Skocz do zawartości

Klekot m40 - pora naprawic - kilka konkretnych pytan


maciejkiner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Moje m40 zaczelo juz zbyt mocno klekotac i pora juz chyba zmienic popychacze (+ cala reszte). Przegladalem forum, ale na wszystkie pytania nie znalazlem odpowiedzi, wiec zbiore moje watpliwosci i zadam kilka pytan:

 

1) Ile beda kosztowac podzespoly (ile popychacze, ile walek jesli bedzie do robienia, dzwigienki i jakich firm polecacie)

2) Ile moze kosztowac robocizna. Czy polecacie moze jakis warsztat z Poznania lub okolic?

3) Zbliza mi sie oil service i nie wiem czy warto go robic zanim zrobie popychacze - czy po ich zmianie musze zmieniac olej?

 

To chyba wszystko. Jak mi sie cos przypomni to zadam kolejne pytania :)

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

1.częsci poszukaj na allegro - wporzadku beda Febi, wypadalo by zmienic rozrzad lub minimum sam pasek, obowiazkowo wyczysc pokrywe zaworow ze szlamu i BARDZO DOKLADNIE WYCZYSC MAGISTRALEOLEJOWA (RURKA), przed wymiana czesci mozesz sie pokusic o plukanie silnika

2.koszt to jakies 150zł

3.olej do zmiany obowiazkowo, oczywiscie minimum to polsyntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

U mnie klekotanie objawia sie tym, ze podczas odpalania klekocze jak stary diesel. W trakcie jazdy czasem (coraz czesciej) slychac jednostajne tyk, tyk, tyk, tyk (czestotliwosc zalezna od RPM). Wiec tak sobie mysle, ze juz na niego pora. Ale mocy nie traci ani nic wiec moze mozna z tym jezdzic, nie wiem, a jedyne efekty to (nie)estetyczne dzwieki ;)

 

pzdr

maciejkiner

Edytowane przez maciejkiner
http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czepiasz sie ;) Ja nie mam wyksztalcenia muzycznego i tyk, tyk, tyk a cyk, cyk ,cyk to (prawie) jeden pies. Wiem, ze to popychacze i reszta ekipy :) I u mnie nie tylko na jalowym, ale jak gaz trzymam tez (zreszta mam automat). Jakbym mial dyktafon to bym nagral ;)

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyk,tyk,tyk,tyk, tak robi zegary duze/szafowe/A cyk,cyk,cyk,cyk,to zegareczki nareczne :D

Ale zgadles ,jestem umuzykalniony :P

I tez mam automat!

Wlalem taki preparat Liquid molly,ale nie pomoglo zmienilem olej na 10w60 full syntetyk,i troche jakby ciszej,ale bez operacjina otwartej glowicy sie nie obedzie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kontaktowalem sie z jednym ze sprzedawcow z allegro, ktory handluje czesciami FEBI, ale powiedzial, ze ma tylko AJUSA (po ok 50 zl/szt). Twierdzi, ze sa lepsze niz FEBI. Wiecie cos na ich temat? I co z cena? Dobra, czy za drogo?

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzieki, opis bardzo fajny, tylko, ze ja sam nie zabiore sie za robocizne i musze to komus zlecic (jakis serwis). Dlatego szukam jakiegos z Poznania i probuje dowiedziec sie o koszta takiej przygody. Wiem juz ze czesci to ok 1200,1300 zl + robocizna + nowy olej, czyli pewnie kolo 1700 (albo moze jeszcze wiecej :cry2: ). Bo sam nie zaryzykuje naprawy, chyba, ze znajde kogos bardziej doswiadczonego, komu bede "asystowal" przy silniku i piwku ;)

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz pisalem czesci kupisz znajcznie ponizej 1200. wymiana to 150-200zl. olej to zalozmy 100pln plus filtr 20zl. suma to maks 1600...

 

wałek - 330 zl

popychacze - 33zl/sztuka >>> 264 zł

dzwigienki - 39zl/sztuka >>> 312 zł

 

SUMA: 906 ZŁ

 

do tego olej z filtrem jakies 120 zl i maks 200 za wymiane czyli calosc 1250... gdzie tu znalazles 1700?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kornelio: znajdz mi popychacze za 33 zl/sztuk (dobrej frmy) to biore od razu.

