• Reklama

PROBLEM Z ORYGINALNYM RADIEM BMW

Radio, głośniki, przewody, wygłuszenia, strojenie, dvd, ekrany lcd; wszystko co związane z odtwarzaniem dźwięku i obrazu w samochodzie.

Moderator: trzastek

PROBLEM Z ORYGINALNYM RADIEM BMW

Postprzez J E L I T O » 17 Sie 2004 13:42

WITAJCIE..
Mam problem z oryginalnym radiem Bmw Biznes w e32. To radio ma taki bajer że samo podgłasza sie i ścisza w zależności od prędkości jazdy. I ten bajer zaczął mi wariować tzn. radio podgłasza sie i ścisza ale w sposób skokowy.. jest albo głośno albo za cicho. Co można z tym zrobić??
Czy można wypiąć jakiś kabelek z oryginalnej wtyczki żeby to przestało działać? Może trzeba tu ingerencji Wielkiego Elektronika...??
Awatar użytkownika
J E L I T O
 
 
 
Posty: 1982
Dołączenie: 22 Maj 2004 07:06
Miejscowość: STALOWA WOLA
Moje BMW: E32 735i> E34 540ia> E32 730ia> E32 740ia>
E39 540ia> AUDI S4 04'> E61 530D 06'

Postprzez Jarekson » 17 Sie 2004 21:17

Pin nr 10 jest odpowiedzialny za regulacje głośności.
Jarekson
 
 
 
Posty: 104
Dołączenie: 23 Kwi 2004 09:39
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Michu-BMW Klub Polska » 17 Sie 2004 21:24

Podłącze się do tematu. Jaki kolor kabelka jest za to odpowiedzialny? Jakiśczas temu ukradli mi radio :evil: a przy okazji odcieli oryginalne kostki :twisted: , teraz mam radyjko też z tą funkcją ale nie wiem który kabelek podłączyć w odpowiednie miejsce :( .
Michu-BMW Klub Polska
 
 
 
Posty: 398
Dołączenie: 10 Lut 2004 10:26
Miejscowość: Leszno

Postprzez Jarekson » 17 Sie 2004 22:22

Jarekson
 
 
 
Posty: 104
Dołączenie: 23 Kwi 2004 09:39
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Michu-BMW Klub Polska » 18 Sie 2004 08:33

Dzięki za linka ale tam nie ma koloru kabli. Jak ktoś mógł by to sprawdzić u siebie, najlepiej w e32 (chyba, ze nie ma różnicy?) i podać mi kolorek?
Michu-BMW Klub Polska
 
 
 
Posty: 398
Dołączenie: 10 Lut 2004 10:26
Miejscowość: Leszno

Postprzez J E L I T O » 18 Sie 2004 11:59

Wypiąłem pin 10 i jest teraz ok. kolor kabelka to czarno biały bardzo cienki.
Hmm.. ale troche nie jestem z tego zadowolony, chciałbym mieć tą funkcje sprawną, wycięcie kabla dla mnie nie załatwiło sprawy.

JAK MYŚLICIE CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ, DA SIE COŚ Z TYM ZROBIĆ?
Awatar użytkownika
J E L I T O
 
 
 
Posty: 1982
Dołączenie: 22 Maj 2004 07:06
Miejscowość: STALOWA WOLA
Moje BMW: E32 735i> E34 540ia> E32 730ia> E32 740ia>
E39 540ia> AUDI S4 04'> E61 530D 06'

Postprzez Jarekson » 18 Sie 2004 19:57

Nie wiem jak to jest rozwiązane ale może działa to tak że kabelkiem doprowadzane jest napięcie które wzrasta wraz z prędkością i to steruje radiem.Wtedy należy szukać przyczyny w układzie w samochodzie, jeśli jest inaczej to radio coś wariuje.Niestety nie mam pojęcia jak to jest rozwiązane.Trzeba by pomierzyć najlepiej mirnikiem analogowym.
Jarekson
 
 
 
Posty: 104
Dołączenie: 23 Kwi 2004 09:39
Miejscowość: Warszawa

Postprzez kafel » 25 Lip 2005 20:02

Witam,

Czy ktoś się orientuje czy kabelek sterowania głośnością radia był w E36 '94 ??
Czy sygnał ten może sterować radiem Blaupunkt z wejściem Automaitic Sound ?

kafel
kafel
 
 
 
Posty: 23
Dołączenie: 23 Maj 2005 13:53
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: 520i

Postprzez psychop » 25 Lip 2005 20:23

Jarekson napisał(a):Nie wiem jak to jest rozwiązane ale może działa to tak że kabelkiem doprowadzane jest napięcie które wzrasta wraz z prędkością i to steruje radiem.Wtedy należy szukać przyczyny w układzie w samochodzie, jeśli jest inaczej to radio coś wariuje.Niestety nie mam pojęcia jak to jest rozwiązane.Trzeba by pomierzyć najlepiej mirnikiem analogowym.


Nie dokladnie - kabelkiem doprowadzany jest sygnal TN (czyli sygnal
z czujnika predkosci obrotowej kol) z czestotliwoscia rosnaca wraz
z predkoscia auta. Radio dokonuje jego odpowiedniej obrobki i na
tej podstawie modyfikuje glosnosc radia.

W nowszych radiach fabrycnzych BMW mozna (po wejsciu w funkcje
diagnostyczne, trzeba od razu wcisnac i trzymac przycisk "m" po
wlaczeniu radia) mozna ustawic wrazliwosc radia na ten sygnal.
Nie wiem jednak, jak w radiu E32.
Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice
>>> psychop's lab mike.xray.pl
psychop
 
 
 
Posty: 1146
Dołączenie: 16 Mar 2005 16:44
Miejscowość: Warszawa

Postprzez bmw535i89 » 25 Lip 2005 21:21

apropo radyjka mam nieoryginalne radyjko i ciągle mi sie resetują ustawienia po wyłączeniu zapłonu oraz nie mozna włączyć radia przy wyłączonym zapłonie :mad2: słyszałem ze trzeba zmostkowac jakieś kabelki i bedzie git czy to prawda?
howgh!
bmw535i89
 
 
 
Posty: 172
Dołączenie: 15 Lip 2005 20:28
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Kowal e-36 » 25 Lip 2005 22:27

podlonczyles radio pod zlego + w aucie tam ida dwa plusy jeden staly koloru zazwyczaj czerwonego i drogi + ktroy wlancza lub wylancza radio jak przekrecasz kluczyk w stacyjce (u mnie bodajze kol. fioletowego).
W radiu tez sa dwa plusy jak podlonczysz wszystko tak jak powinno byc tj. czerwony do czerwonego i ten drogi + do drogiego + w aucie to bedzie tak jak fabryka przewidziala czyli przekrecasz kluczyk radio sie wlancza wyjmujesz kluczyk radio sie wylancza ale nie resetuje sie bo ma drogiego +.
Jak chcesz aby radio gralo niezaleznie od tego czy masz kluczyk w stacyjce to oba + wychodzace z radia podepnij pod czerwonego + w instalacji w aucie (teraz masz pewnie podlonczone pod tego drogiego ktorym steruje stacyjka)
+ latwo jest poznac posrod innych przewodow bo sa od reszty grobsze (no grobsza jest jeszcze masa ale ona jak chyba kazdy wie ma czarny przewodzik.)
Mam nadzieje ze nie pokrecilem za bardzo i ze zrozumiales :mrgreen:
pozdr.
Kowal e-36
 
 
 
Posty: 384
Dołączenie: 06 Cze 2005 18:39
Miejscowość: Kielce
Moje BMW: E61 530dA M57N2

Postprzez bmw535i89 » 26 Lip 2005 09:13

joo zrozumiołech :modlitwa:
dzięki pokombinuje sobie :cool2:
howgh!
bmw535i89
 
 
 
Posty: 172
Dołączenie: 15 Lip 2005 20:28
Miejscowość: Warszawa


Powróć do Sprzęt audio i video

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bask oraz 1 gość