Skocz do zawartości

Vicso - pytanie


kemot324

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie odnośnie visco. Czy może się ono zepsuć w taki sposób, że po odpaleniu auta jest trochę sprzęgnięte co powoduje długie nagrzewanie się samochodu. A później już po nagrzaniu się auta vicso nie sprzęga się do końca jak powinno i wskazówka na wskaźniku przekracza połowę o jakieś 2-3 mm? Dodam jeszcze że jak jest mróz to wskazówka nawet utrzymuje się na środku skali, za to przy obciążeniu silnika (pod górkę w czterech ludzi) wskazówka potrafi wychylić się jeszcze bardziej niż te 2-3 mm poza połowę.

Czy za to wszystko może odpowiadać uszkodzone visco? Z góry dzięki za odpowiedzi :modlitwa:

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat jest wymieniony. A układ wydaje się być odpowietrzony, ale spróbuję odpowietrzyć jeszcze raz. Obstawiam visco bo gdzieś wyczytałem że właśnie gdy jest uszkodzone to wskazówka ma przesunięcia od pionu.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się ono zepsuć w taki sposób, że po odpaleniu auta jest trochę sprzęgnięte

 

- zobacz na zimnym nie zapuszczonym silniku czy możesz nim swobodnie zakręcić ? - jak tak to jest spoko , po zapuszczeniu silnika ono zaraz nabiera obrotów jednak obroty te są o wiele niższe niż silnika , dopiero wraz z nabieraniem temp. w układzie / ciepło dostaje się na oś, obudowę i bimetal Viska poprzez pompę wodną na której jest osadzone i pod wpływem tej temp. sprzęga sięprzy pomocy " mazi silikonowej " w jego wnetrzu / podnoszą się jego obroty , przy spadku tem. Visko też wytraca swoje obroty ale kręci się cały czas ... jeżeli masz z tego samolot , tzn. obroty są bardzo wysokie na zimnym silniku to może świadczyć o jego sprzężeniu ale wtedy nie zakręcisz nim na zimnym silniku bez poruszenia paska klinowego ( nie słuchaj rad że można je zatrzymać ręką - można ale ... w tym roku cholernie boli :mrgreen:

 

długie nagrzewanie się samochodu

 

- pojęcie względne - ile czasu albo km ?

 

wskazówka na wskaźniku przekracza połowę o jakieś 2-3 mm

 

- taka jest prawidłowa temp, a graficznie to wygląda tak :

 

dodano : mam na myśli cytat a nie wskazówkę

http://www.nmia.com/~dgnrg/gauge_c.jpg

 

- same drgania na wskaźniku mogą być przyczyną złego pomiaru na czujniku - popsikaj czymś końcówkę czujnika temp . - w przypadku sprzężenia Viska nie osiągnął byś tej temp. jaką opisujesz ... :cool

Edytowane przez misiek_525i
* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiek. No tu mnie zakoczyłeś z tą fotką. Sądzisz że ta tempertura jest odpowienia dla silnika? Bo z mojej skromej wiedzy to wsakuzje na przegrzanie. Taki objaw to zwalone visko(nie zasprzęgla się) przy jeździe w lecie w tłoku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

1. W moim 2,4 dieslu do odpowietrzania znalazłem tylko śrubkę przy termostacie, chyba że jest jeszcze jakaś inna? Ale silnik znam dobrze i nic tam innego nie widzę :?:

 

2. Na nie załączonym silniku visco kręci się ale z lekkim oporem. Po zapaleniu silnika visco załącza się i tak chodzi gdzieś z minute i później wytraca obroty i kręci się, ale wolniej niż silnik.

 

3. Z tym nagrzewaniem to jest tak że zanim wskazówka dojdzie do pionu to muszę przejechać gdzieś z 4-6 km, a jakbym zostawił go na wolnych obrotach to wątpię żeby w 15 minut (albo i więcej) się nagrzał.

 

4. Wskazówkę mam przeważnie na żółtej kresce, pod tym obciążeniem dochodzi do czerwonej :cry: , ale później wraca z powrotem na żółtą.

http://img340.imageshack.us/img340/2607/z322atemperaturays7.jpg

 

5. Styki raczej tu nie wchodzą w grę bo to są płynne ruchy, a pozatym i tak czyściłem.

 

Czy ma tu może wpływ na to że licznik jest założony z turbo-diesla? Z tego co wiem to wskaźniki są takie same dla wszystkich modeli, mam też założony "code sticker" z mojego diesla do tamtego licznika.

I jeszcze jedno czy jest możliwość że ten termostat jest jakiś wadliwy albo zły (z td czy coś)?

Ja już nie wiem pomóżcie coś :modlitwa:

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kemot..spoko.. dodam tylko że juz podobne tematy były na forum i jesli nie dowierzasz, to możesz sam sprawdzić.

 

Ale; tak jak opisujesz ruchy wskazówy, to jest bardzo prawidłowy objaw. Jak bys jeszcze patrzył dokładnie bezpośrednio (na wprost wskaźnika) to zobaczysz że "lanca stoi" w pionie :D Temperatura płynu nie może( nie powinna) osiągać wrzenia. Wrzenie płynu 105st C

Tu masz linka z odpowiedziami http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=33605&highlight=

Pozdrawiam.

Jeszcze jeden wygrzebałem, powinien chodzić http://vabikbmw.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=646[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... :think:

 

Tylko że mnie to bardzo denerwuje, że wskazówka ucieka mi poza PION. Jeździłem już innymi beemkami, nawet u ojca w dieslu i wskazówka zawsze była idealnie w pionie na baczność. No może czasem się ruszyła, ale to dosłownie milimetr. Nawet na kilku forach wyczytałem że zawsze ma być pion. A u mnie to jest chyba za daleko za połową. Już nerwicy dostaje, bo nigdy nie wiem czy stanie tam gdzie zawsze czy pójdzie dalej :mad2:

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kemot. to jedynie sróbuj tych podwiedzi co są, bo teraz juz nie można stwierdzić do końca co i jak..... :? To tyle moge ci na razie podpowiedzieć. :( Możliwe że inni koledzy mają doświadczenie z takimi , jak twój przypadkami i mogą coś innego zaproponować.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

wskazówka na wskaźniku przekracza połowę o jakieś 2-3 mm

 

 

- taka jest prawidłowa temp, a graficznie to wygląda tak :

 

mayzel - cytat miałem na myśli a nie samą wskazówkę :mrgreen:

 

tak jest jak się nie myśli przy pisaniu :mrgreen: - dopisałem o czy myślałem ....

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w twojej wypowiedzi nie znalazlem odpowiedzi na temat sprzegniecia visca podczas wysokiej temp. napisales ze na poczatku przez minute zawyje i tak powinno byc, potem spokoj a w w momencie osiagania temp. nie pamietam dokladnie, gdzies kolo 80 stopni powinno sie zalaczyc co objawia sie wyciem jak w odrzutowcu....powyje chwile i sie rozlacza. z tego co wiem wskazowka nie powinna przekroczyc pionu.

zawsze myslalem ze bimetal dziala lapiac cieple powietrze z chlodznicy a nie cieplo z pompy wody........ :jawdrop:

termostat jak najbardziej moze byc walniety

jesli masz dojscie do jakiejkolwiek innej bejcy to zamien wisco i wyproboj na innym.

pozdrawiam

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.