Skocz do zawartości

Pomoc przy wyborze TDSa


Perez

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w niedługim czasie zamierzam kupic samochód. Do tej pory jeździłem bmw więc pomyślałem że chętnie zostanę przy tej marce. Sytuacja wygląda tak że musi to być diesel, dlatego też zastanawiam się nad 318 tds i 325 tds.

 

Przekopałem sporą część forum i nie znalazłem żadnego zestawienia zalet i wad obu silników. Pomijam kwestie ze trzeba znalezc w ladnym stanie (i jest to prawie niewykonalne) ale chodzi mi o to ktory z tych silnikow jest "pewniejszy". Z tego co się dowiedziałem w obu trzeba uważać na pompe wtryskową i turbinę oraz uważać żeby nie była przegrzana bo pęka głowica.

 

Który z tych silników byście polecali, na co jeszcze zwrócić uwagę przy zakupie (jestem umówiony w MagPolu na oględziny ale chcialbym wiedziec jak sprawdzic zeby nie tracic czasu w serwisie), jaka jest różnica w spalaniu i osiągach.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w niedługim czasie zamierzam kupic samochód. Do tej pory jeździłem bmw więc pomyślałem że chętnie zostanę przy tej marce. Sytuacja wygląda tak że musi to być diesel, dlatego też zastanawiam się nad 318 tds i 325 tds.

 

 

 

Który z tych silników byście polecali, na co jeszcze zwrócić uwagę przy zakupie (jestem umówiony w MagPolu na oględziny ale chcialbym wiedziec jak sprawdzic zeby nie tracic czasu w serwisie), jaka jest różnica w spalaniu i osiągach.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Pozrawiam

 

 

Sensowniejszym wyborem jest 325TDS bo 143Hp w "3" daje możliwość sprawnego podróżowania,a nawet przyjemności z jazdy dieselkiem,a różnica w spalaniu pomiędzy 1.8 a 2.5 nie będzie duża,bo oba to diesle starszego typu i ciśnięte 1.8 spali tyle co 2.5 z tym że nie piłowane na maxa,bo 90Hp to trochę mało(wg.katalogu 14.5s do 100km\h to niezbyt zacny wynik) no i 2.5TDS to 6 cylindrów a więc i całkiem inny dźwięk :wink: ja czytając forum spotkałem sie niejednokrotnie z użytkownikami 1.8 którzy kombinowali jak podnieśc moc w tym silniku,więc chyba odrazu lepiej zakupić 2.5TDS i być zadowolonym bez przeróbek żadnych

 

:mrgreen:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 325tds nawet jakby byl zadbany 325td to tez bierz, ja mialem wlasnie tego ostatniego i 318tds tez mialem, 2,5 literka jest nieporównwalnie lepszy :cool2: jezeli chodzi o spalanie to 1,7 palił mi średnio 6,7 litra, a 2,5td 7,5.

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz 325 tds, kupisz 318 tds i bedziesz kombiniował z chipami i innymi wynalazkami, jedyny plusik 318 to niskie spalanie, nizsza polisa ubezpieczeniowa, niższe koszty ekspolatacyjne

 

 

No masz racje,ale te plusy tez są spore jak piszesz,w sumie jak ktoś szuka oszczędnej jazdy wcale nie szybkiej jakby wskazywała nazwa BMW to 318 tds by pasowało,a tak OT to jak się sprawuje Twoje zchipowane 1.8 :?: :?: Odczuwa się większą dynamika,chociaż trochę zbliżoną do 2.5 tds :?:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 318tds compacta gdańsk-kraków tam gdzie mozna było to 120-130

spalanie wyszło 5,8l/100 podskocz jak chcesz mieć satysfakcje z jazdy $ i markowe auto to polecam tem silniczek

po trójmieście smigam spokojnie bez szleństw (6,6)

Mam fajne auto z dobrym napedem i nie musze pokazywać jaki jestem kozak

 

