Skocz do zawartości

objawy pękniętej uszczelki głowicy


seagate

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się dowiedzieć jakie są dokładnie objawy pękniętej uszczelki głowicy w silniku, tzn. co się dzieje w takim przypadku?

 

U mnie płyn chłodzący ucieka i kapie pod samochodem (mam w garażu plamę) i średnio co miesiąc muszę dolewać szklankę tego płynu.

Nie widzę nigdzie wycieku z wężyków, wszystko jest OK. Pytałem się mechanika to powiedział mi że może to być właśnie głowica, ale jak kapie mi płyn pod samochodem to raczej to wykluczył, ponieważ powiedział mi że wtedy płyn chłodzący dostaje się do oleju, a w moim przypadku ucieka on z silnika. Po jezdzie i gdy wyłączam samochód to właśnie słyszę syczenie w silniku i tam skrapla się płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręć sobie korek wlewu oleju, jeślimasz pękniętą uszczelkę to zazwyczaj woda idzie do oleju i wtedy powstaje coś o konsystencji majonezu na korku i pokrywie klawiatury, jeśli natomiast woda idzie w gary to powinien z rury lecieć dość gęsty biały dym, ale sądze iż gdyby tak było to byś częściej tej wody dolewał. Ponoć z tym nalotem pod korkiem oleju robi się też przy użytkowaniu gazu co nie znaczy że jest strzelona uszczelka (ale to akurat nie dotyczy ciebie) Trzebaby dobrze sprawdzić węże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wjedź na kanał na gorącym silniku, zdejmij pokrywę od dołu i spróbuj zlokalizować to "syczenie" i wyciek. przewody są gumowe i z czasem od temperatury pękają.

 

u mnie też syczy ale u góry, koło zbiornika wyrównawczego, pewnie tam jest jakis odpowietrznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą sprawdzałem i z rury wydechowej nie ma żadnego dymu białego i odkręciłem także korek wlewu oleju i też jest OK, nie mam tzw. majonezu. Co to może być?

 

Czy przy pękniętej głowicy kapie płyn pod samochodem i są plamy pod nim??

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie jakbyś miał pęknietą głowicę to żeby nie było tych objawów o których pisałem (majonez i gęste spaliny) to musiał byś ją mieć pękniętą z zewnętrznej strony a to było by widać gołym okiem, więc moja propozycja jest taka że jak samemu ci się nie chce to jedź do mechanika i powiedz że ci instalacja chłodzenia ciecze na posadzkę i niech ci to zlokalizuje, sprawdzi węże i wszystkie połączenia i zaworki, inaczej nie widzę.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 90% nie pękła Ci głowica - przy tych objawach to bardzo mało prawdopodobne

 

raczej obstawiam węże, chłonicę lub pompę wody - musisz zlokalizować skąd kapie i tyle

 

BTW - czasem woda cieknie i nie kapie w tym miejscu gdzie jest pęknięcie

 

jest możliwość, że jak masz coś pęknięte, to blok silnika, ale to w sumie też mało prawdopodobne

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wywala płynu zbiorniczkiem wyrównawczym? Bo jeśli tak, to tworzy się nadmierne ciśnienie w układzie, co jest skutkiem albo uszkodzonej uszczelki, albo głowicy właśnie.

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zbiorniczkiem wyrównawczym jest wszystko OK, nie wywala mi wody z niego. Wężyki, które do niego dochodzą i odchodzą też są w porządku.

Przez plastikową osłonę, która jest na silniku (gdzie znajduje się korek wlewu oleju) słychać tam, że coś syczy i po 15 minutach przestaje i płyn pod samochodem też przestaje nagle kapać. Moim zdaniem nie ma wtedy dużego ciśnienia, płyn nie krąży już prawie w układzie i właśnie wtedy przestaje lecieć. Myślę, że jakaś uszczelka w silniku na zewnątrz mi pęknęła bo płyn ucieka, skrapla się i kapie pod samochodem. Jeżeli uszczelka pęknęłaby od wewnątrz głowicy to wtedy płyn dostaje się do wewnątrz silnika i miesza się z olejem, a ja własnie nie mam tzw. majonezu pod korkiem wlewu oleju, ani nie dymi mi samochód. Nie wiem czy mam do końca rację, ale jak coś to poprawcie mnie!

 

POZDRAWIAM!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek - żadnego majonezu na korku, żadnego dymienia a pod wozem codziennie mała plamka płynu.

Oczywiście ubywało płynu ze zbiornika wyrównawczego i to znaczaco (więcej niż u Ciebie) Temat rozwiązała wymiana uszczelki pod głowicą. Radzę zrobic to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że kapie mi płyn pod samochodem kiedy mam mało płynu w zbiorniczku, ponieważ gdy teraz dolałem go do prawidłowego poziomu przestał on kapaći gdy gaszę silnik wszystko jest OK i nie syczy gdzieś w silniku jak przedtem.

Czy uszczelniacze w płynie, które wlewa się do zbiorniczka są dobre czy raczej mogą one zaszkodzić układowi chłodzenia??

 

POZDRAWIAM!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek - żadnego majonezu na korku, żadnego dymienia a pod wozem codziennie mała plamka płynu.

Oczywiście ubywało płynu ze zbiornika wyrównawczego i to znaczaco (więcej niż u Ciebie) Temat rozwiązała wymiana uszczelki pod głowicą. Radzę zrobic to samo.

Adam - nie zrozum mnie źle, ale to jedna z najgorszych rad jakie słyszałem - nie widziałeś auta i wysyłasz gościa na wymianę uszczelki, a jak wiadomo, to nie jest sprawa groszowa i jest to ingerencja w silnik, która na dodatek może nic nie dać :duh:

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że kapie mi płyn pod samochodem kiedy mam mało płynu w zbiorniczku, ponieważ gdy teraz dolałem go do prawidłowego poziomu przestał on kapaći gdy gaszę silnik wszystko jest OK i nie syczy gdzieś w silniku jak przedtem.

Czy uszczelniacze w płynie, które wlewa się do zbiorniczka są dobre czy raczej mogą one zaszkodzić układowi chłodzenia??

 

POZDRAWIAM!!!

Generalnie sa zle...ale mozesz sprobowac zrobic tak jak ja usczelnialem chlodnice...wyciagnalem ja cala, pozatykalem otwory i nalalem wrzatku razem z plynem uszczelniajacym (bodajze firmy STP), no i ta cala mieszanka :D , znajdowala sie w samej chlodnicy, nic nie krazylo po ukladzie...tak wiec mozesz sprobowac tak, mi to pomoglo na jakies 2 miesiace...teraz rozszczelnilo sie z drugiej strony :mad2: ...tak wiec czeka mnie tylko wymiana chlodnicy za ktora nie moge sie zabrac :duh: , narazie jezdze i dolewam...poki nie ma mocnych upalow

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę,że jakaś uszczelka w silniku na zewnątrz mi pękła bo płyn ucieka

Chlopie co ty wypisujesz !!! sprawdz pompe wody i wszystkie przewody na 99% padl ci przewód i zamiast pisac to jedz do jakiegos mechaniora co sie zna to na kanale zaraz wszystko znajdzie :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
Witam. Mam podobny problem, podwyzszone cisnienie w zbiorniczku wyrownawczym, ubywa plynu i dzisiaj w zialem troche tego plynu na palce i jest olej.. ;x wymiana tej uszczelki zalatwi problem? : http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-glowicy-bmw-e36-e46-e34-z3-i4552664560.html

 

to żeś kotleta odgrzał sprzed 7 lat :shock:

 

jeśli w zbiorniku płynu masz herbatę to pewnie głowicę należy jeszcze splanować. Sama wymiana uszczelki jest chyba bez sensu i tak się nie robi, bo jak doszło do przegrzania to trzeba zjechać trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.