 

Ja jak szukalem to ceny wyszly mniej wiecej takie jak podal Kyokushin:

 

8 popychaczy -> około 50 PLN x 8

8 dźwigni -> około 50 PLN x 8

1 wałek rozrządu -> około 400 PLN

 

Czyli w sumie 1200 do tego olej 150 (polecany przez niektorych Valvoline 5w40 fullsyntetyc) i filtr ok 20 zl (no moze 15, ale juz sie o te 5 zl nie spierajmy przy tych kwotach). Do tego robocizna wiec no moze nie 1700 ale 1500 wyjdzie :( I nadal nie wiem czy ktos zna/poleca jakis warsztat w Poznaniu do tego...

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Z tym co jest na allegro to jestem na bierzaco. Te za 33 widzialem (kiedy byly nawet za 29 jakies), ale na forum pisali o Febi, a takich nie znalazlem. Znalazlem jedynie AJUSA za ok 50 zl, ktorych sprzedawca twierdzi, ze sa identyczne jak Febi. Ale jak juz mam wydawac niemale pieniadze, to wole zaplacic za cos, co mi dlugo wytrzyma, a nie jestem pewny tych za 33 (moze ktos sie wypowie na temat firm TRW lub MOTIVE)

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A czy zmieniajac na m43 nie bede musial zmienic skrzyni biegow (automat) i innych elementow? Co dokladnie musze zmienic i jaki jest tego koszt (pi razy drzwi czyli orientacyjny :) ).

 

Kornelio: ja wiem jakie sa roznice miedzy cenami allegro a sklepowe (jak kupowalem statyw do aparatu to dalem za niego 70 zl - identyczny w sklepie foto kosztowal prawie 300!!!!).

 

Te, ktore ja podaje za 50 tez sa z allegro. I roznica w cenie nie wynika pewnie tylko z marzy sprzedawcy ale z tego czegos nieuchwytnego. Jakosci ;) A z tym zawsze wychodze z zalozenia, ze jestem za biedny, zeby oszczedzac, dlatego chcialbym cos wiedziec na temat towaru ktory kupuje.

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak zmieniałem z m40 na m43 to zmieniłem sam silnik,skrzynia została i myślę,że w Twoim przypadku jest tak samo.Ceny wymiany silnika nie podam Ci bo zmieniałem go sam.Jedyne przeróbki jakie zrobiłem to koła pasowe na pompie wspomagania i alternatorze bo jest już inny pasek a silnik kupiłem z cała elektryką nie bawiłem się w przekładanie.Dwa dni roboty i auto już śmiga przez dwa lata bez żadnych problemów a zrobiłem na nim ponad 80tys.

Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jezeli chcesz komplecik to prosze zerknij tutaj, jeszcze 89 zostalo :D

 

http://cgi.ebay.de/NEU-BMW-Nockenwelle-Kipphebel-316-318-518-Motor-M40_W0QQitemZ8031082509QQihZ019QQcategoryZ61357QQssPageNameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

Pozdrowionka,mialem 2 bmki z silnikiem m40, e30 e36 (jeszcze mam) oba 1,8 jak wymienisz ten komplet a uklad wodny i olejowy masz Ok to bedziesz jeszcze smigal chopie ze HOHO. WSPANIALY SILNIK :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. w mojej czarnulce dwonilo tylko na zimnym silniku ale z czasem dwonilo juz na cieplym podczas jazdy i ruwniez na wolnych obrotach.wiec postanowilem wymienic popychacze i tylko popychacze koszt jednego w sklepie wyniusl mnie okolo 50pln za sztuke z robocizna zaplacilem 600 pln .zrobilem juz z 15 000 i cisza jak w salonuwce .nara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie, zaraz po zakupie e30 też tylko na zimno pukało. I nie zamulał się na wysokich obrotach i wszystko wydawało się super. A potem mój zaufany mechanik zdjął pokrywę i złapaliśmy się za głowę..... Wałek (!!!!) + popychacze + dźwigienki - wszystko w stanie rozkładu połowicznego, aż dziwne, że to chciało wogóle jeszcze jeździć. Magistrala olejowa ("rurka") podaje olej z 2 otworów :jawdrop: .... Oczywiście pasek + rolki i napinacze do pieca (kto sprzedaje auto po takiej wymianie...?) . Jestem przeciwnikiem wymieniania silnika - wolę znanego wroga, więc cały rozrząd będzie nowy, na częściach INA - kosztowały w miarę rozsądnie (całość akcji jak narazie ok. 1500 zł). Dam znać jak się sprawują.

 

Wnioski? UWAŻAJCIE NA M40 i przy zakupie szykujcie się na "drugą ratę", u mechanika, w wysokości ok. 1500 zł.


  • 1. Kiedy stuka popychacz, nawet sporadycznie, TRZEBA sprawdzić co się dzieje. Bo empirycznie przekonałem się, że objawy typu zamulanie, nie wchodzenie na obroty itp. NIEKONIECZNIE muszą towarzyszyć całkowitemu zgonowi rozrządu. Moje auto wyjeżdżało bez oporów na 5500 obrotów, miało piękny "dół" od 1300 obrotów na 3,4 i 5 biegu i równiuteńko utrzymywało ok 800 obr. na jałowym. Nie klepało dłużej niż kilkanaście sekund od zimnego rozruchu a czasem nawet i wtedy nie. Dlatego w jakimś sensie dałem się nabrać kupując.
     
    2. Jeśli złapie się problem wcześnie sprawa kończy się na ok. 400 pln - 8 popychaczy i po bólu. Ja widziałem to co zostało z mojego rozrządu, który ktoś "uciszał" chemicznie, więc radzę nie lekceważyć przestrogi w postaci nawet cichych stukotań spod maski.
     
    3. Celowo mówię 8x - wymiana jednego popychacza/dźwigienki to coś jak wymiana jednego amortyzatora - ćwierć-, bo nawet nie pół-środek i po jakimś czasie zemści się jak nic.
     
    4. Nie ma racji bytu pomysł na "uszlachetniacze" do oleju i "gęstsze" oleje jak niektórzy piszą - to jest chowanie głowy w piasek, którego skutki właśnie ponosi mój portfel. Przez chwilę może będzie ciszej, ale potem usłyszycie koncert na osiem popychaczy osiem dźwigienek i konający wałek rozrządu. Nagle i niespodziewanie. I nieodwołalnie. I dobrze jeśli kawałki wykruszonego metalu (tak tak - to się potrafi wyłamywać i kruszyć) zatrzymają się w filtrze oleju - o czym nieco niżej.
     
    5. Wymiana oleju powinna zawsze wiązać się z kontrolą stanu magistrali olejowej - to jest pośredni sprawca kłopotów.
     
    6. Olej jest krytyczny (sprawca bezpośredni), w M40 nie ma kompromisów. Nie chcę wkładać kija w mrowisko ale ja uznaję wyłącznie Mobil, niezależnie od rodzaju. I to nie jest kwestia wyłącznie wiary - ale nie będę się rozwijał bo nie o tym tutaj.
     
    7. Filtr oleju - to się pomija, a jest równie krytyczne - taniości mówimy stanowczo NIE, M40 MUSI być czysto i dobrze smarowany - inaczej :beksa: i zgrzytanie zębów. A filtr wbrew pozorom potrafi potwornie nabruździć.

Pokój z Wami ;)

Ja muszę strawić inwestycję w swoją "porażkę", na szczęście jest bardzo ładna.... no i ma prawie nowiutki silnik........ :mad2:

 

P.S: Kiedy ostatnio zmienialiście płyn chłodniczy? Nie pamiętacie....? A może całkiem niedawno i to było Borygo?....... Żegnaj pompo wodna i termostacie, wkrótce.........

To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wrzucę 3gr do wątku. Uważajcie na FEBI! To nie ta sama firma co kiedyś. Ja sparzyłem się na wałku do M40. Kupiłem nówkę w hurtowni i po załozeniu okazało sie że skaczą wolne obr. Przemierzyliśmy i sprawdziliśmy wszystko w silniku. Jak już ostatnia koncepcja padła to mój mechanior kumpel stwierdził że szukamy drugiego wałka na podmianę. Kupiłem drugi oryginał z przebiegiem 10tys (z auta po dzwonie) i po założeniu miód malina!! Poza moim przypadkiem kolega ma sporo reklamacji na elementy met-gum zawieszenia z Febi.

Ja proponuję kupować części firmy Lemforder i Meyle, co prawda cena jest spora ale jakość bije na głowę TRW i Febi.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.