Pozdrawiam rozsądnych użytkowników BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanley3 ale przecież nikt nie powiedział że 318 tds to zły samochód :nienie: Zależy do czego się chce tego tds'a bo jak sam napisałes 1.8 tds jest oszczędny a i wcale takim mułem nie jest,jednak do dynamiki 2.5 tds mu dużo brakuje(zwłaszcza 2 cylindrów).Sam mam jedno z najwolniejszych E28 czyli TdA i nie narzekam na dynamikę,a spalanie też mnie satysfakcjonuje :D
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Niestety nie słyszałem nic dobrego o silnikach 2,5 tds. Większość mechaników odradzała mi betki z tymi silnikami. Ponoś bywają problemy z odpalaniem, elektroniką i wogóle z silnikiem. Nic konkretnie i więcej nie potrafię powiedzieć. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ma nie byc problemów jak gamonie leja opał alboo... kurde zagrzał mi sie silnik bo nie miałem płynu lub było padniete wisko tu przedstawiłem tylko 2 podstawowe problemy po kturych padaja tdsy przekroczona kilkudziesieciokrotnie dawka siarki w polskich paliwach jest zabujcza dla tych pomp dlatego polecam tylko statoil
POZDRAWIAM !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zachipowane 318 tds spisuje sie dobrze, dynamika jest bardzo dobra- wciska w fotel całkiem dobrze, spalanie 7,2 l/100( tak na marginesie: miałemkiedyś punto 1.2 i jak nim spróbowałem kiedyś tak jeździc dynamiczniej pojeżdzić to spalił mo prawie 9l/100!!) ale apetyt rosnie w miare jedzenia i teraz to najchetniej jezdzilbym zachipowanym e 39 530_ d. generalnie zuważyłem, że odkąd mam chipa jeżdże troche agresywniej i dynamiczniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Niestety nie słyszałem nic dobrego o silnikach 2,5 tds. Większość mechaników odradzała mi betki z tymi silnikami. Ponoś bywają problemy z odpalaniem, elektroniką i wogóle z silnikiem. Nic konkretnie i więcej nie potrafię powiedzieć. Pozdrawiam.

 

To tak samo słyszałeś jak ja, z tą różnicą że ja odnośnie silnika 1,7tds :mrgreen: , rzeczywistość jest taka że jak silnik wyjechany to każdy będzie nawalał, a co do wyboru silniczka, to zależy czy chcemy mocne dynamiczne auto czy też mniejsze spalanie, ale tak zauważyłem po sobie, a miałem już pare aut m.in. passata z silnikiem 1,9 tdi 90 KM, który zawsze mi palił 5,5 litra oleju napędowego na 100km, że jednak wolę tę pierwszą opcje :cool2:

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Niestety nie słyszałem nic dobrego o silnikach 2,5 tds. Większość mechaników odradzała mi betki z tymi silnikami. Ponoś bywają problemy z odpalaniem, elektroniką i wogóle z silnikiem. Nic konkretnie i więcej nie potrafię powiedzieć. Pozdrawiam.

 

WIEKSZOSC mechanikow bredzi!POlecam ten silniczek bo jest wspaniały!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 jest zdecydowanie lepszy od 1,7. Czy 2,5 są bardziej awaryjne?

Nie wydaje mi się - to zależy od właściciela. Ja swoje kupiłem w opłakanym stanie, czego oczywiście nie byłem świadom. Ale jak zregenerowałem pompę wtryskową, wymieniłem rozrząd, dałem nową głowicę (kupiłem z pękniętą jak się okazało), wymieniłem turbinę (nowa = po regeneracji), wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów, pompę wspomagania, przekładnię, intercooler + wszystkie węże, wisco + wiatrak, pompę wody, rozrusznik, zmieniłem tarcze wszystkie i klocki, amortyzatory wszystkie wraz ze sprężynami + większość tulei metalowo gumowych, drążki. Następnie nagrzewnicę całą, kompletne sprzęgło i troszkę drobiazgów w środku.

Teraz mogę powiedzieć, że mam bmw. Radość z jazdy przeogromna, spalanie REALNE średnio 7,8-8,5 na setkę. Na trasie potrafi mi spalić 6,2 (rezultat z warszawy do katowic) a w mieście nawet 11 jak jestem zdenerwowany lub się śpieszę.

143 koniki to rewelacja. Daje możliwość swobodnego wyprzedzania bez obawy że zabraknie mocy. Dźwięk silnika przepiękny - u mnie suszarka :)

co więcej ? nie wiem.

Nie miałem doświadczenia z silniczkiem 1,7 ale na logikę 90 koni i 4 cylinderki nie da się porównać z 325tds. 318tds to taki golf 1,9tdi w budzie e36 i tyle.

Wnioski:

- POLECAM 325TDS- musisz trafić dobry egzemplarz, lub zainwestować, tak jak ja i samemu go sobie zrobić!

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 jest zdecydowanie lepszy od 1,7. Czy 2,5 są bardziej awaryjne?

Nie wydaje mi się - to zależy od właściciela. Ja swoje kupiłem w opłakanym stanie, czego oczywiście nie byłem świadom. Ale jak zregenerowałem pompę wtryskową, wymieniłem rozrząd, dałem nową głowicę (kupiłem z pękniętą jak się okazało), wymieniłem turbinę (nowa = po regeneracji), wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów, pompę wspomagania, przekładnię, intercooler + wszystkie węże, wisco + wiatrak, pompę wody, rozrusznik, zmieniłem tarcze wszystkie i klocki, amortyzatory wszystkie wraz ze sprężynami + większość tulei metalowo gumowych, drążki. Następnie nagrzewnicę całą, kompletne sprzęgło i troszkę drobiazgów w środku.

Teraz mogę powiedzieć, że mam bmw. Radość z jazdy przeogromna, spalanie REALNE średnio 7,8-8,5 na setkę. Na trasie potrafi mi spalić 6,2 (rezultat z warszawy do katowic) a w mieście nawet 11 jak jestem zdenerwowany lub się śpieszę.

143 koniki to rewelacja. Daje możliwość swobodnego wyprzedzania bez obawy że zabraknie mocy. Dźwięk silnika przepiękny - u mnie suszarka :)

co więcej ? nie wiem.

Nie miałem doświadczenia z silniczkiem 1,7 ale na logikę 90 koni i 4 cylinderki nie da się porównać z 325tds. 318tds to taki golf 1,9tdi w budzie e36 i tyle.

Wnioski:

- POLECAM 325TDS- musisz trafić dobry egzemplarz, lub zainwestować, tak jak ja i samemu go sobie zrobić!

 

pozdrawiam!

 

To tylko karoseria została Ci ta sama :mrgreen: to teraz pozostaje trzymać go aż do wykończenia ...

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

ja jezdze 318tds i na dodatek w wersji touring. Moze nie jest to pozeracz asfaltu ale jestem bardzo zadowolony. w moim przypadku kierowałem sie ceną ubezpieczenia, poniewaz pierwszy raz rejestruje na siebie.

Poza tym slyszalem, że łatwiej znależć w dobrym stanie silnik 1,7tds niż 2,5 tds. Slyszalem opinie, że jak ktos ma duzy silnik to ma wieksza ochote aby go częściej cisnąć. Dodatkowo większe pojemności są preferowane przez małolatów bez wyobraźni o eksploatacji i mechanice.

W przypadku gdy poprzedni właściciel należał właśnie do tej grupy ma to ogromne znaczenie.

Z drugiej jednak strony, 1,7tds jest słaby i oferuje mniejszy współczynnik mocy do masy auta. W takim przypadku przy dynamicznej jezdzie ulega duzo szybszemu zużyciu niz 2,5 tds

Jak ktoś użytkuje 318tds to jest bardzo zadowolony, ale w przyszłości mogłby rozważyć zakup 325. Natomiast jak ktoś kupi 325 tds to jest tak zadowolony, że w zyciu nie zejdzie na 4 gary :wink:

Tak czy inaczej wybrałbym 2,5tds ale w dobrym stanie!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

 

Nie miałem doświadczenia z silniczkiem 1,7 ale na logikę 90 koni i 4 cylinderki nie da się porównać z 325tds. 318tds to taki golf 1,9tdi w budzie e36 i tyle.

 

 

 

 

jak 1.9 tdi w golfie ?? Hmmm. Tu się nie zgodzę bo takie TDI jest dużo lepsze od 1,7tds. Mniej Pali i kopytko lepsze zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. Panowie nie ma co się oszukiwać, ktoś kto mówi że mu tds pali 5L kłamie w żywe oczy. Ja osobiście mam 318tds z chipem no i jest dużo lepiej. Autko spala na poziomie 7 - 7,5L co nie jest złym wynikiem (ale zawsze jest to 50% więcej niż TDI w golfie) A czipy za 600 zł zmieniły dynamikę tego auta nie do poznania.

 

 

Polecam 318TDS ale po chip thuningu. Aha i nie wierzcie że 325TDS pali 7L /100km. Nie ma takiej możliwości. 9L przy lekkiej nodze to maks niżej nie zejdziecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje kupiłem w opłakanym stanie, czego oczywiście nie byłem świadom. Ale jak zregenerowałem pompę wtryskową, wymieniłem rozrząd, dałem nową głowicę (kupiłem z pękniętą jak się okazało), wymieniłem turbinę (nowa = po regeneracji), wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów, pompę wspomagania, przekładnię, intercooler + wszystkie węże, wisco + wiatrak, pompę wody, rozrusznik, zmieniłem tarcze wszystkie i klocki, amortyzatory wszystkie wraz ze sprężynami + większość tulei metalowo gumowych, drążki. Następnie nagrzewnicę całą, kompletne sprzęgło i troszkę drobiazgów w środku.

za tą kase co wpakowałeś to byś chyba mógł kupić drugie BMW :)

dziwię się że go nie sprzedałeś tylko chciało ci się tyle ładować w auto które już swoje lata młodości ma za sobą

 

Panowie nie ma co się oszukiwać, ktoś kto mówi że mu tds pali 5L kłamie w żywe oczy"

:naughty: :naughty: :naughty:

 

kolego mi spalił na trasie przy 90-120km i jeździe na normalnych obrotach 4,18l tak nie pomyliłem się 4,18l/100km

sam byłem w szoku ale to prawda przy 140-150 i wyższych obrotach 6l/100km

no ale miasto to odpowiednio 7 bądź nawet 10(przy dość agresywnej jeździe)

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRoszke odbieglismy od tematu , ale mnie tez smieszy jak ktos mi pisze o spalaniu jego tdsa . :mrgreen:

W pracy ciagle slysze ile to nie pala kumpli autka . Ostatnio kumpel zrobil chipa w pasku tdi i twierdi ze pali mu dwa litry mniej a taka moc sie wziela ze HO HO :duh: tyle ze wczesniej twierdzil ze pali my max 4,5 . znaczy ze teraz 2,5 ????

Moj tds miasto 8-10l trase sprawdzilem w lipcu na odcinku 3000 km - chorwacja i z powrotem predkosc 140-160 7,3l . I kazdy powazny posiadacz diesla wie ze takie ma spalanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje kupiłem w opłakanym stanie, czego oczywiście nie byłem świadom. Ale jak zregenerowałem pompę wtryskową, wymieniłem rozrząd, dałem nową głowicę (kupiłem z pękniętą jak się okazało), wymieniłem turbinę (nowa = po regeneracji), wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów, pompę wspomagania, przekładnię, intercooler + wszystkie węże, wisco + wiatrak, pompę wody, rozrusznik, zmieniłem tarcze wszystkie i klocki, amortyzatory wszystkie wraz ze sprężynami + większość tulei metalowo gumowych, drążki. Następnie nagrzewnicę całą, kompletne sprzęgło i troszkę drobiazgów w środku.

za tą kase co wpakowałeś to byś chyba mógł kupić drugie BMW :)

dziwię się że go nie sprzedałeś tylko chciało ci się tyle ładować w auto które już swoje lata młodości ma za sobą

 

ta na luzie z gorki chyba jak ludzie jezdzicie ??

 

moje 325 tds automat na trasie ok 8 a miescie 10-11 i uwazam ze nie jezdze najszybciej

moich rodzicow a3 z 1,9 tdi na trasie nie zejdzie ponizej 5 a ty gadasz o 4l na 100 ???????? normalnie perpetum mobile :D

 

Panowie nie ma co się oszukiwać, ktoś kto mówi że mu tds pali 5L kłamie w żywe oczy"

:naughty: :naughty: :naughty:

 

kolego mi spalił na trasie przy 90-120km i jeździe na normalnych obrotach 4,18l tak nie pomyliłem się 4,18l/100km

sam byłem w szoku ale to prawda przy 140-150 i wyższych obrotach 6l/100km

no ale miasto to odpowiednio 7 bądź nawet 10(przy dość agresywnej jeździe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje 325 tds automat na trasie ok 8 a miescie 10-11 i uwazam ze nie jezdze najszybciej

moich rodzicow a3 z 1,9 tdi na trasie nie zejdzie ponizej 5 a ty gadasz o 4l na 100 ???????? normalnie perpetum mobile

dokładnie to 4,18l/100km tyle mi spalił na trasie((bez włączonej klimy) , jak podjechałem pod dystrybutor wtedy to własna szczęka mi opadła.

generalnie to mi lata czy ktoś wierzy czy nie ale jak kolega powiedział że nie może palić mniej niż 5l to sprawdziłem że jednak się da.

Szkoda tylko że częściej jednak jeżdże po mieście :mad2:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.