Skocz do zawartości

Biegi nie wchodzą, czemu?


gat6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kupiłem dopiero co e36 316i Compact 95` i nie wiem co to może być, rano po zapaleniu silnika (powiedzmy że daje mu 1 minutę na rozgrzanie) nie mogę wbić żadnego biegu, porostu czuje opór, jak już pora ruszać ( 5 min od zapalenia) wbijam jedynkę na siłe i później już wszystko jest ok. Co to może być, proszę o pomoc.

 

Podkreślam że po zapaleniu nie ma znaczenia czy to jedynka czy piątka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ma cos to wespolnego z synchronizatorami biegow.moze masz malo oleju w skrzyniu.

http://img314.imageshack.us/img314/9448/pawlazdjecia012fa6.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATF z jakimis oznaczeniuami dodatkowymi( one kosztuja chyba 25zł za litr-wiec nie ejst to drogie z uwagi ze tylko jeden litr leja)

http://img314.imageshack.us/img314/9448/pawlazdjecia012fa6.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz też mieć przytarte takie plastikowe "wodziki" koliste na wybieraku,u mnie tak właśnie jest i tak się dzieje.

 

jezeli by tak bylo to nie by sie tak caly czas dzialo a koledze sie tak tylko dzieje rano ...mam to samo daje troche wiecej obrotow i lzej wchodzi bieg ;) olej zalpie temperature i wraca do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba te skrzynie tak mają.U mnie jest podobnie a dodam,że w skrzyniach tych są dwa rodzaje olejów ATF lub MTF-Lt-2 .Ja do swojej skrzyni dodałem ceramzier i jest dużo lepiej ale i tak jak jest zimniej to dużo cięzej wbić bieg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju:

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=18989&highlight=olej+skrzynia&sid=ce3a1b9bf087948103804381cd5115e3

Ja miałem tak że zalałem według książki (wbrew naklejce na skrzyni) olej SAE 80 i objawy były takie że przy temperaturze nawet 10 stopni, przy zimnej skrzyni nie dało się zmieniać biegów, wymieniłem na ATF Dexron II (według naklejki) i wszystko jest ok.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak, dzisiaj miałem przyjemność zaparkować obok identycznego Compacta :shock:

Kolega z identycznej ucieszył się, i porównywaliśmy swoje chluby :D

Poprosiłem go, czy nie mógłbym pozmieniać biegów u niego i okazało się że u niego wchodzi jak w masełko, u mnie z kolei tak jak mówiłem, rano gdy silnik jest zimny, nie mogę wbić biegu, jak już wbije to idzie ale tak jakby kilogramowym drążkiem zmieniać biegi( czy to po 5 min. czy po godz. jazdy). Podkreślam że nie ma żadnych zgrzytów, ani tym podobnych problemów, po prostu biegi rano nie wchodzą a na zagrzanym silniku chodzą ciężej( to nie znaczy że na siłe, popostu ciężej).

Spotkał się ktoś z tym może?

A może przypuszczacie co to może być?

Oleju w skrzyni jeszcze nie zmieniałem, mechanik powiedział że jak już jest zagrzana skrzynia to powinno chodzić tak czy siak lekko. Dlatego nie wymieniałem bo syntetyk 55zł/litr. Mechanik mówi że musimy się umówić na cały dzień roboty. A to nie wróży małych kosztów naprawy :evil:

Z góry dziękuję za wszelakie sugestie. PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh mi też chodzą ciężej niż normalnie zanim się rozgrzeje - a przecież nie jest jeszcze tak zimno. Pamiętam poprzednią zimę - przy -20 w Unie nie dało się w ogóle wrzucić biegu :lol:

 

Sprawdzałem olej jak wymieniałem inne płyny, to był czyściutki jak nowy - i teraz nie wiem, czy Dextron II skoro jest mineralny, to tak gęstnieje i jest to normalny objaw, czy powinienem pomyśleć o wymianie.

 

A kwestia jaki olej to już w ogóle przerąbane - czytając różne opinie można dojść do wniosku, że stosując Dexron II można załatwić skrzynię, bo za bardzo gęstnieje, a znowu syntetyk też może ją załatwić, bo nie jest dedykowany do tej skrzyni, a znowu półsyntetyk Dextron III ma najwiecej zwolenników mimo, że łączy wady obydwu powyższych :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też już o to pytałem../Wysłany: Pon Sie 21, 2006 8:22 pm Temat postu: Oporne wejście pierwszego biegu/

Jednak po prześledzeniu odpowiedzi kolegów i po własnych spostrzeżeniach, stawiam raczej na synchronizatory--przynajmniej w moim przypadku. Dodam że jak powoli sie dotaczam do świateł i podam 1-wszy, to wchodzi leciutko, a z postoju to opornie. Jednak u ciebie to może byc całkiem inna przyczyna. Ja jeszce nie zrobiłem od tej pory nic z tym problemem....trochę się do tego przyzwyczaiłem, ale i tak na wiosenkę muszę to naprawić. :)

Pozdrawiam

Irek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak, dzisiaj miałem przyjemność zaparkować obok identycznego Compacta :shock:

Kolega z identycznej ucieszył się, i porównywaliśmy swoje chluby :D

Poprosiłem go, czy nie mógłbym pozmieniać biegów u niego i okazało się że u niego wchodzi jak w masełko, u mnie z kolei tak jak mówiłem, rano gdy silnik jest zimny, nie mogę wbić biegu, jak już wbije to idzie ale tak jakby kilogramowym drążkiem zmieniać biegi( czy to po 5 min. czy po godz. jazdy). Podkreślam że nie ma żadnych zgrzytów, ani tym podobnych problemów, po prostu biegi rano nie wchodzą a na zagrzanym silniku chodzą ciężej( to nie znaczy że na siłe, popostu ciężej).

Spotkał się ktoś z tym może?

A może przypuszczacie co to może być?

Oleju w skrzyni jeszcze nie zmieniałem, mechanik powiedział że jak już jest zagrzana skrzynia to powinno chodzić tak czy siak lekko. Dlatego nie wymieniałem bo syntetyk 55zł/litr. Mechanik mówi że musimy się umówić na cały dzień roboty. A to nie wróży małych kosztów naprawy :evil:

Z góry dziękuję za wszelakie sugestie. PzDr

 

Ja mam identycznie, wymieniłem olej na nowy i jest prawie tak samo, minimalna różnica... Więc to pewnie coś typu synchronizatory...

Ja mam taki patent:

Daje troche wieksze oborty i jak naprawde ciezko wchodzi 1. to wrzucam wpierw 3. bo wchodzi znacznie łątwiej, a potem jedynka wchodzi juz bez problemu..

 

jak byś rozwiązal ten problem to prosze o info, bo u mnie pewnie jest to samo...

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja stawiałbym na sprzęgło. Nie rozłącza do końcai przez to są trudności z wrzuceniem biegu. A zgrzytów nie ma bo wszystkie biegi są synchronizowane. Podobnie dzieje się w oplach i tam pomaga wymiana tarczy sprzęgłowej. Gdyby to była wina gęstego oleju to na zgaszonym silniku też by ciężko wchodziły. A gdyby padły synchronizatory to byłoby słychac zgrzyty przy wrzucaniu biegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja mam identycznie, wymieniłem olej na nowy i jest prawie tak samo, minimalna różnica... Więc to pewnie coś typu synchronizatory...

Ja mam taki patent:

Daje troche wieksze oborty i jak naprawde ciezko wchodzi 1. to wrzucam wpierw 3. bo wchodzi znacznie łątwiej, a potem jedynka wchodzi juz bez problemu..

 

jak byś rozwiązal ten problem to prosze o info, bo u mnie pewnie jest to samo...

 

Hihihi :) Jakbym siebie o poranku na parkingu widziała :) Trójka, zagrzać, jedynka. Ale w tym tyg. zmienię olej i może będzie lepiej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja stawiałbym na sprzęgło. Nie rozłącza do końcai przez to są trudności z wrzuceniem biegu. A zgrzytów nie ma bo wszystkie biegi są synchronizowane. Podobnie dzieje się w oplach i tam pomaga wymiana tarczy sprzęgłowej. Gdyby to była wina gęstego oleju to na zgaszonym silniku też by ciężko wchodziły. A gdyby padły synchronizatory to byłoby słychac zgrzyty przy wrzucaniu biegu.

W zasadie racja, tylko że u mnie jak wspomianałem przy powolnym dotaczniu sie do np. skrzyżowania ten 1-wszy wchodzi gładko. Dalej, jak ze stopu przeładuję 1-2 to 1 tez wejdzie bez oporu...I co tym sądzić....

Pozdrawiam

Irek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Znajomy nalał do E36 jakiegos zwyklego oleju przekładniowego i tak właśnie się działo. W zimie wogole biegi nie wchodzily, bylo czuc wyrazny opor. Po odpaleniu auta dopiero po około minucie, dwóch (w zaleznosci od temperatury) biegi zaczynały wchodzić dość topornie. Po nagrzaniu silnika, jak i w lecie chodziły super. Po zalaniu ATF dextronem (nie pamietam czy II czy III) biegi chodzą elegancko, niezależnie od temperatury. Ja stawiam na zły olej. Gdyby siadał synchronizator, to poszczególnego biegu, a nie wszystkich na raz i nie nasilało by sie to aż tak w niskiej temperaturze. To samo działoby sie pozniej, a kolega pisze, że po rozgrzaniu problem znika calkowicie. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj koledzy prowadzimy podobny temat :) i padło na WODZIKI http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=65232

 

tak jak kolega wyzej pisze...mamy ten sam problem i czekamy na jakies news'y

"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

Chulam BMW i transporterem T2 i T4. Zacznę od tego że bardzo podobny przypadek jest w transporterach T2.

Załączam rysunek który powinien te problemy rozwiązać. Z reguły plastki sie wycierają i to może przyczyną naszych kłopotów. Zwróćcie uwagę właśnie na te elementy. Zaznaczam że podaję ta informację, do właściwości mojego typu auta.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG11&mospid=47451&btnr=25_0013&hg=25&fg=05

część nr. 10

Jak jestem w błędzie , to proszę mnie poprawić. To jest tylko sugestia.

Nawiasem mówiąc, to plastik w "siodle" gałki" odpowiedzialnej od zamiany biegów w T2 tak samo szybko sie wyrabia.

Pozdrówko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

Chulam BMW i transporterem T2 i T4. Zacznę od tego że bardzo podobny przypadek jest w transporterach T2.

Załączam rysunek który powinien te problemy rozwiązać. Z reguły plastki sie wycierają i to może przyczyną naszych kłopotów. Zwróćcie uwagę właśnie na te elementy. Zaznaczam że podaję ta informację, do właściwości mojego typu auta.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG11&mospid=47451&btnr=25_0013&hg=25&fg=05

część nr. 10

Jak jestem w błędzie , to proszę mnie poprawić. To jest tylko sugestia.

Nawiasem mówiąc, to plastik w "siodle" gałki" odpowiedzialnej od zamiany biegów w T2 tak samo szybko sie wyrabia.

Pozdrówko

 

Ciekawe ile moze kosztowac wymiana tego ustrojstwa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.