nikasilem. i tu moje pytanie jak wiadomo benzyna z wysoka zawartoscia siarki niszczy ta powloke, a co z olejem silnikowym zawierajacym siarke ?? czy mozna lac spokolnie olej liqui moly MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 ?? ma ktos jakies doswiadczenai z tym silnikiem i tym olejem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejem mam bo zalalem go juz trzeci raz i jestem naprawde zadowolony. Dodam ze mam gaz 2 gen i duzo jezdze. A co do kolizji tego dodatku z Twoim silnikem to sie nie wypowiem. Pozdro600
Dla was to kilka liter, dla nas cale życie - B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia, ani z tym olejem, ani z silnikiem, ale ja osobiście bym go nie nalał do M52. Przecież nie ma różnicy czy siarka pochodzi z paliwa, czy z oleju. A skoro wiadomo, że ta z paliwa niszczy powłoke, to ta z oleju zapewne też.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten dodatek do oleju to dokladnie SIARCZAN MOLIBDENU i raczej nie powinien miec negatywnego wplywu, przynajmniej tak mi sie wydaje po glebszym zastanowieniu.
Dla was to kilka liter, dla nas cale życie - B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siarka w tym oleju nie występuje w stanie wolnym tylko w związku chemicznym. Producent oleju na pewno przeprowadzał testy silnikowe sprawdzające trwałość tego dodatku. Jeżeli został on dopuszczony do produkcji/sprzedaży to znaczy, że w silniku nie zachodzą zjawiska mogące doprowadzić ten związek do rozpadu czyli uwolnienia siarki do stanu wolnego. Ale to tylko moje zdanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach