Skocz do zawartości

Wyciek i problem :(


Janiczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zauwazylem ze ubywa mi plynu w chłodnicy a w garażu pojawiła się plama na podłodze.Wszedłem pod auto i okazało się że płyn spływa i kapie w miejscu połączenie silnika ze skrzynią, od góry nic nie widać, czy ktoś spotkał się juz z takim problemem? Bylem u jednego mechanika ale ogladał wszystko i nie wie co to może byc :doh: powiedział żebym sie nie przejmował i jeździł dalej bo to jakis mały wyciek :duh: ale ..... wolałbym to zrobić zeby miec spokoj. Pozdrawiam

BMW E36 316i silnik M43

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika-widzi usterkę i każe jeżdzic dalej :mad2:

Prawdo podobnie winę ponosi oring nr 10.Lub coś nie tak z częścią nr 9

http://bmwfans.info/original/E36/tou/316i-M43/ECE/L/M/1997/03/mg-11/ill-11_1393/

 

http://bmwfans.info/original/E36/tou/316i-M43/ECE/L/M/1997/03/mg-11/ill-11_1513/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:oops: Witam! Chyba mam podobny problem! Ostatnimi czasy zauwazylem, ze ubywa mi plynu w chlodnicy jest to okolo 100ml/2000km. Problem niby blachy, ale denerwujacy z uwagi na to, iz trzeba systematycznie sprawdzac stan plynu.

 

Niedawno przy odkurzaniu auta :) zauwazylem, ze podloga(bez dywanika) u pasazera tuz pod jego nogami jest dziwnie tlusta i jakby troche wilgotna oraz okolice skrzyni biegow i sama skrzynia jest dziwnie "spocona".

 

Jest prabwdopodobne ze to wina cieknacej nagrzenicy lub nieszczelnosci przewodow dolot/wylot :modlitwa: oby bylo to!!!

 

Moje pytanie: Duzo roboty jest przy zlokalizowaniu i zlikwidowaniu wycieku? Chodzi mi o naklad pracy(dojscie do nagrzewnicy) i cene nowej nagrzewnicy w przypadku jej nie zdatnosci do dalszej ekspolatacji;)! Bo raczej nie bede czakal az zaczne plywac w plynie chlodniczym :D !!!

 

Mial ktos juz taki problem?

 

POZDRAWIAM

Bald Mein Wagen ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janiczek

Miałem ten sam problem. płyn na 99% ucieka ci z tylnego krócca bloku dokładnie tam gdzie kolega piotrek1 pokazuje na zdjeciu. Sam króciec w serwisie kosztuke 30-40 zł. Proponuje go całego wymienic i po kłopocie. :dance:

[E36] Pozdrawiam ------ Lux -----ZG

zdjęcia mojej betki :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=333362#333362

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to moze byc, bo u mnie ubywa mi litr na jakies 300km

ubywa go w zastraszajcym tepie

 

i nie zauwazylem aby dymil na bialo, w oleju nie ma zadnej mazi

 

pod autem plam nie zauwazylem (auto stoi na pietrowym parkingu)

 

gdzie sie podziewa ten plyn??

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy nie masz pod nogami mokro z Prawej lub lewej strony.

Ja na poczatku tez tak miałem nawet mi nie ciekło tylko uciekało podczas szybkiej jazdy własnie z tego krucca, jak stanołem to nie leciało i nie było plamy. Dlatego po czasie około 2 tygoni to zlokalizowałem na podnosniku beta do góry i pod auto, oczywiscie przed podniesieniem jej dałem po garach tak zdrowo aby ja rozgrzać dobrze, wtedy niektóre elementy zaczynają sie rozszezac i wiadomo o co chodzi.

[E36] Pozdrawiam ------ Lux -----ZG

zdjęcia mojej betki :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=333362#333362

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janiczek

Miałem ten sam problem. płyn na 99% ucieka ci z tylnego krócca bloku dokładnie tam gdzie kolega piotrek1 pokazuje na zdjeciu. Sam króciec w serwisie kosztuke 30-40 zł. Proponuje go całego wymienic i po kłopocie. :dance:

 

tak mam zamiar zrobic ale najciekawsze jest to ze kruciec jest suchy ale musze jeszcze sprawdzic zaraz po powrocie z trasy jak silnik bedzie jeszcze cieply, tylko jak?!?! :) bo innej mozliwosci nie widze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis obejrzałem silnik i kruciec, i co najciekawsze kruciec jest suchy, troche zglupialem bo innej możliwości wycieku nie ma a kruciec jest suchy :mad2: oglądałęm na zimnym i ciepłym silniku. Ubywa mi juz jakieś 100ml na 100 km czyli sporo. Ma ktoś jakieś inne pomysły?? Jakie powinny być objawy gdyby była pęknieta uszczelka pod głowicą??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a jednak to nie króciec, dziś sie wyjaśniło.... wywaliło mi płyn i ładnie sie zakopciło z auta :) ale wstyd :) hehehe ale na poważnie, okazało sie ze wywaliło mi uszczelkę z pod głowicy tam pod króćcem z tylu silnika i mam w związku z tym kilka pytan:

1. czy płyn musi koniecznie dostać sie do oleju w takiej sytuacji? bo olej wygląda normalnie i nie wiem czy tez muszę wymienić ?

2. czy przy każdej zmianie uszczelki trzeba planować głowicę ?

3. jaki jest orientacyjny koszt wymiany uszczelki bo mi powiedzieli 200zl za robociznę+90zl uszczelka+40zl planowanie głowicy i nie wiem czy to dużo. Coś sporo w stosunku do ceny części ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę nikt nie wie czy trzeba koniecznie planować głowice przy zmianie uszczelki?? :( bo nie chce zeby mnie naciągali na jakieś ekstra koszty, coś nie ufam temu mechanikowi. I jakie koszta wiążą sie z takim zabiegiem. Sprawa dość pilna bo autko juz jest u mecha i jeszcze jutro rano mógłbym cos powojować. Pozdro dla wszystkich :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.