• Reklama

O instalacjach gazowych

czyli wszystko o tym ile pali BMW, o instalacjach gazowych oraz o paliwach przyszłości

Moderatorzy: mattiss, sylwo

O instalacjach gazowych

Postprzez jcias » 09 Maj 2003 23:18

Witam wszystkich.

Ponieważ bardzo często pojawia się na formu temat instalacji gazowych, postanowiłem "przykleić" tego posta. Nie chcę żeby to było miejsce rozmów na temat LPG - raczej cos w rodzaju bazy wiedzy na ten temat. Z założenia ma to być wątek, gdzie "amatorzy" tacy jak ja znajdą max.informacji o gazowym zasilaniu Beemek. Może też przyda się specom...

Wątek rozpoczynam dla tych którzy mimo wszystko CHCĄ MIEĆ GAZ - żeby wiedzieli jak to zrobić dobrze, czego unikać, gdzie szukać przyczyn ew. kłopotów. Do udziału zapraszam wszystkich, którzy mogą coś tu wnieść konstruktywnego. Państwa wyrażających dezaprobatę, krzyczacych o "profanacji" itp, proszę grzecznie o omijanie wątku- według zasady "co z oczu to z serca" :D

Prośba do grupowiczów:
Jeśli posiadacie jakieś informacje/artykuły/posty/linki/schematy dotyczące LPG, wrzućcie je na forum - właśnie w tym wątku.


Poniżej, na początek, cytuję tekst oryginalnie pochodzący z listy dyskusyjnej Peugeota, a znaleziony przeze mnie pod adresem: http://devlin.olsza.krakow.pl/serwis/GeneracjeLPG.php3
Pozwoliłem sobie dokonać na nim edycji, tzn. poprawić literówki, sformatować akapity itp. Treść jest jak w oryginale.

Zapraszam do lektury
Pozdrawiam
Kuba


-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Słów kilka o generacjach instalacji gazowych

Czytam tą waszą listę od kilku dni, i osobiście uważam, że każdy coś wnosi, lecz wiele poruszanych wątków jeszcze bardziej miesza w głowach, jest wiele sprzeczności i z tego co widzę wasza wiedza na temat zasilania samochodów mieszaniną Propanu-Butanu jest bardzo skąpa, dlatego też chciałbym wam przybliżyć tą kwestię.

By wszystko co opisze było jasne chciałbym wam się przedstawić, iż jestem właścicielem warsztatu montującego takie instalacje i uważam iż mam dość dużą wiedzę w tym temacie, jestem również posiadaczem Lwiątka 406 1.8 v16 z LPG poprzednio również miałem 406 1.8 v16 w której również zamontowałem instalacje LPG

Jak każdy z was podejdzie do tego to jego osobista sprawa, natomiast powinniście mieć juz ogólny zarys i żaden pseudo-gazownik nie wciśnie wam kitu ze tak musi być i juz (np.: świecenie się CHECK ENGINE po przejściu na LPG itp.) W Polsce stosuje się na dużą skale pierwsze dwa rodzaje systemów zasilania


1.Prymitywny
Dawka gazu ustalana na podstawie uchylonej przepustnicy i śruby ograniczającej nadmierny wypływ gazu z reduktora (parownika)
wszystkie instalacje gaźnikowe i wiele instalacji wtryskowych.!

2.CPU sterowany Sonda Lambda
Bardziej Inteligentny lecz jego dawkowanie opiera się jedynie na odczytach z Sondy Lambda

2.1.CPU sterowany Sonda, Prędkością obrotową silnika, położeniem przepustnicy
Dość inteligentny system, zaawansowane opcje regulacyjne.

