Skocz do zawartości

coupe 318 is czy 320


gerro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dynamika tez porownywalna, spalanie o ok 0.5 litra wieksze w 320i.

Ale dzwiek silnika i kultura pracy R6 jest nieporownywalnie wyzsza, niz R4.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony - za IS przemawia rachunek ekonomiczny (mniej oleju, świec, tańsza instalacja LPG). :)

z innej strony - żywotność i radość z jazdy :wink: .

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony - za IS przemawia rachunek ekonomiczny (mniej oleju, świec, tańsza instalacja LPG). :)

dokładnie o tym myśle - eksploatacja

obecnie posiadam 520ia i niestety może przez ten automat silnik ten nie ma jakichś specjalnych osiągów(przyspieszenie) pokazuje swoje walory dopiero przy ok 120 no wtedy to idzie jak głupi ale to normalne

chcę sobie kupić e-36 coupe i dlatego sie zastanawiam jak IS radzi sobie powyżej 120/130 kiedyś miałem e-30 1.8 8zaworową i nie narzekałem fakt rakieta to nie była ale ja już się najeżdziłem i teraz owszem czasem przyduszę ale to są wyjątki za silnikiem 2.0 przemawia jeszcze fakt ze jeżdzę takim od 1999r więc mniej wiecej wiem co je boli chociaż w soim przez te 7 lat robiłem tylko głowice(spawałem)ale to przez moją głupotę

e-30 miałem przez chyba 5lat i nie robiłem w niej nic ale czytałem na forum że częstym mankamentem silników 4 cyl jest rozrząd a generalnie

wałki i dzwigienki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt , jeżeli już o to chodzi to te 2 szt. świec, ok 1l oleju do miski i 1l/100 km Pb - faktycznie wychodzi bardziej ekonomicznie :mrgreen: . Edytowane przez Cuba

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj 318is to tylko 2/3 beemki , miałem IS-a , jak i 320 i juz nigdy nie cofnąłbym sie na 4 gary jeśli chodzi o E36 to jak trafisz 2 litrówke nie zmęczoną to koszty będą kilkaset zł wieksze rocznie (OC, świece, Olej, paliwo) ale frajda dużo wieksza

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś e36 320i teraz 318is,

zgadzam sie frajd z jazdy jest odczuwalna od razu niby tylko 10 kM wiecej w 320 ale te 6 cylindrów robi swoje, mówie tu o przyspieszeniu i kulturze pracy,

wybrałem is tylko ze wzgledów ekonomicznych (nie chciałem gazu)

a trafił mi sie fajny egzemplaż, spalanie około 1.5l mniejsze,

is daje sobie rade, narazie mi w zupełności wystarcza,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno is ma dużo lepszy stosunek mocy do spalania niż 320, ale ja bym się nie zastanawiał, tak jak piszą koledzy r6 to nieporównywalna radość z jazdy, chociaż przez sam dźwięk tego motoru, co z tego ze spali trochę więcej? W końcu to BMW, które ma dawać frajde z jazdy a nie być oszczędnym samochodzikiem, a prawdziwa zabawa zaczyna się od 6-iu cylindrów :D. Moje maleństwo ma 2,5l i ten silnik polecał bym najbardziej. W lekkiej 3-ce daje dużo radości :D, a i jak na taką pojemność pali nie tak dużo jak by się mogło wydawać. Takie jest moje zdanie w tej debacie. :)

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez jezdzilem jednym i drugim,

duzo bardziej sie oplaca dolozyc te kikaset zlotych rocznie do R6

zupelnie inne auto, przede wszystkim kultura pracy, potem dzwiek itp,

R6 przy 170 jest cichy w przeciwienstwie do is. Trzeba sobie przekalkulowac i wybrac aczkolwiek zdecydowanie 320

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Obecnie mam 2.0.Miałem 2.5.Jeśli kupować to albo isa albo 2.5(2.0 litry to pomyłka-pali mi więcej niż 2.5)Czasami pomykam kumpla bryką 1.8is i na taki planuje zmienić.Pali mu 8-9l(jeździ dość spokojnie)a osiągi prawie takie same(jak dobrze rozchodzisz isa to będzie chodzić lepiej niż średnie 2.0-widziałem na własne oczy)Dla mnie spalanie mniejsze o jakieś 4litry(a to sporo)-nie porównuje tutaj sytuacji gdy wściekasz sie 2.0 i 1.8is.Wtedy Is duzo mniej pali.Wiem to z doświadczenia.Kultura pracy silnika to nie wszystko-co z tego że będziesz mieć 6 garów jak nie będziesz mieć na benzyne-zwłaszcza jak masz ciężką noge)To taki przykład,nie znam twojej sytuacji finansowej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie o tym myśle - eksploatacja

 

dlatego sie zastanawiam jak IS radzi sobie powyżej 120/130

 

czytałem na forum że częstym mankamentem silników 4 cyl jest rozrząd a generalnie

wałki i dzwigienki

 

jesli myslisz o eksplatacji to kupuj is a jesli chcesz miec radosc jazdy i dzwiek to tylko 325 lub 328 pala tyle co 320. zgadzam sie z przedmowca w zupelnosci.

mi is pali w miescie 9-10 a na trasie 6,5-7,5 watpie w takie "osiagi" w 320

 

is rozpedza sie calkiem zwawo do ok 180km potem troche gorzej

 

jak sie zmienia olej tak jak trzeba to nie ma problemow.

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam panowie wasze posty i przy okazji rozwiązał się mój problem wyboru jednostki napędowej w coupe. Wahałem się między 2.0 a 1.8is i z perspektywy ekonomii (mam 21 lat i auto będę utrzymywał za własne pieniądze :? ) zdecyduje się na 1.8is... ale M44 :mrgreen: Pozdro.
Czarna bestia z czarną skórą...to jest to :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam panowie wasze posty i przy okazji rozwiązał się mój problem wyboru jednostki napędowej w coupe. Wahałem się między 2.0 a 1.8is i z perspektywy ekonomii (mam 21 lat i auto będę utrzymywał za własne pieniądze :? ) zdecyduje się na 1.8is... ale M44 :mrgreen: Pozdro.

 

sluszny wybor. :cool2: szukaj zadbanej a nie bedziesz zalowal, powodzenia.

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

325 lub 328 pala tyle co 320.
To po co w ogóle robili silniki 2,0 2,5 ? Mogli odrazu montowac albo 1,8is albo 2,8... Nie widzę jakoś spalania w 2,8 takiego jak w 2,0 :nienie:

 

podam ci taki nowszy przyklad tego. w e46

_______320___325___330

miasto:12,2___12,8___12,8

trasa:__6,9____6,9____6,9

srednia:8,9____9,0____9,1

_______8,3____7,3____6,5 a to sa przyspieszenia do 100km/h

 

 

wiec chyba widzisz bezsens kupowania 320 jak mozna kupic 330 ktore pali o 0,2 wiecej a przyspiesza o prawie 2 sek szybciej juz nie mowiac o elastycznosci. ale jeszcze jest koszt ubezpieczenia ktory w niemczech jest bardzo zroznicoany na pojemnosci i emisje spalin.

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne sa to dane katalogowe ? Czy są to dane z jakiegoś niezależnego testu ? Chyba wiadomo że to co jest w katalogu raczej rzadko przekłada się na rzeczywistośc... Powiedz mi jaki sens ma wprowadzanie do ofert silnika 2,0 skoro pali jak mówisz 0,2 litra mniej niż 3.0 czyli niezauważalne w żaden sposób różnice w spalaniu... Każdy by brał sobie 3 litrówke w takim układzie ! Mówię o Polsce...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne sa to dane katalogowe ? Czy są to dane z jakiegoś niezależnego testu ? Chyba wiadomo że to co jest w katalogu raczej rzadko przekłada się na rzeczywistośc... Powiedz mi jaki sens ma wprowadzanie do ofert silnika 2,0 skoro pali jak mówisz 0,2 litra mniej niż 3.0 czyli niezauważalne w żaden sposób różnice w spalaniu... Każdy by brał sobie 3 litrówke w takim układzie ! Mówię o Polsce...

 

chyba zle czytasz. nie napisalem ze mnie tylko wiecej!!

 

no tak ale zanim zaczniesz lac do baku musisz auto nabyc, jak przy uzywanym e36 coupe z 96 roznica wynosi w cenach od 1-3 tys euro to policz sobie jaka roznica jest przy nowym aucie. a tez nie kazdemu potrzebne jest ponad 200KM pod maska i wybiera 2 litry.

nie wiem jak mi nie wierzysz to popytaj uzytkownikow 320 i 328 jaka jest roznica w spalaniu to moze wtedy uwierzysz.

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.