Skocz do zawartości

320i falujące obroty, cz.2


prl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak już wiadomo uszczelniłem dolot poprzez wymianę oringów oraz uszczelek na kolektorze. Nadal falują obroty, nie jest to takie delikatne falowanie, tylko 500-1000, jednak co jakiś czas NIE FALUJE WOGÓLE! Zastanawiam się czy za to nie jest odpowiedzialny jakiś czujnik.

Dodatkowo zauważyłem że każde uruchomienie auta wiąże się z odgłosem strzelania z silnika typu "pu" lub "pu pu" [:)], czyli chyba zapłon. Wydaje mi się że strzela w kolektor ssący, nie w rurę wydechową. Czyli zapłon za wczesny?

Jak się reguluje zapłon w silnikach M50?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobne objawy mialem przed wymiana sondy lambdy kupilem uniwerslana wmontowalem i dziala nomralnie dodam jeszcze ze moze masz jaaks cewke uwalona jak robi takie bum bum sprawdz w nocy czy nie maja przebicia czy nie iskrza odkrec dekiel silnika z gory i odpal auto i sprawdz maja nie iskrzyc;) pozdrawiam
jak kochac to Ksiezniczke jak krasc to Miliony jak jezdzic to tylko BMW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na przepływkę zobacz czy klapka się w niej domyka bo być może że się zawiesza miałem tak kiedyś raz strzeliło i wygięła się przez co nie domykała się i auto wariowało
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobne objawy mialem przed wymiana sondy lambdy kupilem uniwerslana wmontowalem i dziala nomralnie dodam jeszcze ze moze masz jaaks cewke uwalona jak robi takie bum bum sprawdz w nocy czy nie maja przebicia czy nie iskrza odkrec dekiel silnika z gory i odpal auto i sprawdz maja nie iskrzyc;) pozdrawiam

 

Yhm.... zapomniałem dać linka do poprzedniego postu, czyli cz.1 :)

A więc: cewki nie błyskają, są wymienione na jednakowe BRemi, sonde mam nową NTK uniwersalną - działa ok - na kompie wskazania są poprawne, świece mam NGK - gdy je wyciągnę to mają ZERO ZUŻYCIA, żadnego nalotu czy okopcenia, mają już 5 tys przebiegu, przepływomierz jest drugi bo kupiłem właśnie dlatego że przypuszczałem że poprzedni był uszkodzony - jednak on pracuje dokładnie tak samo jak poprzedni, a ktoś kto wziął ode mnie ten pierwszy bardzo go sobie chwali, bo u niego działa OK.

Co dalej? ;-) Zastanawiam się nad czujnikiem TPS, czytam właśnie wszystkie posty z TPSem na forum. Jednak w u mnie są tylko falujące obroty, nie dławi się, bardzo dobrze przyśpiesza i ma "pełny pedał", czyli do końca zakresu obrotomierza.... Pocdczas jazdy nie strzela w rurę, tylko przy odpalaniu słychać te "pu pu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeździłeś na kompa? może są jakieś błędy które trzeba wyaksować

 

Raz byłem, błędów nie było. Nawet nie wykryli że sonda była padnięta. Następnego dnia wymieniłem sonde grrrrr.

Waham się pojechać drugi raz bo to może będzie kasa wyrzucona w błoto. Zastanawiam się nad kupnem interfejsu Viaken, sam sobie będę podglądał błędy :)

A z tego co się orientuję to czyszczenie tablicy błędów nie wpływa na pracę silnika, o ile są to błędy typu "odłączyłem na chwilę przepływkę". Right?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz sprawdz! czy na kazdym cylindrze jest rowne i daj znac co i jak, nie jest to wielki koszt... ;) napisz ile miales i w ogole ;)
jak kochac to Ksiezniczke jak krasc to Miliony jak jezdzic to tylko BMW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odkryłem coś ciekawego!

 

Pomierzyłem rezystancję na TPS:

 

styk 1 i 3 = 1,18 do 3,66 kOhm

styk 2 i 3 = 1,37 do 4,26 kOhm

styk 1 i 2 = 4.27 do 1,37 kOhm (odwrotność do styków 2 i 3 ?)

 

rezystancja zwiększa się stopniowo, raczej nie ma "dziury" w zakresie.

 

Jakie wartości powinny być na TPS?

 

Poza tym na działającym silniku na benzynie PO ODPIĘCIU CZUJNIKA DELIKATNIE WZROSŁY OBROTY o ok. 200 (czyli z 600 na 800 i raczej mniej faluje = wariacja około 50), a na gazie gdzie falowanie jest bardzo mocne po odpięciu czujnika silnik zaczął falować w większym zakresie czyli od 1000 do 0 (jakby chciał już zgasnąć!).

Jak powinien zachować się silnik po odpięciu TPSa?

 

Kolega miał na parkingu swoje auto (VW POLO) i po odpięciu TPS u niego silnik praktycznie nie chciał pracować, odpalił i chodził niezbyt równo a po naciśnięciu pedału gazu odrazu zgasł.... w grę może wchodzić też to że może mieć TPS innego typu, o czym już zdążyłem przeczytać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... wczoraj zrobiłem sobie 277 km na trasie i spalanie na gazie wyszło mi równiutko 10 L / 100 :) Uważam że jest to bardzo dobry wynik.

Stawiam zatem że sondę L mam w porządku!

Tylko czemu na benzynie i gazie spaliny mi tak okropnie śmierdzą? każdy zwraca mi na to uwagę... spróbuje w next week podjechać na analizator spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
falujące obroty mogą byc niestety spowodowane wieloma kwestiami...

 

 

nawet brudnym filtrem paliwa :)

 

Filtr paliwa jest nowy ;-) Kurcze, oprócz paru czujników to wszystko mam nowe.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Kolega Seba ma racje.Rozpisz się trochę jakie problemy na zimnym,czy ciepłym.Jak to wygląda w jakim zakresie itp. Ogólnie co się dzieje :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Witam posiadam bmw e36 318is na sekwencji i jestem w kłopocie ponieważ falują mi wolne obroty.Mechanik mi powiedział ze to jest spowodowane albo nadpalonymi zaworami lub niską kompresją na cylindrach .czy to jest faktycznie tak że nie da się tego ustawić .wymieniałem przepływke ,czyściłem silniczek krokowy i to nie pomogło.dodam jescze ze na gazie lepiej chodzi na wolnych obrotach jak na benzynie....Proszę o jakieś podpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.