Skocz do zawartości

jakie objawy siadającej lambdy?


bieniu3000

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Jak sonda padnie to slyszalem ze auto dobrze chodzi w trybie awaryjnym. A co dzieje sie kiedy sonda zaczyna siadac? jakie sa objawy?

 

Czy "lambada" to nie elektronika? to chyba dziala albo nie... mam gdzies w aucie stara lambade to rozbiore :) i zobacze... Wydaje sie mi, ze spalanie gwaltownie rosnie...

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44383&start=15


BMW Repozytorium - poszukiwani ludzie do prowadzenia sajtu z hostingiem. => PW


--

Staram sie pomoc...

...reklamacje tylko za okazaniem paragonu z pieczatka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie. Jak sonda padnie to slyszalem ze auto dobrze chodzi w trybie awaryjnym. A co dzieje sie kiedy sonda zaczyna siadac? jakie sa objawy?

a wiesz co to serwis? może cie nie stać?jak systematycznie będziesz jeżdził na serwis i podpinał pod kompa to nic ci nie grozi, w innym przypadku zwiększa sie spalanie,ale przecież masz bmw więc stać cię na pare litrów wiecej na 100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiesz co to serwis? może cie nie stać?jak systematycznie będziesz jeżdził na serwis i podpinał pod kompa to nic ci nie grozi, w innym przypadku zwiększa sie spalanie,ale przecież masz bmw więc stać cię na pare litrów wiecej na 100km

 

A pytalem Cie o zlote rady? Zadalem konkretne pytanie i takiej tez odpowiedzi oczekuje, a nie przemyslen czy mnie stac na serwis czy mnie nie stac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiesz co to serwis? może cie nie stać?jak systematycznie będziesz jeżdził na serwis i podpinał pod kompa to nic ci nie grozi, w innym przypadku zwiększa sie spalanie,ale przecież masz bmw więc stać cię na pare litrów wiecej na 100km

 

A pytalem Cie o zlote rady? Zadalem konkretne pytanie i takiej tez odpowiedzi oczekuje, a nie przemyslen czy mnie stac na serwis czy mnie nie stac.

przecież odpowiedzialem ci konkretnie,jak nawali ci lambda nawet nie zobaczysz,trzeba podpiąć pod kompa inaczej nie da rady,oczywiście można jeszcze obadać samą sondę miernikiem ale trzeba wiedzieć jakie powinna trzymać parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo wiecie, jak sonda padnie to wiadomo chodzi dobrze ale spalanie wzrasta. A pytam co sie dzieje jak zaczyna nawalac i podaje bledne wartosci? Czy jest wogole taka opcja? Czy moze tylko działac albo nie dzialac? Bo czytalem gdzies ze rozne cuda sie dzieja jak zaczyna siadac. Wiec pytam :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo wiecie, jak sonda padnie to wiadomo chodzi dobrze ale spalanie wzrasta. A pytam co sie dzieje jak zaczyna nawalac i podaje bledne wartosci? Czy jest wogole taka opcja? Czy moze tylko działac albo nie dzialac? Bo czytalem gdzies ze rozne cuda sie dzieja jak zaczyna siadac. Wiec pytam :cool2:

no i sam sobie odpowiedziałeś,jak zaczyna szwankować i podawać dane odbiegające od tych zaprogramowanych w kompie ,komputer odcina sonde i podaje zaprogramowane fabrycznie dane ,proste mototronic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze jak komp nie odetnie jeszcze sondy to "wydaje mu sie sie" ze jest dobra, chciaz podaje sygnal niewlasciwy. Wiec i diagnostyka nic nie pokaze. W zwiazku z tym pytalem o objawy dopiero siadajacej lambdy. Chodzi mi konkretnie o to: nierowna praca silnika (pomimo ze nie "szatkuje" i nie slychac zeby przerywal) dlawienie sie, szarpanie gdy jade "bez nogi na gazie". Powyzej 2,5 tys obr. nie ma zadnych objawow. na PB i LPG to samo. Wymienilem kable, swiece, filtr powietrza, dolot sprawdzany - lewego powietrza nie lapie. Spalanie w normie, chociaz wiadomo troszke wiecej bo jak sie dusi to trzeba deptac bardziej. Czy te objawy moga byc spowodowane zjechana lambda?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze jak komp nie odetnie jeszcze sondy to "wydaje mu sie sie" ze jest dobra, chciaz podaje sygnal niewlasciwy. Wiec i diagnostyka nic nie pokaze. W zwiazku z tym pytalem o objawy dopiero siadajacej lambdy. Chodzi mi konkretnie o to: nierowna praca silnika (pomimo ze nie "szatkuje" i nie slychac zeby przerywal) dlawienie sie, szarpanie gdy jade "bez nogi na gazie". Powyzej 2,5 tys obr. nie ma zadnych objawow. na PB i LPG to samo. Wymienilem kable, swiece, filtr powietrza, dolot sprawdzany - lewego powietrza nie lapie. Spalanie w normie, chociaz wiadomo troszke wiecej bo jak sie dusi to trzeba deptac bardziej. Czy te objawy moga byc spowodowane zjechana lambda?

nie nie jeśli sonda podaje wartości graniczne zaprogramowane w kompie to nie zostanie wylączona ,komp odetnie ja dopiero jak sie wychyli ponad norme,a to co opisujesz to jest prawdopopdobnie,......spewnością lub napewno......,domyśl; sie napisze krutko recyrkulator spalin,najprawdopodobniejsza przyczyna niedomagań ,wystarczy przmyć i powinno pomóc,z regóły pomaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Powyzej 2,5 tys obr. nie ma zadnych objawow. na PB i LPG to samo. [...]

 

Mysle, ze jak lambada mialaby Ci padac to na LPG zauwazylbys znaczna roznice...

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44383&start=15


BMW Repozytorium - poszukiwani ludzie do prowadzenia sajtu z hostingiem. => PW


--

Staram sie pomoc...

...reklamacje tylko za okazaniem paragonu z pieczatka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mialem kiedys uszkodzona sonde (wgnieciona- w zimie gdzies zahaczylem)

objawy:

-wieksze spalanie

-brak dynamiki(niebezpieczne przy wyprzedzaniu spadki mocy )

 

najlepiej podlacz pod kompa i bedzie jasne koszt podlaczenia do kompa u mnie byl 40zl ,a sonda 350zl z montazem.

Kocham moja Czarnulkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonde mozemy sprawdzic samemu.Oczywiscie najlepiej podpiac oscyloskop,ale i bez niego mozna sprawdzic jej stan. Musimy posiadac voltomierz (najlepiej wskazowkowy) .Wszystko zalezy jaki mamy typ sondy,czy z grzalka czy bez grzalki.Sonda bez grzalki ma z reguły tylko jeden przewod koloru czarnego,natomiast z grzalka ma cztery przewodziki tzn.dwa biale,czarny i szary.Na poczatek sprawdzamy czy dochodzi napiecie do grzalki (dwa biale przewody).Wpinamy woltomierz i powinno byc napiecie instalacji auta,czyli 12V(na pracujacym silniku).Aby sprawdzic jak pracuje sonda, to wpinamy miernik jedna koncowka do czarnego przewodu a druga do masy. Jesli sonda jest 1 voltowa to przy prawidlowej pracy powinna dawac napiecie w zakresie- Lambda 1=0,5v Uboga=0,2-0,4v Bogata=0,6-0,8v ,przy czym napiecie to powinno caly czas oscylowac (wachać sie) w granicach od 0,2 do 0,8 z czestotliwoscia okolo 1Hz (zmiana napiecia co 1sec. ) Takie zachowanie sondy powinno byc na wolnych obrotach,oraz przy utrzymywaniu stalej predkosci obrotowej np.3000 obr. Jezeli szybko dodamy gazu to napiecie rownie szybko powinno wzrosnac. Sonda powinna szybko reagowac na dodanie gazu i rownie plynnie oscylowac na wolnych obrotach. Oczywiscie silnik przy takim pomiarze powinien byc sprawny,poniewaz najmniejsza nieszczelnosc w dolocie lub zla jakosc paliwa wplynie na ocene naszej sondy

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze norbitor. Najpewniejszym sposobem jest wpięcie się między przewód sygnałowy a masę sygnałową lambdy, za pomocą oscyloskopu. Ostatecznie może być woltomierz, ale musi być dosyć szybki, bo inaczej nie zaobserwujesz na nim zmian. Przy równomiernych obrotach silnika napięcie na sondzie powinno w miarę regularnie oscylować od ok. 0V do ok 1V. Podgrzewanie sondy można zbadać omomierzem. Tam jest po prostu grzałka. Powinna mieć jakąś rezystancję. Jak jest zepsute podgrzewanie to będzie najczęściej przerwa, ewentualnie zwarcie.

