Skocz do zawartości

Jak rozpoznac zawieszenie M-Sport ?? M-technik ??


jack325e

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Dzieki uprzejmosci jednego z forumowiczow (ktorego serdecznie pozdrawiam), po rozkodowaniu Vin-u wyszlo ze mam u siebie w 325i coupe : M SPORT SUSPENSION , czy ktos wie jak to rozpoznac golym okiem (jakies oznaczenia na amorach, sprezynach?) Cow chodzi w sklad zawieszenia M-sport ?? Auto mam pol roku i nie myslalem nawet ze moze byc to zawieszenie M - wydawalo mi sie ze zawias jest seryjny (moze dlatego ze wczesniej jezdzilem e30-tka na konkretnej glebie), ale w tej chwili juz pewien nie jestem.... Samochod pochodzi z DE wiec mysle ze nikt nic tam nie kombinowal... W razie potrzeby w rzuce foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilizator też można zmienić. Ja u siebie nad tym się zastanawiałem, bo bardzo ten 26mm rwał mi łączniki stabilizatora i gumy w sworzniach ale w końcu doszedłem do wniosku że jeśli ktoś to wyliczył i zestroił to nie bedę poprawiał.

Co do wysokości m-technika to mam dwie sprzeczne informacje. Jedna mówi że jest nizszy od standardu o 11mm a druga o 25mm. Sądząc po swoim aucie obstawiałbym na to drugie, ale biorę tez pod uwagę że lata i kilometry robią swoje więc nie wiem jak było w nowym aucie. Jednak chyba wiele się nie zmieniło bo ostatnio kolega w swoim coupe zmieniał spreżyny ze standardowych na Eibacha -35mm przód i tył i jego stoi teraz tak samo wysoko jak moja. Mierzyliśmy w obu autach odległość między progami przy kołach a podłożem i jest podobnie- jakieś 16-17cm. Jedno jest pewne że M-technik jest twardszy. Widzę to nawet na oko jeżdżąc innymi E36 na normalnym zawieszeniu, ale największa różnica jest w pokonywaniu zakrętów.

Co do podania ci oznaczeń M-technika to jest ich dużo więc lepiej będzie jak ty mi podasz numery od ciebie i wtedy sprawdzimy czy to faktycznie M-technik. Dla przykładu podam ci numery wg. bmw dla E36 po czerwcu 92r : lewy przód 1 090 461, prawy przód 1 090 462, tyły 1 090 827 a obecnymi ich odpowiednikami są Sachs Advantage 115 370 lewy przód, 115 371 prawy przód i 105 802 tyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za wyczerpujace info, sprawdzilem jak to u mnie wyglada, a mianowicie:

 

stabilizator fi 26

 

numer na gumach (oslonach) amortyzatorow przednich: 1 137 932

 

dane z naklejki na przednim prawym amortyzatorze: Sachs SFE 36x 96, 14 1500 115 185, 1. 090.214.1

 

Data produkcji mojego auta: 1991-12-11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko jasne :D jeszcze raz dzieki :modlitwa:

 

Jeszcze jedno pytanko: po sciagnieciu auta z DE bylem zmuszony wymienic amory z tylu (jeden amor byl "zlamany" nie pracowal wogole), kupilem jakies CHAMPIONY w cenie ok. 100zl szt (wiec na pewno seria) i po zalozeniu nie odczuwam zadnej zmiany w pracy zawieszenia miedzy tylem a przodem. Auto stoi tak samo jak stalo jezeli chodzi o wysokosc. Czy jest duza roznica w prowadzeniu na amorkach seryjnych przy sprezynach m-technik ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, nie robiłem nigdy takich eksperymentów. Drastycznej różnicy pewnie nie będzie, bo tył nie jest tak bardzo obciążony dynamicznie w czasie jazdy jak i podczas hamowania jak przód. Różnica w długości tez nie jest taka znacząca żeby sprężyna mogła wyskoczyć z gniazda w czasie maksymalnego wychylenia koła w dół. Jeśli te amortyzatory które masz są w dobrym stanie i i tak będa zachowywały się lepiej niż bardzo zużyte M-techniki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.