Skocz do zawartości

Zmieniłem popychacze hydrauliczne, klekot "disla"


Dr.Om

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zmieniłem popychacze hydrauliczne i pojedynczy poranny glosny klekot zanikł ale zostały hałasy "disla" przez ok 2s przy pierwszym porannym uruchomieniu silnika. Co jest jeszcze nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ten poranny klekocik,to efekt suchego rozrzadu.

{Po prostu walek jest suchy i musi nabrac oleju.

Ja za namowa mechanika wlalem preparat utzrymujacy film olejowy na metalowych czesciach silnika i tego zjawiska nie mam,bo na walku i krzywkac jest caly czas warstewka oleju.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ten poranny klekocik,to efekt suchego rozrzadu.

{Po prostu walek jest suchy i musi nabrac oleju.

Ja za namowa mechanika wlalem preparat utzrymujacy film olejowy na metalowych czesciach silnika i tego zjawiska nie mam,bo na walku i krzywkac jest caly czas warstewka oleju.

pozdrawiam

 

 

Możesz podać nazwę tego preparatu?

http://img253.imageshack.us/img253/2586/bokxk5.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ten poranny klekocik,to efekt suchego rozrzadu.

{Po prostu walek jest suchy i musi nabrac oleju.

Ja za namowa mechanika wlalem preparat utzrymujacy film olejowy na metalowych czesciach silnika i tego zjawiska nie mam,bo na walku i krzywkac jest caly czas warstewka oleju.

pozdrawiam

 

 

Możesz podać nazwę tego preparatu?

To Liqui moly,dodatek do wszystkich olejow.

Ja kupilem na allegro,ale pewnie mozna i gdzie indziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie popychaczy ogladalem rurke z której płynie olej na wałek rozrzadu i bylem niezle zaskoczony poniewaz otwory w tej rurce przez ktore plynie olej są tak malutkie jak głowka szpilki i osobiscie nie wyobrazam sobie jak przez tak male otwory moze przeplynac olej mineraly szczegolnie zima kiedy gestnieje a te dodatki zageszczacze do olejów to moim zdaniem zatkaja te maciupkie otworki. U mnie silnik przy rozruchu zaczyna pracowac jak disel juz przez 15s i nie mam pojecia co sie moze dziac w moim silniku mimo wymienionych popychaczy ale dodatkow nie zamierzam wlewac, szkoda walka i innych elementow rozrzadu chyba ze te dodatki nie wplywaja na gestosc oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w starszych modelach bmw urzyj olej 10w 40 jest to polsentetyczny olej.nie zalecany olej mineralny.klekot diesla -popychacze do wymiany za jakis czas.zrobisz wczesniej zaoszczedzisz koszty walka rozrzadu.

chyba ze sprzedajesz mozesz troche zatuszowac podanymi srodkami klekot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche sie zagapilem z tematem..

ale popychacze pracuja pod wplywem cisnienia oleju w silniku z walkiem rozrzadu cisnienie ma wiele wspulnego ale nie na tyle chyba ze juz jest uszkodzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli siada pompa oleju ? Moge sprawdzić ciśnienie ale jakie powinno być minimalne i maxymalne ?

Odczep sie od pompy oleju :P

Jakby dawala za male cisnienie ,to by sie palila kontrolka!

Po prostu m 40 takie sa!Po jakims czasie trzeba wymieniac caly rozrzad i tyle.Mozna tez jezdzic tymi bocianami do u...j smierci,tylko beda coraz slabsze i glosniejsze!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem ze teraz nawet jak silnik ostygnie ale jest jeszcze cieply to tez slychac klekoty jak w dislu, a szczegolnie przy dodaniu gazu, bardzo mnie to denerwuje, autko jest dynamiczne ale te chalasy mi sie niepodobają, co dokładnie wydaje takie dźwieki jesli rozrzad to dla czego? nowe popychacze sa zatwarde ? zawory sie ruszaja ? autko jest dynamiczne oleju nie bierze osiagi ma katalogowe ale ten klekot disla niedaje mi spokoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Miałem do niedawna ten sam problem.

W pierwszej kolejności wymień podstawę mocowania filtra oleju. Jest w niej zaworek, który utrzymuje olej "na górze" silnika i nie pozwala mu zlecieć do miski. Gdy zaworek się zużywa/uszkadza, olej ścieka do michy i podczas następnego rozruchu (po jakimś czasie) pompa musi ponownie wtłoczyć olej do obiegu, co chwilę trwa, a rozrząd faktycznie pracuje wtedy na sucho. Tak przynajmniej jest w m50, m52, m30 i jeszcze paru innych silnikach - podejrzewam, że i u Ciebie również.

Poszukaj sprawnej używki na allegro. Tutaj masz ją na rysunku:

http://static.bmwfans.info/images/epc/OTk3X3A=.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że tak samo jest w M43/M44 i raczej też w M42.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.