Skocz do zawartości

Chcę kupić BMW.. kilka pytań do tego - proszę o rady


wooly

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, napisałem ogłoszenie w dziale kupię, narazie bez odzewu.

Na allegro widzę dużo aut, i tu proszę o rady, jaki model polecacie, cean do 6 tyś zł, mile widziany link do aukcji! Na jaki silnik uważać, jakiego nie kupować a jaki brać w ciemno? Na co uważać przy sprzedaży i jaki model najbardziej polecacie?

 

Jeszcze pytanie, ile może kosztować wymiana uszczelki pod głowicą w BMW 525 24v 192 KM z roku 1991 (uszczelka + robocizna)?

 

Pozdrawiam i dzieki za pomoc z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod głowicę do takiego autka to 150 zł z Goetze ( nr Goetze:30-026706-20, OE: 11 12 1726 617) do kupienia np. w Inter Carsie, tańszych podróbek nie polecam :nienie: . Robocizna zalezy od warsztatu bo co kraj to obyczaj, ale myślę że około 100 zł ( średnia z mojej okolicy).

 

Odnośnie tego na co uważać przy kupnie to taki dział już jest na forum - wystarczy poszukać. A co do modelu to myslę że przy tej kwocie to któraś 3, może 5 - wszystko zależy czego będziesz oczekiwał od auta, czy potrzebujesz je dla siebie czy na auto rodzinne, czy wolisz diesla czy benzynę, jeździsz raczej po mieście czy na trasach, no i pozostaje pytanie o rocznik bo osobiście uważam że lepiej kupić starszy model w dobrym stanie niż napalić się na "okazję" i kupić nowszą rozpadówkę. To są pytania na które musisz sam sobie odpowiedzieć - nikt Ci tego na tacy nie poda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Varrol, dzięki, już idę czytać!

 

Wojtek - jest do kupienia taka beemka - http://www.allegro.pl/item115853492_bmw_525_24v_192km_full_opcja_czarna.html powiedz co o niej myślisz?

 

Potrzebuję auta dla siebie i do ew. zawiezienia mamy do sklepu, do pracy, nad jezioro, itd. Auto do miasta i na trasę (częściej trasa, musi być wygodne), najlepiej diesla, ale czytałem że w tym 2,5 tds podobno słabą stroną jest pompa.. moze byc tez benzyna ale wolę z instalacją lpg, oszczędność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wygląd tej BMW to rzeczywiście z tego co widać na zdjęciach brzydka nie jest a i wyposażenie ma dość bogate, cenowo jak na auto z uszkodzona uszczelką pod głowicą też w normie.... ale.... jest jedno podstawowe ale za to bardzo duże; zastanówmy się co było przyczyną padnięcia owej uszczelki pod głowicą - auto ma założony sportowy wydech, oznaczenia M-power na klapie, aluminiowe nakładki na pedały, białe zegary; czyli standardowy pseudo tunning + padnięta uszczelka pod głowicą - wniosek: kierowca jest osobnikiem który jeździł jak wariat wyciskając z auta co tylko się da aż go zajechał. Zwróć też uwagę że autko ma automatyczną skrzynię a taka skrzynia raczej do ulicznych wyścigów i innych szaleństw nie specyjalnie się nadaje, skoro tak dbał o auto że aż uszczelkę rozwalił to równie prawdopodobne że kręcił auto na N i wrzucał na D żeby wieksze wrażenie zrobić a to by oznaczało że skrzynia niedługo skończy swój żywot co pociąga za sobą spore koszty. Dalej, piszesz że potrzebujesz auta ekonomicznego a zwróć uwagę że to autko jest bez lpg więc znowu dodatkowe koszta, po za tym pozostaje pytanie czy sprzedawca jest osobą uczciwą ( ma tylko 14 punktów) i czy aby napewno padła tylko uszczelka pod głowicą. A tego patrząc na zdjęcie w internecie raczej Ci nie powiem. Choć jego okreslenie "jeżdżąca" nie wprawia mnie w optymistyczny nastrój, bo znuwu powstaje pytanie że skoro on uważa ją za jeżdżącą to jak długo nią jeździł z padnięta uszczelką i jakie jeszcze dzięki temu spustoszenia poczynił w silniku? Wniosek końcowy: odradzam to autko, chyba że masz kogoś znajomego mechanika który pojedzie z Tobą a sprzedawca zgodzi się na diagnostykę samochodu na warsztacie przed zakupem, ale i tak uważam że to przerost formy nad treściom, bo jak sobie dodasz koszt sprowadzenia tego auta ( bo ja bym nim z padnięta uszczelką na ulice nie wyjechał), koszt naprawy a następnie montażu lpg to nie wiem czy to jest opłacalne.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wooly - poszukaj troche na forum, jest masa tematow o kupowaniu BMW i E34 w szczegolnosci.

Jezeli chcesz kupic E34, to jest to bardzo dobry pomysl, pod warunkiem, ze samochod jest BEZWYPADKOWY. Wsrod niedawno sprowadzonych mozna spokojnie znalezc taki egzemplarz. Polecany model to 525i - tyle, ze o instalacji podcisnieniowej gazu zapomnij, zeby miec swiety spokoj, zostaje Ci tylko sekwencja.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apsik9 - faktycznie, auto ciekawe.. szkoda, że białe! Jakoś odstrasza mnie troche ten kolor.. widoczne ślady rdzy mogą być.

 

Co do tej "7" z uszczelka pdo glowica - nie przygladalem sie tak dokladnie, ale cena byla niska, dlatego. To auto odpada.

 

Panfil, szukam auta z już założoną instalacją lpg, nie będę sam nic zakładał.

Może być nawet auto z większym silnikeim niż 1.6 ;) Ale żeby było z gazem!

 

A co z dieslami? Jakie są wersje silnikowe, czy to dobre silniki czy niewypały?

 

EDIT:

Panfil, my sie przypadkiem nie znamy z innego forum? Masz sierrke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panfil, szukam auta z już założoną instalacją lpg, nie będę sam nic zakładał.

Może być nawet auto z większym silnikeim niż 1.6 ;) Ale żeby było z gazem!

 

Rozumiem, ze interesuje Cie E30 (seria 3), E36 (seria 3) lub E34 (seria 5).

Jezeli ma byc juz z gazem, to:

 

- starsze silniki M10 (w E30) dosc dobrze znosza instalacje podcisnieniowe.

- silniki M4X (1.6, 1.8 i 1.8 16V) w E36 z metalowymi kolektorami srednio znosza takie instalacje, traca duzo na mocy, a ewentualne uszkodzenie przeplywomierza przy 'strzale' potrafi byc bardzo drogie.

- silniki R6 od 2.0 w gore w E36 i E34 nie powinny byc gazowane instalacja inna niz sekwencyjnego wtrysku.

 

A co z dieslami? Jakie są wersje silnikowe, czy to dobre silniki czy niewypały?

 

Z tamtych lat fajnym silnikiem jest ten stosowany w modelu 525 TDS (E34). Wazne tylko, zeby kupic zadbany egzemplarz (jak zreszta w przypadku kazdego turbodiesla). Ten silnik byl bardzo udany, produkowany przez wiele lat i wkladany nie tylko do BMW (rowniez do Omegi i o ile pamietam do Range Rovera).

 

Panfil, my sie przypadkiem nie znamy z innego forum? Masz sierrke?

 

Small world :8)

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze interesuje Cie E30 (seria 3), E36 (seria 3) lub E34 (seria 5).

Jezeli ma byc juz z gazem, to:

 

- starsze silniki M10 (w E30) dosc dobrze znosza instalacje podcisnieniowe.

- silniki M4X (1.6, 1.8 i 1.8 16V) w E36 z metalowymi kolektorami srednio znosza takie instalacje, traca duzo na mocy, a ewentualne uszkodzenie przeplywomierza przy 'strzale' potrafi byc bardzo drogie.

- silniki R6 od 2.0 w gore w E36 i E34 nie powinny byc gazowane instalacja inna niz sekwencyjnego wtrysku.

 

Ok, wezmę pod uwagę przy poszukiwaniach.

 

Panfil, co to ya auto y Twojego podpisu? E36 320iT o tym mowie..

 

EDIT:

Szukam tego "Z tamtych lat fajnym silnikiem jest ten stosowany w modelu 525 TDS (E34). " ale nic poniżej 10 tys nie ma! A ja mówiłem do jakiej kwoty auta szukam..

Edytowane przez wooly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E36 320iT oznacza po prostu 'trojke' touring, czyli kombi.

 

Rozumiem, pierwsze co mi na myśl przyszło przy oznaczeniu 320iT to turbo :)

 

EDIT:

PANFIL, rozumiem ze są dwie wersje, 524 TD oraz 525 TDS, czym sie roznia, czy model 524 to dobry model? Bo ceny 525 tds to od 10 tys w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

524 TD mial 115 koni, 525 TDS 140 koni. Za to TD mozna kupic nieco taniej.

 

no to 524 napewno nie kupie.

 

czyli jeśli diesla to tylko 525 tds.

 

a jakbym chcial cos z serii 3 albo 7 w dieslu? jaki jest wybór ?

 

czytałem posta "[E32] Co sądzicie o tym?" i auto z tamtego linku wydawało się super! no i z gazem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki sam jak 525 tds, tylko tyle ze bez intercoolera i ma 115 koni.

sciagnij sobie tabelke excelu z danymi z tego forum i bedziesz wiedzial.

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz coś sensownego kupić w cenie do 6 tyś.to jedyny model jaki ci polecam to cos z serii e30.Nawet nie szukaj e 34...naprawde za te pieniądze to nic dobrego nie kupisz.Ja długo się zastanawiałem jakie bmw kupić,spędziłem na forum dziesiątki godzin,przeczytałem wiele postów i zdecydowałem się na e34 525i.szukałem prawie 3 miesiące,na necie a także poprzez komisy w Niemczech,poprzez prase,odwiedziłem chyba ze 40 komisów w Polsce.Wreszcie znalazłem,sprowadzoną ze Szwajcarii,92 rok,przebieg 240 tyś,cena 11 tyś,ale już dołożyłem ponad tyś na elementy zawieszenia olej itp,i zdaje sobie sprawe ,że jeszcze jakieś wydatki mnie czekają,ale jestem BARDZO zadowolony.Moja rada lepiej"niższy" model i starszy rocznik ale bardziej zadbany.Życzę cierpliwości w poszukiwaniach i udanego zakupu

'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.