Skocz do zawartości

No sama już nie wiem który silnik :(((


EwelinaBMW

Rekomendowane odpowiedzi

:cry2: :cry2: Nie wiem już wreszcie sama jaki silnik wrzucić do swojej beci :( zastanawiam się nad M52B25 ale różne opinie słyszę jedni mówią aby założyć 2.0 na vanosie bo vanos 2.0 mało pali a ten 2.5 to mnie koszty benzy zjedzą, za to tutaj na forum mówią ze najlepszy z gamy 2.5 jest właśnie ten M52B25 bo zjada 2.0 i inne 2.5 i mało pali, inni za to mówią zeby nabierać 2.3 bo to jest najlepsze rozwiązanie jest lepszy od 2.0 i podobny do M52B25 za to lżejszy :(... już sama nie wiem :cry2: :cry2: POMOCY !!!! :modlitwa:

 

P.S

jak się wkurwię to sobie kupie 1.6 :!: :| :D ŻART

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cry2: :cry2: Nie wiem już wreszcie sama jaki silnik wrzucić do swojej beci :( zastanawiam się nad M52B25 ale różne opinie słyszę jedni mówią aby założyć 2.0 na vanosie bo vanos 2.0 mało pali a ten 2.5 to mnie koszty benzy zjedzą, za to tutaj na forum mówią ze najlepszy z gamy 2.5 jest właśnie ten M52B25 bo zjada 2.0 i inne 2.5 i mało pali, inni za to mówią zeby nabierać 2.3 bo to jest najlepsze rozwiązanie jest lepszy od 2.0 i podobny do M52B25 za to lżejszy :(... już sama nie wiem :cry2: :cry2: POMOCY !!!! :modlitwa:

 

P.S

jak się [bAD]ę to sobie kupie 1.6 :!: :| :D ŻART

 

Nie wiem po co zakładać tyle tematów :)

M52B25 to ten sam silnik na który niektórzy mówią 2.3l a to stąd że BMW z tym silnikiem nazywa się 323i (silnik tak na prawdę ma 2.5l pojemności)

 

Silnik sprzed 95 roku mają oznaczenia M50 i niezależnie od pojemoności przekładka jest stosunkowo prosta bo sądo siebie podobne.

 

Każdy silnik po 95 roku czyli z rodziny M52 będzie bardziej oszczędny niezależnie czy 2.0 2.5 (to ten niby 2.3) czy 2.8 ale będzie droższy w zakupie i przekładka dużo bardziej skomplikowana.

 

Jeżeli już przekładać żeby był mocniejszy - to na najmocniejszy czyli 2.5 M50b25 (opcja tansza) albo 2.8 m52b28 - (opcja drozsza)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem zdania zebys wiele nie kombinowala i wrzucila m50b25 moze jest mniej oszczedny niz m52, ale kosz zakupu i przekladki zamortyzuje ci cene paliwa.....

ps. juz jeden taki watek zalozylas jak kolega wyzej zauwazyl!!!!

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za tyle postów !! :) Powiedzcie mi tylko czy między 2.0 a 2.5 tym m50b25 jest duża różnica w spalaniu i czy lepiej 2.5 na vanosie czy bez??, i już was nie mecze :P

 

Najlepiej taki jak masz teraz - czyli jezeli masz z vanosem (a taki masz bo w 94r byly tylko z vanosem) to przeloz na taki z vanosem a jak masz bez to na taki bez - bedzie majprosciej.

Ten z vanosem jest troszke bardziej oszczedny i troszke bardziej elastyczny. Jednak przy "palowaniu" osiagi maja takie same.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie o czym mowa?? Przeciez roznica w spalaniu miedzy 2.0 a 2.5, Vanos czy bez to naprawde grosze. Wsadz sobie M-ke przynajmniej bedziesz wiedziala za co placisz!!!! :lol:

Tak powaznie to ja mam na Vanosie 2.0 i przy mojej jezdzie to nie odczuwam jakiejs oszczednosci na paliwie. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miedzy 2,0 a 2,5 bedzie max roznica 1-2l w spalaniu. A i 2,5 ma duzo wiecej konikow. Jak juz zmieniac to na wiecej. Ja bym jeszcze chcetniej wlozyl 2,8 i juz nie bedziesz musiala myslec o przekladce. No chyba ze silniki z "piatki" Spalanie nie bedzie duzo wyzsze. Mi komp wyswietla ok 11,5l/100km. Mozna nawet jezdzic ze spali 10/100. Ale nie po to zmieniasz silnik zeby pozniej oszczedzac na paliwie. Jak juz robic swpa to na m52b25 albo m52b28.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek ale to opcja chyba nie dla kobiety ;) 2,5 pod maska to juz cos ;) A z seri 5 chodzilo mi o cos V8. Ale to drogo wychodzi :P

 

v8 do e36 ??? to nie wejdzie

 

a wracajac do tematu to zdecydowanie wkladaj te 2.5l bo to pali tyle co 2.0l

wes sobie m50 , tanszy i wcale nie gorszy od m52 ( a jak dla mnie m50 ma nawet lepszy dzwiek :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten silnik 2.5l m52 BMW323i .Ale niektórzy to wogóle nie powinni jeździc bmw lub się wypowiadać i mówić ze bmw ma silnik 2.3l :duh: .Jak się umie tylko znaczki czytać to po co się wypowiadać. :mad2: Już ci tłumacze co to za silnik z 323i.Jest to unowocześniona wersja starego M50b25 na M52b25.Podstawowa różnica to aluminiowy blok,czyli lżejszy,bardziej odporny na pęknięcia przy przegrzewaniu silnika.Jest bardzo oszczedny tak jak i nowe M52b28 czyli 328 po 95r.Na pewno lepszy jest na Vanosie bo wtedy masz zmienne fazy rozrządu i lepiej chodzi auto.W silnikach M52 masz lepszy moment obrotowy/przy niższych obrotach,przez co lepszego kopa mają od starszych M50.Jedyną wadą dla nas użytkowników jest to,że w silnikach M52 323i i 328i zduszono specjalnie troche mocy ze względu normy emisji spalin,ale naprawde ścigałem sie nie raz ze starymi mocniejszymi M50 i dzięki lepszemu momentowi ja wychodziłem zwycięsko.Dopiero zcipowana M50b25 z pustym wydechem bez katalizatora i zmienionym dolotem od 0-170km/h brała mnie o półtorej długości.Spalanie uczciwie ci mówie mam po mieście nie oszczędzając 12,5l benzyny(zona schodzi do 11/100km :D ),na trasie cisnąc 9l.Przy jeździe mojej żony na trasie NAD MORZE 500KM SPALIŁA MOJA 323 7,4l/100km.Nie słuchaj tych co twierdzą ze między 2.0 a 2,5 czy 2.8 jest wielka róznica.Nieprawda!!!Piszą a nigdy nie jeździli.Miedzy 1,6 a 2,8 jest w miescie max 3l róznicy,a miedzy 2.0 a 2.5 max ok. 1,5l /100km po miescie.A jaka róznica w jeździe :cool2: .Nie wierze ,ze po miescie 2.0 bmw przy cięzkiej nodze pali mniej niz 11-12l/100km.

Więc jak masz możliwość kup silnik M52 lepszy moment,trwalsza głowica(a bmw lubi czasami sie przegrzac,bo przypiłujesz za bardzo na parkingu) :D i pękniecie bloku lub uszczelki pod głowicą nie grozi bo tez aluminiowa,i naprawde jest duzo oszczędniejszy od M50 ok 2l/100km.

Co najważniejsze ze silnik M52 bedzie młodszy bo zaczęto je produkować dopiero w 1995r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V8 wchodzi do e36. Byly przeciez takie Alpiny. A Racing Dynamics nawet wkladalo v12:) Patrzac po naszym podworku zwawo sobie radzi w drifcie jedne e36 z V8 wlasnie:)

Ale oczywiscie taki swap to juz ostry hardkor dla mocno zdeterminowanych:)

Natomiast naprawde ciekawa opcja moze byc wlozenie 3.0 diesla tylko to juz minimum 15tys PLN (strzelam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie mogę sobie tylko poteoretyzować, bo znam te silniki jedynie z literatury, ale wydaje mi się, że Rafirud ma rację co do 323i. Ten silnik jest lżejszy niż ten z 325i, ma taki sam moment obrotowy ale przy niższej liczbie obrotów (245 Nm przy: dla wersji 170 KM 3950 rpm, po 1998 r. 3500 rpm, ale to już w e46; dla wersji 192 KM - 4200 rpm). Tak samo przyspieszają do 100 km/h (8 s.), tyle że 192 KM ma większą prędkość maksymalną (227 km/h vs 233 km/h, dane dla wersji sedan).

 

Nie wiem, co wywołało u Ciebie chęć swapu. Jeśli poważna awaria dotychczasowego silnika - swap może być, a jeśli chęć posiadania szybszego auta - lepiej kup od razu 323i. 323i będzie miała, jak tu już ktoś zauważył, lepiej dopasowane hamulce i pewnie też inne nastawy układu jezdnego, przystosowane do mocniejszego silnika.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrahujac od tego, ze na cholere lasce, ktora sie nie sciga M3, to wcale nie jest optymalny zakup.

 

Jak sie sklada, ze mam odlozone sianko na M3 E36 ale wcale nie jestem pewien czy ja kupie.

 

M3 E36 czyli 10-letnie lub starsze sa najczesciej tak zajechane, ze szkoda do nich wsiadac. A jak sa w super stanie to cena jest kosmiczna:

 

http://www.mobile.de/SIDGCR9rKryRgtRO-66uKlrmg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1170597342A1LsearchPublicD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A0%81g-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_ydcgerdsO~BSRA6D1100B45D3500BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0A4NSchaltgetriebeD1996A0/cgi-bin/searchPublic.pl?sr_qual=GN&formType=pkwDetail_GN&_form=search&sr_make=3500&sr_modelId=45&sr_useNetPrice=0&sr_priceFrom=-2&sr_priceTo=150000000&sr_category=1100&sr_doorCount=4&sr_powerFrom=-2&sr_powerTo=-2&sr_registrationDateFrom=1996&sr_registrationDateTo=-2&sr_mileageFrom=-2&sr_mileageTo=-2&sr_engineType=-2&sr_emissionClass=-2&sr_gear=Schaltgetriebe&sr_airConditioning=-2&sr_model=&sr_vehicleType=-2&sr_color=-2&sr_country=-2&sr_zip=&sr_zipRadiusTo=-2&sr_damaged=0&sr_daysOldTo=-2&sr_sortOrder=5&sr_advertiserType=-2&sr_deliverability=-2&doSearch.x=46&doSearch.y=7

 

14 tys euro za kilkunastoletnie auto?

 

Sorry, ale za ta cene to wole

- kupic 325 z M50B25 z blokiem NIE z aluminium

- doprowadzic silnik do idealu

- zalozyc porzadnie turbo z odprezaniem itp

- zmienic elementy jezdne : hamulce, zawiasy, dyfer itp

 

I moge miec za ta kas auto z 400 konikami albo i wiecej, ktore wszystkie m-ki bedzie zjadac na sniadanie. Lacznie z M5, M6 i co tylko bede chcial.

 

A jak ktos nie wierzy to tu jest link:

 

http://www.turbotechnik-nord.de/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=393&category_id=76&option=com_virtuemart&Itemid=1

 

Robia w 325 M50B25 660 KM...

Za 12 tys euro... czyli cene dobrej m3 E36.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo przyjemnym silnikiem jest 2.5 w wersji 170 KM.

 

Miałem poprzednio 323i i stwierdzam, że silniczek bardzo fajny, można dość oszczędnie nim pojeździć, przyspieszyć też - taki udany kompromis pomiędzy 2.0 a 2.8.

 

 

Mając teraz 2.8 wiem, że to faktycznie świetny silnik, o lepszej charakterystyce, dający więcej frajdy i nawet lepsze doznania dźwiękowe...no ale pali też ciut więcej.

 

 

Jak dla mnie sprawa silnikowa w E36 wygląda następująco - od 2.0 wzwyż, z czego najmniej ciekawym jest 2.5 192 KM. ALE! Jeśli mamy przed sobą egzemplarz bardzo zadbanej i technicznie w pełni sprawnej 325i w dobrej cenie - nie zastanawiamy się tylko bierzemy.

 

 

 

pzdr.

radocha z jazdy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, napewno to co napisales bedzie optymalniejsze. Get real.

 

"Real" to jest smutny fakt, ze w cenie ca 10.000 € lepiej zrobic sobie szybkie auto z 325 niz kupic M3, ktore

- nie bylo przegrzane

- nie ma dziur w bloku i nie saczy sie olej.

- trzyma moc... wiekszosc M3 z silnikami 3.2 na hamowni wykazuje ca 280 KM a o katalogowych 320 mozesz zapomniec na zawsze.

 

Silniki M-Power przy jakimkolwiek odpuszczeniu sobie idealnego dbania o nie (dlugie rozgrzewanie przed przekraczaniem 3 tys obrotow, wymiany oleju na czas i na bardzo dobrej jakosci itp) sypia sie przed 100.000 KM. Zobaczcie sobie, ile jest M-k oferowanych do sprzedazy, gdzie jest adnotacja, ze silnik byl wymieniany przy ca. 70.000 TKM. Jak myslicie, dlaczego?

 

Wtracilem sie, bo jak widze "wsadz sobie M-Power to mi sie smiac chce. Tez kiedys myslalem, to to wszystko takie proste.

Te silniki nie rosna na drzewach, poza tym trzeba wymienic: skrzynie, dyfer, hamulce (chyba ze ktos sie chce zabic), wal, tylne poloski itd itp.

Silniki od M-k chodza na Ebay'u po 4-7 tys €. Najczesciej niekompletne, i/albo "überholt" czyli zarzniete i zreanimowane.

 

Oczywiscie niejasno sie wyrazilem: uturbienie M50B25 nie jest rozwiazaniem na auto do jazdy codziennej, ale ja szukam czegos do weekendowych szalenstw. I do tego uturbienie moze nadawac sie bardziej, bo nawet jak mi silnik wysadzi to nowy kupie za grosze. A wsadzac nastepny silnik od M-ki... patrz wyzej.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co kto lubi. Powiedzmy tylko ze o ile kupujac M3 trzeba wiedziec w co sie pakuje (ze 6-biegowy getrag jest nierozbieralny i kosztuje 20k, ze komplet czesci do remontu s50 kosztuje tyle co kilka sztuk uzywanych m52, itp itd) o tyle robiac z 2.5 turbo-potwora trzeba to wiedziec 10 razy bardziej.

Z M3 jest o tyle dobrze ze jesli juz uda sie kupic cos w dobrym stanie (za 10k euro to *moze* 3.0, napewno nie 3.2, te autka juz chyba zaczynaja nabierac wartosci z wiekiem) to jest to normalny daily-driver. Takie turbo z kolei to "zawsze cos". A i nie bylbym pewny ze za 10k uda sie kupic fajne 325 i dobrze je zrobic, na sam silnik pewnie by starczylo ale co z reszta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego juz sie nie spiesze...

Moze odloze na M3 E46 powinna byc mniej problemowa z racji nizszych przebiegow.

 

A jesli jednak uturbianie: te 11.000 € to byla oferta niemieckiego tunera za hardkorowy stage "na maxa" 660 KM!.

Uturbienie w granicach 300-350 KM powinno kosztowac pol tej kwoty w Polsce, razem z czesciami.

 

Mialem zakladac kompresor do obecnej 328, ale:

- do auta, ktorym planuje dla przykladu jechac na urlop jakies 2000 kilometrow to zbyt ryzykowne

- do potworka do scigania kompresor jest za slaby. Zero potencjalu rozwojowego.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just - to nie to forum :wink:

 

tu tylko w kółko jeden tekst - wsadź 2,5 bo szybszy i mniej pali niż 2,0; wsadź 2,8 bo szybszy i mniej pali niż 2,5; wsadź S50 (M3) bo .... no właśnie... mniej pali :lol: śmieszne to wszystko ale na forum jest kilka osób które zdecydowały się na jakikolwiek swap i mają jakieś pojęcie, ale jak temat się pojawia to każdy pisze co trzeba zrobić by było lepiej

 

Ewelina - jeśli RZECZYWIŚCIE musisz robić swap to wsadź M50B25 - najmniej problemów z elektryką i elektroniką (IMO). Szczerze?: Wybierz się lepiej na hamownię i sprawdź co zostało z twoich seryjnych 150KM, później doprowadź silnik do stanu fabrycznego i ciesz się zdrowymi 150KM - to naprawdę całkiem sporo

 

Just ma rację - znaleźć M3 lub w szczególności sam silnik w dobrym stanie za normalne pieniądze to prawie nierealne - życzę szczęścia w bezawaryjnej eksploatacji :cool2: pomijając koszt części np takiej sondy x2 szt po 700zł za szt (a podróbek nie ma)

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.