Skocz do zawartości

tuning M52B25


krasek

Rekomendowane odpowiedzi

Czy mozna z silnika M52B25 170KM 2,5L wyciagnac 190KM zmieniajac tylko program i nie zwiekszajac zurzycia paliwa. Gdzie w Warszawie lub okolicach mozna

zrobic chiptuninig?Moze sa jakies gotowe programy, sprawdzone na hamowni ktore mazna samemu wsadzic do ECU.

Edytowane przez krasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak poczytalem forum bo nikt nie odpisywal i wyszlo ze silniki M52B25 170KM maja mniejszy kolektor ssacy niz M50B25 , czy po wymianie kolektora moc wzrosnie do 192KM czy wogole ktos przeprowadzal taka operacje i czy cos jeszcze trzeba zmienic ,dodam ze chce wstawic kolektor aby nie wiercic swojego przy zakladaniu gazu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak poczytalem forum bo nikt nie odpisywal i wyszlo ze silniki M52B25 170KM maja mniejszy kolektor ssacy niz M50B25 , czy po wymianie kolektora moc wzrosnie do 192KM czy wogole ktos przeprowadzal taka operacje i czy cos jeszcze trzeba zmienic ,dodam ze chce wstawic kolektor aby nie wiercic swojego przy zakladaniu gazu

 

Nawet jezeli rozklad srub jest taki sam, ksztalt portow jest zupelnie inny.

Porty w kolektorze m50 sa owalne nie takie same jak w m52 ktore sa trapezowate co bedzie powodowalo turbulencje i zawirowania powietrza.

 

Jezeli juz to bardziej do silnika M52 pasuje kolektor od silnika M54.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to moze sprobowac od M54B25 jak to jest z tymi kolektorami ssacymi mozna wsadzic bez problemu czy nie, podobno silniki M52b25 na hamowni maja ok 180KM i jeszcze drzemie w nich troche mocy :shock:, moj kolektor wyglada tak http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1492&hg=11&fg=40

a w M54B25 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT31&mospid=47541&btnr=11_2879&hg=11&fg=40

chyba zaden kolektor nie bedzie pasowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie !!!

 

Jestem tutaj pierwszy raz i widze, że nie tylko ja mam problem odnośnie silnika 2500 o mocy 170KM , zakupiłem bmw 323 Ti i chciałbym sie dowiedzieć czym on sie różni od silnika 2500 o mocy 192KM , czy można to jakoś zmodyfikować aby z tych 170KM zrobić 192KM, z tego co tu przeczytałem to problem leży w kolektorze ssącym ? a Co z oprogramowaniem ?? Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim tematem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat ten byl juz kilka razy na forum http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=27191&highlight=323

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=21768&highlight=323

ale chyba jeszcze nikt nie zrobil z silnika m52b25 170KM na 192KM zmieniajac tylko kolektor ssacy a kompa to mozna chyba dostroic do takiego kolektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześledziłem cały ten temat związany z tym problemem 170 KM i wynika z niego, że nie opłaca sie robić tej modyfikacji bo silnik 2500 o mocy 170 KM jest nowszy i chodzi niby tak samo jak stary 192KM. Ale nowy compact o 325 ma silnik 2500 o mocy 192KM i ma przyspieszenie 7,1 do 100 czyli jest lepszy od starego compacta 323 ti o 0,7 sekundy oba silniki maja ten sam moment obrotowy, gdzie są te konie pytam sie w takim razie . Inny kolektor ssący , inna przepustnica, komputer, vanos , ??????? Forum BMW i nikt nie wie ????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie chyba dlatego ze dali wiekszy kolektor(wieszka powierzchnia) wiec moim zdaniem jezeli wezmiemy kolektor od M50B25 192KM i wsadzimy do nowszego silnika M52B25 to wyjdzie 192KM i 245Nm ale z lepsza charakterystyka momentu niz w M50

 

Nie wiem, ale się zapytam, czy ktoś miał przed sobą dwa auta ze wspomnianymi silnikami? Czy widział praktycznie różnicę między kolektorami?

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ktos na naszym forum to robil bo nie jest to chyba prosta sprawa co widac na tej stronie http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat/archiv/ansaugbruecke/index.htm

szkoda ze po niemiecku, apropo mojego kompa to schowany byl pod mikrofiltrem z prawej strony od pasazera, a model to SIEMENS 5WK9 0322

DME MS41

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pierwsze, ze względu na to że wszelkie przeróbki pociągają za sobą większe koszty eksploatacyjne, a nie każdy chce później wydawać więcej dla kilku koni :D

Pomysł bardzo ciekawy. Powodzenia w pracy nad nim...

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest chyba najtanszy sposob poniesienia mocy w silniku M52B25 i daje ok 20KM wiecej a spalanie zostaje takie samo lub zblizone koszt kolektora ssacego od M50B25 to okolo 200zl reszta to juz zabawa w przelozenie, po zmianie kolektora komputer sam sie dostraja do nowego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to stary patent i sprawdzony na hamowni na 100% daje 20KM, chodzi o odetkanie silnika wiekszym kolektorem ssacym(kanałami dolotowymi), daje to tylko przyrost mocy od 20 do 30KM, moment zostaje seria,wykres z hamownia silnika M52B28 http://img427.imageshack.us/my.php?image=po8885v5wd.gif tylko po wymianie kolektora ssacego dalo przyrost 30KM ,robilo to juz sporo ludzi ale nikt nie chce pochwalic sie swoim projektem co i jak pokolei robil i jakie przerobki kolektora byly konieczne, jakich bledow nie popelnic przy wymianie a moze jest ktos kto moze to zrobic profesjonalnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze na tym forum to nie zabardzo ktos to robil albo nie chce sie podzielic swoim doswiadczeniem

 

Nikt po prostu nie chce spartolić sobie samochodu - garażowe sposoby przeróbek mechanicznych - gratuluje pomysłu - nie ma to jak mądry obywatel IV RP, mądrzejszy od armii niemieckich inżynierów...hehe

http://www.skredyt.pl/projekty/bmw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nikt po prostu nie chce spartolić sobie samochodu - garażowe sposoby przeróbek mechanicznych - gratuluje pomysłu - nie ma to jak mądry obywatel IV RP, mądrzejszy od armii niemieckich inżynierów...hehe

 

tylko ze ta armia niemieckich inzynierow spowrotem wsadzila wiekszy kolektor i zrobili silnik M54B25 192KM 245Nm, w wersji M52B25 170KM specjalnie wsadzili mniejszy kolektor gdyz byla wersja M52B28 193KM wiec nie byloby sensu robic 2 takich silnikow o tej samej mocy, nastepnym modem silnika M52B25 i M52B28 jest wsadzenie kolektora wydechwego i reszty wydechu od M3 E36 co daje kolejne 20KM i pozniej chip nie wiecj niz 20KM bo slyszalem bajki ze sa chipy do tych silnikow dajace 30-40KM , wiec bez mechanicznej ingerencji w te silniki mozna uzyskac przyrost mocy rzedu 60KM.

PS sprawdz tu w Polsce swoje 528i na hamowni bo moze wcisneli ci kit z tym chipem na 227KM lub ostrzejsza wersja na 240KM to dopiero jest smiech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha - to się ubawiłem - widzę że kolega zakompleksiony strasznie - nie chce mi sie udawadniać czegoś co i tak nie powinno być twoim interesem;) Dla mnie to ten silnik moze dla ciebie miec 150 KM, oby chodził tak jak chodzi - a to cos napisał z tą przeróbka to smiech na sali-jedna prawda 2.3 to najmniej udany silnik - miał najmniejszą sprzedaż w historiiBMW, ale to nie była tylko wina kolektora:)
http://www.skredyt.pl/projekty/bmw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

krasek napisał:

to stary patent i sprawdzony na hamowni na 100% daje 20KM, chodzi o odetkanie silnika wiekszym kolektorem ssacym(kanałami dolotowymi), daje to tylko przyrost mocy od 20 do 30KM, moment zostaje seria

 

no ładnie, co z tą mocą? a moment obrotowy przy obrotach mocy maksymalnej musi być większy!!! jeśli moment maksymalny jest ten sam, to podejrzewam, że moc zwiększa się tylko na najwyższych obrotach, dlatego niepotrzebna inwestycja - kto używa przez cały czas 6,5kobr/min?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.