• Reklama

[EXX] Wymiana klocków hamulcowych przód - fotostory i FILM

czyli jak samemu naprawić swoje BMW - rady tych którzy już to zrobili.

Moderatorzy: mattiss, Nurek

[EXX] Wymiana klocków hamulcowych przód - fotostory i FILM

Postprzez czestek1 » 19 Sie 2006 23:56

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


1.Zakup odpowiednich klockow
2.Odkrecenie kola
3.Zdjecie metalwowego chwytaka-zabezpieczenia
4.W delikatny sposob grubszym wkretakiem ( lub inne domowe sposoby) miedzy starty klocek od wewnatrz przesuwac tloczek do srodka(lepiej to zrobic jak jest jeszcze wszytsko zamocowane bo pozniej sa rozne ceregiele.
5.Odkrecenie 2 srub imbusowych trzymajacych szczeke z klockami-zdjecie szczeki
6.wyjecie czujnika jesli sie nadaje do dalszego urzytku to delikatnie by nie uszkodzic( z tarczobebnami jes drugi czujnik na tylnym kole)
7.Wkladamy nowe klocki w taki sam sposob jak byly poprzednie, ale jak cos to spokojnie bo raczej na prawde trzeva byc zdolnym zeby zle je usadowic:)
8.Skrecamy wszystko i KONIEC

pamietac jesli hamulec nie byl zapowietrzony i nie bylo odkrecanie nic z przewodow z plynem to nie musimy nic odpowietrzac ani dolewac, jesli byly w dobrej kondycji hamulce przed wymiana klockow to tylko kwestia wcisniecia do srodka tloczka bo nie zalozycie nowych grubych okladzin.

Image[img]


Film wymiany klockow i tarcz E46
A o to moj zestawik TEXTAR tarcze wentylowane, klocki czujnik.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Ostatnio edytowany przez czestek1 23 Lut 2010 15:50, edytowano w sumie 14 razy
Awatar użytkownika
czestek1
 
 
 
Posty: 3286
Dołączenie: 10 Lip 2006 11:56
Miejscowość: PL-Szczecin
Moje BMW: kiedyś E36 M40, E46 N42

Postprzez Biotit » 25 Paź 2006 21:47

link ze zdjęciami jest nieaktywny :duh:
Awatar użytkownika
Biotit
 
 
 
Posty: 1224
Dołączenie: 23 Maj 2006 16:33
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: E39 2003: od 2009
E34 1995: była 4 lata

Postprzez Varrol » 04 Lis 2006 23:43

Zgadza się - strona ze zdjęciami nie działa.

Co do czujnika - ja mam 1.8 i też tylko jeden - zresztą to by się chyba zgadzało bo w 1.6 i 1.8 prawie wszystko jest takie samo.
Varrol
 
 
 
Posty: 1779
Dołączenie: 27 Cze 2006 09:31
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E36 1.8 M43 94'

Postprzez czestek1 » 05 Lis 2006 11:53

to sorry :oops: kiedy ja zakladalem kilka miesiecy temu-wszystko bylo OK.Postaram sie to naprawic
Image
Awatar użytkownika
czestek1
 
 
 
Posty: 3286
Dołączenie: 10 Lip 2006 11:56
Miejscowość: PL-Szczecin
Moje BMW: kiedyś E36 M40, E46 N42

Postprzez szwedu » 05 Lis 2006 15:01

szwedu
 
 
 
Posty: 989
Dołączenie: 20 Wrz 2006 19:51
Miejscowość: wroclaw

Klocki i tarcze przód e39

Postprzez Passo » 30 Sty 2007 20:18

Witam!
Pozwolę sobie odgrzać co nieco temat, bo właśnie chcę wymieniać tarcze i klocki w moim aucie.
Czy zna ktoś moze momenty (Nm) w mocowaniach tarcz i kloków? tak sie skałda, ze mam klucz dynamometryczny, więc czemu by go nie uzyć. :P
Respekt.
Passo
 
 
 
Posty: 73
Dołączenie: 15 Lis 2006 20:56
Miejscowość: Redditch

Postprzez czestek1 » 30 Sty 2007 20:23

wcale nei ejst takaksuper spraa z tymi kluczami-dokrecali mi kola na taki klucz a pozniej nei moglem odkreci-malo srub ni epourywalem-ciezno znalesc normy tych sił, mysle ze wystarczy jak dokrecisz wszytsko recznie na tzw. wyczucie.
Honda CB600F
Image
Pojazd Szkoleniowy [L]
Image
Awatar użytkownika
czestek1
 
 
 
Posty: 3286
Dołączenie: 10 Lip 2006 11:56
Miejscowość: PL-Szczecin
Moje BMW: kiedyś E36 M40, E46 N42

Postprzez świr » 04 Lut 2007 14:22

Podczas wymiany klocków dobrze jest zeskrobać z tych śrub imbusowych taki "nagar" i posmarować specjalnym smarem dostępnym w sklepach motoryzacyjnych, i napewno nie dokręcać tych śrub na max tylko z tzw czuciem.
świr
 
 
 
Posty: 305
Dołączenie: 04 Lip 2004 08:37
Miejscowość: Tarnów
Moje BMW: 330Ci i inne

Postprzez Uczen BMW 89 » 14 Sie 2008 19:36

Witam!
Mam pytanie czy w modelu e 39 da sie wyciagnac tarcze bez zdejmowania jazma?
chodzi o tyl i przod
pozdrrawiam
Uczen BMW 89
 
 
 
Posty: 24
Dołączenie: 24 Kwi 2008 16:59
Miejscowość: Katowice

Postprzez AC SCHNITZER » 02 Wrz 2008 16:15

Uczen BMW 89 napisał(a):Witam!
Mam pytanie czy w modelu e 39 da sie wyciagnac tarcze bez zdejmowania jazma?
chodzi o tyl i przod
pozdrrawiam



nie! a do odkrecenie jazmy masz 2 sruby
AC SCHNITZER
 
 
 
Posty: 52
Dołączenie: 16 Lut 2007 22:46
Miejscowość: =BYDGOSZCZ=
Moje BMW: e34 e32 e46x2

Postprzez Kris_IT » 09 Wrz 2008 12:25

ja ostatnio sprawdzałem stan swoich okładzin - wyjąłem wszystko jak do wymiany elegancko, ponieważ okładziny były ok to złożyłem wszystko do kupy i... nie wiem czy czegoś nie schrzaniłem. Nie wciskałem tłoczka, bo spokojnie dałem radę założyć stare klocki, nałożyć całość na tarcze + zabezpiecznie. Problem jest taki że teraz jak naprawdę ostro dam po heblach to mam takie dziwne wrażenie jakby klocki chciały wypaść. To samo zjawisko występuje, gdy wjeżdżam np. na leżącego policjanta i delikatnie hamuję (wszędzie tam gdzie jest większy próg). Co może być nie tak?
Kris_IT
 
 
 
Posty: 236
Dołączenie: 26 Sty 2008 20:48
Miejscowość: WWA

zxc

Postprzez Gallon » 03 Lis 2009 20:29

Wielkie dzieki
Gallon
 
 
 
Posty: 29
Dołączenie: 04 Wrz 2008 09:30
Miejscowość: Wałbrzych

Re: zxc

Postprzez czestek1 » 04 Lis 2009 20:59

Gallon napisał(a):Wielkie dzieki

Autor pyta za co? Czyżbyś skorzystał ze wskazówek i jestes zadowolony? :8)
Honda CB600F
Image
Pojazd Szkoleniowy [L]
Image
Awatar użytkownika
czestek1
 
 
 
Posty: 3286
Dołączenie: 10 Lip 2006 11:56
Miejscowość: PL-Szczecin
Moje BMW: kiedyś E36 M40, E46 N42

Re:

Postprzez fornal » 05 Lis 2009 19:07

Kris_IT napisał(a):ja ostatnio sprawdzałem stan swoich okładzin - wyjąłem wszystko jak do wymiany elegancko, ponieważ okładziny były ok to złożyłem wszystko do kupy i... nie wiem czy czegoś nie schrzaniłem. Nie wciskałem tłoczka, bo spokojnie dałem radę założyć stare klocki, nałożyć całość na tarcze + zabezpiecznie. Problem jest taki że teraz jak naprawdę ostro dam po heblach to mam takie dziwne wrażenie jakby klocki chciały wypaść. To samo zjawisko występuje, gdy wjeżdżam np. na leżącego policjanta i delikatnie hamuję (wszędzie tam gdzie jest większy próg). Co może być nie tak?


Ja jak wymieniałem to po oczyszczeniu użyłem trochu wazeliny technicznej zeby tloczki leppiej chodziły i chyba umazałem klocek bo przez 50 km jak hamowałem to jak by asbs działał i strzelalo teraz sie przetarło i hamulce przod ogien. Teraz tyl i szczeki plus plyn. Wie ktos jak to zrobic jakos bezboleśnie.
Awatar użytkownika
fornal
 
 
 
Posty: 905
Dołączenie: 01 Wrz 2008 14:35
Miejscowość: Eindhoven
Moje BMW: Mazda 6 GH 2010 2.0 PB
Bylo: E46 320d 136KM 1999rok (rej. PL)


Powróć do Zrób to sam - gotowe recepty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości