Skocz do zawartości

Olej silnikowy 5W30 a 0W40 - czy jest jakaś różnica ?


Mike68

Rekomendowane odpowiedzi

tak pytam bo chcę wymienić i w/g specyfikacji na stronie Castrola do mojego modelu jest zalecany Castrol EDGE Sport 0W40 / posiada specyfikację BMW LL04 / a ja mam wlewany w ASO castrol LL04 5W30 i sie zastanawiam czy mogę zmienić na ten pierwszy ?? bo dziwi mnie cena że jest tańszy od EDGE 5W30 i nie mogę tego zrozumieć - jeszcze co do filtra jaki mam kupić , Filtron czy Mann ? :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

O FILTRONIE to nawet nie wspominaj, MANN kiedyś uważałem za jedna z lepszych firm,ale ostatnio jak zamawiałem na sklep to patrzę a na większości :made in china,india,soutch africa,argentina.Dlatego MANN jest juz u mnie skreślony.

Tylko i wyłącznie KNECHT made in austria-ta firma produkuje oryginalne filtry dla BMW.Sam się przekonałem na swoim samochodzie.Miał filtry KNECHT ze znaczkami BMW.

CASTROL EDGE 5W30,0W30 jest to olej typu L;ONG LIFE o przedłużonym przebiegu,tzn że wymieniac można go zadziej. CASTROL EDGE 0W30,5W30 jest to tj zamienik SLX-starsznie drogi olej,występuje ze znaczkami VW i chyba BMW.

Wg bez problemu możesz sobie zmieniać ten olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK , dzieki za szybkie info , będę jutro szukał tego filtra KNECHT chyba po necie bo moje miasto to dziura :mad2: , co ciekawe , kupiłem filtr paliwa / do diesla / i nie wiem jaki to jest bo na pudełku jest napis BOSH :duh: muszę jutro zerknąć , strasznie wielki :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem,trudno będzie Ci dostać filtr KNECHTa do Twojej BMW z silnikiem 150KM, posprawdzałem oferty hurtowni, w której się zaopatrujemy i nie maja tych filtrów do silnika 150KM, jest tylko BOSCH i FILTRON.Widocznie w tym modelu silnika filtry opracował BOSCH.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tu jest fajny przypadek bo cena FILTRON jest prawie taka sama jak BOSCH,u mnie BOSCH kosztuje 32zł a FILTRON chyba by kosztował coś ok 30zł lub nie całe 30zł.Wg bardzo dużo dużo ale to napradę dużo osób,nawet tych z hurtowni FILTRON to już chyba nie ma nic gorszego i tańszego.

U nas kiedyś w firmie(jeszcze wtedy tam nie pracowałem)filtry FILTRONA w samochodach LUBLIN na gwarancji się rozpadały,póżniej fabryka zakazała ich stosowania,kazała stoswać tylko i wyłącznie SĘDZISZÓW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to więc jaki ? Filtron czy Bosch ? bo paliwowy przynajmniej opakowanie jest z Boscha ale co w środku to zapomniałem zobaczyć bo autko już odstawiłem do wymiany wszystkich płynów , no za wyjątkiem wspomagania bo zapomniałlem ale może nie potrzeba jeszcze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlej Valvoline bo castrol się do niego nie umywa!!! 10 W40 najlepszy w twoim przypadku bo nigdy nie przechodzi z oleju 5W40 na 0W40 zasada jest taka ze można ale w drugą stronę czyli z 5W40 na 10W40!!!!

 

więc mając do tej pory Castrol LL04 5W30 mam nie kupować 0W40 ? oleju silnik nie bierze ale ma już 245tys km , chyba poczekam do tej wymiany na wiosnę dopiero , do inspekcji mam 3000km jeszcze a otatnia wymiana oleju była w kwietniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniaj oleju na inny niz miałes zalewany do tej pory! Ja u siebie miałem zalewany od nowości shell helix ultra 5W-40 i teraz chciałem sobie polepszyć i załałem Mobil 1 0W-40, i co? I wielka lipa. Olej jest zbyt rzadki i zaczęło cos terkotac i klekotac w silniczku a wcześniej silnik pracował idealnie. Dzwoniłem do serwisu bmw i kazali szybko zmieniać na olej jakim był zalewany wcześniej. Zalałem znowu shella i czekam na poprawę, na mobilu przejechałem tylko 1500 km więc mam nadzieje że nic strasznego się nie stało. Oleje tylko takie jakie poprzednio mieliście zalewane, nie eksperymentujcie, szkoda kasy i naszych autek. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz nowy samochód więc nie zalewaj go półsyntetykiem takim jak 10W40, zalej tak jak mówisz CASTROLEM EDGE 0W40 lub nawet CASTROLEM EDGE 5W30 to już obojętne.

 

i tak zrobię , na pewno nie zmienię na półsyntetyk , chodzi mi o to że do teraz , do kwietnia auto tylko widziało ASO i tam wszystko było robione - dla mnie niestety to zbyt wysoki koszt tym bardziej jak mam jeszcze jedno auto młode na utrzymaniu - w ASO powiedzieli mi że koszt Inspekcji I zaczyna się od 1500zł a w to wchodzi olej , filtry i ' żut okiem' na ręsztę więc paranoja , Inspekcje wykasuję sobie jakąś kombinacją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniaj oleju na inny niz miałes zalewany do tej pory! Ja u siebie miałem zalewany od nowości shell helix ultra 5W-40 i teraz chciałem sobie polepszyć i załałem Mobil 1 0W-40, i co? I wielka lipa. Olej jest zbyt rzadki i zaczęło cos terkotac i klekotac w silniczku a wcześniej silnik pracował idealnie. Dzwoniłem do serwisu bmw i kazali szybko zmieniać na olej jakim był zalewany wcześniej. Zalałem znowu shella i czekam na poprawę, na mobilu przejechałem tylko 1500 km więc mam nadzieje że nic strasznego się nie stało. Oleje tylko takie jakie poprzednio mieliście zalewane, nie eksperymentujcie, szkoda kasy i naszych autek. Pozdrawiam.

 

:duh: jak wyżej pisałem nie zmienia się oleju z gęstrzego na rzadszy czyli z 5W40 na 0W40 tylko odwrotnie.. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Również polecam Valvoline, sam używam SynPower MXL 0W-30 spełnia on normę LL01 czyli taką jaka jest zalecana do silników M47N. Z tego co kojarzę to oleje zgodne z LL04 zalecane są do silników z filtrem cząstek stałych.

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie , jak kupię to 5W30 lub 5W40 tylko te valvoline nie mają jak widzę specyfikacji BMW LL04 jak oleje castrol ale myślę że to taki marketing jak Elf i renault :mrgreen:

 

Wlej olej 0W-40, na pewno nie zaszkodzi silnikowi. To ze ma przejechane 245tys km nie znaczy nic, przeciez to dopiero polowa jego zycia.

Nawet teraz nie jest za pozno aby go dobrze traktowac wlewajac do niego dobry olej. Odwdzieczy sie przy przebiegu 400 tys km kiedy okaze sie ze nadal nie bedzie bral oleju w takim stopniu jak wszystkie silniki zalewane wyciszajacymi budyniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz , jak widzisz zdania na ten temat są tak podzielone że zgłupiałem , ten olej jest dużo tańszy od Castrol 5W30 bo kosztuje tylko 114zł za 4 litry http://www.allegro.pl/item148318815_castrol_edge_sport_0w_40_4l_114_pln_netto_fv.html

a ten 5W30 ?? prawie 150zł

http://www.allegro.pl/item148149698_olej_castrol_edge_5w_30_4_litry_za173_50zl_.html

i nie wiem skąd taka różnica , mogę kupić ten 5W30 jak już

ale jest jeszcze taki

http://www.allegro.pl/item148374791_valvoline_super_olej_syntetyczny_synpower_5w_40.html

I na któryś z tych się dzisiaj zdecyduję bo mam coraz wiekszy mętlik w głowie jak tak pytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.