 

Komputer silnika nie zawsze jest w stanie wykryć niesprawności lambdy. Sonda może np. działać ale powoli, czyli z opóźnieniem. Jest niesprawna a komputer może tego nie wykryć. Jeśli niesprawne jest podgrzewanie sondy to komputer to wykryje raczej na pewno.

 

Jeśli w wyniku niesprawności lambdy, komputer przechodzi na parametry domyślne, pod warunkiem że oczywiście wykrył tę niesprawność, to najczęściej nie jesteśmy w stanie stwierdzić po zachowaniu się auta że coś jest nie tak. Ja jeździłem jakiś czas z niesprawną lambdą i po jej wymianie nie było różnicy w zachowaniu auta. Różnica dopiero wyszła na badaniu spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bieniu3000 - ja z innej beczki - no popatrz , bogdan318 obiecal że dzisiaj dowiemy sie co to : recyrkulator spalin i gdzie on jest w tej komorze silnika - a tu nic :cry2:

 

- pewnie chodzi o katalizator jednak w E36 jest jedna sonda L. zamontowana przed katem i jego uszkodzenie / katalizatora / nie ma wpływu na pracę sondy i komputera . Jeżeli w układzie wydechowym są dwie sondy L przed i za katem a kat. jest uszkodzony to druga sonda podaje błędny sygnał do kompa o składzie spalin - w Twoim modelu jest jedna - nie bedę Ci już robił wody z muzgu .

 

- najprostrzym i najtańszym sposobem sprawdzenia sondy jest zbadanie na analizatorze spalin składu mieszanki , na podstawie wydruku diagnosta Ci powie czy normy są przekroczone i jaki jest współczynnik - (każda stacja diagnost. )

- nie podważam powyższych wypowiedzi norbitora Baboona i Artona ale jak tego nie robiłeś i nie wiesz jak się za to zabrać podjeź na stację , teraz wiosną robią darmowe akcje sprawdzania a jak nie to za " piwo " sprawdzi ....

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga. Auto dostało jakiegos magicznego uzdrowinia że tak powiem. Odkad go kupilem ogolnie glosno było w kabinie (tłumiki całe) i w okolicy katalizatora było słychać taki dziwny metaliczno-rzężący dzwiek (osłona termiczna to nie byla) Od 3 tys. obrotow bylo ogolnie glosno silnik slychac. Myslalem ze BMW tak ma chodzic. Wczoraj wracalem z Rzeszowa i normalnie jak reka odjal. Silnika nie slychac prawie wcale. Jak jade to normalnie tylko gwizda. Narazie brak w/w objawow. Zobaczymy jak dalej. Kurde no nie wiem co mu sie stalo :dance: A mogło byc tak ze sie kat przypchał albo cos? Przebieg 163 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest sens od tak przeczyscic sonde? Nie wazne czy jest dzialajaca czy konczonca sie chodzi o to czy ma to jakis sens.

Sonda lambda ma coś takiego jak podgrzewanie i służy ono m.in. do oczyszczania sondy. Co jakiś czas ono podgrzewa sondę do wysokiej temperatury, w celu właśnie oczyszczenia jej. Raczej nie robi się czegoś takiego jak własnoręczne czyszczenie lambdy i chyba nie ma to sensu. Jak lambda jest padnięta to wątpie aby jej to pomogło, a jak jest sprawna to też nie ma sensu tego robić. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w e30 325i 92' jest sonda 1 czy 5 voltow? mam cztery przewody - biale, czarny i szary. z wczesniejszych postow wniosek - 1V ale moze ktos mi to potwierdzi.

 

pytam bo wlasnie padla strona realoem.com i nie mam gdzie tego sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Podepnę się pod temat bo mam takie same objawy w mojej e30. Sonda działa, ale nie wiem czy dobrze - nie sprawdzałem. Ten recyrkulator spalin mnie zastanawia - nadal nie wiadomo co to to i gdzie to to ?

Ja mam u siebie tak: odpalam na zimno, jak poczekam z minutę i jadę to jest ok. ale jak wcześniej dodam gazu to się zalewa i nawet gaśnie. Do tego nierówno pracuje w całym zakresie temperatur (nie tarpie ale czuć że się kiwa nierówno). Nie wiem jak ze spalaniem bo mam bardzo niesystematyczne trasy i pomiary więc trudno porównać. Myślałem że to może czujnik temperatury świruje...

 

pozdrawiam - Kris

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.