3.Bezpośredni wtrysk gazu
System oparty na swoim poprzedniku zastosowano w nim dwa silniki krokowe, jak również zespół wtryskiwaczy gazu, zalecany do plastikowych kolektorów ssących. Wadą jest cena, nie wnosi nic więcej niż opisywany model 2.1

4.Sekwencyjny wtrysk gazu
System zaawansowany technologicznie - obecnie nowinka na rynku. Wtryskiwacze do gazu sterowane komputerem benzynowym - gaz podawany w fazie ciekłej. Wada: cena jak również precyzyjny montaż samych wtryskiwaczy (marznące komory kolektorów ssących)


[ Ad.1]
Jeżeli chodzi o ten tym instalacji gazowej stanowczo odradzam, chyba że jest to auto nie wyposażone w Sądę Lambda ewentualnie jest o dość znacznym przebiegu i po sprawdzeniu w warsztacie montującym daną instalacje monter stwierdza, iż jest ona uszkodzona a auto skład mieszanki benzynowo-powietrznej dobiera na podstawie zaprogramowanych danych z własnej jednostki CPU. (Objawy: dość duże spalanie benzyny bez znaczenia czy auto jest mocno deptane czy tez nie)

(Zalety)
Tania instalacja gazowa, niekiedy jedyna, jaką można zamontować.

(Wady)
Przy częstym jeżdżeniu na wysokich obrotach szybkie uszkodzenie sondy lambda, wylatujące uszczelki pod głowica, podpieranie zaworów, jak również wypalanie gniazd zaworowych.
W większości przypadków konieczność resetowania Memory CPU, gdyż po pewnym czasie odmawia pracy lub zaczyna wariować na benzynie.


[ Ad.2 ]
Proces dobierania składu mieszanki opiera się jedynie na odczytach z Sondy Lambda, urządzenia juz prawie nie stosowane w większości przypadków działają poprawnie do dnia dzisiejszego o ile Sonda Lambda podaje właściwe dane, mala możliwość konfiguracji typów stosowanych Sond, nie nadaje się do większości nowszych autek.

(Wady)
Przy nieprawidłowej pracy Sondy przelewa gaz przez silnik, mala ilość trybow pracy

(Zalety)
W miarę poprawne dawkowanie, ochrona komor spalania przed nadmiernym przegrzewaniem się (efekt zubożenia mieszanki)


[ Ad.2.1 ]
Bardzo Ciekawe rozwiązania świetny stosunek ceny do możliwości, polecam, osobiście używam ten typ urządzenia, w połączeniu z wariatorem, samochód ma lepszą dynamikę niż na benzynie.!! Duże możliwości konfiguracji, 3 tryby jazdy: Auto - Ekonomia - Sport. Dość ciekawa opcja Cut Off wspomagająca jazdę miejską.

(Zalety)
Jak wyżej dokładne dawkowanie mieszanki, duże możliwości konfiguracyjne.

(Wady)
To jeszcze nie jest wtrysk gazu


[ Ad.3 ]
Rozbudowana wersja 2.1 wyposażona w zespół wtrysków

(Zalety)
Wyeliminowano cofnięcia płomieni, dokładnie dobrany skład mieszanki, idealna dla zasobniejszych klientów.!

(Wady)
W zależności od producenta, większość bazuje jeszcze na odparowanym LPG, Cena, CPU w większości przypadków przyporządkowany do
danego modelu stosowanego wtrysku, brak możliwości przenoszenia na inne jednostki.!


[ Ad.4 ]
Wygląda olśniewająco nie miałem okazji jeszcze tego montować, nauczony doświadczeniem urządzeń v.3 jedynym problemem będzie montaż samych wtryskiwaczy, jak się będzie spisywać czas pokaże, wada tu pewnie będzie cena, choć sprzęt nie posiada typowego CPU do sterowania dawka
LPG, musi być wyposażony elektronikę typu v.2 z dodatkowymi emulatorami itp. Za nowinki zawsze się dużo płaci ;-(((


Tadeusz Radzimski

PS: Od wersji 2. jeżeli tylko obsługuje dany typ sondy lambda nie ma takiej możliwości aby świeciła się kontrolka CHECK ENGINE na desce rozdzielczej, wyjątkiem tu może być uszkodzony silnik krokowy, zakładając iż przed montażem ta kontrolka się nie świeciła.! Problemy nastręczają samochody wyposażone w więcej niż jedna Sondę, wymaga to wtedy stosowania dodatkowych emulatorów, ew. kompensatorów sygnałowych.
Ostatnio edytowany przez jcias 16 Wrz 2004 18:33, edytowano w sumie 2 razy
jcias
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 13
Dołączenie: 28 Mar 2003 16:14
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

I coś ode mnie...

Postprzez jcias » 09 Maj 2003 23:55

Mam instalację gazową na śrubce (Ad.1) i nastepujące problemy:

1. Jakiś czas temu samochód zaczął "mulić" na benzynie i wysokich obrotach. Teraz po odpaleniu na beznynie krztusi się i po kilkunastu sekundach gaśnie. Odpalam i jeżdżę stale na gazie... :cry:
2. Pompa paliwowa zatarta - teraz mam pozyczoną od 320 (wydajniejsza) zanim nie dokupię oryginalnej. Słyszałem że krążąca benzyna dodatkowo chłodzi wtryski, więc odcinanie zasilania pompy nie jest wskazane.
3. Raz na jakiś czas wystrzał (fala uderzeniowa uchodzi przez gumę zabezpieczającą)

W najbliższym czasie biorę się poważnie za szukanie przyczyny w/w objawów. Do sprawdzenia układy dolotowe powietrza, przepływomierz, sonda lambda (także silnik krokowy, wtryski, komputer). Jak nie znajdę sam, to jadę do ASO. A jak znajdę, to rozwiązanie dopiszę do tego posta.

Rada ode mnie - instalacji na śrubce unikać jak ognia :!: Jak tylko doprowadzę moją bawarę do stanu używalności (i podreperuję budżet po wydatkach z tym związanych), szukam gazownika, który mi zrobi porządną instalację.

PS. Czy ktoś ma instalację "na śrubce" i użytkuje ją bez problemów? Jak długo :?: Ja mam 8 miesięcy. Pierwsze kłopoty zaczęły się po 3 miesiącach uzytkowania i narastały stopniowo. Jest jeden pozytyw: nie odczuwam spadku mocy w porównaniu jazdy na benzynie.
jcias
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 13
Dołączenie: 28 Mar 2003 16:14
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

Postprzez KOREK » 15 Maj 2003 08:03

Witajcie,

Mam założony gaz do E34 -535 z //M pakietem (wiem, wiem, już słyszę te komentarze...). Instalacja jak w pkt.1, zakładana prawie 3 lata temu. Wtedy była to chyba najdroższa instalacja LANDI bez sondy, bo w moim autku już poprzedni właściciel się z nią rozstał. Serwis zmienił oprogramowanie kompa, więc jeżdzę na sztywnych nastawach. Pali pewnie więcej, ale już się przyzwyczaiłem.

Co do meritum -czyli gazu. Po założeniu wykonanym w dobrym warsztacie miałem sporo problemów, póki nie trafiłem na naprawdę dobry serwis gazowy. Od tego czasu jak ręką odjął (ponad rok). Zawsze jeżdzę na dobrym gazie (Shell, Statoil), co ma niebagatelne znaczenie. Przedtem tankowałem gaz z różnyh miejsc i powiem Wam, że doprawdy czuć różnicę w osiągach. Przy każdej wymianie filtra gazu był on brudny i zamulony. Od momentu przesiadki na Shella, przy przy wymianie filtra gazowego jest on tylko przebarwiony, bez żadnych "osadów i opiłków". Może to zbieg okoliczności, ale coś w tym chyba jest.

Polecam tankowanie dobrego gazu i jak najlepszych mechaników. Każdą instalację da się zepsuć, jeśli się nie wie, jak ją założyć. Moim zdaniem człowiek jest najważniejszy.

Pozdrawiam
KOREK

BTW> nie wiem, czy gaz jest taki fajny. E32 mojego Taty z małym jak na 7-kę 3-litrowym silnikiem jeździ jakoś tak fajniej....
Pozdrawiam,
Konrad
[E34_535]
[E32_730]
KOREK
 
 
 
Posty: 24
Dołączenie: 06 Sty 2003 09:49
Miejscowość: Łódź

Postprzez zibi » 18 Maj 2003 22:39

jężeli macie problemy z bmw na gazie to radze zakładać u porządnych gazowników ja miałem problem obroty na gazie i benz szalały okazało sie ze sondy nie działają wymieniłem sondę i dalej nie działa okazało sie ze jeden kabel w inst. gazowej był zle połączony a drugi miał przerwe porządny człowiek to sprawdził i bmw chodzi jak złotko na gazie i na benzynie :D
zibi
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 4
Dołączenie: 18 Maj 2003 22:25

Postprzez Leszek » 16 Cze 2003 21:49

I ja dołożę swoje 3 grosze. Miałem już kilka samochodów z zasilaniem gazowym (FSO, Audi 80, Lanos i teraz BMW 320i). Jeśli chodzi o dwa pierwsze posiadane przeze mnie modele, miały zainstalowane najprostsze zasilacze gazowe (gaz z węża ze śróbką + elektrozawór na przewodzie paliwowym), jak przystało na auta gaźnikowe. Wszystko funkcjonowało prawidłowo i bezawaryjnie (oprócz padających pomp paliwa i dziurawiących się o puste komory pływaków). Potem, przy Lanosie, zainstalowałem urządzenie oparte o sondę Lambda. Wszystko działało prawie przez miesiąc a potem ... rozczarowanie :twisted: wystrzały jak w westernie, wiecznie popalone filtry powietrza i rozwalona puszka filtra (mimo anti-boomu). Pierwsza myśl - uszkodzenie urządzenia. Na szczęście osoba instalująca gaz okazała się zawodowcem (Wałbrzych) i, co na początku wydało mi się niedorzeczne, winą obarczone zostały przewody wyskiego napięcia i świece. Wymieniłem ww. elementy na nowe i wszystko wróciło do normy :idea: . Problem ten powtórzył się też w przypadku BMW i również przyczyną były przewody i świece. Odtąd, zawsze gdy mam pod maską western, wymieniam te elementy i sprawa wraca do normy. Dzieje się to najczesciej po zimie (wydaje mi się, że za sprawą wilgoci). Poza tym jazda na gazie jest korzystnie odczuwana przez mój portfel, do osiągów się przyzwyczaiłem, a nawet wydaje mi się, że jazda na gazie jest przyjemniejsza (większa elastyczność silnika). Takie są moje doświadzcenia z gazem. A może ktoś wie ile może spalać 320i/89? Pozdrawiam
Leszek
Leszek
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 19
Dołączenie: 25 Sty 2003 16:44
Miejscowość: Wałbrzych

Postprzez XXX » 18 Cze 2003 14:05

Miałem kilka samochodów na gaz w tym ostatnie 2 BMW
Pierwszy to E36 1.8i ...po prostu sam miód przejechałem tym autem 15tys km (w 8 miesięcy) i dosłownie nic nie robiłem (poza dolewaniem oleju) naprawdę byłem bardzo zadowolony żadnych wystrzałów itp rzeczy.
Teraz mam E36 kombi 328 i jak zawsze ...postanowiłem przerobić ja na zasilanie gazem ( oczywiście obydwie Beemki miały instalacje 2 generacji). Przy zakładaniu pojawiły się dwa problemy plastikowy kolektor, który naprawdę jest mocny i wcale nie tak łatwo go rozwalić poza tym ma zabezpieczenie w postaci tkzw grzybka ... drugi problem to błędy otrzymywane ze sond lambda (są dwie oryginalne) ale poradzono sobie z tym poprzez wspawanie nowej sondy specjalnie do gazu. Auto spisuje się dobrze pali między 14- max17,5 litra gazu ( średnio 15 L).... możecie mi wierzyć ...nie oszczędzam jej. Co do spadku mocy ... sorry ale ja tego nie odczuwam ... do setki ma zaledwie 7,6 sek (mierzone) i bez problemu 220KM/H. przejechałem już tym autem 10tys km i strzela tylko w tedy jak silnik zostanie zaduszony (przy ruszaniu jak dodasz za mało gazu) a tak poza tym to.... bajka.
E36 328IT
XXX
 
 
 
Posty: 80
Dołączenie: 03 Kwi 2003 10:29
Miejscowość: W-wa

Postprzez MICHALOY » 24 Cze 2003 11:04

A u mnie znowu jest tak. Jak przez dluzszy czas (tydzien) latam na gazie :D to zaczyna wariowac silnik na wolnych obrotach. Przelacze na benzyne. Przez pare kilometrow dam w rure ale tak ostro to potem jest na gazie spoko. I silnik jakos tak lekko sie wkreca i na wolnych obrotach bzyka.
Z tym ze jedno mam pytanie. Kiedy juz przychodzi czas na poprawienie pracy silnika czyli jazda na benzynie, zauwazam cos dziwnego. Na poczatku po przejsciu na benzyne nie bardzo ma chec przekroczyc 3500/4000 obrotow. Wolno wchodzi az odpusci i napiera do 6000 ale tez nie za bystro. Po takim przegazowaniu jest juz normalnie. Za kazdym razem obroty rosna naturalnie. Wtedy wlasnie po przejsciu na gaz normuja sie wolne obroty i auto staje sie bardziej zrywne.
Kto mi powie? Co to jest? Wszystko to w 318is E30 '90.
*'______
''/_____o_\ """"""""""318is E30
(oo [ I ] oo)
[.]_-----_[.]
MICHALOY
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 10
Dołączenie: 24 Cze 2003 10:31
Miejscowość: Warszawa

W gazie jest przyszłość.

Postprzez Bono325e » 01 Lip 2003 11:46

Jestem szczęśliwym posiadaczem E30 325 e (2,7 w automacie) z 1987 r. Jak kupiłem to od razu wstawiłem gaz. Zrobiłem to u poleconych chłopaków w Sandomierzu, naprawdę SUPER polecę ich każdemu!!! Instalacja gazowa z komputerem w oparciu o sondę lambda (taką mi polecili) i śmiga super. Może nie uwierzycie ale zero wystrzału, a zrobiłem już 16 tys. Co mogę powiedzieć, to na gazie w automacie czuć różnicę o jakieś 20%, ale przy motorku 2,7 to i tak jest przyjemnie. Do tego automat przerzuca wcześniej biegi niz na benzynie, nie ma to jednak żadnego wpływu na jazdę.
Podstawa w GAZIE to: sprawna sonda lambda, nowe przewody wysokiego napięcia i kopułka (jeśli jest wyrobiona).
Ogólnie gaz to sam miód, a przede wszystkim cena (w Radomiu jest po 1,00 zł. :D
Pozdrawiam wszystkich miłośników BMW. Piszcie badii@o2.pl ; gg 2903181
325-523-530
Bono325e
 
 
 
Posty: 47
Dołączenie: 03 Mar 2003 14:20
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: 530dA

Postprzez lukas_325 » 12 Lip 2003 09:38

Powiedzcie mi, na jakim biegu ustawiac wolne obroty na gazie przy automacie, bo mam z tym problem. Ja jestem za tym zeby na "D" przy wcisnietym hamulcu, bo tak zawsze sie stoi i wtedy silnik jest bardziej obciazony, a gazownik mowi, ze tylko na "P".
pozdrawiam
Lukasz
lukas_325
 
 
 
Posty: 65
Dołączenie: 14 Mar 2003 14:15
Miejscowość: Krakow

Postprzez Cuba » 12 Lip 2003 21:23

Witam
Mam założoną instalacje gazową już w drugim BMW, pierwsza była E30 318 niestety INSTRUKTOR nauki jazdy zagapił się i bęc :x ,obecnie mam E30 320, po czterech miesiącach od założenia gazu miałem wystrzał który spowodowany był jak się później okazało uszkodzoną świecą,przez pewien czas falowały mi obroty(podciśnienie)i to wszystkie awarie związane z gazem.
Osiągi przyznam szczerze(jeżeli chodzi o przyśpieszenie) są gorsze ale przy spalaniu 11-12l/100km wydaje mi się to nawet śmieszne,a na nasze drogi 8).Prędkość maksymalna wzrosła z prostej przyczyny nie ma odcięcia(próbowałem to tylko do 3-go biegu)
Ekonomia wychodzi na sześć z plusem (oczywiście nie jest moim zamiarem namawianie do założenia gazu). Jadę i się smieje, tankuję i dalej się śmieje, może gdybym żył w normalnym kraju i normalnie zarabiał jeździłbym na benzynce ale na dzień dzisiejszy nawet mi się to nie śni.
BMW to BMW czy na LPG czy na ON czy na benzynie
Image
Pozdrawiam
Paweł
Cuba
 
 
 
Posty: 643
Dołączenie: 05 Mar 2003 16:16
Miejscowość: Prudnik

Postprzez JOE » 16 Lip 2003 23:16

Ja do tych obrotow .
Ustawiali mi na P i na D i spawdzali jeszce na S ale tu juz nie ma roznicy miedzy D a S . Zmien teg fachmana bo hcyba gupek nie jezdzil automatem nie wyobrazam sobie na swiatlach przelaczac na P, trzymam na D i na hamulcu i ma obroty trzymac ze nizsze to fakt bo to regula ze "przysiadzie" na biegu jakies moze ze 100obr/min .
Pomysla nad zmiana tego goscia , no chyba ze gwarancja jesli masz , no to co innego.
Pozdrawiam
JOE
 
 
 
Posty: 247
Dołączenie: 11 Sty 2003 11:36
Miejscowość: Lublin

Postprzez andy » 22 Lip 2003 15:04

Witam
Mam E30 316i 90rok, przejechalem na gazie juz 45 tys w ciagu 1,5 roku. W ciagu tego czasu mialem 2 wystrzaly (niezla jazda -jak na rajdzie), poza tym autko chodzi cacy. Mam chyba najprostsza instalacje, ale zakladalem w dobrym zakladzie. Na co zwrocic uwage przy jezdzeniu i zakladaniu gazu:
1. Bardzo dobry warsztat (nawet gdy jest drozej - oplaca sie potem)
2. Dobrej jakości kable wys. nap. i swiece (NGK, Bosch)
3. TANKOWANIE GAZU NA SPRAWDZONYCH STACJACH (na Batorego w Wawie jest super i niedrogo, Shell, Statoil) - tankowanie za zlotowe na stacji w "Pcimiu" :D powoduje spadek mocy i nierowna prace - nie wiem co oni do tego gazu dodaja :!: :?:
4. Warto wozic w baku jakies 1/2 beznyny - jezdzac na rezerwie przez rok padla pompa :( - co prawda autko ma 13 lat, jak wiadomo pompa zanurzona w paliwie ma lepsze chlodzenie - opinia mojego mechanika.

Poza tym jezdzi sie w pozadku, nie ma spadku mocy, delikatnie faluje na wolnych obrotach, spalanie w miescie 12l - :twisted: l :!: , w trasie przy predkosciach do 130 i normalnym przyspieszaniu mieszcze sie w 10l gazu - oczywiscie jak sie przycisnie to i 15 potrafi spalic, no i cena mowi sama za siebie 1,25l lpg!!
Pewnie gdyby w tym kraju normalnie sie zarabialo nie bawil bym sie w gaz - a jak jest kazdy wie - trzeba sobie jakos radzic - mam nadzieje ze te sq.... nie "zaakcyzują" gazu.
Zycze milej jazdy waszymi BEEMKAmi

Pozdrawiam Andy
andy
 
 
 
Posty: 61
Dołączenie: 13 Lut 2003 14:21
Miejscowość: Łęczna

Postprzez JOE » 27 Lip 2003 10:08

Mam taki mały problemik albo i nie mały. Mam SGI od nie dawna i nie jest to regułą ale czasami kiedy przyspieszam słyszę "buczenie" z komory silnika jest to przy przejsciu z benzynki na gaz lub i tu tez nie zawsze przy gwałtownym wcisnieciu gazu . Podobno bo byłem na regulacji wczesniej dostaje za duzo benzynki czy jakos tak nie wiem nie chce wprowadzac w bląd
Moze mial ktos z was podobna przypadłość , po regulacji było ok ale po pewnym czasie znowu sie pojawiło i znowu pojade na regulacje.
Aha pojawia sie ten objaw tez po zatankowaniu.
Jeśli macie jakies sugestie, pomysły , doświadczenia chetnie poczytam.
Dzięki.
JOE
 
 
 
Posty: 247
Dołączenie: 11 Sty 2003 11:36
Miejscowość: Lublin

Postprzez cencik » 18 Sie 2003 17:41

Witam serdecznie
Moje autko to BMW 525 rok 93. Poprzedni właściciel założył instalacje gazową LIS jednak w warsztacie który jeszcze chyba do końca nie potrafi tego wyregulować. Byłem już tam kilka razy jednak auto nadal nie chodzi tak jak powinno. Za wiele na temat tej instalacji nie wiem jednak z tego co widziałem i słyszałem wgrywa się tam mapę regulując w ten sposób skład mieszanki przy danych obrotach. Wszystko byłoby pięknie gdyby była to mapa do silnika 2500, a nie do 2000 po przeróbkach... Podobno nie ma oryginalnej mapy do mojego silnika. Dlatego pewnie dzieje się tak jak się dzieje:
- wolne obroty nie są za każdym razem takie same: raz jest 600, po następnym odpaleniu 1000 - zależy jak zawieje... :?
- jadąc np. po mieście z lekko wciśniętym gazem przy pewnych obrotach auto szarpie najbardziej odczuwalne jest to na biegach 1,2,3 przy obrotach 1600 jednak kiedy wcisnę trochę więcej gazu jest lepiej ale znowu przy 1900-2000 dzieje się to samo... (jak wciskam gaz do deski to jest ok. i całkiem nieźle przyspiesza :D )
Może ktoś mi coś odpisze - za wszelkie porady i pomysły z góry serdeczne dzięki. :wink:
Może ktoś wie gdzie dorwać mapę do pojemności 2500...
Co do spalania to przy średniej jeździe wychodzi ok. 15-16 litrów. :shock: To źle czy dobrze. Pewnie i tak nie wiadomo skro jest źle wyregulowany.
Pozdrawiam
cencik
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 1
Dołączenie: 18 Sie 2003 17:14

Postprzez barto » 25 Wrz 2003 12:21

witam, co do szrpania to proponuje sprawdzic sonde lambda, a co do spalania to troche duzo, moj pali przy normalnej jezdzie trasa 10l przy predkosci około 140km/h a miescie przy spokojnej jezdzie około 14. jak deptam to i potrafi 20 zjesc. Takze skoro srednia wychopdzi ci 16 to wydaje mi sie ze troche duzo. Ja mam 525 12V. A jednak 24V powinien troche mniej ciagnac paliwa
B-artek M-onika W-ojtuś (synek)
Skype: barto75 lub barto551
Moje byłe BMW Image Moje też byłe BMW
Awatar użytkownika
barto
 
 
 
Posty: 1662
Dołączenie: 16 Sty 2003 13:43
Miejscowość: Gliwice
Moje BMW: E39 52*

Następna

Powróć do Spalanie & Paliwa alternatywne

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości