Skocz do zawartości

Na jakim oleju e30 m40 316i opuszcza fabryke?


freeride

Rekomendowane odpowiedzi

Ciężko będzie się dowiedzieć, ci co go wlewali - pewnie już nie żyją :twisted2:

 

...ja do mojej lałem Mobil1 5W50 i taki polecam (produkt naprawdę uniwersalny, praca w dużym zakresie temperatur)

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem 318i z 1989 z przebiegiem 270 tys i była na mineralnym 15W40 ... to źle..? biorąc pod uwagę przebieg i rocznik

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja poprzednia 316i jak przyjechała z Niemiec miała kartki z wymian oleju pod maską i była zalewana półsyntetykiem 10W-40... luz zaworowy jest kasowany przez hydraulike -nie powinno się zalewać takiego silnika minerałem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mineralny olej zabija hydraulikę w tym silniku.Wiem to z autopsji.Teraz jeżdze na 10w 40 Mobil i jak narazie bez wiekszych problemów.Co do oryginalnego oleju to wyczytałem że teraz jest to castrol.

 

"Produkty Castrol są zalecane do wszystkich modeli BMW - zarówno samochodów, jak i motocykli. Pojazdy BMW są napełniane olejami silnikowymi, płynami przekładniowymi oraz innymi płynami Castrol już na linii produkcyjnej."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz to już pewnie za późno na powrót na półsyntetyk lub syntetyk...? a nie wiadomo czy ktoś to zrobił z czystej niewiedzy, czy chciał ukryć jakąś wadę?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli bez obaw mogę wymienić na półsyntetyk ? jaki będzie najlepszy? 10W40? a jakie ryzyko wiązało by się gdybym zalał go syntetykiem...?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie 1/2syntetyki maja oznaczenie 10W40.

Twoj samochod-bez obrazy-ma juz troche latek i pewnie rowniez duzy przebieg.Pelny syntetyk moze wyplukac wszystkie nagary i doprowadzic do braku kompresji.Jak zwykle decyzja nalezy do Ciebie.Juz bylo o tym na forum. :lol: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja polecam Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 (półsyntetyczny) zrobilem na nim ponad 50000km i nic a nic sie nie dzieje... przebieg aktualny 252000km. dolewam ok 0,5l na 10000km od wymiany do wymiany...

 

Odmładza starsze silniki. Stworzony specjalnie do silników z przebiegiem powyżej 100.000 km spowalnia proces starzenia i wydłuża żywotność starszych silników. Dzięki unikalnemu systemowi dodatków uszlachetniających skutecznie regeneruje i konserwuje uszczelki, zapobiega wyciekom i minimalizuje zużycie oleju. Zapobiega utlenianiu oleju i ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach. Ogłoszony Produktem roku 2001 w USA, wg miesięcznika Lubricants Word, jest najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem tego typu na rynku. MaxLife jest przeznaczony do samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych i nie powinien być stosowany w samochodach zabytkowych.

Niezależny Instytutu TÜV Nord przyznał certyfikat potwierdzający zalety oleju MaxLife 10W-40.

 

Zalety MaxLife:

- Regeneruje i poprawia elastyczność uszczelek by minimalizować wycieki oleju

- Zawiera dodatki zmniejszające tarcie i modyfikujące lepkość oleju

- Zmniejsza powstawanie osadów i jest odporny na utlenianie

- Specjalna formuła pomaga zredukować zużycie oleju i paliwa

- Hamuje proces zużycia silnika

- Ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach

 

i tu troche teori dlaczego 10W40 polsyntetyk a nie 15W40 mineralny:

Olej mineralny o klasie lepkości 15W/40 w temperaturze +200C potrzebuje około 3 sekund, aby nasmarować najodleglejszą dźwigienkę zaworową. W warunkach zimowych natomiast, przy temperaturze –200C, potrzeba aż 13 sekund, aby nasmarować najdalszy element w silniku. W takiej samej niskiej temperaturze oleje wykonane na bazach syntetycznych potrzebują tylko połowy tego czasu, aby nasmarować cały silnik. Dzieje się tak ze względu na specyficzne cechy, które posiadają oleje półsyntetyczne i syntetyczne, do których przede wszystkim zaliczyć należy niższą lepkość w ujemnych temperaturach. To ona powoduje, że na uruchomienie zimnego silnika wymagana jest mniejsza moc i natężenie prądu pobieranego z akumulatora, a czas dotarcia do poszczególnych punktów smarowania jest krótszy niż w przypadku oleju mineralnego. Oprócz niższej lepkości oleje półsyntetyczne i syntetyczne charakteryzują się także dużo większą odpornością na utlenianie w wysokich temperaturach, dzięki czemu mają mniejszą skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku. Mniejsza lotność olejów wykonanych na bazach syntetycznych powoduje także ich zmniejszone zużycie. Badania laboratoryjne przeprowadzone przez Rafinerie Gdańską, która jako pierwsza polska rafineria rozpoczęła produkcję półsyntetycznego oleju Lotos Semi-syntetic 10W/40 i jako jedyna produkuje olej syntetyczny Lotos Syntetic 5W/40, dowiodły, że zastosowanie półsyntetycznego oleju zmniejsza jego zużycie w silniku o 14%, a oleju syntetycznego nawet o 40%. Bazy syntetyczne mają niższy współczynnik tarcia w porównaniu z olejami mineralnymi, co powoduje zwiększenie mocy silnika i poprawę takich parametrów, jak przyśpieszenie pojazdu i zmniejszenie do ok. 5% zużycia paliwa.

 

 

POZDRAWIAM :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, obawiam się spadku kompresji. Tak autko nie jest nowe, 89 roznik z przebiegiem 270 tys.

 

co radzicie? wymieniać na półsyntetyk...?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko powiedzieć - jeśli od dawna jeździ na mineralnym, to mogły się poosadzać nagary i jak dolejesz oleju rzadszego z właściwościami płuczącymi, to skutki mogą być o wiele bardziej kosztowne niż wymiana hydroregulatorów ... które i tak pewnie są do wymiany.

 

na pewno nie lej syntetyka, natomiast lejąc półsyntetyk trochę ryzykujesz ... z drugiej strony, lejąc mineralny - szkodzisz regulatorom .... :?

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 ..."

Jakbym reklame jakąś słyszał :wink: Super hiper i w ogóle :wink:

Jak kupiłem nie wiedziałem jaki mam zalany, wyglądało jak mineral (ale to tylko przypuszczenia), ale zalełem 10w40 Shella i jest git :cool2:

Ja osobiście bym zaryzykował na 10w40 właśnie, nie upieram przy Shellu bo wybór na rynku jest taki że hoho, ale półsyntetyk.

 

Podkreślam, że to jest moje zdanie i ja osobiście bym tak zrobił!

 

P.S. Nie lej full synt.

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mówi instrukcja obsługi...

 

samochody z silnikami benzynowymi 316i / 318i / 318is / 320i / 323i / 325i / 328i

 

15W40 (temp -15 - +30>)

10W40 (temp -20 - +20)

10W30 (temp -20 - +10)

5W30 (temp -30> - +10)

5W20 (temp -30> - 0)

 

Wybór klasy SAE (jw) zależy od średniej temperatury powietrza uwarunkowanego porami roku

 

Dlatego polecam olej o parametrach 5W50 (w moim przypadku Mobil1), ze względu na to iż bezproblemowo pracuje w pełnym zakresie temperatur :cool2:.

Co do tego czy olej powinien być mineralny / półsyntetyczny / syntetyczny to już inna sprawa - chodzi tu o jego wytrzymałość (okres użytkowania przez który olej zachowuje swoje parametry i właściwości).

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie to będą skutki gdyby rzeczywiście stało się tak jak Pan pisze? spadła by moc...? czy w ogóle silnik do remontu...? czy jeszcze całkiem coś innego :?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie to będą skutki gdyby rzeczywiście stało się tak jak Pan pisze? spadła by moc...? czy w ogóle silnik do remontu...? czy jeszcze całkiem coś innego :?

 

:?: nie bardzo wiem o co pytasz i kogo :?:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie to będą skutki gdyby rzeczywiście stało się tak jak Pan pisze? spadła by moc...? czy w ogóle silnik do remontu...? czy jeszcze całkiem coś innego :?

 

 

To jest tak.Lepiej nigdy nie zalewac silnika mineralnym.Ale jesli juz tak sie stało,to poprostu wlej 1/2 syntetyk,ale żaden tam valvoline,czy mobil,tylko kup sobie bańke(4 litry)srebrnego Lotosa 10W-40.Czytałem tu na forum różne opinie na temat tego oleju,ale z doswiadczenia wiem,że jest zupełnie przyzwoity i nie ustępuje tamtym.Pozatym-moim zdaniem-lepiej wymieniać Lotosa co 10kkm i miec spokój( o różnicy w cenie nie wspominam-w tamtych połowa ceny,to koszty reklamy).Oczywiscie jak zawsze decyzja należy do Ciebie.Pozdrawiam :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie to będą skutki gdyby rzeczywiście stało się tak jak Pan pisze? spadła by moc...? czy w ogóle silnik do remontu...? czy jeszcze całkiem coś innego :?

 

:?: nie bardzo wiem o co pytasz i kogo :?:

 

 

pytałem jakie będą skutki gdy wymienię olej mineralny na półsyntetyka?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie to będą skutki gdyby rzeczywiście stało się tak jak Pan pisze? spadła by moc...? czy w ogóle silnik do remontu...? czy jeszcze całkiem coś innego :?

 

 

To jest tak.Lepiej nigdy nie zalewac silnika mineralnym.Ale jesli juz tak sie stało,to poprostu wlej 1/2 syntetyk,ale żaden tam valvoline,czy mobil,tylko kup sobie bańke(4 litry)srebrnego Lotosa 10W-40.Czytałem tu na forum różne opinie na temat tego oleju,ale z doswiadczenia wiem,że jest zupełnie przyzwoity i nie ustępuje tamtym.Pozatym-moim zdaniem-lepiej wymieniać Lotosa co 10kkm i miec spokój( o różnicy w cenie nie wspominam-w tamtych połowa ceny,to koszty reklamy).Oczywiscie jak zawsze decyzja należy do Ciebie.Pozdrawiam :8)

 

Mieszanie oleju :duh: :mrgreen:

...pascal poprostu gotuj :mrgreen:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że półsyntetyk będzie najlepszym rozwiązaniem. Widziałem np nowe auta które opuszczają fabryke i leją im jakis minerał, ale po 5 tyś przebiegu zmienia się na syntetyk albo polsyntetyk, mowa tu o jakims volkswagenie nie pamietam modelu. Sadze ze jak na tamte czasy to oleje byly napewno parokrotnie gorsze niz te dzisiaj, ja preferuje polsyntetyk dobry wedlug mnie Mobil S 10/w40 uważam że do przebiegu 240 tyś jak u mnie jest idealny, zadnych wyciekow ani palenia oleju. ZNam przypadki gdzie jezdza na poelnym syntetyku i jest okej, ale w 70% takie przejscie na syntetyk z doswiadczenia na wlasne oczy widzac. konczylo sie wyciekami i czesto braniem oleju. Jesli autor postu sie zastanawia nad olejem, ja radze dobry polsyntetyk do m40 tylko dobry jakis mobil albo pedro canda, tylko tego nie rozlewaja w Polsce. No chya ze zrobisz remont calego rozrzadu walek itp to rwarto wtedy przeplukac silnik i wlac pelen syntetyk. ale tylko wtedy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustalmy coś :idea:

 

...wycieki i branie (spalanie oleju) jest spowodowane uszkodzeniem / zużyciem części silnika a nie olejem :cool2:

 

...a może zastanowić się nad jakimś remontem, zamiast się bać czy po wymianie oleju silnik się nie rozszczelni - tak naprawdę po wymianie oleju na taki sam (ale nowy) może dojść do tych usterek :mad2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.