Skocz do zawartości

Olej - cykanie(samoregulatory) - fakty M52


białoniebieski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i na wstepie chce zaznaczyc ze przekopałem forum bardzo dokładnie tropiąc wypowiedzid dotyczące mojego problemu. Brak jest konkretnych wypowiedzi osób u których -przed -po zmianie oleju pojawiał sie problem cykania samoregulatorów w silnikach m52 (m50).

 

Powiem tak kupiłem auto e36 95' m52b20 (z niemiec) pojezdziłem w pl około 1k kilometrów na oleju którym auto było zalane i przyszedł czas na wymiane. Zdecydowałem sie na Castrol RS 10W60 pełny sysntetyk oczywiście. Przy spuszczaniu starego oleju był on bardzo rzadki (biorąc pod uwage ze byl rozgrzany i tak był bardzo rzadki) przypuszczam ze był wlany olej 5w, 0w. Silnik chodził cichutko czy to zimny czy ciepły. Po wlaniu nowego oleju castrola rs po około 1k km zaczeły cykac popychacze. W tej chwili zrobiłem na nim 8k km i cykanie naprawde mnie denerwuje słyszalne jest wyrażnie po rozgrzaniu silnika. Chcę teraz zmienic olej ale nie mam pojecia na jaki. Jesli faktycznie na rzadszym oleju wszystko chodziło ok to czy wlac np 5w50 mobila? czy jakis półsyntetyk. nie mam pojęcia.

 

proszę o wypowiedzi osoby które miały podobny problem i mają jakies doswiadczenia po wymianie oleju - co sie zmieniło itd. dodam ze silnik ma 188.000 km przejechane i pozatym nie bierze nic oleju; kondycja jest bdb jednostki.

 

prosze tylko o wpisy osób które maja takie silniki. a nie wklejanie teorii na temat tego na jkim oleju powinno jezdzic bmw. interesuje mnie tylko m50/m52

 

pozdrawiam

Jedyną dobrą rzeczą w przednim napędzie jest to ze gdy cofasz masz napęd na tył !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Obawiam sie ,ze nic juz sie nie da zrobic :(

Pewnie zauwazyles ,czytajac forum,ze zjawisko cykania popychaczy pojawia sie wlasnie po wymianie oleju!Prawdopodobnie tego nie lubia :)

Swojego czasu mechanik proponowal mi wyplukanie silnika preparatem >>Forte<<,twierdzac ,ze to pomoze,ale zrezygnowalem.

Oczywiscie mozesz sie zalac rzadszym olejem,bo zawsze minimalne szanse sa.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci powiem tak nie mam 1 BMW i nie zrobiłem nim 1k km ale troszke więcej, przez ten cały czas zdązyłem juz robić niejedną wymianę oleju, zawsze był to albo Castrol albo Mobil . Moje wnioski są takie , na Mobilu silnik chodzi zauważalnie ciszej , zużycie ileju nigdy nie występowało w moich samochodach. Jestem z tego oleju bardzo zadowolony i wiem że do Castrola nie wróce już napewno. Jeśli chodzi o minusy to na mobilu zauważyłem tylko jeden że w zimie podczas jazdy na kórkich odcinkach i niedogrzania silnika widać było deliklatnie "śmietane" w oleju, ale po przepędzeniu auta w jakąś trase ok 100km osad całkowicie znikał. Pewnie zaraz odezwą sie obrońcy Castrolla , więc od razu mówie że nie uważam że to zły olej ale w moich przyadkach zawsze po zmianie oleju z Castrol na Mobil silniki chodziły ciszej.

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam. Ja mam podobny problem. Cyka mi w silniku cicho jak dodaje gazu i glosniej jak puszcze gaz zeby zwolnic ale bez wciskania sprzegla. Jak wcisne sprzeglo to przestaje. Cykanie staje sie szybsze w miare dodawania gazu. Ktos wie co to moze byc? moje auto E36 M3 3.2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam podobny problem. Cyka mi w silniku cicho jak dodaje gazu i glosniej jak puszcze gaz zeby zwolnic ale bez wciskania sprzegla. Jak wcisne sprzeglo to przestaje. Cykanie staje sie szybsze w miare dodawania gazu. Ktos wie co to moze byc? moje auto E36 M3 3.2

 

A skad te cykanie dochodzi ?

jak z przodu silnika to vanos moze byc

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej 320 tez mialem taki problem.Kupilem auto bylo wszystko ladnie, aż przyszedl czas wymienic olej. Zalany był 0w40 , przebieg 220 tyś. Wybrałem taki sam olej ,lecz Castrol 0w40. I tutaj pojawiło się cykanie na cieplym silniku. Postanowilem kupic porzadny filtr oleju oraz Olej 5w40 Motul. Problem zniknął. Pozdrawiam

 

 

http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40-mega-promocja-i1210357836.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ono dochodzi z dolu silnika chyba ale to nie jest takie walenie jak panewki tylko cykanie jakby zegarek wskazowkowy. Slyszalne tylko jak sie pochyle przy przednim kole od strony kierowcy albo podczas jazdy przez miasto gdy powstaje echo pracy silnika miedzy budynkami. Jak otworze maske i sie przyslucham to nie slychac nic procz wtryskiwaczy. Po dodaniu gazu zaczyna cykac szybciej ale to jest slyszalne tylko przy przednim kole albo w kabinie. Pod maska cichutko. Auto nie ma strat mocy ani nic. Szczerze mowiac juz niejedna osoba mi powiedziala ze to najszybsze M3 E36 jakim jezdzili. Przed chwila sluchalem i na wolnych obrotach nawet przy kole tego nie slychac. Dopiero po dodaniu gazu. A olej mam Castrol TWS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Moim zdaniem, cykanie popychaczy hydraulicznych wywołuje brudny olej. Posiadam silnik M44 318is 97r, miałem wyciek oleju z koła pasowego więc musiałem raz na 2 tygodnie dolewać olej. Na czas dolewek oleju do silnika, olej w silniku zawsze miałem czysty o zabarwieniu/koloru słomkowego. Gdy tylko wyciek został usunięty przestałem dolewać olej. Olej w silniku z czasem zrobił się ciemniejszy aż w końcu odezwały się popychacze hydrauliczne, obecnie po rozgrzaniu się silnika słychać cykanie.

W poprzednim BMW 318i zmieniłem czysty olej mineralny na półsyntetyk Mobil. Jak wiadomo oleje półsyntetyczne i syntetyczne mają sporo detergentów myjących silnik, więc po przejechaniu ok 500km usłyszałem cykanie popychaczy hydraulicznych a później pojawił się znany klekot. Olej półsyntetyczny zrobił się czarny jak smoła. Postanowiłem umyć wnętrze silnika dostępną chemią a następnie wymienić popychacze hydrauliczne na nowe. Cieszyłem się ciszą aż autem pokonałem 7 tyś km. Cykanie popychaczy znowu było słychać a kolor oleju zmienił się oczywiście na czarny.

W moim przypadku jak również autora tego tematu, cykanie popychaczy spowodowane jest rodzajem brudnego oleju, czyli wielkością drobin/opiłków metalu które zatykają popychacze, do zabrudzeń oleju przyczynia się ogólny stan całego silnika, szczelność pierścieni na tłokach jest istotna. Przeważnie czarny kolor oleju świadczy o tym, że ulega on spaleniu. Można co jakiś czas rozetrzeć trochę oleju na palcu. Jeżeli poczujemy opiłki metalu lub inne zabrudzenia to znak, że silnik nie jest w dobrym stanie i usunięcie charakterystycznego cykania wiąże się z remontem całego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Problem jest u Ciebie powiązany z wciskaniem sprzęgła, wtedy ustaje. Ja szukałbym raczej w tej okolicy - sprzęgło, koło zamachowe, może nawet skrzynia jeśli jest to słyszalne podczas jazdy. W M3 evo odpada cykanie hydropopychaczy- tam się reguluje luz zaworowy podkładkami i można w to ingerować.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzeglo mam nowke sztuke. No nie wiem. Pojade jeszcze do serwisu bmw zobaczymy co mi tam powiedza. Jeszcze powiem ze przejechalem z tym cykaniem juz ok 6000km i ani nie jest lepiej ani gorzej. natomiast gdy wcisne sprzeglo podczas jazdy i dodam gazu to cykanie tez jest tylko cichsze. Najglosniejsze jest jak schodzi z obrotow bez wciskania sprzegla podczas jazdy. Mozliwe ze nieszczelnosc w kolektorze wydechowym?? Aha i jeszcze dzisiaj zauwazylem... jak stoi auto na luzie to cos tyrkota w skrzyni biegow. Tak jakby cos walilo w obudowe skrzyni od wewnatrz. Myslalem ze jak zmienie sprzeglo to bedzie ok ale nie pomoglo. Ale jak tylko wcisne sprzeglo to ten dzwiek ustaje. Jakies pomysly w tym temacie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie, to jest właśnie urok skrzyni szóstki z M3 evo :/ Możesz poszukać o tym terkotaniu, najczęściej zdarzało się w E30 i E36 z silnikiem M40 i M43. Jest to któreś z łożysk w samej skrzyni, ale nie pamiętam które.

Zmień skrzynię na piątkę z M3 3.0 tudzież zwykłego M52b28

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się z tym jeździć, o ile to ta usterka. Kwestia jak długo - M3 jest w końcu autem wysokich osiągów, więc ciężko powiedzieć.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.