[e39] co ile km. co wymieniac?

M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, dani3011, Kruk

[e39] co ile km. co wymieniac?

Postprzez Fil4520 » 22 Mar 2007 11:10

rok temu kupiłem e39 525 td 99' jak narazie przejechałem ok 30 000 km
i odpukać nic się nie dzieje. czy ktoś ma info co wymienia sie i co ile km. może zacznę zawczasu serwisować zanim coś padnie - jak narazie tylko wymieniłem olej i wyczyściłem chłodnice (wym. płynu) auto ma ok. 170 000 km.
Fil4520
 
 
 
Posty: 25
Dołączenie: 21 Mar 2007 15:39
Miejscowość: Warszawa

Postprzez efendi » 27 Cze 2007 22:06

temat stary ale też bym się chcetnie dowiedzial co ile sie wymienia co. Tak na poczatek to chetnie bym sie dowiedzial co ile wymienia sie filtr powietrza. W TIS'ie po niemiecku nie znalazlem :)
Image
efendi
 
 
 
Posty: 522
Dołączenie: 18 Wrz 2006 15:21
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E39 525 tds 1997 Touring | E34 525i 1992 Touring

Re: [e39] co ile km. co wymieniac?

Postprzez Pete » 27 Cze 2007 23:08

Fil4520 napisał(a):rok temu kupiłem e39 525 td 99' jak narazie przejechałem ok 30 000 km
i odpukać nic się nie dzieje. czy ktoś ma info co wymienia sie i co ile km. może zacznę zawczasu serwisować zanim coś padnie - jak narazie tylko wymieniłem olej i wyczyściłem chłodnice (wym. płynu) auto ma ok. 170 000 km.

Kupiłeś auto z 140k km przebiegu i tylko olej i plyn wymieniles? Ja bym na dzien dobry wymienil tez olej w skrzyni, olej w dyfrze, plyn w ukladzie wspomagania (co 50 tys), plyn hamulcowy (co 2 lata nalezy wymieniac), świece (co 100 tys km), filtr powietrza (co 45 tys km), filtry kabinowe (co 45 tys km, albo wtedy kiedy juz strasznie syfi albo nawiew marnie dmucha), filtr paliwa (w benzynowych co 100 tys. km, choc na polskim paliwie to moze i czesciej by sie przydalo; nie wiem jak w przypadku diesli)

A w przeciągu 30 tys. km to olej w silniku i filtr oleju juz powinienes byl ze 2 razy wymienic.

Pozdr.
Awatar użytkownika
Pete
 
 
 
Posty: 804
Dołączenie: 14 Lis 2006 03:25
Miejscowość: windy city
Moje BMW: '02 530i (E39)
'08 C300 4Matic (W204)
'08 Vulcan 500 LTD (EN500C)

Re: [e39] co ile km. co wymieniac?

Postprzez Elvishh » 28 Cze 2007 15:05

Pete napisał(a):Kupiłeś auto z 140k km przebiegu i tylko olej i plyn wymieniles? Ja bym na dzien dobry wymienil tez olej w skrzyni, olej w dyfrze, plyn w ukladzie wspomagania (co 50 tys), plyn hamulcowy (co 2 lata nalezy wymieniac), świece (co 100 tys km), filtr powietrza (co 45 tys km), filtry kabinowe (co 45 tys km, albo wtedy kiedy juz strasznie syfi albo nawiew marnie dmucha), filtr paliwa (w benzynowych co 100 tys. km, choc na polskim paliwie to moze i czesciej by sie przydalo; nie wiem jak w przypadku diesli)

A w przeciągu 30 tys. km to olej w silniku i filtr oleju juz powinienes byl ze 2 razy wymienic.

Pozdr.


wiesz nie kazdy kupuje zajechane auto z przekreconym licznikiem i na dodatek nie wie co jest 5.Moim zdanie mozna kupic dobre auto i sie nie przejmowac problemami co sa tu na forum opisane 140 tysi jak miala to te 30 bez problemu bo pewno servisowana byla.Anie jak niektore servisowane*od dziadka pseldo glupota.

z wymiana to tak srednio jak masz Automat i jezdzisz spokojnie to nawet oleju nie wymieniaj(olej mozna wymienic jak zaczynaja sie drobne usterki).
Olej silnikowy wedle zalecen Kompa sie wymienia ,reszta drobiazgow wychodzi jak jedziesz na przeglad,lub jak sa jakies niepokojace objawy(stuki w zawieszeniu itd.) Plyn chlodniczy musi byc jak najbardziej odpowiedni i w odpowiednich proporcjach bo jako tako smaruje pompe wody,wymiana Pompy wody srednio 200tkm nie jest wyrocznia ale mozliwosc padniecia pompy wody jest 50/50 przy 200tkm. filtry sie wymienia co sezon lub KM diesel potrzebuje duzo powietrza wiec filtr powietrza mozna wymieniac razem z olejem.filtr Paliwa diesla byly kiedys z zaworkiem co by mozna bylo wode ulac z filtra ;) zalecana wymiana zaleznie od jakosci paliwa przed i po zimie
Elvishh
 
 
 
Posty: 1077
Dołączenie: 14 Gru 2006 13:31
Miejscowość: HH

Re: [e39] co ile km. co wymieniac?

Postprzez Pete » 28 Cze 2007 16:24

Elvishh napisał(a):wiesz nie kazdy kupuje zajechane auto z przekreconym licznikiem i na dodatek nie wie co jest.

Witam,

Nigdzie nie sugerowałem, że auto jest zajechane czy z przekręconym licznikiem, ale przy przebiegu 140-170kkm jednak część rzeczy należałoby wymienić. Może niejasno się wyraziłem - na dzień dobry powymieniałbym te rzeczy o których pisałem jeśli brak historii serwisowej i nie wiadomo kiedy ostatnio były wymieniane.
Ostatnio edytowany przez Pete, 28 Cze 2007 21:02, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Pete
 
 
 
Posty: 804
Dołączenie: 14 Lis 2006 03:25
Miejscowość: windy city
Moje BMW: '02 530i (E39)
'08 C300 4Matic (W204)
'08 Vulcan 500 LTD (EN500C)

Postprzez Gierap » 28 Cze 2007 17:31

Elvishh napisał:
z wymiana to tak srednio jak masz Automat i jezdzisz spokojnie to nawet oleju nie wymieniaj(olej mozna wymienic jak zaczynaja sie drobne usterki).

No nie-dajcie spokój jeżeli piszesz o oleju w skrzyni to chyba się trochę pomyliłes,drobne usterki to wystąpią jak się nie wymieni oleju zgodnie z zaleceniem producenta,przecież automaty są bardzo wrażliwe na jakość i ilość oleju,więc z tym nie ma co czekać,tylko wymieniać olej i filtr,bo nie wiadomo kiedy wcześniej było to wymieniane.

PS.A później opinie że automaty są beee i się sypią :duh: :duh:
http://www.e12-e28.pl Forum klasycznych BMW 5
Awatar użytkownika
Gierap
 
 
 
Posty: 369
Dołączenie: 18 Wrz 2004 09:17
Miejscowość: Radom
Moje BMW: E34 535i

Postprzez Elvishh » 28 Cze 2007 20:41

Gierap napisał(a):No nie-dajcie spokój jeżeli piszesz o oleju w skrzyni to chyba się trochę pomyliłes,drobne usterki to wystąpią jak się nie wymieni oleju zgodnie z zaleceniem producenta,przecież automaty są bardzo wrażliwe na jakość i ilość oleju,więc z tym nie ma co czekać,tylko wymieniać olej i filtr,bo nie wiadomo kiedy wcześniej było to wymieniane.

PS.A później opinie że automaty są beee i się sypią :duh: :duh:


wymiana nie zaszkodzi lecz jak sie jakis nieokielznany dopadnie do AT to nawet wymiana oleju nie pomaga skrzynia do rematu w wiekszosci przypadkow padnietych AT jest to iz poprzedni wlasciciel tez mial ciezka noge lub co gorsza dla calego Auta duzo wiekszy przebieg niz w rzeczywistosci.z tego co mi wiadomo to skrzynie sa bezobslugowe (Long life Öl) a normalna exploatacja nie wplywa negatywnie na zuzycie przekladni Automatycznych.Ja sam dojechalem kiedys do ponad 240tkm bez zagladania do skrzyni moze dlatego ze przebieg orginalny. Regularny service pojazdu pozwoli wykluczyc pewne usterki.

Kupujac Auto z ksiazka servisowa drukowana w Chinach mozna naprawde zaczac wymieniac wszystko co bylo wyzej opisane.

30tkm po polskich drogach mozna stwierdzic iz Autko bylo solidnie doinwestowane :cool2:
Elvishh
 
 
 
Posty: 1077
Dołączenie: 14 Gru 2006 13:31
Miejscowość: HH


Powróć do E39

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości