• Reklama

BMW 524 TD - przerywa, nierówne obroty, kopci

M20 (520i, 525i), M21 (524td), M30 (530i, 535i), M40 (518i), M43 (518g, 518i), M50 (520i, 525i, 525ix), M51 (525td, 525tds), M60/1 (530i), M60/2 (540i),S36, S38 (M5)

Moderatorzy: voshon, dani3011, Kruk

BMW 524 TD - przerywa, nierówne obroty, kopci

Postprzez Darek524TD » 15 Paź 2006 07:53

Witam serdecznie wszystkich użytkowników.
Mam problem z BMW 524 TD. Chodzi o to, że gdy odpalę zimne auto (odpala bez problemu) to praca silnika strasznie brzmi (przerywa, nierówne obroty, kopci).Jak przejadę ok 1 kilometra to wszystko jest w porządku. Później gdy odpalam przez cały dzień na ciepłym silniku wszystko jest ok. Najgorzej jest rano. Dodam, że wtryski, pompa wtryskowa są sprawne (pompa była sprawdzana na symulatorze w serwisie BOSCHA). Podobno miał to być sterownik główny silnika.Wymieniłem sterownik i jest tak samo. Bardzo proszę o pomoc. Z góry wszystkim dziękuję.
Pozdrawiam;
Darek524TD[/b]
Darek524TD
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 14
Dołączenie: 15 Paź 2006 07:12
Miejscowość: Koło

Postprzez rekin5 » 15 Paź 2006 08:43

Wymień świece żarowe , one mogą być winne .
rekin5
 
 
 
Posty: 64
Dołączenie: 30 Wrz 2006 19:04
Miejscowość: Opolskie

Postprzez Darek524TD » 15 Paź 2006 08:49

Świece są ok. Też były wymieniane...
Podrawiam
Darek524TD
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 14
Dołączenie: 15 Paź 2006 07:12
Miejscowość: Koło

Postprzez Peron » 15 Paź 2006 09:05

Filtr powietrza zmien i filtr paliwa. Miałem to samo w 524td ale w e28 i wyremontowalem pompe, zmienilem swiece a okazalo sie ze filtry byly zajechane ... Po nagarzaniu juz dawalo rade zasysac rope i powietrze ale na zimnym byla tragedia ....
A no i sprawdz jeszcze stan turbinki ...
Peron
 
 
 
Posty: 421
Dołączenie: 20 Maj 2006 18:09
Miejscowość: Szczecin

Postprzez Darek524TD » 15 Paź 2006 09:28

Filtr powietrza zmieniłem wczoraj a filtr paliwa zmieniłem ok 2 miesiące temu tylko, że ten kranik plastikowy co jest pod filtrem paliwa mi się ułamał i zakleiłem to na stałe.. Czy to może dziać się przez ten ułamany kranik?? Do czego on służy???
Darek524TD
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 14
Dołączenie: 15 Paź 2006 07:12
Miejscowość: Koło

Postprzez rekin5 » 15 Paź 2006 10:12

A jaki masz olej ? Może jest troche za gęsty .
rekin5
 
 
 
Posty: 64
Dołączenie: 30 Wrz 2006 19:04
Miejscowość: Opolskie

Postprzez Darek524TD » 15 Paź 2006 10:23

Olej Shell X100...
Darek524TD
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 14
Dołączenie: 15 Paź 2006 07:12
Miejscowość: Koło

Postprzez rekin5 » 15 Paź 2006 10:38

Minerał syntreyk ? ?W?? nieznam sie zabardzo na tych olejach .
A kiedy był wymieniany , czy nie zrobił się już z niego "budyń" :) ?
rekin5
 
 
 
Posty: 64
Dołączenie: 30 Wrz 2006 19:04
Miejscowość: Opolskie

Postprzez Darek524TD » 15 Paź 2006 10:40

No właśnie jest juz chyba czas na wymiane.. Jutro wymienie i zobacze czy sie cos zmieni.
Pozdrawiam;
Darek524TD
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 14
Dołączenie: 15 Paź 2006 07:12
Miejscowość: Koło

Postprzez rekin5 » 15 Paź 2006 10:43

Jak nie pali za dużo oleju to wlej trochę żadszy , bo jak przyjdzie mróz to na gęstym nie odpalisz !
rekin5
 
 
 
Posty: 64
Dołączenie: 30 Wrz 2006 19:04
Miejscowość: Opolskie

Postprzez Darek524TD » 15 Paź 2006 10:58

Ok. Dzięki. Może być też tak, że zrobił się już z niego budyń bo nie był dawno wymieniany i jak się rozgrzeje to zrobi się rzadki i wtedy dopiero chodzi dobrze??
Darek524TD
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 14
Dołączenie: 15 Paź 2006 07:12
Miejscowość: Koło

Postprzez Centrino » 15 Paź 2006 11:58

Temat poruszany juz kilkakrotnie.
Otoz w pompie wstepnej (tej w zbiorniku) ulegl uszkodzeniu zawor zwrotny.
Ekeftem tego jest to, ze podczas dlugich postojow (np cala noc) paliwo cofa sie z wezy do zbiornika, co powoduje utrudniony rozruch silnika rano gdyz uklad paliwowy sie zapowietrza.
Lekarstwem na ta dolegliwosc jest zakup prostego zaworka zwrotnego, dostepnego w prawie kazdym sklepie motoryzacyjnym za cene okolo 20 zl i zamontowanie go pomiedzy filtrem paliwa a pompa wtryskowa
Centrino
 
 
 
Posty: 2529
Dołączenie: 28 Sie 2005 11:57
Miejscowość: DLU

Postprzez gromozur » 15 Paź 2006 12:34

Witam chce zakupic BMW 524 TD , bedzie to moje pierwsze BMW dlatego tez prosze o pomoc.Duzo czasu spedziłem na szukaniu na forum i jakos nie potrafie suie doszukac informacji które dotyczą problemu opisanego poniżej
Egzemplarz który ogldałem bardzo ładnie palił czy tez zimny czy gorący Bezproblemu wchodził na obroty na biegu jałowm ale podczas jazdy nie potrafił przekroczyc 3 tys obrotów , jak otworzyłem maske to zauwazyłem ze z turbiny leci olej a dokładnie z takiego przewodu metalowego.
Chciałbym tez poznac kogos z okolic Katowic kto posiada taki model BMW z tym silnikiem 2.4 TD w celu ogledzin samochodu oczywisie zapłace za dobra rade w zakupie,poniewaz chce sie urochnic przed strata pieniedzy
Dziekuje i pozdrawiam
=>BMW<= prawie jak TRABANT,ale ja i tak mam TRABANTA :) ale BMkaaaaa i tak bedzie i juz jes
gromozur
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 12 Paź 2006 09:20
Miejscowość: Siemianowice Śląskie

Postprzez Darek524TD » 15 Paź 2006 12:39

Ok. Sprawdze to. Jutro kupię ten zaworek. Dzięki bardzo.Pozdrawiam
Darek524TD
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 14
Dołączenie: 15 Paź 2006 07:12
Miejscowość: Koło

Postprzez rekin5 » 15 Paź 2006 13:09

Jakby to była wina zaworka to trzeba by długo kręcić zanim zassie paliwo , a w tym przypadku podobno dobrze pali .
rekin5
 
 
 
Posty: 64
Dołączenie: 30 Wrz 2006 19:04
Miejscowość: Opolskie

Następna

Powróć do E34

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości